Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Tosi hieno on Rukkan vesitiivis vetskari mutta käytön myötä alkaa jumittamaan eli lähinnä kiinni vetäessä vetskarin puoliskot kääntyy nurinniskoin. Olen yrittänyt huoltaa hinkkaamalla kynttilää vetskariin. Steariini toimii (noin yleensä) ihan hyvin vetskarin voiteluna mutta Rukkan vesitiivis vetskari onkin vähän ongelmallisempi. En uskalla kokeilla WD40 tai vastaavia öljyjä. Miten käy jos käkriäiseltä hommaisi https://www.karkkainen.com/verkkokau...un-voiteluaine?

Vertaistukea siis kaivataan...
    Gospel Riders

tommilindstrom
    Eikös noissa tule mukana se silikonipuikko voitelua varten?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Ostotapahtumasta on jo jonniinverran aikaa niin en ollenkaan muista olisiko mitään tuollaisia puikkoja ollut mukana...
    Gospel Riders

tommilindstrom
    Mie oon voidellut vetoketjuja samalla, millä voidellaan auton ovitiivisteet yms.
    Litrahinta on maltillisempi kuin kärkkäisen tuotteessa.

kuvituskuva
    Huulirasva toimii hyvin vetskarin voitelussa eikä tahraa. Tosin Rukan vetskarista ei kokemuksia.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Liikuntavaatteiden vedenpitäviä vetskoja olen herkistellyt hammastikulla annostellulla oliiviöljyllä.

O-öljyn hyvyys on siinä, että jos sitä leviää kankaalle, niin se ei vahingoita ja poistuu pesussa.
    Tuommoisia on mulla Rukan takeissa taskuissa olleet mukana:

Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    Tosi hieno on Rukkan vesitiivis vetskari mutta käytön myötä alkaa jumittamaan eli lähinnä kiinni vetäessä vetskarin puoliskot kääntyy nurinniskoin. Olen yrittänyt huoltaa hinkkaamalla kynttilää vetskariin. Steariini toimii (noin yleensä) ihan hyvin vetskarin voiteluna mutta Rukkan vesitiivis vetskari onkin vähän ongelmallisempi. En uskalla kokeilla WD40 tai vastaavia öljyjä. Miten käy jos käkriäiseltä hommaisi https://www.karkkainen.com/verkkokau...un-voiteluaine?

Vertaistukea siis kaivataan...
    Hei!
    Jos vetskarin puoliskot kääntyvät nurinniskoin, niin luultavasti syynä on vetoketjun lukko-osa, jonka väli ei ole koko matkaltaan samankokoinen. Itsellä kävi niin, että vetoketjun puoliskot kääntyivät nurinniskoin ja seuraavaksi vetokeju aukesi sillälailla, niin että se oli kiinni vain ylä- ja alaosastaan ja keskeltä auki, tämän jälkeen vetoketju pitikin avata väkivalloin
    Itse puristin varovasti leathermanin pihdeillä lukko-osan raon tasaiseksi, niin vetoketju alkoi pelaamaan niin kuin aiemminkin
    Varovaisuus on tässä puristamisessa valttia, ettei se lukko-osa vain pääse murtumaan!
    Lainaa BuSami kirjoitti Katso viesti
    Hei!
    Jos vetskarin puoliskot kääntyvät nurinniskoin, niin luultavasti syynä on vetoketjun lukko-osa, jonka väli ei ole koko matkaltaan samankokoinen. Itsellä kävi niin, että vetoketjun puoliskot kääntyivät nurinniskoin ja seuraavaksi vetokeju aukesi sillälailla, niin että se oli kiinni vain ylä- ja alaosastaan ja keskeltä auki, tämän jälkeen vetoketju pitikin avata väkivalloin
    Itse puristin varovasti leathermanin pihdeillä lukko-osan raon tasaiseksi, niin vetoketju alkoi pelaamaan niin kuin aiemminkin
    Varovaisuus on tässä puristamisessa valttia, ettei se lukko-osa vain pääse murtumaan!
    Kiitos vihjeestä! Häätyy ottaa takki tarkempaan syyniin ja kokeilla säätöä. Vetskarin voitelu sai sen toimimaan kivan kevyästi mutta puoliskot edelleen nurinniskoin.
    Gospel Riders

tommilindstrom
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vihjeestä! Häätyy ottaa takki tarkempaan syyniin ja kokeilla säätöä. Vetskarin voitelu sai sen toimimaan kivan kevyästi mutta puoliskot edelleen nurinniskoin.
    Suutarit osaavat vetimen säätää.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Jos ei voitelua auta suosittelen vetskarin vaihtoa, jopa vääksyn pienessä kylässä löytyi ammattiapua vedenpitävän takin vetskarin vaihdossa ompelu/kangasliikkeestä. 3 päivää tais olla kun jonoa ja 50e köyhdyin. Mutta täydellistä jälkeä.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Suutarit osaavat vetimen säätää.
    Juu ja vaihtaa. Kova oli suru, kun rakastettu ikivanha Richan nahkatakki alkoi tehdä sitä, että vetoketjun puolikkaat eivät tarttuneet kunnolla toisiinsa, vaan ketju levisi keskeltä. Kenelläkään kylän ompelijanaisiasta ei ollut niin järeää konetta, että olisi pystynyt ketjun vaihtamaan.

Suutarilta sitten viimein kysyin ja sanoi, että todennäköisesti vain kelkka kulunut. Kaivoi miljoonalaatikosta kelkan ja otti 2€ vaihdosta. On toiminut sen jälkeen jo vuosia.

Silikonisprayta olen yleensä vähän suhautellut kun jalksan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Samaa vetoketjun nurinniskoin menoa oli itselläkin omassa takissa. Shelby Outdoor Oulussa hoiti homman ja vaihtoi kelkan. Taas toimii. Sanoivat, että YKK-vetoketjut kestävät hyvin, mutta kelkka on heikoin lenkki. Niitä saa vaihtaa kolme kertaa, ennen kuin itse vetoketju antautuu.
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  14.  
    Ketju oli YKK ja samaa sanoi suutarikin, että ketju näyttää vielä ihan kelvolliselta ja kelkka niistä ensin kuluu. Varmasti moni vaihdattanut ketjun ihan turhaan ja muutaman euron kelkalla olisi korjaantunut.

https://www.shelbyoutdoor.com/produc...29&language=fi
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21