Hei,
Moottorinvaihto on edennyt siihen vaiheeseen että venttiilit on säädetty ja kaasarit käytetty auki ja pesty huolella.
Nyt on sellainen ongelma että lähtee pyörä lähtee hyvin käyntiin, mutta kun kaasua antaa niin booaa ja tahtoo sammua. Mistähän voisi johtua? Bensahana on vähän erikoinen kun tunnostaa että joissain asennossa tulee välillä polttoainetta ja välillä ei. Eli se täytyy ensimmäisenä varmaan vaihtaa, haen huomenna huoltotankin motonetistä ja yritän sillä toimisiko. Tulpat on vaihdettu ja kipinä on mielestäni hyvä.
Voiko tuo olla niin kranttu että vaatii ilmanputsarin että pelaa? Kun osa kaasarien toiminnasta vaatii alipaineen. Minä olen siis yritellyt ilman putsaria käyttää konetta.
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Suzuki Gsx750f 2002
Kyllä vaatii sen putsarin.
Jostain syystä menee laihalle:
- kaasareiden TK-piirit ovat tukkeessa
- TK-suutin likainen
- seossäätöruuvit liian tiukalla
- bensapinta liian alhaalla
Ei se ilman ilmanputsarii toimi!
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Eikö siinä ole alipainehana? Silloin sammuksissa polttoainetta tulee vain Pri asennossa ja On tai Res asennossa tulee vain koneen ollessa käynnissä eli ei kuulu tulla bensaa On tai Res asennoissa sammuksissa, koska ei ole alipainetta. Putsari on tärkeä osa ja luonnollisesti silloin, jos se on pois paikaltaan, niin alipainehanakaan ei voi toimia kunnolla.
Viimeksi muokannut: speedheadshot; 04.04.2023 klo 04:21.
Vanhemmissa Suzukeissa ilmanputsarikotelo kuristi ilmansaantia ihan tarkoituksella ja ilman toimii juuri niin että tyhjäkäyntipiirillä(pintakaasulla) pelaa, pääsuutinpiiri ei pelaa ilman putsaria vaan kone tukehtuu aivan täydellisesti vähän enemmän kaasua avattaessa. En tiedä onko 2002 vielä sama systeemi, oireista vaikuttaisi että on. Ero pääsuuttimien koossa kuristettu ilmanotto vs normaali oli vanhoilla alipaine-Mikuneilla noin 25, eli orgis putsarikotelon kanssa 102.5 ja normaali pääsuutin 32mm kaasarissa ~128 eli 4x kurkkujen koko.