Ennen, kuin alan uutta varaosaa metsästämään, niin ajattelin kysellä, että onnistuisiko tällaisen jotenkin korjaamaan? Ko. pyörä on Suzuki GSF 1200 S vm. 2005. Digitaalisessa mittarissa tuntuu olevan jokin pahemman sortin kosketushäiriö ja olettaisin sen johtuvan tästä osasta. Mitä toimenpiteitä tälle anturille olisi tehtävissä? Ite mietin, että pitää tarkastaa kunto sekä putsata se kunnolla, mutta jos sittenkään ei lähde toimimaan, eikä edelleenkään ole tahtotilaa varaosan tilaamiseen, niin onko muuta tehtävissä?
Screenshot 2023-04-13 at 06.10.33 - Edited.jpg
Eikö tuo ole Hall anturi ? Jos se ei toimi niin sitten uutta tilalle, niitä ei voi korjata. Saiko tuossa sitä etäisyyttä säädettyä ( siihen liikkuvaan osaan jonka nopeutta tuo lukee? ketjupyörän mutteri rms).
Miten oireilee ? Jos vaan mittaus pätkii niin vika lienee jossain muussa liitoksessa. Jos totaalisen mykkä niin sitten
tuota voi mitata vaikka skoopilla ja ja sopivalla kytkennällä jos haluaa harrastaa.
Tai sitten vaan suoraan uusi tilalle.
Lähimmästä Suzuki liikkeestä:
https://www.suzukifinland.fi/mp/jalleenmyyjat/
Tai sitten vaikka Nakkilasta:
https://www.npm.fi/fi/varaosa-luettelot
Suzukilla, kuten monella muullakin on nykyään varaosien alv 0% ovh hinnat samat koko EUssa joten esim Saksasta tilaamalla ei yksittäiselle osalle juuri postikulujen jälkeen säästöä synny.
Eli helpoin lienee toi 1. vaihtoehto jos vaan järkevän matkan päästä dealeri/huoltopiste löytyy. Riskinsähän tuollaisessa kivijalkaliikkeessä vierailussa tietenkin on, joku on joskus tullut sieltä jopa uudemman pyörän kanssa pois...![]()
Viimeksi muokannut: Hsippe; 13.04.2023 klo 08:48.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Johto noista yleensä antautuu, ainakin omista on mennyt. Sinne tulee mittaristolta maa, jännite (12 tai 5V) ja kolmas piuha muuttuu jännitteiseksi aina kun jarrulevyn pultti tai mitä tuo lukeekaan, on kohdalla. Jos on intoa, kuori anturin läheltä ja mittaa tuleeko jännitteet sinne asti, myös se anturin läpi tuleva.
Jos ei kiinnosta tusata niin uutta tilalle.
Otin sen anturin pois (entinen omistaja oli näemmä saanut liittimenkin hajalle jotenkin) ja kuivailin, putsailin kaikki osat, laitoin takas plus sähköteippiä ja kas vain mittari heräsi siitä paikasta eloon. Näemmä oli entinen omistaja myöskin jotain öljyä ruiskuttanut sinne liittimeen, en tiedä olikohan ajatellut ehkäistä hapettumista tjms? Siirsin myöskin sen johdon vähän kauemmas noista sähkölinjoista. Muutaman kympin lenkin heitin ja koko ajan toimi kuten pitääkinPitää seurailla ja ehkä jopa vähän parannella suojausta, mutta jos se nyt toimisi, niin enpä näe tarvetta hakea uutta.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista![]()