Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    We go racing!


    Madafaka - olihan hauska pyhäpäivä - voitti ne tavalliset sunnuntaiset kirkonmenot ihan mennen tullen!

    Saatiin tosi hyvät briiffit oikeilta rataketuilta ennen katsastusta - tuli rauhallinen ja luottavainen olo omaan ja toisten tekemiseen. Lähtötilanteen opastus oli myös hyvä ja perusteellinen. Turvaohjeet olivat erittäin hyvät.

    Kävin tuuttaamassa muutaman kierroksen ennen järjestäytymistä ja warm-upia ja totesin että hyvä fiilinki. Lappukumin takavanteelta ajelin ns. auki. Pyörä toimi niinkuin piti ja sen verran oli heti attakkia, että etupää meinasi karata kikkamutkassa alta. Takaisin varikolle ja pudotin vähän paineita - saattoi kyllä rengas jäähtyä kun ensin odottelin katsastusta mutta jonon vuoksi päätinkin mennä nykäisemään nopeat varvit.

    Katsastusta ennen muuten jätkät irvaili että mahtaako se Honda mennä läpi - kuitenkin joku alapallo on löysä ja Tumpin ruuvari menee pohjasta läpi…No menihän se Honra läpi että heilahti! Onhan se ite rakennettu!



    Eipä siinä mitään, sitten kohta jo gridiin järjestyminen - sainkin aivan oivan lähtöruudun (P15) - samassa rivissä etuvasemalla nuorempi Hakala 2015 CBR 600RR:llä ja vieressä Eemeli Lahti vissiin jollain Yamahan R7-mallilla. Onneksi ei sentään sillä R1 millä kävi Imatralla pokkamassa pokaaleita. Eme vetäisi jo warm-up lähtöön sellaiset pommit että alkoi paappaa rinnalla hirvittään

    Sopivasti jäi myös mietityttään se etusen luistelu aiemmin ja mitä ne noin 20 mun takaa intopiukassa tulevaa kahvankääntäjää tekee - mitenhän ne sieltä niskaan tulee? Niinpä päätin ennen starttia että nyt mennään ihan ihan ihan rauhallisesti. Atakkia ei sitten yhtään.

    No joo, “kisastartin simulaatio” onnistui hyvin, hirvee härdelli ykköseen, kakkoseen ja kolmoseen. Jättäydyin jälkeen tai sivuun suosiolla. Taisin menettää lähdössä ja sen jälkeen 4 sijaa, eka kierroksella kuittasin Palmasissa niistä kaksi, sitten joku veti edestä ykkösessä hiekka-alueen läpi enskareitelle tai hiihtoladuille ja vikalla ajetulla kierroksella kuittasin vielä yhden kumppanin. Eli äkkipäätään laskettuna punalipun tullessa olin samassa pisteessä kuin gridissä (P15). Not bad!

    Alkuhässäköiden jälkeen mulle asettui sellainen kolo että sain ajella ihan rauhassa. Eka kierroksen jälkeen ajoinkin kaikki kierrokset saman sekunnin sisään. Edistystä sekin ja aivan nollariskillä 1:30,xx aikoja kaikki…Mutta tietty ois ollu kiva että ois sattunu sellainen kohta että ois saanu vääntää muutaman muun kanssa ja uusi PB ois lakkarissa….No, ens kerralla?

    Tossa rainaa Hondan keulasta järjestäytymisestä punalippuun asti: https://youtu.be/9zIS07zrgZs

    Laitan noita Holtsun viime viikon (05.-06.07.23) kuvia koristeeksi. On ne musta kyllä hyviä kuvia! Ja musta...

    Eikä lysti tähän lopu - ens viikolla Kymiring @ Motorg!









    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  2. #32
    Kymiring!

    Viikonloppuna oli yksi kesän kohokohdista - Kymiring ja Motorg ry:n ratapäivät! Olihan mukava viikonloppu! Varsinkin lauantaina oli porukkaa varikkohalli ja -kenttä täynnä ja radalla väännettiin enemmän ja vähemmän tosissaan.

    Oma ajo kulki lauantaina tosi hyvin, huolimatta epäinhimillisestä klo 04:30 herätyksestä ja 3 tunnin siirtymäajosta radalle. Ajoin päivän kaikki setit ja sitten illansuussa kotiin Helsinkiin yöksi melkoisen väsyneenä. Hauskaa oli ! Keskinopea ryhmä taisi olla lauantaina täynnä ja omaa ajoa ei välttämättä pystynyt hirveesti suorittamaan, mutta melkoisen viihdyttävää oli myös ajaa letkassa ja koettaa hyvässä ja leikkimielisessä racing-hengessä löytää ohituspaikkoja ja pysyä nopeampien perässä.

    Tässä lauantain viimeinen klo 17:20 alkanut setti, todella hauska oli minusta ajella. Kierrosaikoja tässä setissä ei paranneltu mutta kivaa oli: https://youtu.be/3WiFNF2uwx4

    Päivän ja samalla viikonlopun parhaaksi jäi 2:11,15. Vähän oli haastetta kun RaceChrono temppuili ja muutama setti jäi tallentumatta, voihan niitä noista videoista laskea mutta en taida viitsiä vaivautua. Pikkasen aiheuttaa vaivaa että mikä video on mikäkin RaceChrono-tallennus kun osa jäi välistä. Tässä nyt kuitenkin lauantain klo 14:40 alkanut sessio missä pitäisi olla tuo em. mainittu aika - ja ihan RaceChronolla mitattuna. Boosti vetää keulilla avuksi erinomaisilla linjoillaan. Lauantai 22.07.23 alkaen klo 14:40: https://youtu.be/klZNPvPxaus

    Sunnuntaina saikin nukkua normaalisti ja vireystila oli kohtuullisen hyvä kun radalle taas pääsi. Mutta madafaka - ajo ei lähtenyt kulkemaan sitten ollenkaan! Ajat taas 4..5 sekkaa eilistä huonompia. RaceChronokin temppuili ja takarengas kului oudosti, suli alle vasemmasta kyljestä. Veivattiin paineita vuoroin ylemmäs ja vuoroin alemmas, ei parannusta. Luisteli jopa avauksissa tällä mun nuhapumpulla! Kiroilun ohessa lupasin jo varikkotovereille myydä koko vehkeen ja ostaa Harrikan tilalle. Mitä lääkkeeksi? No, makkaraperunoiden puuttuessa hain kanttiinista tsieguraa ja ketsuppi-sinappihöystettynä kunnon rasvaa energiaksi kasvavalle pojalle! Johan alko lähteen! Vedin heti makkarakuurin jälkeen 2:11,xx alkuista kelloon. Loppupäivä menikin takarenkaan pitoa ihmetellessä - vauhdin ja voimien hiipuessa lineaarisesti. Lopetinkin sitten 14:40 settiin, pistin leirin kasaan, vetoauton keula kohti länttä, mies väsyneenä mutta onnellisena.

    Oli erittäin hauska viikonloppu, mukavaa seuraa, tietysti niitä huonoja juttuja ja tietenkin aivan mahtava tuutata radalla!

    Ennen seuraavaa ratapäivää pitää duunata renkaita eteen ja taakse. Mikähän tuossa Metzelerin TD Mediumissa nyt oikein mätti? Olen noita ajanut +10 kpl ja ne on olleet kyllä helpot ja tasaisesti kuluvat kumit. Onko valmistaja muuttanut seosta?

    Kuvassa oikealla 94 kierrosta ajettu “sulanut” ja vasemmalla 186 kierrosta ajettu “normaalisti” kulunut Metzeler TD Medium. Samoilla paineilla menty. Vai oliko rata jotenkin hiekkainen? Pari muutakin kaveria sanoi että heilläkin renkaat kuluu alta aivan sikanopeasti - aiemmin Kymillä kumit pysyi tosi sileänä!



