Sykesin viikonloppu oli muuten tooosi synkkä. Puccetti Kawa ajettiin varikolle parkkiin joka lähdössä jonkin pulman vuoksi, ja kolmannessa kisassa lähti baanalle uudelleen vain heittääkseen voltin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
En tiedä oliko asiat paremmin silloin kun WSBK oli brittikuskien keskinäistä kisaamista. Tosin (britti)selostajilla oli helpompaa, kun ei tarvinnut selitellä kenenkään pärjämättömyyttä heikommalla kalustolla. Kawasakin ylivoima ei tuntunut häiritsevän samalla tavalla kuin Ducatin. 2019 kauden alku näytti pahalta, mr Superbike ei ollutkaan ylivoimainen? Onneksi ennen Assenia saatiin pudotettua Ducatilta kierroksia pois![]()
250 rundia niiltä joo lähti silloin.
On toi kesken kauden valmistajakohtainen hiekottaminen vähän niin ja näin. Tehdas tekee hyvää työtä ja sitten matto alta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo on kaikkein huonoin versio performance balancesta että sitä käytetään liian vähän, jos kerran sen käyttöön on ryhdytty.
Toinen ääripää on vaikkapa autopuolella LeMans 24h jossa säädetään suht selkeällä logiikalla järjestäjän toimesta ihan kisan kynnykselle asti eri juttuja; imuilma, kierrosluku, polttoaineen virtaus, tankin koko jne.
Kuskit voi mussuttaa jos vauhdista rangaistaan, mutta isoja sarjoja ajetaan yleisölle ja tasaväkiset kamppailut ovat niitä joilla tavoittaa katsojia, tätä kautta mainostajat/tehtaat saavat näkyvyyttä joka on elinehto koko kaikelle ammattimaiselle motorsportille.
-
^
Kaksi tulokulmaa. On se "sirppi ja vasara", mikä toimii hyvin tasaisen sarjan luojana (toisena merkkiluokat) tai sitten se, että kirjoitetaan säännöt ja sanotaan, että pelatkaa!
MotoGP on esimerkki jälkimmäisellä tavalla luodusta tasaisesta sarjasta.
Minusta WSBK:n pitäisi tuotantoluokkien ykkössarjana olla tuota jälkimmäistä, mutta tietenkin makuasia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun kattoo kisoja pari kolme vuotta taaksepäin niin ei nuo WSBK säännötkään kovin huonosti ole onnistuneet luomaan tasaista kilvanajoa. Kolme vuotta, kolme eri mestaria, kolmella eri merkillä. Viime kauden loppupuoliskolla Ducati tais päästä vähän muilta karkuun. Mielenkiintoista nähdä, että miten tämä kausi etenee. Tuo Phillip Island kun ei välttämättä ole se rata, joka antaa voimasuhteista kaikkein parhaan kuvan.
Superbike #7
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aegerterin vauhti kyllä hämmästytti. Rookie jätkä ja heti kärkeen eturiviin aika-ajossa eikä kisakaan menny huonosti ennenku jyrättiin nurin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Taas mennään. Indonesia FP2
Screenshot 2023-03-03 at 09-10-59 Indonesian World Superbike Results Rinaldi doubles up to lead .png
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Monta positiivista asiaa Indonesiasta! Niki pallilla sporteissa, supereissa Petrucci viides, VDM bemarilla kuudes, Rea yhdeksäs![]()
Jos Rea ei ole Assenissa kummassakaan pitkässä kisassa pallilla, niin voi turvallisesti todeta pyörän ja/tai miehen olevan menneen talven lumia.
Bautistalta Rean tyyppistä dominanssia kakkoskisassa, kun tuli takaa ylivoimaiseen voittoon.
Melko huono rata kisata muuten, kun joutuessaan linjan ulkopuolelle on heti vaarassa lentää päälleen.
Kaudessa onkin sitten mielenkiintoista seurata sijoja ynnä muut. On Toprak, Lowes, Rea, Locatelli, Bassani, Rinaldi, Petrux, Vierge & Lecuona. Vielä VdM ja Redding sekaamaan, niin karmeat kapinat.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Bautistan vauhti kiihtyy! Tosi paskana päivänä on toinen
VdM:n reisiluu meni aika rumasti poikki.
SSP:ssä Ducatin voittoja kanssa.
Pitäiskö muiden valmistajien tehdä parempia kilipapyöriä, vai valittaa säännöistä?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kauden neljäs kisaviikonloppu käynnissä Barcelonassa. Kaudesta on sitten noin kolmannes ajeltu sunnuntaina. SBK:n nykyisistä piloteista vain kahdella soppari ensi vuodeksi, Bautistalla ja Realla, muuten gridi vielä tyystin auki. Imatran Ässä ilmoitti kauden tähtäimekseen ajaa SSP:ssa kolmen sakkiin ja tavoitella niistä asemista pilttuuta SBK:n puolelta. Saas nähdä. Tänään ainakin meni oikeasti ns. plänin mukaan. Huomenna ja sunnuntaina luvassa kovaa vääntöä kaikissa luokissa.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
SBK:ssa Bautista vetelee vakkari päällä nyt. No, onhan siellä ajoa muista sijoista. Rinaldin uinahdus viimeisellä kierrokselle pitäis maksaa minun mielestäni tallipaikan verran, koska ei ole muutenkaan häikäissyt.
Joku parempi ukko ajamaan toista tehtaan Ducatia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tähän Barcelonan viikonloppuun kawasakille annettiin 250rpm lisää ja ducatilta otetiin pois samat 250rpm.
Vaikutus oli tosiaankin melko olematon.
Sinänsä jännä juttu että miksi vain kawasakille annettiin lisää... eli miksi kawaa haluttiin suosia.
Koska Dorna haluaa veivata näillä tasoituksilla näyttääkseen tasaisia kisoja, niin luulisi että olisi helpompi tasoittaa pakkaa leikkaamalla leikkaamalla nopeimmilta, eikä koittaa nostaa lopun gridin tasoa ylöspäin.
No näillä taas mennään vähintään seuraavat kolme viikonloppua.
-
Koska ”säännöt”. Siel on oma lista ja ”logiikka”, joihin nuo perustuu. Oli aika perkeleen monta kohtaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tarvii uuden ykköspyssyn! Rean päiväys alkaa pian mennä, jotta riippuen sit miten haluaa ajattaa, niin joko Rea tai Lowes vaihtoon.
Vaan tuskin Rea menee, koska mr. Kawasaki. Ajanee uran loppuun sillä, ja jatkaa ”lähettiläänä”. On tulot turvattu loppuiäksi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Toprak lähtee Yamahalta. Uusi osoite?
Ducati järkevin, mutta sitten tulee tasaista. Bemariin en millään usko, ja Kawan kanssa meni aikoinaan sukset ristiin, joten ylläri ja HRC.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Baijerin Moottoritehtaan kuskiksi näyttää menevän![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Nyt on tullut iso pino euroja!
Edit: Toisaalta mestaruus on voitettu, Yamaha ei pysty tarjoamaan voittavaa pyörää ja Jarvis veti ruksit GP-uran päälle, niin miksi vitussa ei nosta kytkintä Yamahalta, jos jostain tulee massia kunnolla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No, jos päätös on Toprakin oma, varmaan uskoo pärjäävänsä Bemarilla paremmin kuin Yamahalla. Sen verran kilpailuhenkiseltä kuskilta vaikuttaa. Jos päätös on taustavoimien, pelkkä raha saattoi ratkaista?
Saattoi myös osin vaikuttaa viimeisin gp-testi ja Jarvisin kommentit sen jälkeen. Olikos nyt COTA:n aikana?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jahas… Rea Yamahalle 2024.
Ihan kannattava yritys molemmille.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.