YLE Uutinen
Yhteinen aiesopimus on olemassa mutta rohkenen epäillä hankkeen toteutumista koska Hki - Gdansk lopetettiin kannattamattomana.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Aikoinaan Finnlinesin laivat poikkesi ainakin paluumatkalla Gdyniaan sen verran pitkäksi aikaa että laivafirma järjesti muutaman tunnini turistireissuja Gdyniaan. Olishan tuo ihan kiva reitti mutta saa nähdä toteutuuko.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Finnlines ajoi reittiä H:ki- Gdynia- Rostock aina vuoteen 2013, kunnes syksyllä matkustajaliikenne loppui, rekkaliikenne jatkui senkin jälkeen. Viimeisenä kesänä käytössä oli vanhat Hansa-luokan laivat, palvelu ja valikoimat ravintolassa ja "kaupassa" olivat alasajon mukaisia...
Henkilökohtaisesti ei kyllä itseäni häiritse jos laivan kauppa ja ravintola ei ole kummonen, kunhan on mukava paikka missä omia eväitä saa nauttia. 24h menee kuitenkin mukavasti vaikka korttia lätkien ja tuo reitti "säästäisi" n.1100-1200km via baltican läpi ajamisen jos määränpäänä on mikä tahansa keski-euroopan kaupunki.
Jos hinta suuntaansa pysyisi esim. satasen tienoilla (pyörä ja pyöränvietävä) niin tämä olisi todella kiinnostava reitti.
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Olis kyllä ehdoton yhteys jos hinta on kohdillaan
Saksan-laivoilla hinnat noussut melko rajusti.
2012 kerkesin kerran matkustaa Hki-Gdynia ennen kuin lopettivat.
Itsekkin osallistuin kyselyyn
https://yle.fi/a/74-20017889
Bmw R 1200 Gs Lc 2013
Saatoin olla liki viimeisiä joka tuon välin meni ainanaan 2013 syyskesästä, Siis Vuosaari-Gdynia-Rostock ja takaspäin. Kahden hengen ikkunallisessa hytissä prätkällä edestakainen hinta näkyi olleen 885e. Kiertoajelu oli jostain syystä ilmainen tullessa Gdyniassa, Sopotissa ja Gdanskissa
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Finnlinesin hinnoissa helposti hämää tuo ruokailu kun ne maksetaan valmiiksi. Ensi kesän menopaluun (Travemunde) ruokapaketin hinta kahdelta 274 E joka on neljäsosa kokonaishinnasta. Hankala on olla eväidenkään kanssa liikkeellä.
FJR -17
Vuosaaresta Travemundeen mennessä on kaksi ongelmaa, päätön aikataulu ja se, että on pakko syödä mättöruokaa. Uusi reitti olisi oikein tervetullut.
Messuilla oli TFMK:n esitys, jossa oli laskettu kokonaiskustannukset matkasta jonnekin Hartzin seudulle. Halvin oli ajo Klaipedaan Liettuaan ja sieltä lautta Travemundeen. Vertailussa oli mukana lähes kaikki eri vaihtoehdot, joilla matkan voi tällä hetkellä suorittaa ajamalla ja erilaisilla lauttayhdistelmillä. Laskenta piti myös sisällään tarvittavat majoitukset ja bensakulut. Muistaakseni pyörän kilometreille ei laskettu kustannuksia.
https://reissu.org
Hyvä info, tuommonen optio jäänyt havaitsematta.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Otin kuvan messuilla. Tässä vertailuhinnat:
eurooppaan.jpg
https://reissu.org
onkos joku matkannut paluureissua tuolla trave-latvian Liepaja reittiä stenalinellä?
sinne saa kohtuuhalvat piletit, luokkaa 80-100e /ukko ja pärrä directferriessien mukaan.
Se on ihan varteenotettava reissun kevennys- ja antaa vielä päivän baltiassa... ja tallinnastahan pääsee muutamalla kympillä suomeen.
Viimeksi muokannut: impala67; 21.02.2023 klo 13:13.
Olisi kyllä tervetullut yhteys jos ei heti pilata hinnalla.
N. 10 vuotta sitten tuli matkustettua Kiel - Klaipeda väli DFDS:n tai Stena Linen aluksella. Hinta oli ainakin hytin, auton ja ruokailujen kanssa hyvin kilpailukykyinen vs. ajo Puolan läpi... ruoka oli tosin melko perus mautonta, mutta kyllä sillä nyt pärjäsi.
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports