Tuli hankittua vm. 2008 Yamaha XJR 1300.
Pyörän seistyä muutamia päiviä, käynnistyminen vaatii jonkin aikaa starttaamista. Uudelleen käynnistyksessä pyörä käynnistyy välittömästi.
On ollut useita muita ruiskupyöriä, ja tällaista havaintoa en ole aikaisemmin tehnyt.
Onko ominaisuus vai mistä johtuu?
Osaisiko joku jolla on, tai on ollut vastaava pyörä valaista asiaa.
Onko akku täydessä tikissä?
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Aikaa on ollut tulppien ja akun tarkistamiseen yli vuosi!![]()
On tunnettua että sytytystulpat kohmettuvat oltuaan muutaman päivän toimettomina, mikä sitten näkyy heikkona käynnistyvyytenä. Myös tappokatkaisija ja sivujalan anturi teettävät samaa kun kone on ollut muutaman pv kylmänä.
Just oman rysän kans jumppasin. Lisänä myös vahva bensan haju sammutuksen jälkeen.
Suuttimet vaihdoin ja regulaattorin bensalinjaan.
Uudet tulpat meni samalla.
Nyt ainaki vaikuttaa heräävän helpommin.
Suuttimet purkupyörästä, satkun kustansi.
Mut sinne tarvit uudet tiivisteet samalla.
Marmorilta ei saa noutaen, mutta Finjectorilta löyty mallin mukaan, noin viidesosahintaan.
Siellä myös huoltavat ja testaavat ruiskusuuttimet...
Se oli jo rikki...
Veikkaisin tulppia. Mutta voisiko olla myöskin aika säädättää venttiilit?
Jaa...
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Asiasta aasinsiltaan joskus mönkkärifoorumilla tiedettiin faktana, että kiinamönkkärin kiinalainen tulppa on niin huono, että ei lähde edes käyntiin. Neljä vuotta ajoin ilman häiriön häiriötä. Samalla tulpalla lähti uudelle omistajalle.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Niinhän ne väittää, että iridiumit olisi jotenkin paremmat. Ilmeisesti materiaali on ainakin parempaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Iridium
Enpä ole tuotakaan tiennyt, että iridium on alkuaine.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sytytystulppa
Kuvassa pintapurkaus sytytystulppa :
Screenshot 2024-04-07 13.53.47.jpg
Jaa...
Mulla sama ongelma jatkunut jo pari vuotta, ikinä ei lähde ensimmäisellä yrittämällä, yleensä toisella, syksyn kylmetessä työntämällä monet kerrat joutuu käynnistää, ventiilit tarkistettu, ei mitään ongelmaa löytynyt, muutenkin tätä on jo kolme eri huoltoa yrittänyt paikantaa mutta ei löydy eikä korjaannu. 🤷
Tattista
Sen verran ropailin Suzuki Tellua erilaisten termostaatti/lämpötila, anturi- ja kaasuläppien synkkausongelmien vuoksi, että voisin sanoa ongelmien johtuvan väärästä ruiskutusmäärästä. Eli jokin anturi antaa väärää tietoa/ecun toimintahäiriö. Kun seos oli rikkaalla niin lähti erittäin helposti käyntiin kylmänä. Heti kun lämpöanturin lukema oli 10 astetta pielessä ylöspäin ja kaasuläppien synkkaustarve niin joutu sahaamaan pidempään. Bensapumppukin oli niin huonossa kunnossa että paluuletkusta ei tullu yhtään ylimääräistä läpi vaan eipä se mihinkään vaikuttanu.
Tukkeutunut polttoainesuodatin hidastaa paineennousua suutinkiskossa joka voisi vaikuttaa kylmästarttiin
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Mittaa jäähdytysnesteen lämpöanturi, joka antaa tietoa Eculle. Rikkoutuminen ei anna vikakoodeja, kun on rajoissa. Mutta vaikuttaa ruiskun toimintaan.
Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.
Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc
Mulla oli joskus 2007 XJR Akran putkella. Muuten erinomainen vehje, mutta joutui sahaamaan aika pitkään että lähti. Pojan manki hörähti käyntiin aina alle sekunnissa. Onkohan tyyppivika...
Netistä löytynyt huolto-opas kertoo että 2007 malli on sähköisesti ohjatulla ruiskulla vaikka onkin ilmajäähdytteinen.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.
Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc
Tuoltahan löytyy opus, ei tarvitse vian kanssa pitkään kärvistellä.
https://www.manualslib.com/manual/86....html?page=373
Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.
Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc