Ai santtana että jää huomiselle jännä kisa. Markiisimarkku oli yllättävän hyvä sprintissä. Mutta kyllä suurin osa yleisöstä Martinia kannusti. Jotenki toivoisin 89 mestaruutta nii sais olla mukana kun kisa-alueella alkaa festivaalit 💪
Kawasaki ZX10R 2005
Onhan siinä pieni jännitysmomentti huomiselle. Jorgella ei vaan ole mestaruus enää täysin omissa käsissä vaan Peccon sijoitus ratkaisee. Peccolle taas riittää sijoittuminen vähintään neljänneksi oli Jorgen sijoitus mikä hyvänsä. Jos omat rahat pitäisi laittaa likoon niin ei ole brainer kumpaa hevosta veikkaisi. Olisi tietysti mukava ja lajille hyväksi, jos taas tänäkin vuonna saataisiin uusi MotoGP-mestari.
-- Brake later and open the gas earlier --
Ducatikuski voittaa mm:n kävi miten kävi…sehän on pääasia
Jos martin sattuis tittelin voittaan, olisko se eka sateliittiteamin kuski mm sitten Rossin 2001 ( nastro azzurro honda)?
Viva la figa
Henk. koht. en jaksa uskoa Martinin voittoon, koska satelliittipyörä alla. Duksun pääkonttorilla luultavasti haluavat kuljettajien mestaruuden tulevan punaisella ratsulla. Onneksi tallimääräyksiä ei motorsportissa oleJos martin sattuis tittelin voittaan, olisko se eka sateliittiteamin kuski mm sitten Rossin 2001 ( nastro azzurro honda)?![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Sattui Zarcolla myös paha ”jarruvirhe*” , ku jorge oli takana…viime kisassa…
Jostain kumman syystä Fabio d g ei vaan millään päässyt Peccon ohi tänään….outoa..
Onhan noita tapauksia vuosien varrelta, kenen leipää syöt, sen laulua laulat… Ei Talmascinkaan ura hienosti jatkunut sen jälkeen kun oli Mikan ohittanu ”sopimuksen” vastaisesti vähän ennen maalilinjaa….![]()
Viva la figa
Mitähän se Pecco oikein kikkaili takasen kanssa. Kärkikolmikolla soft alla ja sillä medium. Eikö Australiasta opittu?![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onnea mestarille! MM93 sai hienon lopun Hondalla :P
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Olipas lopetus. Tuntui, että puolelta kuskeista suli kasetti. Markulla kävi tuuri, ettei loukkaantunut pahemmin Martin todella kömpelössä ohitusyrityksessä.
Peccon pinna piti. Plussat siitä. Mitähän se Digian kone oikein savutteli?
edit: Binder nousi näköjään kolmanneksi, kun Digian eturenkaassa liian vähän ilmaa. Vittu, että on paska sääntö.
Viikonloppuja on liikaa, ja ilman sprinttejä pärjäisi ihan hyvin. Geepeen suunta on kehno, vaikka komeata kisaa kauden mittaan ajettiinkiin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Melkoinen romuralli tuo viimeinen kisa. Vain 13 kuskia ruutulipulle ja muutama piste jäi jakamatta. Toivottavasti MM ei loukkaantunut pahasti Jorgen aiheuttamassa näyttävässä haikkarissa. Joka tapauksessa end of an era, koska Marquez lopetti pitkän uran Hondalla.
Mestaruus meni oikealle miehelle ja vieläpä ihan selvällä erolla. Italiassa varmaan juhlitaan pari päivää.
Jännityksellä jäädään odottamaan mitä kausi 2024 tuo tullessaan. Muiden tallien pitäisi selvästi parantaa otetta, ettei 2023 tapainen Ducati Cup jatkuisi. Eri merkkien välinen kilpailu on kuitenkin se lajin suola. On jotenkin koomista, kun gridi on täynnä Ducateja.
-- Brake later and open the gas earlier --
Joskus ennen muinoin kahden luokan gridi oli täynnä Yamahan TZ350 ja TZ250 pyöriä.
Privaatit eivät valittaneet, kun oli mahdollisuus saada alle voittokelpoinen pyörä. Pramacin, Gresinin ja Mooney VR46 kuskit sekä tiimit lienevät samaa mieltä.
Mut sääntöuudistus mulla on mielessä. Tankin koko muutetaan 22 litrasta 17 litraan. Ratkeaa muuten moni juttu sillä ihan itsestään![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kausihan oli mielenkiintoinen, sitten v.1949 kukaan ei voittanut kahta kisaa peräkkäin, useita osakilpailuvoittajia, mestaruus ratkesi viimeisessä lähdössä. Kisoja on kyllä liikaa, kun sprintit tuli mukaan, niin vois pari-kolme kisaa vähentää. Jos nuo Japanilaiset merkit ei lisää panostusta ensi kaudelle niin se viittaa kyllä vetäytymiseen lähitulevaisuudessa, sitten on kaksi valmistajaa, tosin ainahan niille KTM:lle voidaan antaa uusia nimiä kuten Moto3-luokassa tehdään...
