Hei
Onko teillä kokemuksia tarvikesuodattimista, lähinnä onko tullut ongelmia.
Huomasin itse että bensanpinta suodattimessa vaihtelee kierroksista riippumatta…
Mutta eihän suodattimessa kai muutenkaan ilmaa pitäisi olla
Jää sinne suodattimeen mullakin ilmaa. Yleensä kun ajelee pidempään, niin ilman määrä vähenee, ja kun pyörä seisoo ajamatta, ilman määrä lisääntyy. Mutta en ole huomannut että tästä olisi mitään haittaa. Olen päätellyt niin, ettei se ilma oikein pääse sieltä mitenkään pois, siksi sinne jää ilmakupla.
Mietin tässä että miksiköhän en ole koskaan törmännyt bensansuodattimen ilmausohjeisiin??? Voisiko johtua siitä että sillä ilmakuplalla ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Jos se pahasti häiritsee niin sen kai pitäisi olla pystyasennossa niin se kupla pääsee tankkiin.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Ilmaa... tai bensahöyryä, varmaan viimeistä vähän enemmän.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tosiaan, kun ei tiedä mikä mopo on kyseessä? Joka tapauksessa jospa se suodatin onkin tankissa ja kun siihen letkuun lisäksi laittaa toisen suodattimen, joka ei sinne kuulu, niin jospa sen takia ei sitten enää paineistu oikein ja alkaa tulemaan syöttöhäiriötä ja tuntumaan tukkoisalta.
Jaa...
Eihän se nyt haittaa, että asioista keskustellaan.
Veikkaisin, ettei kovin moni mp-valmistaja valmista yhtäkään suodatinta (ilma, bensa tai öljy) itse vaan alihankintana. Itse olen käyttänyt pyörissäni Mahle -merkkisiä bensansuodattimia, jotka vastaa täysin alkuperäistä ja hyvin on toiminut. Trumpissa olleet mallia tankin sisällä uiskenteleva.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Ruiskukoneisten osalta voin omalta osalta vastata. Jos valmistajan suunnittelema suodatin on mallia kertakäyttöinen uniikki design, vaihda koko pumppuhässäkkä tankin sisään. 500-1000€
Jos haluaa vaihtaa suodatinta useammin eikä halua tyhjentää ja avata tankkia.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Ne letkuun laitettavat muutaman euron tarvikesuodattimet ei kestä ruiskupumppujen painetta. Ja tankin sisään tulevia suodattimia kannattaa katsoa myös autopuolella. Kerran vaihdoin, Trumpassa oli muistaakseni Mersussa käytetty suodatin, jonka sai Motonetistä OEM-osana hyvin edulliseen hintaan. Samalla kannattaa vaihtaa ne letkunpätkät.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mun Trumpat (ex-Rocket 3 Touring ja Thunderbird 1700) molemmat käyttää Mahle KL-145 bensansuodatinta. Ei kovin harvinainen. Kliks.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Itekin laitoin Apriliaan Motonetista Opelin suotimen, jossa oli samat natsat ja dimensiot 5mm suuntaansa isommat.