Moro,
Löyty 929 bladeen oikein Öhlins, mutta enpäs hoksannut, että tangon kiinnikkeet estää kääntymistä.
Tässä video tilanteesta:
https://youtube.com/shorts/2MIiZRtHjbs?feature=share
Tässä ei taida olla mitään tehtävissä? Voisko tuota "palaa" joka tulee ohjausmutteriin kiinni löytyä pitempänä jostain? Tulisi tuo säiliöä sitten kauemmaksi kiinnikkeistä. Vai meneekö Öhlinssi myyntiin ja ajellaan löysin rantein auringonlaskuun..
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Heivaa stongan helvettiin, ja laittaa tilalle kliparit, kuten kuuluu. Vaikka sitten korottavat/ säädettävät
Kai sille voi askarrella toisen kiinnityspaikan?
Edit: ohjaustakin voi rajoitella stoppareista laittamalla säädettävät tai liimaamalla vaikka rengaspainoja.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vielä pidän kiinni tuosta stongasta, ajoasento on oikein hyvä
Tätä tällä postilla vähän haenkin, jos joku tietäisi miten ja mahdollisimman helpollaItsellä ei ole taitoa eikä vehkeitä modifoida mitään..
Niin siis kyllä haluaisin sen oikean tangon kääntösäteen pitää. Tuntui vähän liian pieneltä tuo. Ajamassa en kyllä käynyt ja liekkö kovin terveellistä olisi ollut..
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Tässä aloin pohtimaan tuota kääntösädettä, niin tuohan on radalle varsin riittävä, eikö?
Tässä on nyt useempi ratavkloppu varattu kesälle, niin pitäisikö tuo iskari laittaa paikalleen aina radalle ja tehdä stopparit esimerkiksi noista rengaspainoista.
Mitä raati on mieltä?
Tuossahan tuo keula aina kiihdytyksissä pakkaa nousemaan ja vähän ravistelee epämiellyttävästi kun alas tullaan (tietenkin kuskin hartialukosta jouhtuen), niin sais siihen vähän jelppiä tuosta Öhläristä..
Edit: Vasemmalle kääntyy enemmän kuin oikealle, kuten videostakin näkee. Itseasiassa se on pikkusen vinossa se kiinnike, ohjausmutterin mukana vähän liikkunut vasemmalle kun kiristänyt mutteria paikalleen.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Useammalla pyörällä ajavana, joissa on vaihtelevat ohjausvarat, varoitan orientoitumaan rajoittuneeseen ohjauskulmaan aina jahka lyö iskarin paikalleen ja rengaspainot stoppareiksi. Mulle tulee aina jokseenkin yllätyksenä se, että eihän tämä fillari käännykään, kun vaihtaa paremmin kääntyvästä huonommin kääntyvään. Voisin kuvitella että samalla pyörällä ajaessa efekti korostuu. Se on komeaa vetää lipat jo ratavarikolla kun tanko ei yhtäkkiä liikahdakaan niin paljoa kuin kuvittelee.![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Erinomainen pointti! Muistan vieläkin kun 1986 Saksassa uukkaria tehdessä menin rähmälleen sisäkurvin puolelle. Tankkilaukku oli rönöttäessä päässyt liikkumaan sen verran että se rajoitti kääntymistä. Vasen peili hajosi, olipa hankalaa ajaa motarilla sen jälkeen, uutta en tuolloin pienellä yrittämisellä löytänyt.
Myöskään SF:ssä ei tanko käänny kovin paljon. Pitää muistaa hiljaisessa vauhdissa olla kallistamatta, muuten käy ns. ohraisesti, ainakin nolotusta ajatellen.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Asennekysymys. Oli säädettävät stopparit jääneet rata-asetuksiin, ja huomasin tämän Stelviolla. Takana tuleva hämmästeli normaalia huojuvampaa ajoa. Säädin huipulla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jokainen saa tietty tehdä omille laitteilleen mitä haluaa.
Mutta en kyllä ikinä laittaisi Bladeen tuollaista crossistongaa. Enkä mihinkään muuhunkaan kyykkyyn.
Olen samaa mieltä JMHn kanssa, laita cliparit paikoilleen.
Lisäksi jos ongelmana on woblaaminen niin korkea stonga kyykyssä lisää keulan keventymistä ja sitä kautta woblaamista.
Mutta, kuten totesin, jokainen omalla tyylillään...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kysymys. Onko vaihdettu 17-tuumainen etuvanne? Jos on, onko geometriaa passattu vastaavasti? Muutenkin ajoasento korkealla stongalla aika takapainoinen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
929:ssä on 17" etuvanne vakiona ja se on paikallaan kyllä. Joku edellisistä omistajista on tuon tangon siihen vaihtanut joskus. Geometrisistä muutoksista ei mitään hajua. Sen vain osaan sanoa, että ajoasento on oikein miellyttävä tällä tangolla ja vakaalta meno tuntuu.
18 vuotta sitte omistin samanlaisen bladen vakiona ja sillä tuli reipas 10tkm ajeltua. En nyt muista enää kauheen tarkkaan, mutta yhtä vakaalta tämä katteeton tuntuu alle 140kmh vauhdeissa. Tietenkin pystympi ajoasento vaikuttaa siihen, että keula kevenee helpommin kiihdytksissä.
Edit: Etupää on huollettu viime kesänä ja uusi eturengas
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Tuonhan sais pelittään jos noin sentin korkeammalle sais tuon säiliön. Siihen kun keksis vain jonkun patentin.
Edit: lisäsin kuvan. Saakohan tuommosta osaa pitemmillä kierteillä/tapilla tai onko tuo edes vaihdettavissa?
Edit2: Pystyiskö tuota kolmio kohtaa leikkaa/liimaa tyylillä pidentämään, jatkopalan hitsaa väliin? Sillon säiliö tulisi kauemmaksi kiinnikkeistä
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Jos ohjausiskarin kiinnityspaikkoihin laittaisi korottavat holkit että koko paketti nousee pikkasen. Vois toimia![]()
Siihen ohjausmutteriin tulevaa osaa tosiaan jos jotenkin sais korotettua. Siinä on vain todella vähän varaa kun ei riitä sitten kierteet saada mutteria kiinni. Eli siihen alle ei oikein pysty laitamaan mitään. Ei itellä raksuta kyllä, että miten muuten sitä voisi korottaa.. Huonosti näkyy videolla se mutteri, mutta vähän kuitenkin.
Toinen kiinnityskohta on tankin etuosan pultit, mutta kiinnike on liikkuva ylös/alas suunnassa eli korotus ei taida vaikuttaa siihen mitään.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Jos siihen mutterin päälle hitsaisi kiinni toisen mutterin ja samalla hitsaisi oikealle korkeudelle sopivan prikan (esim. näiden kahden väliin) ja sitten tuo osa siihen päällimmäiseen mutteriin kiinni. Mutta mitä katsoin tuota videota, niin eikö tuo oikean puolen vivusto joka tapauksessa osuisi noihin paloihin vaikka sitä nostaisikin?
Totta, tai ainakin hyvin lähelle menee. Mutta kääntösäde olisi parempi, nin voisi ehkä elää tuolla kääntösäteellä pikku stoppareiden kanssa.
Pitää yrittää vielä saada selvyys voiko tuota leikata/hitsata tuota kultaista palaa. Sitä jos saisi pidennettyä niin ongelma olisi ratkaistu ja säilön saisi tarpeeksi kauas kiinnikkeistä
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-