Varsinainen murhekryyni tämä otsikon mukainen pyörä..
Tilanne: moottoripyörä ei starttaa vaikka akussa virtaa
Vaihdettu solenoid uuteen
Tappokytkin ja starttipainike testattu toimivaksi
Sulakkeet ehjät (mitattu)
Startti pyörähtää iloisesti kun käyttää solenoidilla hyppykaapelia mutta moottori ei käynnisty
Vapaavaihteen merkkivalo palaa ja vaihde on vapaalla
Koitettu käynnistää kytkin pohjassa sekä ylhäällä
Käynnistysreleestä ei kuulu mitään ääntä kun starttipainiketta painaa. Ei siis vedä?
Ignition sulake palaa kuitenkin välillä kun painaa starttinappulaa...
Oikosulku starttipainikkeen ja maan välillä siten, että virta kulkee suoraan maihin eikä halua kulkea muualle? Vai missä se vika nyt voisi olla..
Kuva virtapiirissä
Screenshot_2023-07-27-13-13-27-53_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
Enkä kyllä huomaa että pumppukaan lähtisi tekemään mitään kun starttaa. Äänetön täysin koko pärrä
Vissiin joku johto välistä huonona. Tangon ja konehuoneen
rele polttaa sulakkeen, eikä kytke startille virtasta...
edit : joku vastaavan virran kestävä rele tilalle ja kokeilee onko siitä kiinni.
Aamulla kaupasta haettu uusi starttirele paikallaan :o
Kuvia lisää katselleena näyttää että starttinappulalta kulkee samaa johtoa pitkin sähköt sekä bensapumpun että startin releelle. Koska pumppu ei käy ja startti ei pyörähdä, niin mahdollisesti tässä piuhassa häikkää ja ottaa esimerkiksi maihin kiinni, jolloin sulake palaa nappia painaessa? Täytyy sateen jälkeen ihmetellä tätä teoriaa.
En tiedä mitä tein, mutta käytin aikalailla kaikki liittimet irti. Nyt starttaa
Joku johto / liitin liikahti sopivasti, joten hetken toimii...
Nyt on vaan se ongelma, että ehjää ei voi korjata.
Mikä vuosimalli?
Meneekö bensapumpun johto tankin "sillan" yli (tankin takaosa, satulan etureunan alla)/ siinä voisi olla yksi kohta missä pumpun virta menee suoraan maihin?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ainakin 1995-1997 malleissa johtosarjat oli reititetty sillä tavalla, että jo parin kolmen vuoden ikäisinä niistä tahtoi runko raapia eristeet rikki ja löivät maihin sulakkeita poltellen. Omat muistikuvani sieltä 90-luvun lopulta, eli ei tarkempia vihjeitä..
Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
Tässä syynä oli viallinen bensapumpun rele. Sen vaihtamalla alkoi toimimaan, kun vika esiityi uudelleen myöhemmin.