Honda on oikeassa. Tuomariston käsitys oikeuksistaan on todellisuudesta vieraantunut, kun kuvittelevat että tuomioita voi tuosta vaan yksipuolisesti muutella kun tuli pikku käpy.
Hieman sama kuin ajaisit syksyllä kortin hyllylle ja tuomari langettaisi puolen vuoden ajokieltoon joka alkaa heti. Tokaiset että "noh, onneksi on talvi" ja tuomarilta tulisi seuraavalla viikolla kirje että "ajokielto alkaa vasta huhtikuussa, lol". Ei annettuja sanktioita voi vapaasti muutella vaikka olisi sattunut vahinko tuomiota määrittäessä.
Toinen näkökulma asiaan, nk "race ban" eli kilpailukielto yhden kilpailun ajaksi on pirusti raskaampi rankku kuin kaksinkertainen sakkolenkki. Kilpailukielto tulisi kärsittyä seuraavan kisan aikana vaikka makaisi haudassa. Miksi vähemmän vakavan rangaistuksen pitäisi sitten seurata mukana hamaan ikuisuuteen?
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
^ Kilpailukieltorangaistus tulee suoritettua jos ei loukkaantumisen takia osallistu. Eli osallistumattomuuden syy ei vaikuta, koska rangaistuksena on se että ei osallistu.
Sen sijaan double long lap -rangaistuksen suorittamiseksi on osallistuttava kilpailuun, koska rangaistuksena on ajaa kaksi kertaa LL-rundin kautta. Jos ei osallistu kisaan, ei voi suorittaa tuota rangaistusta. Samoin jos keilaa itsensä ja muut pihalle ennen rangaistuksen suorittamista, lienee luonnollista että rangaistus seuraa vielä perästä, koska rangaistusta ei ole kärsitty.
Sen sijaan jos tuomaristo on määrännyt että Marquezin on kärsittävä rangaistuksensa nimenomaan Argentiinassa, on tuomariston hölmöyttä. Luulisi että olisi ihan oletuksena kirjattava että rangaistus kärsitään seuraavassa kilpailussa johon ottaa osaa, koska kyseessä on nimenomaan kilpailun aikana suoritettava rangaistus.
1835
Ja 2 päivää myöhemmin kun oli selvinnyt ettei aja Argentiinassa niin ilmoittivat, että siirtyy sitten seuraavaan kisaan. Eli tuomaristo teki virheen ja koittaa sitä paikata jälkeenpäin. Oma veikkaus on, että jos rankku oikeasti on seuraavaan kisaan niin vedetään kipulääkkeillä kuski läpi fitnesstestistä, käydään ajamassa pari harkkakierrosta ja Q1 yksi kierros. Sitte kisaan pari longlappiä ja varikolle. Penalti suoritettu, saman 0 pistettä kuin olisi tullut skippaamallakin ja taas saadaan lisää someölinää.MotoGP kirjoitti
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Niin, nyt oli tuomaristo tunaroinut joko penalttin sanamuodoissa tai rangaistuksen muuttamisessa. Selasin asiaan liittyviä resursseja ja sain sellaisen käsityksen, että long lap on mahdollista langettaa joko kesken olevan kilpailun aikana kärsittäväksi, tai seuraavassa osakilpailussa kärsittäväksi. Jos tämä pitää paikkansa, ei tuomaristo voisi tuollaista "seuraavassa osakilpailussa jossa ajaa"-rangaistusta edes antaa. MotoMatters tutki asiaa ja totesi, että kaikki LLP rangaistukset on sanoitettu seuraavassa kilpailussa kärsittäväksi, poislukien yksi: Viettin lihapullalipun huomiotta jättäminen. Kenties se oli vahinko.
https://motomatters.com/index.php/ne...and_avoid.html
Huomattakoon, että LLP noudattamatta jättäminen voidaan kuitata myös diskauksella tai aikasakolla, joten pakko ei ole sakkolenkkiä kiertää jotta tuomio olisi kärsitty. Tuomaristolla on toki myös mahdollisuus siirtää rangaistus seuraavaan osakilpailuun, mutta tässä tapauksessa pitäisi olla ensin kilpailu, jossa on tuomaristo, ja kilpailuun osallistuva kilpailija johon sanktio kohdistettaisiin. Tuomaristo ei voi soveltaa tätä sellaiseen, joka ei osallistu.
Joka tapauksessa huomioiden ylläoleva, on selvää että rangaistusta ei ole pakko kärsiä ajamalla jokin tietty pätkä asfalttia kahteen kertaan, vaan syntinsä voi muutenkin sovittaa. Koko episodi olisi kuittaantunut sillä jos tuomaristosta olisi sanktion muuttamisen sijasta sanonut, että isompi rangaistus se on olla kotona, tyhmyydestä sakotetaan elämässä muutenkin kuin tuomariston toimesta, end of story. Mutta saadaan tästä sentään sirkushuveja!
Lyön kympin vetoa että Marc ei seuraavassa kilpailussaan tupla long lappia kärsi tämän tapauksen takia, ts. Hondan valitus menee läpi. Tarjous rajoittuu ensimmäiseen joka tästä quoteaa alle.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Nyt tärähtää: MotoGP ja F1 samalla radalla, samana vikonloppuna, samalla viivalla. 2028 lähtee.
f1gp.jpg
https://www.gpone.com/en/2023/03/31/...d=1&refresh_ce
Kuravesi sisältyy hintaan
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ensimmäinen yhteiskisa on varmaan 1.4.2028Nyt tärähtää: MotoGP ja F1 samalla radalla, samana vikonloppuna, samalla viivalla. 2028 lähtee.![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Oon kahden vaiheilla sprinttien suhteen. Onhan toi jännää ja tapahtumarikasta, mutta onko juuri MotoGP-pyörä oikea laite moiseen kohellukseen?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
olipa jännä sprinttikisa, yllätystulos! jännä su ilta tulossa, vaalit vielä päälle![]()
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Oli se tällä kertaa. Mut aika helvetin rajoilla menevät siivetetyillä 300 heppasilla laitteilla. Hatunnosto siitä, että lähtö oli onnettomuusvapaa, vaikka oli vähän koko ajan pientä hinkkausta. Hienosti hoitavat. Vaan kestääkö tämä nyt sitten. Vaikka olin pienessä mäiskeessä, piti kattella vähän sormien välistä![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No ei se nii hirveän paljoa ihmeellisempää menoa ole kuin WSBK superpole kisassakaan. Eihä noissa oo kierrosaika eroa hotlapilla kuin pari sekkaa...
Mun mielestä yks parhaista muutoksista ikinä lajille. Varsinki nyt ku pääkisa on niin pitkä että pitää vetää bensansäästöä x kierrosta ennenku voi painaa. Ja renkaat ei kestää täyttä höökiä koko settiä. Ni en vois ite olla yhtään enempää mielissäni, varsinki mitä nyt 2 kisassa on nähty.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
On ne WSBK laitteet vakiorunkoineen, Pirellin renkaineen, ilman siipiä (no, Ducati) ja teräsjarruilla kuitenkin vähän ”joustavampia” vehkeitä ajella ns. limitillä. Vähän elävät ja varottelevat.
Vauhdin puolesta joo aika samaa touhua.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No sittenhän tuo on aika selkeä keissi, eli jos sääntöjen mukaan ei onnistu rangaistuksen lykkääminen, niin sitten se kuittaantuu vaikka ei ajakaan. Ehkä olisi syytä muuttaa sääntöjä, jotta hölmöilyistään joutuu vastaamaan. Lievältähän tuo kaksi long lappia tuntuu muutenkin, kun toiselta ainakin kaksi kisaa ja yhden sprintin pilaa.
Mun mielestä sprintti on hyvä, sopivasti tapahtumia. Ehkä meno hitusen rauhoittuu kun alkuinnostuksesta päästään, nyt on aika intensiivistä kilvanajoa. Toki näyttäisi että sunnuntainakin ajetaan aika reippain ottein, eiliseltä ainakin Nakagamin kolahommat vaikuttivat siltä että olisi voinut penaltia antaa. Toki sitä ei nyt näytetty vissiin kuin Fabion onboard-kamerasta, siitä ainakin näytti että melkoiselta takamatkalta tuli kylkeen. Moto3:ssa taas oli se yksi melko selkeä racing incident, josta sitten kuitenkin tuli raippaa. Isot pojat saavat näemmä vähän reilummin kolistella ennen kuin sanktioita tulee.
1835
Kausi on vasta hyvin alussa mutta mestaruusjahdin ja jännityksen kannalta eilinen tulos oli varmasti omiaan, Bezzechi hyvässä johdossa! Itse en niin paljon tykännyt tuosta eilisestä sadekisasta mutta minkäs sitä säille mahtaa ja kuuluu lajiin. Yammu veti pitkään hyvin, mutta lopulta ei sittenkään kummoinen tulos.
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Olihan se sarjan kannalta kiva että Vinetto-Pecco antaa vähän tasoitusta heti kärkeen.
Bezzecchi ajoi tosi hienosti, ei voi muuta sanoa.
Vähemmän maineikkaan Marquezin veljeksen ajosuoritus viime vuoden kalustolla toisessa kisassa saa väkisinkin ounastelemaan, että enemmän maineikas Marquez tämän vuoden Ducatilla käyttäisi koko gridin läpi pesu, huuhtelu ja 1600 kierroksen linkousohjelman. Mutta tämä nyt on vain ounastelua.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
^
Se on sitä motorsporttia se![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
hehheh![]()
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Hyvä juttu Ducatin massavaimentimen ja shapeshifterin kehittäjästä: https://www.motorsportmagazine.com/a...smosedici-fly/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No, Markki on sitten sivussa USAn gp:stä. Peukalo edelleen pipi
Laittanevat Bradlin tuuraaamaan.
https://youtu.be/jQoY7ECyoN8?t=148
Ratakiree peli
Turbo Bandit
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nyt meni ainakin harkoissa pakka uusiks! Hyvä kun Quartararokin alkaa taas pärjää..
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts