Elikkä K1300r:n jarrunestesäiliö vuotaa säiliön ja työsylinterin välistä. Tilasin uuden O-renkaan tähän vuotavaan väliin.
Lähinnä mietin miten tuon systeemin ilmaa, ilmeisesti siitä työsylinterin ilmausnipasta?
Perus nesteenvaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, mut tämä on uusi asia.
Pelko on saada ilmaa ABS-systeemiin..
BMW R100 Kurapyörä
BMW K1300R
Samalla tulee tehtyä jarrunesteiden vaihto. Ime säiliö ensin tyhjäksi ja aloita ilmaus vasemman puoleisesta satulasta. Jos on absit niin ei voi käyttää ilmauslaitetta.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ilmauslaitteella, nesteet vaihtuu ja absit löytyy pyörästä.
Lähinnä siis mietin sitä miten välttää ilman menemisen jarruille, kun täytyy
jarrunestesäiliö ja pääsylinterin välinen tiiviste vaihtaa.
Ajatuksena tiivisteen vaihdon jälkeen yrittää ilmata säiliö pääsylinterin ilmausnipasta, sitten vasta
vaihtaa jarrunesteen kokonaan.
BMW R100 Kurapyörä
BMW K1300R
Siis kahvapääsylinterin yläpuolista säiliötä vaihtamassa? Ei se ilma nestettä raskaampaa ole. Vaihdat säiliön, täytät sen ja lirpautat kahvaa pari kertaa, jos nousee lirputellessa kuplia säiliöön, siellä oli ilmaa eikä enää ole. Nesteet toki kannattaa vaihtaa jos ei ole hetkeen vaihdettu mutta säiliön vaihto ei vaadi taikatemppuja.