Provoillaanpa heti scuuba kolostaan. Puhutaanko tässä nyt ihan pehmeitä takajarrun käytöstä?
Tuntuisi olevan kovinkin tärkeä... sinänsä loogista jos saa pidettyä jarrussa molemmat fillarit tontissa pilaamatta pyörää täysin muilta osin.
https://www.autosport.com/motogp/new...2023/10433655/
Pitääkin ilmata oman apikan takajarru ensi töiksi![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tossa asiassa ois kiva myös kuulla se että mites paljon moottorijarrua pojilla on muuten pyörässään? Jos ei oo käytännössä yhtään, takajarru on erittäin hyödyllinen monella tavalla. Jos on nii paljon moottorijarrua että se jo lähes lukitsee takarenkaan, on takajarru hyödytön paitsi sitte exiteissä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Heti kysymys, että miten kuski säätelee moottorijarrua lennosta?
Kytkin höllää, muttei lisää.
edit: ohjelmalla saadaan tietty mutkakohtainen kartta aika hyvin tontille.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuossa on varmaan pyörä- ja kuljettajakohtaisia eroja, mutta yleisesti ottaen motogp/500/wsbk pyörät ovat olleet enemmän ns point and squirt vehkeitä ja pienemmissä luokissa taas kaarrenopeus on paljon tärkeämpää hyvän kierroksen aikaansaamiseksi.
Sylvain Guintoli kertoi jossain haastattelussa että Aprilialla wsbk:ssa hän ei käytännössä koskenut takajarruun koko mm-kauden aikana kun taas Suzukin motpgp-pyörällä ajamisesta ei tullut mitään ilman takajarrun käyttöä.
^
Aprilian WSBK-ajoista alkaa myös olla kymmenen vuotta aikaa... paljon ovat pyörät muuttuneet sen jälkeen, ja renkaat, ja elektroniikka.
Tuohon takajarrun käyttöön. Ekanakin puhutaan varmaan kymmenyksistä, ei sekunneista, kierrosajoissa, ja toisekseen kaipa sitä voi/ kannattaa vasta polkea, kun etusta aletaan käyttää myös kääntymiseen?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Keskiryhmän motogeepee kuskeilla ja motogp kuskeilla on se yhtenäisyys, että vuodesta toiseen jauhetaan ja pyöritellään samoja legendoja. Jah sitten kun keskiryhmän motogeepee kuski muistelee jonkun legendan jotain legendaarista haastattelua (tosin taisi olla ko legendan tube video), niin saadaan jälleen legendoihin uutta puhtia, ja ehkä jopa syntymään ihan uusia legendoja.
Hyvin useinhan noissa legendoissa ei ole juurikaan puhetta siitä, missä ja kuinka paljon, ja miksi sitä takajarrua käytetään. Mutta kun keskiryhmän motogeepee kuski laskee 1+1, niin takajarrua voi käyttää esim alastaron pääsuoralla, jotta saa aikaiseksi motogeepee efektin X, vaikka ajeleekin jollain ikälopulla tonnarilla, joka keulii vain sen takia että läski kuski pönöttää pää pystyssä koko kierroksen ajan.
Varsågod, JMH.![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Älä nyt sotke mitään harrastelijoita tähän. Prototyyppipyörät ja ammattikuskit.
Selvästihän tuossa väitetään, että pysäyttämiseen käyttävät.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No tuota, voi miettiä myöskin sitä että amati kuski puhuu navetasta ajatellessaan lehmää. Ja sitten kuuntelijana on toimittelija, joka ensinnäkin yrittää saada selvää kuskin ralli enklannista/ kuskin ajatukset ei oikein taivu vieraalla kielellä, joka ei välttämättä ole toimittelijankaan äidin kieli, niin sitten ollaankin päästy jo navetasta lypsy koneeseen. Sen jälkeen keskiryhmän motogeepee kuski lukee tekstiä tai katselee videota, ja päästäänkin lypsy koneesta maito autoon.
Että onko sitten lehmä ja maito auto sama asia, koska molemmistahan tulee maitoa, niin siitä voidaan olla montaa mieltä.![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kerran olen käynyt, ihan ok mutta aika pienelle alueelle rata on ahdettu.
Tänä kesänä olisi tarkoitus taas mennä, hotelli on varattu Chemnizistä.
Ehkä kiertoreittiä Ruotsin kautta alas ja Puolan ja baltian kautta kotio, reitin suhteen ei ole vielä lyöty mitään lukkoon.
Mäkin olen käynyt, sinnehän on näistä GP-kisoista Assenin ohella lyhyin matka täältä Härmästä.
Kisoissa paikalla erittäin hyvä meno, illalla hotellilla oli aivan mahdoton meno🤪 Hotellit on erittäin varhain myyty loppuun n. 50 km säteellä. Kannattaa varata esim. Booking.comin kautta ilmaisella peruutusehdolla ensimmäiseksi jos reissua suunnittelee.
Silloin kun olin, lähdin sunnuntaina kisojen päätteeksi kotimatkalle ja katsomosta alueen keskeltä oli melko hidasta päästä pyöräparkille. Mutta parkista autobaanalle homma sujui todella nopsaan. Menisin kyllä uudestaankin...
