Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
  1. #31
    Sinällään suoranaisesti niska/selkään liittyne, mutta itse olen kovin kyllästynyt tuohon oman Banduni satulaan. Siis istutaan harusten varassa satulan ja tankin muodostamassa kuopassa, jolloin jalkoväliä alkaa kummasti kipottamaan vähäkään pidemmän ajon jälkeen, kävelykin kyydistä noustessa on kuin puupökkelöillä yrittäisi tolpitella. Tämän vuoksi tuollainen custom-tyyppinen ihan puhtaasti perseellään istuminen voisikin olla huomattavasti mukavampi, ainoa vaan ettei nuo custom-pyörät säväytä ei niin pätkänkään vertaa

    No olenkin sitten tällä lähes 2m ruhollani lähtenyt säätämään tuota Bandun ajoasentoa hiukka "perseemmäksi". Ensin pudotin satulan alimpaan asentoonsa, jolloin polvet ikäänkuin nousi ylemmäs. Seuraavaksi on tulossa offset-raiserit, jolla stongaa saa ylemmäs & lähemmäs, jolloin asento muuttunee pystymmäksi ja näin painoakin tulee enempi tuolle takalistolle, pois munaskuista. Tietty se ultimate-vaihtoehto voisi olla lähteä tuota satulaa modaamaan enempi traktori-tyyppiseksi jakkaraksi, mutta tuo vaatii sitten jo hiukka enempi, vaikka Bandussa tuo kuskin istuin onkin helposti rungostaan irroitettavissa ja siten modattavissakin, vaikka siihen repsikan palaseen ei edes koskisi lainkaan. Tietty myös jalkatappeja voisi mietiskellä joskos niitä saisi jotenkin kikkailtua edemmäs. We'll see

    Myönnetään, ex. fillari olikin tuollainen "pöntöllä istuttava" maxi-skode Honda FJS 600 Silverwing, jonka kanssa tultiinkin vallan mainiosti juttuun jopa 7v ajan, ennen kuin halusin suurempaa, ns. herrasmies-pyörän ja tuli hommattua tämä nykyinen Bandit 1250. No nyt on tuo kulkupuoli kunnossa ilman että vak.yhtiön tätikään siitä vielä hirmeämmin ruoskii, kun vain saisi vielä tuon ajoasennonkin ns. kohilleen
    Viimeksi muokannut: HiTec; 19.08.2023 klo 09:08.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #32
    Hieman aihetta liipaten jotenkin tuntuu että tämä kaveri puhuu ihan asiaa, helppoja juttuja joilla on kuitenkin iso vaikutus

