Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Vika uusiutui, eli tyhjäkäynti alkoi seilaamaan käydessä, jatkuvasti saisi säätää tyhjäkäynti ruuvia...
    Myös käynnistys heikkoa, lähtee käyntiin, käy hetken mutta parissa minuutissa sammuu, puhumattakaan jos kaasuun koskee niin sammuu samantien ja käynnistys vaikeaa.

    Purin nyt kaasarin täysin ja puhdistelin suuttimet.
    Kaasareiden pohjassa oleva seosruuvi nyt mietityttää, jonkin ohjeen mukaan taisi olla niin että ruuveja oletuksena avataan 1.25-1.5 kierrosta, suljin kaikki jotta sain selville paljonko ruuveja oli auottu ja jokaista oli eri määrä, vaihtelua oli runsaasti 1.5-4.5 kierroksen välillä, käänsin nyt kaikkia tuon 1.25 ja katson tänään mitä tapahtuu kun koetan käynnistää.

    Olisiko arvon osaajilla muita ideoita josta näitä vikoja voisi alkaa selvittelemään ja mikä noiden seosruuvien oikeat arvot olisi?
  2. #2
    Se on seos ruuvi eikä kiinteä suutin just sen takia että sillä hienosäädetään tyhjäkäyntiseos tarkalleen oikeaksi. Ja siis se säätö voi heittää +- puolikierrostakin eri pytyissä.
    Jos pakokäyrissä on mittausyhteet aka lamda-anturin paikat niin pakokaasuanalysaattorilla / lambdalla saa säädön just eikä melkein. Mutta kotikorjaamolla yleensä mennään korvakuulolla: eli ensin ruuvt ohjearvoon ja sitten pyörän käydessa hienosäädetään yhtä kerrallaan siten että kone käy parhaiten.
    Monesti ne seosruuvit on kokolailla hankalassa paikassa joten joku kulmaruuvari on kätevä.

    https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...-degree-wbits/
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  3. #3
    ne seosruuvit kannattaa pitää samoissa, arvoja voi kokeilla, esim se 1.25 ja 1.5 jne, ja etsi kohta jossa pyörä käy keveästi. jos römpsöttää raskaasti niin yleen liian rikas.

    itse huomasin joskus että jos laitan sormet ruuvien kantojen päälle niin käynti parani, eli se vetää ilmaa niistä ruuvien kannoista. laitoin yhteen pyörään nokoset silikoonia ruuvien kantojen päälle kun olin löytänyt hyvän säädön eka. kävi tasaisemmin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Servicemanuaalista (varmaan ladattavissa pdf:nä jostain) noi kiekat löytyy, eri maissa on pikkasen eri säätöjä ainakin ysisatasessa, varmaan päästöasiaoita. Itse laittaisin 1,5 kiekkaa auki jos ei ole tehdasarvoja, tai ehkä 1,75 Ei toi just mitään vaikuta mitä huomaisi, mutta herkemmin ehkä menee kolmelle pytylle jos on kiinnempänä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5.  
  6. #5
    Päivitetääns tätä, eli tuolla 1.25 kierrolla jokaiseen käy ihan kivasti, ei tarvi säätää enempiä.