Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Hei

    Onko teillä kokemuksia tarvikesuodattimista, lähinnä onko tullut ongelmia.
    Huomasin itse että bensanpinta suodattimessa vaihtelee kierroksista riippumatta…
    Mutta eihän suodattimessa kai muutenkaan ilmaa pitäisi olla
  2. #2
    Jää sinne suodattimeen mullakin ilmaa. Yleensä kun ajelee pidempään, niin ilman määrä vähenee, ja kun pyörä seisoo ajamatta, ilman määrä lisääntyy. Mutta en ole huomannut että tästä olisi mitään haittaa. Olen päätellyt niin, ettei se ilma oikein pääse sieltä mitenkään pois, siksi sinne jää ilmakupla.
  3. #3
    Läpinäkyvä suodatin ja kaasarikone ? Onko käyntihäiriöitä ?
  4. #4
    Mietin tässä että miksiköhän en ole koskaan törmännyt bensansuodattimen ilmausohjeisiin??? Voisiko johtua siitä että sillä ilmakuplalla ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Jos se pahasti häiritsee niin sen kai pitäisi olla pystyasennossa niin se kupla pääsee tankkiin.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  5. #5
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Läpinäkyvä suodatin ja kaasarikone ? Onko käyntihäiriöitä ?
    Joissain tapauksissa tällainen paperinen suodatin on liian tiivis pumputtomassa, painovoimalla toimivassa bensansyötössa ja korkeilla kierroksilla kone 'yskii' pitäisi olla metallinen verkkosuodatin
  6. #6
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Joissain tapauksissa tällainen paperinen suodatin on liian tiivis pumputtomassa, painovoimalla toimivassa bensansyötössa ja korkeilla kierroksilla kone 'yskii' pitäisi olla metallinen verkkosuodatin
    Ei mitään merkittävää vikaa, mutta juu tuo suodattimen mahdollinen tukkoisuus tekee/lisää tuon ”paine-eron” ja ilma määrä kasvaa suodattimessa… näin se taisi olla.
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ilmaa... tai bensahöyryä, varmaan viimeistä vähän enemmän.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Tosiaan, kun ei tiedä mikä mopo on kyseessä? Joka tapauksessa jospa se suodatin onkin tankissa ja kun siihen letkuun lisäksi laittaa toisen suodattimen, joka ei sinne kuulu, niin jospa sen takia ei sitten enää paineistu oikein ja alkaa tulemaan syöttöhäiriötä ja tuntumaan tukkoisalta.
    Jaa...
  9. #9
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan, kun ei tiedä mikä mopo on kyseessä? Joka tapauksessa jospa se suodatin onkin tankissa ja kun siihen letkuun lisäksi laittaa toisen suodattimen, joka ei sinne kuulu, niin jospa sen takia ei sitten enää paineistu oikein ja alkaa tulemaan syöttöhäiriötä ja tuntumaan tukkoisalta.
    Voisi kuvitella että tämä on 11 kk aikana selvinnyt mutta mistäs sitä tietää.
  10. #10
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Voisi kuvitella että tämä on 11 kk aikana selvinnyt mutta mistäs sitä tietää.
    Eihän se nyt haittaa, että asioista keskustellaan.

    Veikkaisin, ettei kovin moni mp-valmistaja valmista yhtäkään suodatinta (ilma, bensa tai öljy) itse vaan alihankintana. Itse olen käyttänyt pyörissäni Mahle -merkkisiä bensansuodattimia, jotka vastaa täysin alkuperäistä ja hyvin on toiminut. Trumpissa olleet mallia tankin sisällä uiskenteleva.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  11. #11
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin, ettei kovin moni mp-valmistaja valmista yhtäkään suodatinta (ilma, bensa tai öljy) itse vaan alihankintana
    Mutta, jos kerran bensapumpussa on jo bensansuodatin, niin miksi pitäisi vielä erikseen laittaa letkuun tarvike suodatin?
    Jaa...
  12. #12
    Ruiskukoneisten osalta voin omalta osalta vastata. Jos valmistajan suunnittelema suodatin on mallia kertakäyttöinen uniikki design, vaihda koko pumppuhässäkkä tankin sisään. 500-1000€

    Jos haluaa vaihtaa suodatinta useammin eikä halua tyhjentää ja avata tankkia.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  13. #13
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mutta, jos kerran bensapumpussa on jo bensansuodatin, niin miksi pitäisi vielä erikseen laittaa letkuun tarvike suodatin?
    Ne letkuun laitettavat muutaman euron tarvikesuodattimet ei kestä ruiskupumppujen painetta. Ja tankin sisään tulevia suodattimia kannattaa katsoa myös autopuolella. Kerran vaihdoin, Trumpassa oli muistaakseni Mersussa käytetty suodatin, jonka sai Motonetistä OEM-osana hyvin edulliseen hintaan. Samalla kannattaa vaihtaa ne letkunpätkät.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  14. #14
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ne letkuun laitettavat muutaman euron tarvikesuodattimet ei kestä ruiskupumppujen painetta. Ja tankin sisään tulevia suodattimia kannattaa katsoa myös autopuolella. Kerran vaihdoin, Trumpassa oli muistaakseni Mersussa käytetty suodatin, jonka sai Motonetistä OEM-osana hyvin edulliseen hintaan. Samalla kannattaa vaihtaa ne letkunpätkät.
    Mun Trumpat (ex-Rocket 3 Touring ja Thunderbird 1700) molemmat käyttää Mahle KL-145 bensansuodatinta. Ei kovin harvinainen. Kliks.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  15. #15
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Mun Trumpat (ex-Rocket 3 Touring ja Thunderbird 1700) molemmat käyttää Mahle KL-145 bensansuodatinta. Ei kovin harvinainen. Kliks.
    Tuo on hyvin yleinen suodatin ja monessa Trumpassa, Bemarissa, Ducatissa jne. MANN-Filter MWK 44 on samanlainen ja passaa yhtäläisesti. Motonetissakin noita molempia tai toista yleensä hyllyssä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  16.  
  17. #16
    Itekin laitoin Apriliaan Motonetista Opelin suotimen, jossa oli samat natsat ja dimensiot 5mm suuntaansa isommat.