    Moni tuttu on siirtynyt aikojen kuluessa nopeaan ryhmään ja ajat siellä sitten parantuneet mukavasti kun on saanut ajaa omaa kovaa. Pitäiskö yrittää sitä itsekin - ainakin yhden setin verran? Vähän mietityttää ne nopeuserot, tuolla vehkeellä en kauhean kovaa kuitenkaan pääse ja mutkanopeutta pitää yrittää pitää vähän eri(koisin) linjoin kuin moderneilla tonnareilla.

    Ohessa muutama kuva koristukseksi - Holtsun kuvia odotellessa!













    Sorateitä ja metsäpolkuja on kans tullut surauteltua Ässällä - sehän on mitä mainiointa liikuntaa. Etelän TET-reittejä mukaillen olen opetellut reitillä pysymistä ja Osmandin käyttöä kenttäolosuhteissa. Jospa saisi aikaiseksi pidemmän turneen tässä lähiviikkoina... Lapin sijasta taidan suunnata lähempänä olevaan Eestiin. Säästän aikaa, rahaa ja sääskien syömisen?

    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  3. #33
    We go touring!

    Kymiringillä vietetyn erittäin mukavan viime viikonlopun jälkeen iski paniikki - kesä on kohta mennyt! Eikä ole saanut ajaa läheskään tarpeeksi moottoripyörällä !
    No eihän se kesä mitään ohi ole - vasta puolessa välissä!

    Ratahommat on vallan koukuttavia, mutta on hyvä tehdä jotain muutakin. Tätä kirjoitettaessa on pelkkiä ratakilsoja tullut 1 700. Niinpä aloin tutkiskelemaan ankarasti karttoja, TET-reittejä, kompassia sekä ilmapuntaria, Juudube videoita ja vlogeja.
    Ja niinhän sitten tulin varanneeksi lauttapaikat ja muutamat majoitukset. Lähtö huomenna sunnuntaina heti aamusta. Tuskin maltan odottaa!

    Ässää piti vähän tarkastella tourinkia/adventurea varten, kiristellä pultteja (turhaan), tsekata nesteet (turhaan) ja iskeä laukkuraudat ja laukut paikoilleen. Etulokasuojan vaihdoin Stormilta hakemaani yleismallin pidempään enskaloksuun, niin ei lennä kaikki vesi ja skeida silmille - ilmapuntarissa oli nimittäin sateen uhka. Modasin vielä istuinta, sahasin sellaisen patin siitä pois, pläjäytin läpyskän geelimattoa hanurin alle ja päällinen vähän kireenpänä takaisin. Toinen eli orggisistuin jäi tallelle. Sitten GoPro ja kännyköiden akut täyteen ja pakaasit pullolleen vaihtovaatteita ja muutama toivottavasti tarpeeton mutta pakollinen työkalu mukaan, plus nipparit ja jesarit. Ja tietty ne sadekamat.







    Olihan messevää heitellä kamppeet tilaviin sivulaukkuihin. Miten mukavaa onkaan pakata kun on kuljetuskapasitettia! Viimeksi on kunnon laukkupyörä ollut käytössä 70-luvun lopulla, sittemmin on kyykyllä tehty kymmenet reissut 4…6 litran pakaasilla…osa useamman viikon reissuja. Mukana koko lailla pelkästään beautybox. Mukavuudenhalu alkaa vanhemmiten näköjään hiipiä…
    No aamulla sitten pääsee liikkeelle.

    Ja totta Mooses fudista on käyty kattoon, nyt viikolla oli vuorossa europeli HJK-Molde FK (Norjasta), Töölöön pätsissä mahtavalla Topi Keskisen maalilla kotivoitto 1-0. Forza HJK!

    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  4. #34
    Päivä 1

    No vähän niinku siirtymää tuli vedettyä koko päivä. Liikenteessä 11 tuntia mutta etupyörä pyöri vain n. 260 km. Tiet oli kokonaan asfalttia, tosin taso vaihteli uudesta sileästä pinnasta neukkuaikaiseen paikattuun pottumaahan.

