X-Racing lehti eli Hovi & Mattila on ottanut tyypit tästä sähkö MX-pyörästä:
https://www.xracing.fi/uutinen/koeajossa-stark-varg
BikeTeamin koeajo tilaisuus Jämsässä:
https://www.xracing.fi/uutinen/stark...eajot-jamsassa
Vanha juttu X-Racingissä:
https://www.xracing.fi/uutinen/stark...-jopa-6-tuntia
BikeTeam:
https://www.biketeam.fi/moottoripyorat/stark-varg/
Tuon X-Racingin koeajon perusteella tää on oikeastaan eka sähköpyörä joka todella kuumottaa. Oikeasti hyvällä alustalla ja ajettavuudella oleva peli jossa akkukin kestää edes kohtuudella. Vielä kun olis 3-vaihe pikalataus 16A voimavirta pistorasiasta esim 20min akku täyteen niin tää vois olla ihan bueno.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Kyllä, toi olis ensimmäinen sähkölaite mikä herättää omistus tuntemuksia... Hintalappukaan ei ole ihan mikään maailmanloppu, muistaakseni nyt jos tilaus enskavarusteisena ja jalkajarrulla, niin se tais olla n.14ke mikäli siihen ei jotain alvia yms... tule päälle.
Isompi jarru tossa on edelleen noiden saatavuus... meinaan nyt jos tilaisi uuden, niin tämän hetkinen toimituspäivä olisi 4.2.2025
Niin paljon ei kiinnosta että odottaisin jotain ostosta 1,5vuotta tässä vaiheessa, polttomoottori -24 on jo tarjolla![]()
Jos akun kesto ei rajottas niin tosta vois kyllä saada tehtyä melkosen maukkaan supermoton radalle.
Superbike #7
Mielenkiintoinen laite, olis kyllä tervetullut omaankin talliin. Toi 6kWh vastannee noin 3-5 litraa polttiksessa. Aika usein se riittäiskin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Niin… jos on tilannut yksityisenä julkaisun jälkeen toisena päivänä 15.12.2021 semmoisen, niin ei sitä tallissa vielä ole.
Semmottis.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tilattu yli vuosi sitten ja toimituspäivää on siirrelty aika monta kertaa eteenpäin. Tilausvahvistuksen arvioitu toimituspäivämäärä February 12, 2023 ja viimeisin päivitys toimitusajankohdaksi taitaa olla tuleva marraskuu. Ei pidä pidätellä hengitystä, tuntuu menevän ihan pärstäkertoimen mukaan pyörät tilanneille.
Taitaa maailmalla olla joku jannu, joka tilannut numerolla 2 pyörän, eikä ole vieläkään sitä saanut. Menee juutuupaajat ja influensserit sun muut kellä "nimeä" edelle kummasti
Että saattais olla aika tatti otassa, jos nyt pystys mennä Biketeamille ja ostaa samantien pyörän mukaan.
Pitäs tulla näillä spekseillä meidän pyörä ->
Takarenkaan koko: Enduro 18"
Teho: Alpha 80 hv
Painollesi mukautettu jousitus: 90-95 kg
Takajarru: Käsijarru
Sivuseisontatuki: On
Väri: Stark Red
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
kallishan toi on mutta huoltovapaus on kyllä iso plussa (ja varmaan monta muutakin asiaa kuten noi mapit sun muuta)
näittekö ja tän Vantaalta: https://www.facebook.com/watch/?exti...59550314958591
menee hienosti kuskin käsittelyssä
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Miten niin kallis? 450 Husse maksaa melkein samat, mun mielestä Stark on erittäin kohtuuhintainen
EDIT: Muutenkin Starkilla hyvä lähestymistapa tähän hommaan. Ensin tehdään kapistus, jolle ei tarvita tieliikennehyväksyntiä, siinä saa testattua konseptin tosimaailmassa todella monen käyttäjän voimin ja takuuvarmasti tulee hyvää oppia. Ja joskus tulevaisuudessa tuodaan rekisteröitävät pelit markkinoille.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
no joo mä oon jotenkin ajatellut että crossi pyörät on about kympin kilvettöminä mutta ehkä se ajatus on harhainen
paljonko toi Stark on nyt Suomessa ? joku päälle 13K ?
ei näkökään ole kuin about tonnin hintaero 450 husseen, ei paha
Viimeksi muokannut: mikarinne70; 02.09.2023 klo 22:21.
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Stark on 12900, muut vähän stetsonista, mutta paremmin varusteltu 450 Husse vissiin about 12500, Kotari 12, japsit ja TM kympin molemmin puolin.
Sen kun suhteuttaa vaikka Energican tai Zeron hintoihin, niin ollaan todella tontilla. Ja sähkömopon käyttöhän on lähes ilmaista.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitähän tottumista höntsäenskaajalta vaatii, kun ei ole kytkintä? Tietty stumppaamisen estoa ei tartte, mutta kovasti sitä koittaa mäen tyngissä annostella, ettei keuli tai sudi liikaa.
Toisekseen, mitähän tota on vetää kivikossa takajarrua vasten, kun saa sen kahvalle?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eipä tuollaisen akun korjaaminen temppu ole, noita on porukka rakentanut kennoista omin päin iät ajat. Tuosta Starkin akun rakenteestakin on kuvia internetsissä.
Takajarru toimii yllättävän pitkälti kuin kytkin. Sillä kun sitoo, rauhoittuu peräpään toiminta, sitten kun aletaan vedellä enemmän trilalliikkeitä, alkaa jarrusta loppua voima kesken.
Pari promoa lisää - on kyllä houkutteleva laite!
https://youtu.be/KIxgsDlmjUQ?feature=shared
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Tohon kykään en ota kantaa, kun ite runkkaan sitä niiiin paljon 😁 Toisaalta äkkiä sitä oppii asioita, kun vaan ajaa.
Mutta ite ottaisin ainakin ton jalka jarrulla, sillä sen on omalla enduro uralla oppinut niin takaraivoon kuin vaan voi... Tänäänkin kun oli märkää, niin voi sano että vesi kiehui kokoajan levyltä😅 Keväällä ostin ton 4t pyörän rinnalle uuden 2t ja täytyy sanoa, että on hyvä kun sen jarrun laahaamisen on opetellut.
Tollasen starkin kun saisi fiksulla toimitusajalla, niin tilaisin saman tien. Ei kiinnosta odottaa 1,5vuotta, joten taidan vaihtaa vaan 4t uuteen 😅
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vääntömomentti on ihan normaali. Ilmoittavat takapyöräväännön mainosmatskuissa.
Tämä ketju tosiaan käsittelee Stark Vargia, Ei Vergeä joka tuossa yhdellä Batmanninjan videolla on. Stark lykkää reilu 900Nm takaselle, moottorilla 80Nm. Vergellä taitaa olla se 1000Nm moottorilla joka on myös takanen. Ja pakko olla jos meinaa kiihtyä, ei ole edes kovin iso lukema täyskokoisen pyörän maksimiväännölle takasella.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Screenshot_20230906-145229.jpg
Ohjekirjan mukaan 60 tai 80. Olisiko 275 eturattaalla?
Mä luulin et tehoa oli 60 tai 80. Onpa sekavasti kaikkea tietoa sekaisin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
80hp
Starkin sivuilta:
80hv
Teho
118kg
Paino
938Nm
Vääntö
+100
Ajotilat
Jopa 6h
Ajoaika
1-2h
Latausaika
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Huipputeho ja huippuvääntö moottorilla on versiosta riippuen joko 60hp ja 60Nm tai sitten 80/80. Ne nyt sattuu olemaan samat numerot joka ehkä sotkee.
Tuo ilmoitettu +900Nm vääntömomentti taas on takaselta ja minusta edustaa sitä että markkinointiosastot on ottaneet vapauksia sähkövehkeiden kanssa sen suhteen että mistä se vääntö ilmoitetaan. Nillitän tästä siksi että 450:t lykkää kovempiakin takapyörävääntöjä ykkösvaihteella mutta kun mainoksia verrataan niin ne vääntää sen 45-50Nm ja Stark yli 900Nm jää vain huomioimatta että missä kohti alennusvälityksiä lukema esiintyy.
Ei se sitä muuta mihinkään että Starkki tekee tuon luvatun väännön tosi pitkällä alueella, vs 450:n ykkösvaihde ja huippyväännön seutu. On raaka laitos mutta ei tosiaan 20 kertaa raaempi.
900 Nm kyllä kysyisi rengasvalmistajalta isoja kysymyksiä syksyisessä suomienskamaastossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.