Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kawasaki ZL600 Eliminator 1996 menettää tehot hetken päästä liikkeellelähdön jälkeen. Olen kokeillut käyttää kylmänä ryypyn kanssa pitkään (5min) ja lyhyen aikaa (30s, ohjekirjan mukainen "kylmässä lämpötilassa"), lähteä liikkeelle ryyppy puolivälissä ja tietysti ilman. Aina vaan alkaa röpöttämään n. minuutin ajon jälkeen. Röpöttämisellä tarkoitan että pysyy käynnissä, voi ajaa mutta ei ota kierroksia kuin 1000-2000rpm. Samalla voi pakoputki poksahdella. On tehnyt samaa myös hetken ajon jälkeen, jolloin menettää tehot lyhyemmäksi aikaa, saattaa tiputtaa kierrokset siihen 1000rpm tuntumaan ihan muutamaksi sekunniksi. Sitten kun on ajanut yli 15 min ei ongelmaa esiinny. Olen vaihtanut uudet Iridium-tulpat, vastusmittarilla katsonut puolat, sytytysjohdot ja tulpanhatut -> kaikki ok tai ainakin antoivat samankaltaisia lukemia mitä jossain Youtube-videossa. Kaasarit on puhdistettu, öljyt ja suodatin vaihdettu vähän aikaa sitten. Mistäköhän seuraavaksi alkaisi etsimään? Käyntiin lähtee kertapainalluksella ja alkuun ottaa kierroksia normaalisti...

    Ostin pyörän siis pari viikkoa sitten joten historiasta ei ole "varmaa" tietoa...
    Viimeksi muokannut: fole; 13.07.2023 klo 22:39.
  2. #2
    Tuossa on keskenään ristiriitaisia oireita.

    Entä jos röpöttämisen aikaan tarjoaisit enemmän ryyppyä? Nimittäin useimmin vanhan pyörän röpötys + paukutus putkessa viittaa laihaan seokseen.

    Ja ennen kuin joku tarjoaa syyksi imuvuotoa, niin siitä ei ole kyse.
  3. #3
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on keskenään ristiriitaisia oireita.

    Entä jos röpöttämisen aikaan tarjoaisit enemmän ryyppyä? Nimittäin useimmin vanhan pyörän röpötys + paukutus putkessa viittaa laihaan seokseen.

    Ja ennen kuin joku tarjoaa syyksi imuvuotoa, niin siitä ei ole kyse.
    Pitääpä kokeilla!
  4. #4
    Eikös näissä ollu sytytysboksi(CDI igniter) vikaa? Ainaki netistä näyttää löytyvän vastaavia tapauksia.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  5. #5
    Oletko katsonut sen pakoputken läpi, ettei siellä ole reikää missään siinä alkuosan kohdilla, koska jos on niin se voi valuttaa bensaa suoraan putkeen ryypytyksen aikana.
    Jaa...
  6. #6
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Oletko katsonut sen pakoputken läpi, ettei siellä ole reikää missään siinä alkuosan kohdilla, koska jos on niin se voi valuttaa bensaa suoraan putkeen ryypytyksen aikana.
    Ja ennen tätä tarkistusta kannattanee katsoa, että männän palautusjousi ei ole poikki.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja ennen tätä tarkistusta kannattanee katsoa, että männän palautusjousi ei ole poikki
    Ääni tälle! Tai sitten yleensäkin korjata se vika mieluummin, kuin lähteä kiertämään sen korjaamista jollain poppa konsteila.
    Jaa...
  8. #8
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Eikös näissä ollu sytytysboksi(CDI igniter) vikaa? Ainaki netistä näyttää löytyvän vastaavia tapauksia.
    Minä luulen, että rouvan ZL500:ssa on tämä. Se kylläkin sammui kokonaan 5 minuutin luokkaa lähdöstä ja sitten jotain puolen tunnin seisokin jälkeen lähti uudestaan, jonka jälkeen palattiin kotia. Jostain syystä sillä ei viimeiseen 15:ta vuoteen ole ajeltu . No on tässä (jo) toimivana ostettu cdi boksi ja nokka-akselit tallissa, että koitetaan saada tulille vielä joskus.

