Viikonloppuna oltiin Kemorassa. Olin jo aiemmin piirrellyt linjaa ja laskeskellut sitäkin, mutta tuli tehtyä vielä päivityksiä. Tässäkin laskennassa tarkasteltu vain tasogeometriaa.
Karuselli.jpg
Perälenkki.jpg
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Kierrosajaksi laskuri näyttää 1:06.5
Nopeuksia:
212 km/h, Varikkosuora
141 km/h, 1. mutka
259 km/h, Katsomosuora
180 km/h, 2. mutka
190 km/h, 2-3 välillä
_99 km/h, 3.mutka
170 km/h, 4. mutka
218 km/h, 5. mutka
241 km/h, Paluusuora
130 km/h, taitossa
_65 km/h, 6. mutka
131 km/h, Karuselliin
_71 km/h, Karusellissä
173 km/h, Karusellistä
_60 km/h, Viimeinen vasuri
195 km/h, Kahvilan suora
_65 km/h, Kahvilan mutka
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Viimeisessä vasurissa sama kierrosaika tuli myös sellaisella linjalla, että ei ulostulossa menty ollenkaan ulkokanttarille, vaan mahdollisimman suoraan vasurin jälkimmäisen apeksin jälkeen radan vasempaan reunaan.
Sillä linjalla mutkan tiukin taitto tuli muutaman metrin myöhemmin, mutta linjan pyöremmästä muodosta johtuen kaarrenopeus oli 5 km/h suurempi. Suorasta kiihdytyksestä johtuen paluusuoran maksiminopeus tuli tällä linjalla vähän korkeammaksi 199 km/h:iin.
Mikko Koirikivi näytti tuon ulkokanttarille tulevan linjan ratakävelyllä. Olin yllättynyt, että sellaisella kaartelulla kierrosaika tuli laskurin mukaan samaksi. Ja todennäköisesti se on viimeisen vasurin poikittaiskaltevuuden vuoksi se nopein linja.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Alastaron jatkopätkää piirtelin.
Uuden_osan_ajolinja.jpg
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Tuolta osalta laskennallisia nopeuksia tasogeometriasta:
- Lemminkäinen 78 km/h
- Kääntyminen oikealle alkaa 200 km/h
- Kaasun nosto 156 km/h
- Vasen taitto alkaa 188 km/h
- Saharan taitto alkaa 168 km/h
- Saharan mutkassa 86 km/h
- Takasuoralla 251 km/h
- Saunan mutkassa 67 km/h
- Puolen vaihto 153 km/h
- Vasen mutka 85 km/h
- Ennen vikaa vasuria 170 km/h
- Vikassa vasurissa 80 km/h
- Ennen kahvilan mutkaa 100 km/h
- Kahvilan mutkassa 47 km/h
Kierrosajaksi näyttää tuolla linjalla 1:50.3
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Kääntyminen oikealle ja tapahtumat sitä ennen on jotenkin outoja.
Saan siihen reippaasti enemmän kyytiä ja aika on paljon huonompi.
Sanoisin, että 10m aikasemmin sisään ja loivemmalla kaarella.
---
Lemminkäisestä Saharaan linja tässä uusiksi laitettu:
Alastaro_korjattu_uusi_puoli.jpg
Tuolta osalta laskennallisia nopeuksia tasogeometriasta:
- Lemminkäinen 62 km/h (Nitrous: 63)
- Kääntyminen oikealle alkaa 223 km/h (218)
- Maksimi oikeassa kaarteessa 233 km/h
- Maksimi ennen saharaan taittoa 188
- Saharan mutkassa 89 km/h (85)
- Takasuoralla 251 km/h (249)
- Saunan mutkassa 67 km/h (63)
- Puolen vaihto 153 km/h (140)
- Vasen mutka 81 km/h (73)
- Ennen vikaa vasuria 170 km/h (151)
- Vikassa vasurissa 81 km/h (76)
- Ennen kahvilan mutkaa 117 km/h (92)
- Kahvilan mutkassa 47 km/h (46)
Korjatulla linjalla näyttää kierrosajaksi 1:49.5
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi