Olen varmaan tuossa ensivuonna ostamassa jälleen menopeliä ja ei ole oikein paljoa tietoa/kokemusta näistä japaninkruisereista, niin ajattelin täältä alkaa utelemaan...
Budjettini tulee luultavasti olemaan n.4000e ja mitä katsellut pikasesti nettimotoa, niin silmiini osunut otsikon merkkejä/malleja:
Yamaha Dragstar 1100
Honda Shadow 1100
Kawasaki Vulcan 1500
Suzuki Intruder 1400/1500
-Minulla siis pituutta 190cm joten onko noilla merkeillä/malleilla hirveästikkin eroa mikä kannattaa suoraan unohtaa jos on pidempi?
-Ajatuksena olisi siis ostaa mahdollisimman isokokoinen pyörä johon mahtuu myös vaimokin taakse.
Ihan vaan vinkkinä, jos budjetti on 4000k ja kevääseen odotat, niin nehän ei tosiaan keväällä ole enää saman hintaisia. Ainakin kannattaa vähän laittaa ylös niitä syksyn hintoja, koska kun se kevät kiima tulee...
Jaa...
Samoin venttiilinvälysten säädöt, öljyn- ja suodattimien vaihdot, ketjut ja renkaat on mukavampi tehdä omaan rauhalliseen tahtiin talven aikana jos vaan on talli - eikä keväällä kun ajokuume on päällä. Olispa muukin kuin pohjolan talli![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Juu kyllä huollot onnistuu omassa tallissa ja se on tyhmä joka maksaa ylihintaa (keväthintoja)
1986 XLH 1100 evo Sportster
Kawasakin vn900 kooltaan varmaankin aikalailla samaa kokoluokkaa ja tuoreempaa vuosimallia /tekniikkaa .
Kiinnitä huomiota pyörän kantavuuteen. Kun itse yli 190 ja vaimo melkein samaa kaliiberia niin sillä alkaakin olla merkitystä. Pienempikin Dragstar käy kyllä ajoasennon ja on moottorinsa puolesta riittävä, mutta customissa pitäisi ajaa nakuna eikä Classickaan anna paljoa varaa tavaroille.
Tuli sitten ostettua -00 vuosimallin 1100 Dragstar. Astinlaudat siirretty lisäpalikoilla vielä enempi eteenpäin, joten jalat on kohtuu siedettävässä asennossa jopa minun pituiselle. Kyyti vaikutti juuri sopivalta ja vääntöä oli tarpeeksi. Täysin eri ajokokemus, kuin vanha pyöräni joka oli -86 1100 jäykkäperä sportseri.
1986 XLH 1100 evo Sportster