    https://www.youtube.com/watch?v=47YG4dAwOIM
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #33
    Todellakin ajoasentoon ja kehoon liittyvät rasitteet tulevat hyvin monesta tekijästä, joten selkeää ja yjsinkertaista ratkaisua kaikkiin tilanteisiin tuskin on mahdollista löytää. Omalta ossaltani ongelma poistui viime ajokaudelle edellise talven ja kevään hankintojen kautta. 2 cm matalampi istuin ja erityisesti korkeampi tuulisuoja toi ihan selkeän ratkaisun omiin niska-päänsärkykipuihin ajopäivän jälkeen. Edellisenä kesänä joka ilta vähänkään piemmän ajorupeaman jälkeen joutui särky- ja lihasrelaksanttilääkitystä käyttämään ja homma alkoi tuntua ihan mahdottomalta. Muutosten jälkeen jopa pikkuteillä ajaminen ja erityisesti kaupungissa miellyttävämpi ajaa kypärän visiiri auki, ja vain isommissa nopeuksissa tarvi laittaa alas. Toki tuulisuoja jäi sitten koko kesäksi maksimikorkeuteen mutta ei enää kiputiloja ollut.
  4. #34
    Mulla oli samanlainen pisto lapaluissa edellisellä pyörällä (Bmw gs). Käänsin ohjaustankoa aavistuksen taaksepäin niin vaiva hävisi! Todennäköisesti kädet oli liian kaukana/ylhäällä ja se aiheutti tuon vaivan.
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  5. #35
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kuskin kannattaa aluksi varmistaa se, ettei aja leuka pystyssä. Siis että nostaa päätä katseen sijaan.
    Itsellä niska kipeytyy jo alle 100km ajolla tietyillä kypärillä pyörästä riippumatta (ei custom). Löytyy Bell Bullit, pari halppista avattavaa ja nyt uusimpana Schuberthin C4. Bellissä ja C4:ssa niska kipeytyy alle 100km ajolla, mutta halppis kypärällä voi ajaa vaikka kaksi viikkoa putkeen ilman ongelmia.
    Oletin C4:en syyn johtuvan painosta, mutta on 10g kevyempi mitä halppis kypärä. Seuraava olettamus on että Bell ja C4 on yläpainoisia, mutta nytten kun luin lainatun kommentin saattaa olla, että kypärät istuvat liian syvällä päässä jolloin tulee väkisellä pidettyä leukaa ylhäällä.
    Täytyy laittaa jotain täytettä kypärän pohjalle jospa sillä saisi apua tuohon. C4 istuu muuten päähän kuin naputettu ja hiljaisuus liikkuu ihan eri sfääreissä mitä muissa kypärissä.
    BMW R100 Kurapyörä
    BMW K1 1100cc
    BMW K1300R
    BMW R1200GS LC
  6. #36
    Lainaa KapteeniMahtava kirjoitti Katso viesti
    nytten kun luin lainatun kommentin saattaa olla, että kypärät istuvat liian syvällä päässä jolloin tulee väkisellä pidettyä leukaa ylhäällä.
    Itse tykkään tästä nykyisestä halpis avattavastani juuri tuon vuoksi kun se istuu nimenomaan todella syvällä päässä. Tosin tähän mennessä pyöritellyt vain tuollaisia karvan päälle tunnin, luokkaa 100km lenkkejä, vaan mitään ongelmia en ole (vielä) havainnut. No huomenna olisi tarkoitus sitten ajella hiukka pidempi, useamman tunnin 300+ km lenkki niin katsoo sen jälkeen miten on paikat kipeinä

    BGT-05-MH-015-17_3_ml.jpg
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #37
    Kuinka paljon teidän kypärät painavat? Oma hiilikuituinen Bell painaa noin 1100 gr, eikä sitä huomaa käytännössä lainkaan. Juniorin mopoilua vasten hankkima aurinkovisiirillä varustettu AGV painaa melkein 1600 ja se tuntuu tiiliskiveltä omaan kypärään verrattuna. En olisi itselle mieluinen painon takia.

    Kypärä on koko ajan vipuvarren päässä, eli rasittaa niska- ja hartialihaksia. Mahdollisessa kaatumistilanteessa rasitukset ovat moninkertaisia.
  8. #38
    1150 g. Umpimallin Shoei.
    FJR -17
  9. #39
    Moni uusi ece 22.06-standardin täyttävä laadukaskin kypärä painaa 1500-1800 grammaa, kun iskusuojauksen vaatimukset lisääntyivät. Edit. Itsellä Shoei NXR2 näkyy olevan ilmoitettu 1390g, tosin Sharpin testiraportissa lukee 1,47kg.

    Grammamääräistä painoa oleellisempi vaikutus on kuitenkin painopisteellä, ja pyörästä riippuen myös aerodynamiikalla. Jos kypärä on etupainoinen, niskalihakset joutuvat tietty enemmän töihin pitääkseen leuan ylhäällä, ja takapainoisessa taas rasite on kaulalla. Yläpainoinen kypärä taas lisää myös sivurasitusta vaikka olisikin etu-taka-suunnassa tasapainoinen.