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Joo Saksenrinki rok änd rol.Junallaki pääsöö(tosin ei tuolla höyryveturilla joka kuvas) kätevästi.Viime kesänä oltiin Dresdenin lähimaastos.Sport tourinkit alle ja ei mitää "soran varalta" pakkaamista vaan just nuo reput jokka kuvas millä kolme viikkua pärjää.Nykyään Assenis pääsöö varjon suojaan ja sielä hulppee käydä prätkällä paikan päällä.Ja ajokamppeet saa jätettyä narikkaan kypärää takkia kenkiä ja muuta niin ei tarvi rettujaan mukana kantaa.Ennen vanhaan pääsi sormin laskemaan penkalta montako prätkää sielä on.
Akan vanhalla pyörällä
Onko kukkaan törmännyt yhteenkään tyrkkytarjoukseen MotoGP:n 2023 katsomisesta?
2022 meni tosi sujuvasti, kun oli Discovery+:lla halpa ja samalla tuli WSBK kaupan päälle.
Virallisella sivustolla kausi maksaa 140e.
Viaplayllä kaikki maksaa ihan sikana ja F1:t kättelin jo virallista kautta 88 eurolla. Ilman Nikiä ja Merviä Viaplay olisi ollut ihan varteenotettava vaihtoehto.
<p>1290 Superduke GT</p>
Onko kellään kokemusta iptv:stä? Löytyiskö tuolta joku/joitain kanavia mistä näkyy MotoGP? 130e / vuosi ei olis paha kun näkyis paljon muutakin
https://iptvfinland.me/
E: Viaplay näyttäis ainakin olevan
CBR954
ST1300
Pähkäilen tässä MotoGP videopassin hankintaa. Tarjolla näkyy olevan:
1) 2023 Videopass + timing pass 148,99€
2) 2023 Videopass 139€
Mitä lisäarvoa tuo kalliimman paketin timing pass tuo?
Oletettavasti edullisemmalla paketilla näkee kisaviikonlopun tapahtumat; FP:t, aika-ajot ja kisan.
Viimeksi muokannut: itl; 08.03.2023 klo 14:19.
-- Brake later and open the gas earlier --
Juuri näin. Mulla ollut kanssa perustuote VideoPass aika pitkään. Nyt otin kokeeksi kaudelle 2023 ton TimingPassin, kun se tuli Black Friday tarjouksena viime vuonna kaupan päälle. Kuukauden päästä asian suhteen viisaampi.
Kannattaa jatkossa katsella mihin hintaan tilaus haluaa uusiutua. Mulla on ollut vuodesta toiseen (ainakin 5 viimeistä vuotta) sama perushinta 119.99, mutta heitti 24 ennakkohinnaksi aika kovan lukeman. Pistin jo tonne MotoGP 2022 naruun viime vuoden puolella tän saman kuvan.
![]()
Tuonne on tullut jotain uuistksia tälle kaudelle:
- Motogp- ja wsbk-login on nyt sama
- Käsittääkseni motogp:hen tulee nyt samanlainen optio kuin F1TV:ssä eli voi valita itse mitä kameraa seuraa kisan aikana. Siis näitä pyörässä/kuskissa olevia kameroita.
Toi aikaisemmin mainittu Servus TV ei ole piraatti, sieltä näkyy lähetys alkuperäisellä selostuksella ja laillisesti. Tietenkin täytyy olla fyysisesti tai muuten Itävallassa.![]()
Jep, pitää ottaa tuo 139€ peruspaketti. Sama oli edellisvuoden ja en nyt osannut kaivata sen enempää mitä se tarjosi. Toki kisojen videotallenteet voisi tulla vähän aikaisemmin katsottaviksi, jos ei livelähetykseen ehdi mukaan. 2022 kaudella meni helposti 4-5h kisan päättymisestä ennen, kuin tallenne oli katsottavissa. Sama viive varmaan 2023 myös.
Onhan tuo kieltämättä sen verran suolainen hinta, että muutkin vaihtoehdot voisi kiinnostaa. Olikos tossa Servus TV:ssä mahdollisuus katsoa kisoja jälkikäteen vai onko vain reaaliaikainen seuranta mahdollista?
Mitäs VPN-softia raati suosittelee, jos sille linjalle lähdetään? F-Securen VPN näyttäisi olevan 69,99€/vuosi, sisältäen 5 laitetta. F-Securen virustorjunnat vaan tuntuvat olevan pahimpia haittaohjelmia mitä koneelle voi asentaa niin sikäli vähän epäilyttää saman firman VPN![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Kävin kurkkaamassa Servus TV:tä äsken, Mandalikan sbk:n sunnuntain kisat on vielä katsottavissa.
Ei mulla ole pahaa sanottavaa F-Securen Freedomesta, mutta en tiedä ovatko nyt onnistuneet pilaamaan sen, kun pc:llä se on upotettu osaksi muuta turvapakettia ainakin total-tilaajilla. Ihan en allekirjoita tuota pahin haittaohjelma-väitettäkään, mutta olinkin töissä liki 15v kyseisen tuotteen koulutettu pääkäyttäjä, niin sen metkut tuli opittua.![]()
Myös tämmönen edullinen VPN:
https://mobiili.fi/2023/03/08/google...le-one-tilaus/
Servus TV vaikuttaa toimivan ihan hyvin F-Secure Total VPN:llä, ainakin jalkapalloa näkyy nyt livenä. Itsellä siis F-Secure Total missä VPN nykyään integroitu virustorjuntaan.
Yamaha MT-09 Tracer
Onkos kukaan asentanut VPN onnistuneesti android telkkariin? Olisi kiva, kun Motogp-lähetyksen saisi näkymään suoraan telkkarista ilman lisälaitteita.
-- Brake later and open the gas earlier --