    Mutta sitten meillä on myös ZL600 '87 ja käyntihäiriötä
    Kaasarit vuoti ja piti kaivaa esiin. On purettu ja ultraäänellä on pesty ja koottu uusilla neulaventtiileillä. Käynnistyy ja lämmettyään pyörii tyhjäkäyntiä alkuperäiset 90:n suuttimet. Mutta ei ota kierroksia, hyytyy 4-6 tonnin välille. Tämä työpöydällä ja kaasarien imupuolet auki. Koska rajusti imuilmaa kuristamalla käynti parani, porasin yhden setin suuttimia 100:ksi. Ei se vieläkään oikein kunnolla laulanut, mutta pitänee kasata käyttökokeiluun, kun sillä toissa kesänä sentään pystyi ajamaan vakio suuttimilla.

    Nyt sitten se kysymys. Missä järjestyksessä on tarkoitus saada kaasarin imupuolen kurkut, ilmaboksi ja ilmansuodatin kotelo kasattua? Siis neljä tötsää kaasareista->väliboksi ->kaksi tötsää ->ilmansuodatinkotelo
  9. #9
    Lainaa rgs1 kirjoitti Katso viesti
    Minä luulen, että rouvan ZL500:ssa on tämä. Se kylläkin sammui kokonaan 5 minuutin luokkaa lähdöstä ja sitten jotain puolen tunnin seisokin jälkeen lähti uudestaan, jonka jälkeen palattiin kotia. Jostain syystä sillä ei viimeiseen 15:ta vuoteen ole ajeltu . No on tässä (jo) toimivana ostettu cdi boksi ja nokka-akselit tallissa, että koitetaan saada tulille vielä joskus.

    Mutta sitten meillä on myös ZL600 '87 ja käyntihäiriötä
    Kaasarit vuoti ja piti kaivaa esiin. On purettu ja ultraäänellä on pesty ja koottu uusilla neulaventtiileillä. Käynnistyy ja lämmettyään pyörii tyhjäkäyntiä alkuperäiset 90:n suuttimet. Mutta ei ota kierroksia, hyytyy 4-6 tonnin välille. Tämä työpöydällä ja kaasarien imupuolet auki. Koska rajusti imuilmaa kuristamalla käynti parani, porasin yhden setin suuttimia 100:ksi. Ei se vieläkään oikein kunnolla laulanut, mutta pitänee kasata käyttökokeiluun, kun sillä toissa kesänä sentään pystyi ajamaan vakio suuttimilla.

    Nyt sitten se kysymys. Missä järjestyksessä on tarkoitus saada kaasarin imupuolen kurkut, ilmaboksi ja ilmansuodatin kotelo kasattua? Siis neljä tötsää kaasareista->väliboksi ->kaksi tötsää ->ilmansuodatinkotelo

    600 ei ole tuttu mutta 900/1000 on, niissä kaasuttimet laitetaan voimalla väkivallalla paikoilleen viimeisenä. Klemmarit pois imukauloista että elävät. Vanhat muoviseksi muuttuneet airboxin pään kaulat tekevät operaatiosta todella turhauttavan, siinä missä uusilla pehmoisilla kumeilla kuuluu vain PLOP kun kaasarit putoavat paikoilleen. 900/1000 malleissa airbox liikkuu ehkä pari milliä taaksepäin, sekin on paljon, muista löysätä sen ruuvit jos ei muuten mene.

    Mikäli 4 airboxin kaulaa ovat entiset, kuumailmapuhallinelvytys auttaa hetken. Youtubesta löytyy 10 poppakonstia "motorcycle csrb rubber softening" tms hakusanoilla. Itse olen tehnyt niin, että ennen kaasarin asennusta kuumennus, sitten kaulan kääntäminen nurinniskoin kuten sukan rullaisi, ja nippuside pitämään näin. Tämä kertaa 4, sitten kaasarit sisään ja keskeltä aloittaen nipparit poikki jolloin kumit lähes putoavat paikoilleen. Kaipa kumit kärsivät mutta uusia se joka tapauksessa tarvitsisi.

