Morjens.
Kokeillaan jos täällä olis jollain tietämystä.
1 ja 2 vaihteella hiljaa ajaessa kuuluu eturattaan suunnalta sellainen ruksahteleva ääni. Vetopäällä pitää, kytkin pohjassa vapaalla ei pidä.
Rattaan kunnon kattoisin ekana, ja tietty ketjun kireyden.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ketjussa jumiva lenkki.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
ketju täälläkin rapsutti aikanaan ja meni vaihtoon. olisiko noilla ajettu reilu 40tkm aikanaan.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Takapyörä ilmassa pyöritä kädellä rengasta ja katso kiristyykö ketju välillä ja välillä löystyy, eli hyppii ylös alas. Jos näin niin ketju on loppu ja vaihtoon.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Takapyörä ilmassa pyöritä takarengasta hitaasti ja välillä sormella kokeile osuuko ketju kumiin. Jos toisista kohdista on löysempi ja toisista kohdista kireempi, niin ei haittaa. Kun ketju venyy, niin se venyy epätasaisesti, jolloin se pitää kiristää siitä kohdasta, josta se on kireimmillän eli etsi se kirein kohta, kokeile osuuko kumiin ja sitten kiristät ketjun ja kiristyksen jälkeen se pitää jäädä niin, että se osuu edelleen siihen kumiin. Mutta jos se koko paketti on ollut sama alusta asti, niin ensimmäisenä eturatas vaihtoon. Se maksaa ehkä 15e, mutta se voi muuttaa asiaa paljonkin parempaan suuntaan. Toinen juttu on se, että olethan rasvannut ketjut kunnolla ja myöskin se, että välillä ne myös kannattaa puhdistaa kunnolla ketjun puhdistus sprayllä, jotta ne lenkit liikkuvat kunnolla. Ensin puhdistus, sitten kunnon rasvaus.
Jaa...
Jos pyörässä ei oo vakioputkia voi keskituelta puuttua sen ylläällä pitävä "lukitsin" ja tällöin ketju ottaa kiinni keskitukeen ja voi pitää tuon tyyppistä ääntä.
exxtatic