    Kohteena siis Eesti. Täällä on tullut rampattua kymmeniä kertoja miehityksen loputtua ja viimeksi kotilolla pari viikkoa sitten. Mopolla myös useampia reissuja tai läpiajoa... taidettiin kerrankin vetää Pärnusta tunnissa paattiin Maa on kyllä mennyt valtavasti eteenpäin reilussa 30 vuodessa ja kehitys näkyy myös landella. Eestiläisillä on ihan oma paikka mun sydämessä, niin hyviä työkavereita ja liiketuttavia on matkan varrella mulla ollut...

    No mut nyt on aikomus kulkea sellaisia reittejä mitä ennen ei ole tullut kuljettua. Ja vehjekin on eka kertaa pidemmällä sessiolla.

    Eka siirtymä aamulla Ankkalammelta Jätkäsaaren ja lauttaan.







    Toka pätkä ajelua rantamatalia myöten Rohukülaan, lautalla Heltermaahan Hiiumaalle ja siitä majoitukseen.





    Aamulla ja päivällä oli tosi lämmintä, mutta Haapsalussa alkoi tihuuttaan. Suomen, eikun Eestin kesä....



    Tunnustelin Ässän kulkua lastattuna, säädin takapäätä vähän kovemmalle jotta keula ei tuntuisi niin keveältä. Saattoi auttaakin. Miltähän sellainen esim. 1290 Möhköadventure tai isoGessu pakit täynnä ja Harakka ritsillä tuntuu ajaa? Hui kauhistus! Gessua kohtihan tässä näytetään kuitenkin menevän...
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  5. #35
    Päivä 2 Hiidenmaa eli Hiiumaa - painuin hiiteen!

    Suomen sanojen alkuperä: hiisi, pyhä metsä, uhripaikka, kalmisto, (metsän)haltija, peikko, jättiläinen, paholainen, hitto, hiitto, hittolainen, paholainen, piru....
    Suomessa meillä on esim. Pyhämaa tai Hiidenvesi. Pakanoiden pyhiä paikkoja mitkä sitten kristinusko hävitti tai muutti kirkkojen paikoiksi.

    No se yleissivistyksestä. Tänään ajelin n. 360 km Hiidenmaata ristiin rastiin, majakoita, kirkkoja, satamia ja pikkukyliä. Alustaa oli jos vaikka mitä; pehmeää hiekkaa (2 surffirantaa!), kalkkihiekkakivipohjaista metsäpolkua, soratietä, pientä asfalttitietä ja vähän isompaakin. Tosi mukava päivä!

    Sääennuste lupasi pilvistä ja sadetta mutta mitä vielä! Aamulla aurinko paistoi ja melkein koko päivän. Kaksi ukkoskuuroa pidättelin suojan alla. Saaren joka nurkalla on nähtävydeksi luokiteltu majakka ja/tai satama. Niitä tuli bongailtua.

    Päivän päätteeksi ajelin Sõruun ja sieltä lauttaan, n. tunnin matka Saarenmaalle ja Kuressaaren (pääkaupunki) kautta majoitukseen saaren lounaisnurkalle. Ruotsalaisen kaverin kanssa juttelin, oli liikkeellä CRF300L vehkeellä. Eilen juttelin kahden liettualaisen kaverin kanssa, ukot oli liikkeellä vanhalla Africa Twinillä ja ikälopulla Tenerellä. Hyvännäköisiä laitteita.

    Matka jatkuu huomenna!











    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  6. #36
    Päivä 3
    Saarenmaata ristiin rastiin…Eilen tuli suurin piirtein saman verran kilsoja kuin tänäänkin, n. 380. Ratsailla 10…11 h molempina päivinä, keskinopeus ei päätä huimaa kun tulee koluttua noita pieniä polkuja ja pistoteitä umpiperiin. Tänään tuli 1000 km täyteen lähtöpisteestä. Kotimaassa oisin päässyt johonkin Rovaniemen yläpuolelle. Siihen verrattuna näillä saarilla on kyllä melko paljon monipuolisempaa maisemaa ja tiestöä, kivoja paikkoja piipahtaa ja ihmetellä.

    Tiet on pääsääntöisesti erittäin hyvässä kunnossa, oli sitten asfalttia tai soraa. Liekö näilläkin saaristoon eri momentin rahat, Ahvenanmaalla on ihan peevelin hyväkuntoiset tiet, ei mitenkään voi mantereen väyliin verrata.

    Liikennettä on ollut vähän ja mopoja vielä vähemmän. Kun sunnuntaina ajelin Tallinnasta Hiidenmaalle, silloin oli paljon mopoja liikkeellä.
    Ja siviiliautoilla liikkuneita tutkapartioita näyttää mantereella olevan kovin aktiivisina. Myös peuroja on näkynyt vähintäänkin yhtä paljon kuin Länsi-Uudellamaalla…

    Alustoja oli tänäänkin monenlaisia vaikka piti sitä pikitietäkin ajaa, jotta matka etenee. Koitin vierailla sellaisissa mestoissa joissa ei ole aiemmin Saarenmaan visiiteillä käytyä. Muutama majakka ja satama tuli tällekin päivälle bongattua. Ja tulihan niitä aiempiakin paikkoja käytyä…







    Nyt on majapaikka niin skutsissa ettei ole edes oikein kenttää. Enpä muista milloin viimeksi ois näin ollut…



    Aamupäivän sadella tihuutti, iltapäivällä kuivui. Huomenna vissiin kans satelee. Oon pitänyt sadevehkeet turvassa ja kuivassa noissa Giwin sivuboxeissa.

    Aamusta käännetään nokka kohti manteretta ja Tallinnan kautta sitten Helsinkiin.
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  7. #37
    Päivä 4

    Tänään piti sataa koko päivän, mutta pisaraakaan ei ajaessa Saarenmaalta Tallinnaan tullut. Aamiaisella vielä satoi ihan reilusti, mutta kun pakkasin vermeeni ja aloin tehdä lähtöä, sade tyrehtyi ja aurinkokin välillä näyttäytyi.
    Tiet oli monin paikoin märkiä kun sade oli mennyt ennen mua.

    Päivään ei paljon tapahtumia mahtunut, siirtymäajoa n. 250 km majapaikasta Tallinnaan, rantoja ja pienempiä teitä kiemurrellen. Helsingistä on edessä vielä viimeinen etappi Tammisaareen. Koko reissulle tulee mittaa n. 1 350 km. (edit: tarkka oli 1 312)
    Ihan hyvin tuolla pikkuadvella on pärjännyt ja matka taittui, rajoitusten mukaan ajelin ja niinpä kapasiteettia jäi vielä käyttämättäkin. Matkatavaratila suorastaan ylellinen! Majoituspaikat olin buukannut Puukingista etukäteen ja ne oli sellaisia B&B paikkoja, ihan ok, kiva palvelu ja selviää pienellä budjetilla. Tänään sain aamiaisen lisäksi jopa eväät matkaani

    Lauttarannassa joku vanhempi italialainen herrasmies, kivikova enduroharrastaja oli onnensa kukkuloilla kun sai bongattua jonosta "Varesen Ässän" - valokuvia piti ottaa ja lähettää kamuille saapasmaahan! Muutenkin juttuseuraa tuli välittömästi aina kun johonkin pysähtyi.
    No semmonen reissu tästä tuli nyt. Hyvä reissu!
    Mitäs sitä seuraavaksi kehitettäisiin?

    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  8. #38
    Videokooste Hiidenmaan/Saarenmaan matkasta, osat 1-3:

    Osa 1: https://youtu.be/ZAKZjeJR_Jw
    Osa 2: https://youtu.be/8P5Qlqdg95U
    Osa 3: https://youtu.be/Q2BUfRNfivg

    Kamera olisi siirrettävä kypärään ettei 1-pyttysen tutina niin välittyisi kuvaan...
    Reissu on pätkinä tuon Juuduben 15 min maximin vuoksi.
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  9. #39
    Viikonloppu radalla!

    Todella mukava viikonloppu Alastarossa Motorg ry.:n ratapäivillä takana. Väsynyt mutta onnellinen Ihan niinkuin ois ollu radalla! Sää suosi meitä ja pisaraakaan ei ajaessa vettä saatu. Aurinkoa senkin edestä.

    Aloittelin lauantain keskinopeassa eli ns. lanssiryhmässä, ajelin päivän mittaan 5 sessiota ja hoidin liputtajan tehtäviä välillä. Ennakkoon peloteltiin, että lippuja on myyty liikaa kun laajennusosaa ei saatukaan ottaa käyttöön, mutta kaikki sujui erittäin hienosti, eikä mitään ruuhkaa ainakaan meidän ryhmässä ollut. Sain ajella ihan omaa ajoani suurimman osan ajasta.



    Parannusta kierrosaikaan tietysti tultiin hakemaan. On noi sekunnit tiukassa! Koko viime kesän jahtasin 1:30 alitusta ja se jäi 2022 muutaman kymmenyksen päähän. Tänä vuonna sitten alitus tuli ihan iisisti toukokuun eka Alastaro-päivillä. Nyt lähdin hakemaan 1:28,xx tai sen alle.

    Lauantain keskinopeassa ajelin ensin Kymillä uutena “sulanutta” Metzelerin TD Mediumia valmiimmaksi. 94 kierrosta sillä oli ajettu ja nyt ajoin 21 kierrosta lisää (=115 kierrosta). Kumi oli aivan finaalissa ja liukkaan tuntuinen jo heti aamusta. Näillä olen yleensä ajanut vähintään kaksinkertaisen kierrosmäärän. Kaivoin kärrystä vuoden tai kaksi vanhan mutta täysin samanlaisen kumin, käännetty ympäri kun oli kulunut niin toispuoleisesti, ajettu n. 200 kierrosta. Tämä rengas toimi aivan eri tavalla ja kellokin tykkäsi - ja varsinkin pilotin itseluottamus.



    Toisen vanteen vein Supremebike’n rekalle ja lappukumia päälle. On muuten loistava homma että meillä on varaosa- ja rengasmyynti radalla ajopäivinä! Ihan superia - c'est supreme.
    Tämä ajamaton rengas jäi sitten vielä reserviin kun vanhassa käännetyssä riitti pitoa ja pintaa.

    Alla linkki lauantain viimeiseen settiin - lanssiryhmän töhöilyä parhaimmillaan
    Muita kuskeja näkyy varsinkin alussa hyvin. Sitten melko lopussa näkyy kun minut aiemmin ohittanut kuski juuttuu hitaamman perään hetkeksi - ajautuu kolmosessa kanttareille ja vissiin radalta ulos. En jäänyt ihmettelemään vaan vedin molemmista ohi. Sitten heti perään näkyy kun joku töräyttää vauhtivasurista pellolle - komea hiekkapilvi nousee - ja niin nousee myös punalippu salkoihin.

    https://youtu.be/jVCVdT8QiMw

    Lauantaina en saanut aivan parasta atakkia päälle. Mutta oppia ikä kaikki - melko monesti Palmas jo onnistui niin ettei vauhti stumppaa ihan kokonaan ja Kahvilanmutkakin sentään edes muutaman kerran. Kun koittaa suora- ja mutkavauhteja lisätä niin niinhän siinä käy että mutkia menee sitten leveäksi, ei vaan saa käännettyä pulkkaa oikein.

    Muitakin ns. vanhoja virheitä tuli lähes joka setillä: vaihtovirheitä (isompi ei mene sisään/liian pieni sisään), sitten jarrussa mopon perä lähtee pompottaan ja siksi taitto/jarrutushetki/rytmi häiriintyy (ei luistokytkintä), kaasu-jarrukäsi “jumittaa” eikä ehdi ajoissa kaasulta jarrulle (--> kurvista suoraan pellolle). Ja sitten tietysti se, mikä eniten nykyään vituttaa, on toi riittämätön fyysinen kondis - session vanhentuessa virheiden määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Jätinkin monta sessiota kesken ja vedin päivien aikana 11….4 kierrosta/sessio - mutta kaikki niin kovaa kuin (lähes 0-riskillä) saattoi päästä.



    Sunnuntaina päätin kokeilla nopeata ryhmää. Aikojen puolesta sinne kyllä mahdun - kaikilla radoilla missä olen tänä kesänä käynyt. Monet on sinne mua jo aiemmin yllyttäneet, mutta olen ajatellut vauhtierojen olevan liian kovia. Mutta nyt taisi olla kaikista kovimmat vetomiehet kesälaitumilla ja tuntui, että hyvin siellä perässä pysyy, varsinkin mutkaosuuksilla. Suorilla sitten vähän yksinäisempää tuolla pikkupurtilolla….Toki joku Tirkkosen Esa kävi vetämässä ohi niin että puntit heilahti, mut sekään ei tullut yllätyksenä, R1:n crossplane jyskytti takaa kuuluville niin tiesi mitä sieltä on kohta tulossa.



    Hyviä vetoapuja sain! Kiitos Lokitekille (ZX-10RR), Teemulle (R6) ja Jussille (R6) sekä kaikille muillekin ketä hetken sain peesattua ja linjoja apinoitua. Ehkä tuo peesatessa saatavilla olevat paremmat linjat ja yleinen atakki on se oleellisin ero keskinopeaan. Noi mun vetoapuna olleet kuskit veti sellaisia 1:24…1:26 aikoja…



    No mut paljon turvallisemman tuntuista oli radalla olo tässä ryhmässä, tilanteita ei ollut mitään, korkeintaan ne mitä omilla virheilläni itselleni aiheutin. No, olipa yksi 10R tulla mun hanuriin kun pääsuoralla ei mennyt pykälä laatikkoon. Ajelin päivän sessiot (5 sessioo) pääsääntöisesti hyvin tasaisia aikoja, kaikki kierrokset lähellä toisiaan ja alle 1:30 suureksi osaksi. 1:29,xx aikoja tuli vaikka kuinka, viikonlopun parhaaksi jäi 1:29,23. Se 1:28 -alkuinen jäi sitten tulematta - tiukassa on parannukset!

    Tossa alla linkki, sunnuntain sessioista sellainen koonti, kokosin muutaman rainan pötköön niin että näkyisi vähän muitakin pilotteja ruudussa eikä vaan tyhjää rataa.

    https://www.youtube.com/watch?v=h7f8pcEz7U4

    Sit pitäisi taas keksiä jotain jännää/uutta huvitusta ettei tarvis noita vehkeitä alkaa hävittään. Harmiksi Hallin loppukesän mailin veto on peruttu, sitä ois voinu Kawalla koittaa. Onneksi tulee MM-fudista runsaasti töllöstä ja torstaina HJK - Qarabag FK Töölössä - Forza HJK

    (Ratakuvat by Timo Holtsu Holländer)
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  10. #40
    ^ suoraan ajamisesta vielä...

    Noi Amerikan Jimit kun tykkää, että reisinki on etupäässä suoraan ajamista niin ne on tietty paneutuneet aiheeseen perusteellisesti. Mun pitäis uusia Kawaan ketjut ja rattaat niin samalla vois miettiä välityksiä...voimahan ei lopu kesken ja rev limiittiä on jo valmiiksi rukattu.

