Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Viikonloppuna oltiin Kemorassa. Olin jo aiemmin piirrellyt linjaa ja laskeskellut sitäkin, mutta tuli tehtyä vielä päivityksiä. Tässäkin laskennassa tarkasteltu vain tasogeometriaa.

    Karuselli.jpg

    Perälenkki.jpg
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  2. #32
    Kierrosajaksi laskuri näyttää 1:06.5

    Nopeuksia:
    212 km/h, Varikkosuora
    141 km/h, 1. mutka
    259 km/h, Katsomosuora
    180 km/h, 2. mutka
    190 km/h, 2-3 välillä
    _99 km/h, 3.mutka
    170 km/h, 4. mutka
    218 km/h, 5. mutka
    241 km/h, Paluusuora
    130 km/h, taitossa
    _65 km/h, 6. mutka
    131 km/h, Karuselliin
    _71 km/h, Karusellissä
    173 km/h, Karusellistä
    _60 km/h, Viimeinen vasuri
    195 km/h, Kahvilan suora
    _65 km/h, Kahvilan mutka
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  3. #33
    Viimeisessä vasurissa sama kierrosaika tuli myös sellaisella linjalla, että ei ulostulossa menty ollenkaan ulkokanttarille, vaan mahdollisimman suoraan vasurin jälkimmäisen apeksin jälkeen radan vasempaan reunaan.

    Sillä linjalla mutkan tiukin taitto tuli muutaman metrin myöhemmin, mutta linjan pyöremmästä muodosta johtuen kaarrenopeus oli 5 km/h suurempi. Suorasta kiihdytyksestä johtuen paluusuoran maksiminopeus tuli tällä linjalla vähän korkeammaksi 199 km/h:iin.

    Mikko Koirikivi näytti tuon ulkokanttarille tulevan linjan ratakävelyllä. Olin yllättynyt, että sellaisella kaartelulla kierrosaika tuli laskurin mukaan samaksi. Ja todennäköisesti se on viimeisen vasurin poikittaiskaltevuuden vuoksi se nopein linja.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  4. #34
    Alastaron jatkopätkää piirtelin.

    Uuden_osan_ajolinja.jpg
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  5. #35
    Tuolta osalta laskennallisia nopeuksia tasogeometriasta:
    - Lemminkäinen 78 km/h
    - Kääntyminen oikealle alkaa 200 km/h
    - Kaasun nosto 156 km/h
    - Vasen taitto alkaa 188 km/h
    - Saharan taitto alkaa 168 km/h
    - Saharan mutkassa 86 km/h
    - Takasuoralla 251 km/h
    - Saunan mutkassa 67 km/h
    - Puolen vaihto 153 km/h
    - Vasen mutka 85 km/h
    - Ennen vikaa vasuria 170 km/h
    - Vikassa vasurissa 80 km/h
    - Ennen kahvilan mutkaa 100 km/h
    - Kahvilan mutkassa 47 km/h

    Kierrosajaksi näyttää tuolla linjalla 1:50.3
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  6. #36

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Kääntyminen oikealle ja tapahtumat sitä ennen on jotenkin outoja.
    Saan siihen reippaasti enemmän kyytiä ja aika on paljon huonompi.

    Sanoisin, että 10m aikasemmin sisään ja loivemmalla kaarella.
    ---
  7. #37
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Tuolta osalta laskennallisia nopeuksia tasogeometriasta:
    - Lemminkäinen 78 km/h 63
    - Kääntyminen oikealle alkaa 200 km/h 218
    - Kaasun nosto 156 km/h
    - Vasen taitto alkaa 188 km/h 198
    - Saharan taitto alkaa 168 km/h 160
    - Saharan mutkassa 86 km/h 85
    - Takasuoralla 251 km/h 249
    - Saunan mutkassa 67 km/h 63
    - Puolen vaihto 153 km/h 140
    - Vasen mutka 85 km/h 73
    - Ennen vikaa vasuria 170 km/h 151
    - Vikassa vasurissa 80 km/h 76
    - Ennen kahvilan mutkaa 100 km/h 92
    - Kahvilan mutkassa 47 km/h 46

    Kierrosajaksi näyttää tuolla linjalla 1:50.3
    Laitoin perään 56 alkuselta kiekalta lukuja
    Superbike #7
  8. #38
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Kääntyminen oikealle ja tapahtumat sitä ennen on jotenkin outoja.
    Saan siihen reippaasti enemmän kyytiä ja aika on paljon huonompi.

    Sanoisin, että 10m aikasemmin sisään ja loivemmalla kaarella.
    Täytyy kesälomaviikon jälkeen tutkia lisää...
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  9.  
  10. #39
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Kääntyminen oikealle ja tapahtumat sitä ennen on jotenkin outoja.
    Saan siihen reippaasti enemmän kyytiä ja aika on paljon huonompi.
    Sanoisin, että 10m aikasemmin sisään ja loivemmalla kaarella.
    Lemminkäisestä Saharaan linja tässä uusiksi laitettu:

    Alastaro_korjattu_uusi_puoli.jpg

    Tuolta osalta laskennallisia nopeuksia tasogeometriasta:
    - Lemminkäinen 62 km/h (Nitrous: 63)
    - Kääntyminen oikealle alkaa 223 km/h (218)
    - Maksimi oikeassa kaarteessa 233 km/h
    - Maksimi ennen saharaan taittoa 188
    - Saharan mutkassa 89 km/h (85)
    - Takasuoralla 251 km/h (249)
    - Saunan mutkassa 67 km/h (63)
    - Puolen vaihto 153 km/h (140)
    - Vasen mutka 81 km/h (73)
    - Ennen vikaa vasuria 170 km/h (151)
    - Vikassa vasurissa 81 km/h (76)
    - Ennen kahvilan mutkaa 117 km/h (92)
    - Kahvilan mutkassa 47 km/h (46)

    Korjatulla linjalla näyttää kierrosajaksi 1:49.5
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12