    Jotta asia ei olisi turhan yksinkertainen, niin kaiken edellämainitun vaikutus muuttuu pyörän mukaan. Etukumarassa ajettavalla kyykkypyörällä kuormitus on ihan erilaista kuin pystyllä ajoasennolla olevassa nakussa tai neliömetrin kokoisella pleksillä varustetun customin. Ja kun tuulenvastus huomioidaan, niin vaikutusta on vielä silläkin ajaako kaupungissa ja pysähtelee paljon vs pitkää nopeaa maantiesiirtymää. Esimerkiksi pyörässä, jossa kypärä on vapaassa ilmavirrassa, muutaman sadan gramman painoerolla todennäköisesti ei ole mitään merkitystä, koska tuulenvastus aiheuttaa paljon suuremman eron kokonaisuuteen. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta ehkä tämä jo valottaa asian monimutkaisuutta riittävästi.
  10. #40
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Moni uusi ece 22.06-standardin täyttävä laadukaskin kypärä painaa 1500-1800 grammaa, kun iskusuojauksen vaatimukset lisääntyivät. Edit. Itsellä Shoei NXR2 näkyy olevan ilmoitettu 1390g, tosin Sharpin testiraportissa lukee 1,47kg.
    En tiedä ko normin vaikutuksesta kypärän painoon, mutta perinteisesti useimmat integraalit ovat olleet tuossa painoluokassa. Ylimääräinen satanen tai kaksi on ( ainakin listahinnan suhteen ) pitänyt maksaa n 1100 gr painoluokan umpipotasta. Kyseessä ei silloin ole yleensä tavallinen polykarbonaatti- tai lasikuitupotta, vaan esim kevlar-kuituun perustuva.

    Ece-normit ( siis tavallinen E-hyväksyntä ) tuntuvat olevan aika vaatimattomia, koska käytännössä kaikki EU-alueella kuluttajille myytävät mp/mopokypärät tulee olla normin täyttäviä, mutta kovin harva kypärä saa esim SHARP-testissä viittä tähteä, ei edes neljää.
  11. #41
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Moni uusi ece 22.06-standardin täyttävä laadukaskin kypärä painaa 1500-1800 grammaa, kun iskusuojauksen vaatimukset lisääntyivät. Edit. Itsellä Shoei NXR2 näkyy olevan ilmoitettu 1390g, tosin Sharpin testiraportissa lukee 1,47kg.
    Jo mainittu Shoei NXR2 näyttäisi olevan kevei ECE22.06 ruukku, painoksi sille ilmoitetaan 1470g. Eli on tuo uusi standardi kypärien painoja nostanut. Valmistajahan ilmoittaa kypärän painon markkinointimielessä kaikki irtoava, pl. visiiri, irroitettuna ja joskus vieläpä pienimmän koon mukaan.

    Itselle tuli tällä keväälle HJC:n RPHA1 jolle ilomoitetaan painoksi 1500g ilman lisävarusteita ja tuolla lisäspoilerilla paino nousee 1600g. Niin ja tuo ruukkuhan täyttää 22.06:en lisäksi FIM-luokituksen.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  12. #42
    Tuossa hiukan juttua kahden vuoden takaa uudesta EU-normista, jonka mukaisia pitäisi kaikkien 1.1.2024 alkaen EU-alueella myytävien kypärien täyttää, mikäli valtio ei ole hakenut asiasta muutosta.

    http://www.lerepairedesmotards.com/d...-ece-22-06.php


    Äkkiä katsoessa netistä löytyy vaikkapa 106 euroa maksava avattava Motorcycle Helmet Horn H926 Flip-Up Helmet Matte Black ECE22-06, joten ei tunnu että uusi normi asettaisi kovinkaan suuria vaatimuksia kypärälle. Tai sitten kyseessä on kaikkien aikojen löytö.
  13. #43
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Tuossa hiukan juttua kahden vuoden takaa uudesta EU-normista, jonka mukaisia pitäisi kaikkien 1.1.2024 alkaen EU-alueella myytävien kypärien täyttää, mikäli valtio ei ole hakenut asiasta muutosta.

    http://www.lerepairedesmotards.com/d...-ece-22-06.php


    Äkkiä katsoessa netistä löytyy vaikkapa 106 euroa maksava avattava Motorcycle Helmet Horn H926 Flip-Up Helmet Matte Black ECE22-06, joten ei tunnu että uusi normi asettaisi kovinkaan suuria vaatimuksia kypärälle. Tai sitten kyseessä on kaikkien aikojen löytö.
    Vähän haastava tuo ranskankielinen sivusto, niin tässä toinen.

    https://www.motocard.com/en/blog/sho...le-helmet-dot/

    Mutta siis, mittauspisteitä tulee entisten 5 lisäksi 12 uutta, iskunopeuksia tulee lisää, myös 45 asteen kulmassa jne. Eli kyllä testi merkittävästi vaikeutui, mutta lisäämällä materiaalia = painoa ja fyysistä kokoa se lienee toki halvallakin saavutettavissa.
  14. #44
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Tosin tähän mennessä pyöritellyt vain tuollaisia karvan päälle tunnin, luokkaa 100km lenkkejä, vaan mitään ongelmia en ole (vielä) havainnut. No huomenna olisi tarkoitus sitten ajella hiukka pidempi, useamman tunnin 300+ km lenkki niin katsoo sen jälkeen miten on paikat kipeinä
    No eipä tuossa moitteen sanaa ole. Toki halpiksena ymmärrettävästi hiukan meluisa kypärä, joten nappeja pitää käyttää, vaan siltikin puh.keskustelu kypärän hf-setillä onnistuu ihan hienosti. Tai no 100km/h alkaa olemaan jo sellainen raja, ettei tahdo oikein enää puh. kuulua melun yli. No kaikkea ei voi saada, ainakaan tuohon hintaan. Vaan painon suhteen no probs, ei ole niskatkaan kipeitä tms.

    Toki tässä voi olla myös tuolla ajoasennon muokkaamisella osuutensa. Meinaan tuo iso Bandu ei nyt mikään hirveän korkea pyörä ole tälläiselle 2m ruholle, mutta silti laskin jakkaran alimpaan asentoonsa ja asensin tankoon epäkesko raiset, joilla sain tankoa lähemmäs & ylemmäs. Näin ollen istuksin siis enempi pystyssä, paino perseellä eikä haruksilla tankkia vasten, jolloin tuota kypärääkään ei joudu roikottamaan ja näin sen paino ei nistaa stressaa. Ja tuo asennon muokkaus osoitti tässä samalla sen toimivuutensa, ei ole enää harukset kiposina, vaan enempi tuo ahteri raportoi nyt vielä näin kauden alusta.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #45
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Vähän haastava tuo ranskankielinen sivusto, niin tässä toinen.

    https://www.motocard.com/en/blog/sho...le-helmet-dot/

    Mutta siis, mittauspisteitä tulee entisten 5 lisäksi 12 uutta, iskunopeuksia tulee lisää, myös 45 asteen kulmassa jne. Eli kyllä testi merkittävästi vaikeutui, mutta lisäämällä materiaalia = painoa ja fyysistä kokoa se lienee toki halvallakin saavutettavissa.
    Hyvä, että normi tiukkenee, mutta kovin isoja heittoja on ollut SHARP-testissä perinteisesti, vaikka hyväksyttyjä on testattu.

    Sama kaava toistuu ranskalaisen testilaitoksen tuloksista:

    https://www.certimoov.com/
  16. #46
    Jottei homma menisi liian helpoksi niin kannattaa huomioida myös kypärässä visiirin koko ja vaikutus ajoasentoon. Ihminen pyrkii "keskittämään" näkökenttää jollain tavalla ja jos kypärässä onkin mahdollisesti pienempi näkökenttä niin voi tulla ajeltua pää etu- tai takakenossa enemmän kuin normaalisti. Ei siis välttämättä ole kypärän painon kanssa mitään tekemistä.

