Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset...b-20bf5fb8c5af

    täysin hölmöä ajaa motoristilla vakio nopeudella tilanteeseen. minä olisin jo kovasti jarrua käyttänyt ja vetänyt oikealle sivuun. sitte perään kääntynyt ja puhutttanut kuskia hetken aikaa
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset...b-20bf5fb8c5af

    täysin hölmöä ajaa motoristilla vakio nopeudella tilanteeseen. minä olisin jo kovasti jarrua käyttänyt ja vetänyt oikealle sivuun. sitte perään kääntynyt ja puhutttanut kuskia hetken aikaa
    Näytti olevan sen verran omissa maailmoissaan, että eihän se edes huomannu tota autoo kuin sekunti ennen kohtaamista. Sen jälkeen varovainen nythähdys vartalosta, mutta ei mitään käytännön vaikutusta kulkusuuntaan, joten katse varmaan oli liimantunu siihen vastaantulijaan. Onneks vastaantulija onnistu paikkaamaan havainnointivirheensä väistämällä oman kaistan suuntaan, että ei kolahtanu niin ei kynttilöitä tartte sytytellä.
    Superbike #7
  3. #3
    Upeaa jälkiviisastelua ja voimafantasiointia.
    Suzuki Hayabusa 1300 -08
    Honda Hornet 900 -05
    KTM Super Duke 990 -07
    Triumph Street Triple 675 R -09
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näytti olevan sen verran omissa maailmoissaan, että eihän se edes huomannu tota autoo kuin sekunti ennen kohtaamista. Sen jälkeen varovainen nythähdys vartalosta, mutta ei mitään käytännön vaikutusta kulkusuuntaan, joten katse varmaan oli liimantunu siihen vastaantulijaan. Onneks vastaantulija onnistu paikkaamaan havainnointivirheensä väistämällä oman kaistan suuntaan, että ei kolahtanu niin ei kynttilöitä tartte sytytellä.
    Joo. Harvoin sitä on nokikkain olevan auton kanssa vetänyt ”chickeniä” vaan vetää suosiolla ajoissa tilan puolelle. Autoilija mokas ja paikkas. Mopomies nukkui.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    tarkoitukseni oli herättää meitä kaikkia motoristeja. eli tien päällä ei kannata antaa ajatuksen herpaantua saatika fiilistellä hyviä biisejä nappikuulokkeista. nuo tilanteet tulevat sekunneissa eteen. kokoajan pitää olla valppaana koska aina sattuu ja lujaa kun auton kanssa pusua ottaa.

    turvallisia kilometrejä kaikille ja ollaan itse valppaana liikenteessä
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  6. #6
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Joo. Harvoin sitä on nokikkain olevan auton kanssa vetänyt ”chickeniä” vaan vetää suosiolla ajoissa tilan puolelle. Autoilija mokas ja paikkas. Mopomies nukkui.
    https://yle.fi/a/74-20038277

    Mopomies nukkui, eikä autoilijakaan saanut paikattua, yrityksestä huolimatta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    https://yle.fi/a/74-20038277

    Mopomies nukkui, eikä autoilijakaan saanut paikattua, yrityksestä huolimatta.
    Joo. Taas aika eriskummallinen tapaus. Jäänyt vastaantuleva auto kokonaan näkemättä eikä edes keskiviivan päältä mahtunut ohi vaikka vastaantuleva koitti väistää?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    tarkoitukseni oli herättää meitä kaikkia motoristeja. eli tien päällä ei kannata antaa ajatuksen herpaantua saatika fiilistellä hyviä biisejä nappikuulokkeista. nuo tilanteet tulevat sekunneissa eteen. kokoajan pitää olla valppaana koska aina sattuu ja lujaa kun auton kanssa pusua ottaa.

    turvallisia kilometrejä kaikille ja ollaan itse valppaana liikenteessä
    Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
    Pystyy paljon paremmin pyörän ohjaimia käyttäen valitsemaan lempimusiikkia, äänikirjan, podcastin, puhelun tai työsähköpostin kuuntelemisen. Lisäksi navigointiohjeet tulee kuulokkeisiin, niin ei tarvitse ruuhkaisen pietarin keskustassa keskeyttää äänikirjan kuuntelua. Tarvittaessa voi soittaa kaverille ja kysellä miten on kesämökin kattoremppa edennyt.
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
    Pystyy paljon paremmin pyörän ohjaimia käyttäen valitsemaan lempimusiikkia, äänikirjan, podcastin, puhelun tai työsähköpostin kuuntelemisen. Lisäksi navigointiohjeet tulee kuulokkeisiin, niin ei tarvitse ruuhkaisen pietarin keskustassa keskeyttää äänikirjan kuuntelua. Tarvittaessa voi soittaa kaverille ja kysellä miten on kesämökin kattoremppa edennyt.
    Sarkasmitutkan viisari heilahti punaiselle, mutta mene ja tiedä.