    Käyntihäiriöön sen verran, että aina minulla on ollut puolavika kun lämmetessä on voimat hävinneet ja käynti huonontunut. Tätä voi testata: ilman tankkia käyntiin aputankilla, ja kun se käy "hyvin", niin kuumailmapuhallinta puolaan. Tai vaihtoehtoisesti kylmäspraytä kun käy huonosti. Outoa tuossa alun oireessa on se, että ongelma menee ohi.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  10. #10
    Lainaa fole kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä kokeilla!
    Tämä ei toiminut -> ei vaikutusta
  11. #11
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    600 ei ole tuttu mutta 900/1000 on, niissä kaasuttimet laitetaan voimalla väkivallalla paikoilleen viimeisenä. Klemmarit pois imukauloista että elävät. Vanhat muoviseksi muuttuneet airboxin pään kaulat tekevät operaatiosta todella turhauttavan, siinä missä uusilla pehmoisilla kumeilla kuuluu vain PLOP kun kaasarit putoavat paikoilleen. 900/1000 malleissa airbox liikkuu ehkä pari milliä taaksepäin, sekin on paljon, muista löysätä sen ruuvit jos ei muuten mene.

    Mikäli 4 airboxin kaulaa ovat entiset, kuumailmapuhallinelvytys auttaa hetken. Youtubesta löytyy 10 poppakonstia "motorcycle csrb rubber softening" tms hakusanoilla. Itse olen tehnyt niin, että ennen kaasarin asennusta kuumennus, sitten kaulan kääntäminen nurinniskoin kuten sukan rullaisi, ja nippuside pitämään näin. Tämä kertaa 4, sitten kaasarit sisään ja keskeltä aloittaen nipparit poikki jolloin kumit lähes putoavat paikoilleen. Kaipa kumit kärsivät mutta uusia se joka tapauksessa tarvitsisi.

    Käyntihäiriöön sen verran, että aina minulla on ollut puolavika kun lämmetessä on voimat hävinneet ja käynti huonontunut. Tätä voi testata: ilman tankkia käyntiin aputankilla, ja kun se käy "hyvin", niin kuumailmapuhallinta puolaan. Tai vaihtoehtoisesti kylmäspraytä kun käy huonosti. Outoa tuossa alun oireessa on se, että ongelma menee ohi.

    Juu oire tosissaan menee ohi. Alkaa siis vähän liikkeellelähdön jälkeen (noin 1-3 min) useimmiten alkanut aika lailla 1 min jälkeen. Liikkeellelähtiessä ottaa kierroksia normaalisti. Röpötyksen alkamisen jälkeen tosissaan saa käyttää muutaman minuutin paikallaan ja olen yrittänyt ryyppyä, kaasuttamista, sammuttamista, käynnistämistä ja muutaman minuutin jälkeen alkaa ottaa kierroksia. Toki pakoputki paukahtelee siinä ohessa. Tämän jälkeen pääsääntöisesti toiminut normaalisti, saattanut hetkeksi pätkästä niin lyhyeksi aikaa ettei ole välttämättä ehtinyt edes pysähtyä...
  12. #12
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja ennen tätä tarkistusta kannattanee katsoa, että männän palautusjousi ei ole poikki.
  13. #13
    Seuraavaksi mieleen tulee bensansaannin ongelma. Ihan kuin bensaa riittäisi sen aikaa mitä sitä letkussa ja kaasareissa on, ja sitten tulee vain vähän, kunnes yhtäkkiä jostain syystä tulee riittävästi.

    Tyhjentäisin tankin, tsekkaisin ettei ole ruostetta tai muuta mäihää eli huuhtelu, bensahana irti ja suodatin siivoten. Jos bensaletkussa on ylimääräinen suodatin lisättynä, se hemmettiin koska saattaa kuristaa virtausta. Alipainehanan ohitus (monissa Kawoissa on PRI-asento hanassa joka ohittaa alipaineen). Hanan kunnostus tarvittaessa (PRI käyttö voi aiheuttaa pitkällä tähtäimellä harmia).

    Jos jää epäily, niin läpinäkyvää letkua bensaletkuksi tilapäisesti. Voi yrittää myös huoltotankilla ajaa jos saa sellaisen viritettyä paikalleen tilapäisesti diagnosoinnin hengessä. Ja jos probleeman saa paikallaan kaasuttelemalla esiin, voi myös tarkastella laitimmaisen kaasarin bensapintaa samalla, mutta tämä on vähän hasardi tapa. Pitää letku laittaa pohjanipasta mutkalle ylös ja katsoa missä pinta istuu, tyhjennysruuvi auki. Omalla vastuulla siis ja varotoimenpitein.

    Lisäys. Noin nopeassa ajassa ei pitäisi tankin korvausilma muodostua ongelmaksi, mutta senkin saa suljettua pois ajamalla korkki auki tai raollaan... Varo töyssyjä tai marinoidut bensassa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  14. #14
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Mikäli 4 airboxin kaulaa ovat entiset, kuumailmapuhallinelvytys auttaa hetken. Youtubesta löytyy 10 poppakonstia "motorcycle csrb rubber softening" tms hakusanoilla. Itse olen tehnyt niin, että ennen kaasarin asennusta kuumennus, sitten kaulan kääntäminen nurinniskoin kuten sukan rullaisi, ja nippuside pitämään näin. Tämä kertaa 4, sitten kaasarit sisään ja keskeltä aloittaen nipparit poikki jolloin kumit lähes putoavat paikoilleen. Kaipa kumit kärsivät mutta uusia se joka tapauksessa tarvitsisi.
    Kyllä minä ehkä oikeaan väliin yritin, mutta on kaksi kuivaa kurkkua, jotka taitaa olla kadotuksen tiellä Ne ei itse asiassa olleet kunnolla paikallaan purkaessakaan. Hakkasin päätä seinään, kun tosiaan miesten föönillä pehmenevät hetkeksi, mutta ei noita saa kunnolla päälle edes bensassa liottamalla. Kutistuneet pienemmäksi.

    Minäkin epäilen, että aloittaja pyörä kärsii bensapulasta, mutta onko niin tukossa, ettei ryypystäkään tule?
  15. #15
    Lainaa rgs1 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä ehkä oikeaan väliin yritin, mutta on kaksi kuivaa kurkkua, jotka taitaa olla kadotuksen tiellä Ne ei itse asiassa olleet kunnolla paikallaan purkaessakaan. Hakkasin päätä seinään, kun tosiaan miesten föönillä pehmenevät hetkeksi, mutta ei noita saa kunnolla päälle edes bensassa liottamalla. Kutistuneet pienemmäksi.

    Minäkin epäilen, että aloittaja pyörä kärsii bensapulasta, mutta onko niin tukossa, ettei ryypystäkään tule?
    Jos ei kohokammioissa ole bensaa, ei ryyppykään auta.

    Kumien pehmentämistä voi koittaa näinkin: https://m.youtube.com/watch?v=O4j7G9ry6uk
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  16. #16
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja ennen tätä tarkistusta kannattanee katsoa, että männän palautusjousi ei ole poikki.
    Kyl niitä on nähty, että pakosarjassa ollut reikä jossain kohtaa ja on valuttanut bensaa putkeen, kun se pakovastus menee jotenkin sekaisin. Kyllä siinä vaan on merkitystä onko se putki kunnossa vaiko ei.
    Jaa...
  17.  
  18. #17
    Lainaa rgs1 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä ehkä oikeaan väliin yritin, mutta on kaksi kuivaa kurkkua, jotka taitaa olla kadotuksen tiellä Ne ei itse asiassa olleet kunnolla paikallaan purkaessakaan. Hakkasin päätä seinään, kun tosiaan miesten föönillä pehmenevät hetkeksi, mutta ei noita saa kunnolla päälle edes bensassa liottamalla. Kutistuneet pienemmäksi.
    Tämä episodi jäi selvittämättä. Tuo nurinniskoin kääntäminen onnistui uusilla tötteröillä ihan sitomattakin. Kiitos vinkistä! Oivalsin, että nämä on sijoitettava keskimmäisiin kurkkuihin ja 2 kelvollista vanhaa meni laitimmaisiin taittelematta, kun ei niitä saanut käännettyä enää. Ja se alkuperäinen vaiva korjaantui, että alkoi ottamaan kierroksia kunnolla. Vieläkin ihmettelen, miten se käynti korjautui, mutta ehkä juutuupin säätäjä sankarit poistaa videoistaan klemmareiden ruuvauksen. Kawat käy kunhan kaasaripatteri on edes tontilla