    Niskakivun kanssa on tullut painittua vuosia ja itsellä lääke oli tangonkorokkeet, kun saa kädet rennommaksi. Multistradan tanko on vaan liian leveä omille tikkuhartoille.
  17. #47
    Pari jujua mitkä tehoaa näihin kaikkiin tälaisiin lihaskipuihin (en tiedä onko kukaan vielä ehdottanut), niin kuntosaliharjoittelu ja nimenomaan kestävyys tyyppinen harjoittelu, jossa minimissään toistoja 30 ja maximissaan 100 per sarja. Talven, kun vetää (toki ei sitä koko kesää kannata taukoa pitää), niin tuskin tulee enää kummoisia lihaskipuja ajokaudella. Vähän joutuu kyllä vaivaa näkemään eli pelkällä kortin heilautuksella ei hoidu. Tosin kääntöpuolena tulee vielä hyvä olokin. Toinen "temppu" on hankkia vaikka Tokmannilta 2,50e harjanvarsi ja tehdä sillä 2-3 x päivässä kevyt keppijumppa tai vähinään ajon jälkeen, niin lihakset pääsee lepotilaan, joka vähentää niiden kireyttä / jumeja sekä niistä seuraavia kipuja. Jos vähänkin pidemmälle ajaa, kuin nakkiikioskille ja takaisin, eikä ikinä mitään jumppaa tee, niin se on varma resepti lihaskipuihin.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  18. #48
    ei onnistu tokmannin tikulla pitää olla sitä varten tehty sekä säitytyspussi

    https://www.iltalehti.fi/talous/a/b0...8-f1bc23940ca8
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  19. #49
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Pari jujua mitkä tehoaa näihin kaikkiin tälaisiin lihaskipuihin (en tiedä onko kukaan vielä ehdottanut), niin kuntosaliharjoittelu ja nimenomaan kestävyys tyyppinen harjoittelu, jossa minimissään toistoja 30 ja maximissaan 100 per sarja. Talven, kun vetää (toki ei sitä koko kesää kannata taukoa pitää), niin tuskin tulee enää kummoisia lihaskipuja ajokaudella. Vähän joutuu kyllä vaivaa näkemään eli pelkällä kortin heilautuksella ei hoidu. Tosin kääntöpuolena tulee vielä hyvä olokin. Toinen "temppu" on hankkia vaikka Tokmannilta 2,50e harjanvarsi ja tehdä sillä 2-3 x päivässä kevyt keppijumppa tai vähinään ajon jälkeen, niin lihakset pääsee lepotilaan, joka vähentää niiden kireyttä / jumeja sekä niistä seuraavia kipuja. Jos vähänkin pidemmälle ajaa, kuin nakkiikioskille ja takaisin, eikä ikinä mitään jumppaa tee, niin se on varma resepti lihaskipuihin.
    Minä venyttelen aika paljon jo pelkästään töiden takia. Siis töissä ennen raskaita nostoja jne. mutta salilla ei tule aikaa vietettyä. Kotona joskus, mutta eipä tuota kehtaa liikunnaksi sanoa Tahtoo jäädä ajanpuutteen vuoksi usein väliin.
    Sali on sellainen paikka missä en viihdy, enkä myös kuulu ryhmään jolle liikunnasta tulee hyvä fiilis jälkikäteen...paitsi luistelusta ja maastopyöräilystä kyllä, muttei sekään johdu siitä liikunnasta vaan miljööstä.
  20. #50
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Minä venyttelen aika paljon jo pelkästään töiden takia
    Minulla oli itselläni ennen vanhaan paljon noita jumeja, mutta kaksi juttua muutin, niin pääsin niistä aika hyvin eroon. Ekanakin aloin kiinnittämään huomiota siihen, että juon vetä tarpeeksi ja sitten aloitin tuon keppijumpan harjanvarrela, niin silmpsalapim niska-hartiajumit katosivat sen sileän tien. Ennen vanhaan kävin aina hierojalla, muta ei ole enää ollut tarvetta sille. Tota harjanvartta on niin helppoa kotona pyöritellä lyhyitä settejä aina välillä.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  21. #51
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Hyvä, että normi tiukkenee, mutta kovin isoja heittoja on ollut SHARP-testissä perinteisesti, vaikka hyväksyttyjä on testattu.

    Sama kaava toistuu ranskalaisen testilaitoksen tuloksista:

    https://www.certimoov.com/
    Niin no, normihan määrittää ehdottoman minimitason mikä jokaisen myytävän kypärän pitää saavuttaa. Hajontaa osin tulee siitä, miten paljon turvamarginaalia valmistaja on halunnut jättää siihen, että jokainen valmistettu kypäräyksilö varmasti läpäisee testit, ja toisaalta lopputulokseen vaikuttavat muutenkin yleiset valmistustekniikan rajoitteet. Käytännössä voi siis olla esimerkiksi niin, että yhden mittapisteen norminmukaisuuden varmistaminen johtaa siihen, että viereisessä pisteessä normi ylittyykin 50% tai jopa enemmän, kun se ihmispään muoto on mikä on.
  22. #52
    Hajonta ( siis tilastollinen ) tuntuu olevan olennainen sana kypärätestien kohdalla, vaikka kyseessä olisi ennalta määritellyn muotoinen testipää, eikä mielivaltaisen muotoinen ihmissellainen.

    Ainakin päätellen kypärätestien lopputuloksista vertaillen saman merkin eri mallien tuloksia keskenään. Edes hinta saman merkin eri vaihtoehtojen välillä ei tunnu aiheuttavan suoraa korrelaatiota tulosten kanssa.
    SHARP-testissä lopputulokset ovat hyvinkin laidasta laitaan, ranskalaisella Certimoorilla lähinnä asteikon puolivälin kahdella puolella.

    Koska EU-alueella kaikki kuluttajille myytävät suojakypärät ovat pakosta olleet ns E-hyväksyttyjä malleja, en ainakaan itse osaa mieltää, että nykyinen, taitaa olla kuudes hyväksymisnormi, takaisi turvallisuutta mitenkään erityisesti, mutta voi olla toki pykälää parempi, kuin vanhempi versio.

    Sana "voi" siksi, mikäli paino nousee selkeästi. Painoa ei testeissä noteerata turvallisuustekijänä, vaikka asiantuntijat ovat painon haitallisuudesta turvallisuusmielessä aika yhtämielisiä.

    No, tässä keskustelussa kyse on mukavuudesta/epämukavuudesta ja silloin painolla on erittäin suuri merkitys.

    Toinen niskan ja hartijoiden alueen rasitustekijä on kypärään ja yläkehoon vaikuttava tuulenpaine, mikä riippuu ajonopeuden lisäksi erittäin paljon kuljettajan, pyörän ja kypärän yhteisestä toiminnasta.

    Nakupyörässä on maantienopeuksissa jatkuva taistelu turbulenttista ilmaa vasten ( tasaista tuulenpainetta ei ole kuin kauniissa ajattelutavassa, mikäli itsellä ei ole maantiepyörässä katetta ), katetussa saattaa olla mitä tahansa ärsyttävän pyöteilyn ja tuskin tunnettavan ilmavirran väliltä riippuen kokonaisaerodynamiikasta.

    Merkittävä ero voi tulla jopa pienellä tuulilasin muodonmuutoksella tai kypärän vaihtamisella. Valitettavasti asiassa ei ole oikotietä onneen, vaan kannattaa netistä katsoa muiden pyöräkohtaisia kokemuksia ja kokeilla itselle parhaiten sopivia eri kombinaatioita.
    Viimeksi muokannut: vstrom; 06.05.2024 klo 09:36.
  23. #53
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli itselläni ennen vanhaan paljon noita jumeja, mutta kaksi juttua muutin, niin pääsin niistä aika hyvin eroon. Ekanakin aloin kiinnittämään huomiota siihen, että juon vetä tarpeeksi ja sitten aloitin tuon keppijumpan harjanvarrela, niin silmpsalapim niska-hartiajumit katosivat sen sileän tien. Ennen vanhaan kävin aina hierojalla, muta ei ole enää ollut tarvetta sille. Tota harjanvartta on niin helppoa kotona pyöritellä lyhyitä settejä aina välillä.
    Muuten tulee kyllä vettä juotua liikaakin, mutta tien päällä ei niinkään. Pitänee ottaa tarkkailuun.

    Onko linkittää mitään hyvää ohjeistusta tuohon keppijumppaan ? On meinaan töissä kepakkokin jolla tulee venyteltyä, mutta en tiedä ovatko liikkeet "oikeat". Tuo on sellainen asia joka pitäisi saada jotenkin "arkistettua" takaraivoon tyyliin aamukahvi. Tahtoo unohtua vähän väliä.
  24. #54
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Muuten tulee kyllä vettä juotua liikaakin, mutta tien päällä ei niinkään. Pitänee ottaa tarkkailuun.

    Onko linkittää mitään hyvää ohjeistusta tuohon keppijumppaan ? On meinaan töissä kepakkokin jolla tulee venyteltyä, mutta en tiedä ovatko liikkeet "oikeat". Tuo on sellainen asia joka pitäisi saada jotenkin "arkistettua" takaraivoon tyyliin aamukahvi. Tahtoo unohtua vähän väliä
    https://www.youtube.com/watch?v=swyyLNTtIVY&t=378s

    Tässä videosssa kohdasta 06:30 - 08:06 molemmat liikkeet on sellaisia, joita itse teen ja jotka on tehonnut. Kotona epäsäännöllisesti vaikka 4-6 toistoa per puoli eli aikaa menee minuutti per setti. Paikat on auennut, enkä ole aikoihin tarvinnut hierojaa ja ajaessakaan en ole huomannut mitään kipua nyt, enkä ajon jälkeenkään. Jotkuhan syö magnesiumsitraattia, joka kyllä myöskin autaa lihasjumeihin, mutta vesi on tärkeämpi. Magnesiumin syönti on ehkä vähän helpompaa, kun veden juonti meinaa välillä unohtua. Ihme kyllä kahvin juonti ei koskaan unohdu samalla tavalla
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  25. #55
    Lainaa KapteeniMahtava kirjoitti Katso viesti
    Itsellä niska kipeytyy jo alle 100km ajolla tietyillä kypärillä pyörästä riippumatta (ei custom). Löytyy Bell Bullit, pari halppista avattavaa ja nyt uusimpana Schuberthin C4. Bellissä ja C4:ssa niska kipeytyy alle 100km ajolla, mutta halppis kypärällä voi ajaa vaikka kaksi viikkoa putkeen ilman ongelmia.
    Oletin C4:en syyn johtuvan painosta, mutta on 10g kevyempi mitä halppis kypärä. Seuraava olettamus on että Bell ja C4 on yläpainoisia, mutta nytten kun luin lainatun kommentin saattaa olla, että kypärät istuvat liian syvällä päässä jolloin tulee väkisellä pidettyä leukaa ylhäällä.
    Täytyy laittaa jotain täytettä kypärän pohjalle jospa sillä saisi apua tuohon. C4 istuu muuten päähän kuin naputettu ja hiljaisuus liikkuu ihan eri sfääreissä mitä muissa kypärissä.
    Nyt laitoin liimapinnalla olevaa vaahtomuovia (4mm paksua) kypärän pohjalle, jotta sain nostettua kypärää n. 2cm kulmakarvojen yläpuolelle, aiemmin kulmakarvojen tasalla.
    Tuntuisi 100km lenkin jälkeen toimivan.
    BMW R100 Kurapyörä
    BMW K1 1100cc
    BMW K1300R
    BMW R1200GS LC
  26.  
  27. #56
    Lainaa KapteeniMahtava kirjoitti Katso viesti
    Nyt laitoin liimapinnalla olevaa vaahtomuovia (4mm paksua) kypärän pohjalle, jotta sain nostettua kypärää n. 2cm kulmakarvojen yläpuolelle, aiemmin kulmakarvojen tasalla.
    Tuntuisi 100km lenkin jälkeen toimivan.
    Hyvä huomio. Itse en pysty E1 suupertilla ajamaan kyykyllä juuri ollenkaan kun pitäisi muutakin nähdä kuin mittarit, syy on sama. Enskalla menee koko päivä vaivatta. Tuotapa ei helposti tule testattua kun pottaa sovittaa kaupassa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12