    Juuri tuolla tavalla se ympäristön seuraaminen herpaantuu ja noutaja noutaa.
  10. #10
    Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
    Et selvästikään ole päässyt kokeilemaan mikä onni ja autuus tuosta BT-helvetistä tulee
    -- Brake later and open the gas earlier --
  11. #11
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    https://yle.fi/a/74-20038277

    Mopomies nukkui, eikä autoilijakaan saanut paikattua, yrityksestä huolimatta.
    Jos video olis omasta kamerasta niin en olis kehdannu julkaista.

    Olen sen verran epäluuloinen luonne että jos vastaan tulee jono tai rekka, niin oletan että joku sieltä puikkaa ohi kuitenkin, joten reunaviivalle siirryn vähästäkin ärsykkeestä. Hidastaminenkaan ei niin haittaa, koska sittenhän pääsee taas kiihdyttämään, joka on mukavaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Jos niitä alkaa miettimään, niin mikä se hyöty on? Loputtomiin ei voi omaakaan toimintaa muuttaa ja meneehän siinä jo kaikesta nautintokin....
    Loputtomiin ei asioita voi vatvoa, eihän siinä sitten lopulta uskalla tehdä mitään vaan nököttää kotona.

    Ja olen myös sitä mieltä että 100% tarkkaavaisuustason ylläpito koko sanotaan vaikka parin sadan kilsan päiväreissuun ajan vaan ei ole realismia. Kun saisi pidettyä "riittävän" tason.

    Semmonen hyöty näistä videoista yms. on että syntyy tietoisuus siitä mahdollisuudesta että autojonosta pomppaa eteen ohittelija. Olipa syynä sitten kusipäisyys "mopoilijalla on kyllä tilaa väistää" tai aito havainnointivirhe. Jos tietoisuuden lisäksi vielä treenailee väistojä niin omataan jo paljon paremmat edellytykset selvitä yllättävistä tilanteista.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  13. #13
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Se oli joku sellainen vähän rajumpi Audi kuski. Tämäkin oli joku sellainen vähän kovempi Mersu mies.
    Kummasti tuli mieleeni Iltalehti ja -sanomat...

    Niin kuin tuolla auton merkillä olis jokin merkitys... ai niin onhan sillä ja siksi munkaan pihamaalta ei löydy kuin rinkuloilla varustettuja nelipyöräsiä. Ei mulla sitte muuta näin kesäpäivän ratoksi.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  14. #14
    Kuten TIJ jo tuossa edellä totesikin.
    Mikään tutkimus/ihmisen käyttäytymiseen perehtynyt asiantuntija ei tue ajatusta, että ihmisen keskittyminen kestäisi kovinkaan montaa minuuttia samassa asiassa. Tämän voi jokainen todeta, vaikkapa oman mielen harjoitteilla joilla tuota kykyä keskittyä voi parantaa. Ja juurikin päästä viimeistään sitä kautta riittävään keskittymiseen... ei 100 % ikinä.
    Tämän päälle ennakoiva ajo niin henkivakuutusta on sen verran mitä sitä tien päällä voi saavuttaa.
    Tuo videon motoristi ei kylläkään paljoa liikennettä huomioinut/ aika "kahvilla" näyttää olevan
  15. #15
    Kovin on rakeinen video mutta eikös tuo ohitettava ja ohittaja ilmesty "kuopasta" -> melko äkkinäisesti näin kuvaajan kannalta.

    Toki - ei siinä pitäisi olla mitään uutta.

    Toki 2: ei se ohittajakaan varmaan nähnyt mopotia sieltä kuopan pohjalta - jolloin ei kyllä pitäisi ohittamaankaan lähteä kun näkemä on huonompi kuin miltä näyttää - missä ei pitäsi myöskään olla mitään uutta.

    Ajelin joo justiin pohjoisista autolla etelän suuntaan ja manailin kun sekalaisia turva-autoja ei aina pystynyt ohittamaan heti kun ei vaan nähnyt kuinka syvä se tiessä oleva kuoppa on. Osaan olisi mahtunut rekka, toisiin ei edes henkilöautoa, mutta tietä tuntematta ei todellakaan tullut otettua riskiä.

    Ja mullakin on auton nokassa renkula. Siinä tosin lukee keskellä "Nissan"
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  16. #16
    Niin kuin tuolla auton merkillä olis jokin merkitys...
    Jos alla on saksalaista premiumia niin on aivan varma, että keltainen lehdistö + Hesari muistaa kertoa sen artikkelissa. Jos törttöilevän kuskin auto on esim. Toyota, Opel tai Dacia niin automerkkiä ei tarvitse mainita.

