Hei,
Ensimmäinen postaus.
Ostin viime torstaina 2003 SV1000S:n ja hommat pelitti loistavasti, ajelin muutaman kiertomatkan.
Mutta eilen illalla menin ystävän luo ja matkalla sinne pyörä toimi hienosti. Kun olin lähdössä, kytkin ei enää aktivoitunut, sillä ei vain ollut vaikutusta. Käynnistin pyörän aivan kuten tavallisesti, vapaalla kytkin painettuna, jonka jälkeen vapautan aina hitaasti kytkinvivun varmistaakseni, että olen vapaalla. Sen jälkeen vedin kytkinvivusta ja laitoin ykkösvaihteen sisään. Pyörä lähti heti eteenpäin, kuin en olisi puristanut kytkimestä ollenkaan. Pystyin tarttumaan etujarruun, jotta en sentään törmännyt.
Ei ole pudottanu mitään nesteitä eikä "sabotaasista" ole merkkiäkään, olin siellä kaverilla vaan noin tunnin. Vaihdoin juuri nyt kytkinlinjan nesteet ja ilmasin letkun, ei vaikutusta. Otin öljykorkin pois ja kun vedän kytkimestä, siellä sisällä liikkuu edelleen. Laitoin pyörän huoltotilaan, eikä se heittänyt mitään koodeja.
Tosiaan kytkimessä edelleen sama puristusvoima kuin ennenkin. Huomenna kytkinkoppaa irti ja kurkistamaan sisälle, tarviikohan uudet tiivisteet..
Mitä minun pitäisi tehdä? Epätoivoinen kohta.
Mutta ykkönen meni kuitenkin päälle siinä kytkin pohjassa? Uskoisin että ei menisi ollenkaan jos kytkin ei ollenkaan irrottaisi. Oma veikkaus on että on horinut ilmaa siinä seisoessa ja nyt uusi ilmaus on vielä kesken. Kytkin on hankala ilmattava.
Jos kytkinkahva ei pääse aukeamaan täysin niin että kanava nestesäiliön ja järjestelmän välillä ei aukea niin jäähtyessään horii varmasti ilmaa sisään kun menee alipaineelle.
FJR -17
Oireiden perusteella vaikuttaa siltä, ettei kytkin irroita kunnolla. Ilmaa varmaan järjestelmässä tai pääsylinterin tiivisteet kulahtaneet. Kokeilithan ilmata myös pääsylinterin siitä nipasta joka siinä pääsylinterissä?
-- Brake later and open the gas earlier --
Noniin, homma selvisi.
Annoin pyörän lämmitä vapaalla noin 10min, jonka jälkeen sammutin ja laitoin ykkösen pesään ja kytkin vedettynä työnsin ja vedin edestaas kunnes alkoi pikkuhiljaa liikkua. Oli kyllä hemmetin tiukassa.
Hetken tein ykkösellä paikaltaan lähtöjä ja pysähdyksiä ja pelaa normaalisti (ainakin 30min matkan kotia).
Huomenna öljynvaihto jne, luulen että edellinen omistaja laittanut jotain jäteöljyä mikä vaikutti noiden jumittumiseen?
Tästä päästäänkin seuraavaan probleemaan.
Nokkaketju pitää jonkunverran ääntä, ei valtavasti mutta huomaa kyllä nakutuksen tyhjäkäynniltä-6000rpm selvästi. Onnistuisko tämmönen kikka tuohon?
https://www.youtube.com/watch?v=PG8hK_PyNUU
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")