Menikö Markulla 30 kaatoa kauteen rikki tuon viimeisen kisahaikkarin myötä?
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
Ei ihan, taisi olla 28. Markun enkka kumminkin.
Sbk:n puolella tuo rengaspainekontrolli tuntuu toimivan ihan hyvin, kas kun eivät ole ottaneet samaa käytäntöä sieltä motogp:n puolelle.
Oli hyyvä kausi ja itse tykkäsin sprintistä lauantaille, oli vaa hyvä että oli paljon äksöniä
Tietty jos katsoo kaikki luokat niin voi olla vähän liikaakin .. itse kun seurasin vain motogp:tä ja muita luokkia ihan satunnaisesti
Sprintti ja gp kisa on hyvin erilaiset ja se on kiinnostavaa
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Sprintti toi kyllä mukavasti lisämaustetta tuohon.
Muutoksia soisi treenien puolelle: vähän olosuhdelottoa kun q1/q2 päätetään yhden tunnin mittaisen harjoituksen pohjalta.
Lisäksi soisi warm upit pienemmillekin luokille kisapäiväksi, nythän kisapäivän aamuina ole käytännössä mitään ohjelmaa eli tilaa niille kyllä olisi.
Rnf-teami on potkaistu ulos ensi vuoden sarjasta, dorna etsii uutta tallia ajattamaan Aprilian satelliittipyöriä.
Jotain talouskupruja tai sen sellaista kaiketikin.
Sprintti ja uusi formaatti kusee pahasti pienempien luokkien kintuille. Sillä tiellä tulee vielä karhu vastaan.
Lisäksi sprintti ja uusi formaatti rääkkää gp-kuskit ja tallit hajalle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mun mielestä FP muutos että vain yksi sessio ratkaisee Q1/Q2 pääsyn oli hyvä. Tiimitkin sitä toivoivat.
Aiemmin piti kahdessa reenissä ajaa täysiä jos vaikka sattuu se sade seuraavaan. Nyt saa rauhassa säätää ekan harjoituksen vailla huolta.
RNF/Cryptodata huhujen mukaan maksoi Aprilialle mutta Dornalle maksut oli myöhässä tai tulematta, hehän sponssasivat oliko se Sachsenringin osakilpailua ihan nimitasolla. Mielenkiintoinen tilanne siinä, että meneekö kuskien sopimukset samalla roskikseen, ellei ukkojen sopparit olleet Aprilian kautta.
Ei ole kai ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun rahat jää tulematta racingissa, luin aiheesta että esim VR46-tiimi käyttää kuusinumeroisen summan rahaa sponsorimaksujen "vakuuttamiseen" maksamattomuuden varalta.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kuskeilla on diili Aprilia kanssa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu sprintissä hajoilee kuskit jo liikaa, vaikka hyvää viihdettä olikin.
2024 aiheeseen - Markku virnuili siihen malliin Ducatia kokeiltuaan että voi olla kylmää kyytiä tiedossa muille.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vinales voitti testit kuten yleensä mutta Marccu pesi melkein kaikki muut Ducatit, myös veljensä, miltähän Alexista nyt tuntuu?
https://www.crash.net/motogp/results...-tormo-results
Eipä siellä välttämättä olla veren maku suussa vedetty mutta jotain osviittaa kuitenkin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja lisäksi Martin + Ducatin tehdastiimi testasi ensi kauden pyörää, eikä olis eka kerta, että tarvitaan muutama päivä, että uuden pyörän potenttiialista saadaan sama ja enemmän irti kuin kauden hierotusta versiosta. Markkuhan ajo tän vuoden mopolla, eli sai aika valmiin paketin käteen. Hyvän pyörän ne kyllä on tehny, kun melkeinpä kuka vaan noista isoista pojista menee sillä hyvää kyytiä.
Superbike #7
Moni on käynyt koittamassa - Mika Kallio, Nicky Hayden, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo - vain muutaman mainitakseni. Toki Troy Bayliss näytti 2006 miten WSBK -mestari vie Ducati Desmosedici GP6:n voittoon kauden viimeisessä osakilpailussa Valenciassa - samassa kilpailussa, jossa Valentino Rossi kaatui kahdesti ollen lopulta 13:s ja menetti näin mahdollisuutensa maailmanmestaruuteen, Haydenin voittaessa. Rossille 8:s sija olisi riittänyt.