    Mitä tulee keskittymiseen niin ainakin minun on ihan täysin mahdotonta pitää yllä 100% tasoa pitkiä aikoja. Jopa ratapäivillä huomaa sen, että ajosetin lopuilla keskittyminen toisinaan pääsee herpaantumaan vaikkei setti kestä, kuin 20min.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  17. #17
    Corollakuskeillehan kaikki tulee aina silmille. Mutta sitäpä se on kun kaikki "järki" menee jo siihen auton valintaan.
    Supermoto
  18. #18
    kun nykysomettavien autoilijoiden havainnointi kyky on korkeintaan 15% a. ajasta. siksi pitää olla teslat tms auto joka pitää kaistan ja jarruttelee ja ppiippailee jos jotain tapahtuu.

    mulla on autoja lähtenyt tollai vastaantulija ohittamaan vaikka on nähnyt mut, pientareen kautta joutunut väistämään. ei mulla edes syke noussut siitä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #19
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Jos video olis omasta kamerasta niin en olis kehdannu julkaista.

    Olen sen verran epäluuloinen luonne että jos vastaan tulee jono tai rekka, niin oletan että joku sieltä puikkaa ohi kuitenkin, joten reunaviivalle siirryn vähästäkin ärsykkeestä. Hidastaminenkaan ei niin haittaa, koska sittenhän pääsee taas kiihdyttämään, joka on mukavaa.

    näin toimin itsekkin. 2 kertaa lähtenyt vastaantuleva ohittamaan ja joutunut jarrutttamaan kunnolla sekä vetämään reunaan. kummallakin kerralla kerennyt sen verran havannoida että kyseeessä ei ollut tahallisuus.

    jos nuihin tilanteisiin olisi ajanut ns "aivot narikassa" niin varmasti olisi ollut lehdistöllä uutisoitavaa

    tämän takia kieltäydyin hankkimasta nuorisolle kuulokkeita kypärää kun olivat toivelistalla.

    tuossa vielä linkkiä kevään reissuun

    https://www.youtube.com/playlist?lis...nhsY_lcSy1dd4n
    Viimeksi muokannut: mh jkl; 26.06.2023 klo 21:24.
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  20. #20
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    näin toimin itsekkin. 2 kertaa lähtenyt vastaantuleva ohittamaan ja joutunut jarrutttamaan kunnolla sekä vetämään reunaan. kummallakin kerralla kerennyt sen verran havannoida että kyseeessä ei ollut tahallisuus.

    jos nuihin tilanteisiin olisi ajanut ns "aivot narikassa" niin varmasti olisi ollut lehdistöllä uutisoitavaa

    tämän takia kieltäydyin hankkimasta nuorisolle kuulokkeita kypärää kun olivat toivelistalla.

    tuossa vielä linkkiä kevään reissuun

    https://www.youtube.com/playlist?lis...nhsY_lcSy1dd4n
    Kannattaa muistaa että noita videoita katsellessa tietää jo ennalta että jotain tulee tapahtumaan. Esimerkiksi tässä kauan sitten julkaisemassani videossa https://www.youtube.com/watch?v=bZHlkYuyXD8 ei näy se että näin kyllä jo kaukaa että joku lähtee ohitse ja ajattelin että mikäpäs siinä, ehtii kyllä ja menin reunaan antaakseni ohittajalle vähän turvamarginaalia. En voinut edes kuvitella että se ohittaa juoksuvauhdilla raksaa. Kun huomasin todellisen tilanteen, en oikein voinut enää jarrutellakaan kun oikean puolen renkaat olivat hiekkaisella/roskaisella asfaltilla ja piti millintarkasti tähdätä tuohon väliin.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  21. #21
    Videollahan näkyy että autoilija lähtee väärässä paikassa ohittamaan ja moottoripyöräilijällä aikaa reagoida vaivaiset 4 sekuntia. Moottoripyöräilijöiden keski-iän huomioiden tämähän oli vallan sukkela kaveri
    Z 900
  22. #22
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
    Pystyy paljon paremmin pyörän ohjaimia käyttäen valitsemaan lempimusiikkia, äänikirjan, podcastin, puhelun tai työsähköpostin kuuntelemisen. Lisäksi navigointiohjeet tulee kuulokkeisiin, niin ei tarvitse ruuhkaisen pietarin keskustassa keskeyttää äänikirjan kuuntelua. Tarvittaessa voi soittaa kaverille ja kysellä miten on kesämökin kattoremppa edennyt.
    Juu sarkasmitutka on kirkkaan punaisella. Mutta joo, itselläni on kypäräpuhelin, mutta se on sitten vain puhelin. Emännän kypärässä on samanlainen puhelin, joten voimme reissussa jutella. Mutta haluan kuulla, mitä ympärillä tapahtuu, joten musat kuunnellaan sitten perillä.
    Durty Nelly's Boys
  23. #23
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    meidän edellä oli R8 Audi. Kaveri oli just liikenneympyrään menossa, niin tää kaveri veti Audilla sen liikenteenjakajan yli ja melkein kaveria päin, ei montaa senttiä jäänyt
    Jos tarinat on noin epäselviä, niin ei ihme jos sattuu ja tapahtuu.

    Siis jos tuon kertomuksen mukaan Audi oli teidän edellä menossa ympyrään ja ajaa suoraan yli, niin miten on edes mahdollista sen osua teihin, kun se kertomuksen mukaan on teidän edellä.
    FLHTCUSE4
  24. #24
    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    Jos tarinat on noin epäselviä, niin ei ihme jos sattuu ja tapahtuu.

    Siis jos tuon kertomuksen mukaan Audi oli teidän edellä menossa ympyrään ja ajaa suoraan yli, niin miten on edes mahdollista sen osua teihin, kun se kertomuksen mukaan on teidän edellä.
    Jos on kaveri oli ohittamassa liikenneympyrässä ulkokaarteen kautta ja kotilokuski oikaisee ja ajaa odotettua lujempaa niin voi tulla hyvinkin tiukkoja tilanteita.
  25. #25
    Itse tilanteeseen en ota kantaa, mutta ne jotka väittävät musiikin kuuntelun jotenkin vaarantavan ajamista eivät selvästikään ole lajia kokeilleet...tai sitten mulla on aina ollut todella huonot kamat Aika turha siellä on mitään hifi-tidalia pyörittää kypäräkaiuttimista tulpat korvissa (vaikka tulpat parantavatkin musiikin kuuluvuutta). Tutut kappaleet menee kun aivot "hoitavat" puuttuvat taajuudet, mutta turha siinä on uusia suosikkeja etsiä

    Sanoisin että yhtä vaarallista kuin musiikin kuuntelu autoillessa Taustamusiikkia siis.
  26. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
    Pystyy paljon paremmin pyörän ohjaimia käyttäen valitsemaan lempimusiikkia, äänikirjan, podcastin, puhelun tai työsähköpostin kuuntelemisen. Lisäksi navigointiohjeet tulee kuulokkeisiin, niin ei tarvitse ruuhkaisen pietarin keskustassa keskeyttää äänikirjan kuuntelua. Tarvittaessa voi soittaa kaverille ja kysellä miten on kesämökin kattoremppa edennyt.
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Sarkasmitutkan viisari heilahti punaiselle, mutta mene ja tiedä.

    Juuri tuolla tavalla se ympäristön seuraaminen herpaantuu ja noutaja noutaa.
    Sarkasmitutka piippasi täälläkin Itse olen pitänyt koko touhun ylimääräisistä häiriöistä vapaana. Jos haluan kuunnella ajon aikana musiikkia, lähden autolla. Tuo s**ta*an älymaailma ja jatkuvat ääniärsykkeet / piipitykset kun tunkee kohta pe*s'reikäänkin niin edes yksi linnake pidetään siitä vapaana ja se on moottoripyöräily.
    ________________
  27.  
  28. #27
    Lainaa jumetsap kirjoitti Katso viesti
    Sarkasmitutka piippasi täälläkin Itse olen pitänyt koko touhun ylimääräisistä häiriöistä vapaana. Jos haluan kuunnella ajon aikana musiikkia, lähden autolla. Tuo s**ta*an älymaailma ja jatkuvat ääniärsykkeet / piipitykset kun tunkee kohta pe*s'reikäänkin niin edes yksi linnake pidetään siitä vapaana ja se on moottoripyöräily.
    En tyrkytä kenellekään omaa ajatusmallia, mutta jos joku haluaisi kuitenkin sitä musiikkia kuunnella niin pelkästään tuon takia ei kannata dissata. Itse pistän luurista äänet pois (suurin osa ilmoitusäänistä on muutenkin pois päältä). Mitään piippauksia tms ei tule läpi. Tietysti se huono puoli on, että jos joku soittaa niin musiikki katkeaa hetkeksi muttei se juurikaan haittaa ja aina voi pistää myös puhelut pois jos haluaa.
    Mikit olen aina jättänyt pois päältä. Ei tule sitten edes kiusausta vastata puhelimeen.