    Harmiksi noita mailin vetoja on todella harvakseltaan nykyään, ei viittis Länärillä koittaa miten välitykset toimii - saattaa Pasterstaini tykätä huonoa. Kolme ja puoli pitäisi mennä ns. heittämällä ilman että spesiaali vetopakan vaihtaa (mahdollistaa pienemmän rattaan). Ei taitaisi pää kestää?

    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  11.  
  12. #41
    Kauden yhteenvetoa

    Ässällä sorateiden ja polkujen ajeleminen jatkuu, mutta asfalttikausi on jo laitettu pakettiin.
    Ratahondaan tuli muutama kymppi vaille 2000 km radalla, 15 ratapäivää tuli kesän aikana käytyä. Mukavia päiviä!



    Vaikkei mulla mitään tavoitteita kaudelle ollutkaan, niin tulipahan vedettyä joka radalla missä ehdin käydä uusi oma PB ja samalla myös nopean ryhmän ajat. Yksi iskemätön takarengas jäi ja yksi etunenkin niin vähän ajettuna, että sillä pärjää puoli ensikesää hyvinkin. Mitään teknistä murhetta ei Hondan kanssa esiintynyt. (Kuvat by Seppo Mäkinen)



    Kawalla tuli ajettua vähänlaisesti, tommonen 2 500 km mutta SWM:llä ihan sopivasti, tähän saakka on kelloon kertynyt n. 3 500 km ja nehän on pikkuteiden ja polkujen kilsoja, ei vertailukelpoisia asfalttikilsojen kanssa. Yhteensä siis fillareiden päällä n. 8 000 km.

    Reissuunkin pääsin ja ulkomaille asti sekä suoraan ajamista tuli harjoiteltua pikkusen. Kyllä Kawalla saa mittarilukemat tappiin todella vaivattomasti, ensi kesänä pitää yrittää saada aikaiseksi se mailin veto.

    https://youtu.be/cPCX1sS7uOI?feature=shared



    Syksyn ja talven tullen pitää tehdä pikkuisen huoltohommia. Ketju-rataspaketin jo tilasin ja asensinkin, Carpimotolta aivan uskomaton toimitus! Tilasin maanantaina tuotteet nettikaupasta klo 16:37 ja seuraavana päivänä ne oli mun kourassa klo 13:15. Eli tommonen 20 h 30 min tavarat tuli Italiasta (DHL kuljetti), n. 2 800 km matkan. Näin pitää hommat hoitaa!

    Nyt loppukesästä ja alkusyksystä on fudisfania hemmoteltu oikein urakalla; on nähty Huuhkajien maaotteluita, HJK:n Eurokarsintoja, HJK:n Veikkausliigan ratkaisua ja onpa tullut seurattua paikan päällä EIF:n nousukamppailua Ykkösestä Veikkausliigaan sekä tietysti lastenlasten junioripelejä. Ja matseja vielä jäljellä vaikka kuinka monta!



    No mut joo, kauden päätteeksi olen tavannut laittaa myös kulupuolesta yhteenvetoa. Nyt kun ajoa on tullut aika vähän eikä ulkomaan matkakaan ollut kuin eteläiseen naapuriin niin rahaa on mennyt osallistumis-, ylläpito-, huolto- ja käyttökuluihin aiempaa vähemmän. Pientä kulunkia vielä Ässästä tulee kun sillä ajelen sen mitä huvittaa ja kelit pysyy hyvänä.

    Kokonaisuudessaan tähän saakka harrastukseen on mennyt 4 832,09 €. Kolmen pyörän vakuuttamiseen (sis. 1 täyskasko, 2 osakaskoa) on mennyt 388,65 € ja Traficomin maksuihin 90 €. Erittäin kohtuullista! Edellisvuosien tapaan mukana ei ole vetoauton bensoja/kuluja, ratapäivien majoituksia tai syömisiä. Mukana sen sijaan on kaikki rengaskulut, huolto-osat, huollot, bensat, ratapäiväliput, vakuutukset, varusteet ja tarvikkeet etc.

    Ens kaudesta on vähän ristiriitaiset mietteet. Tullut vähän yllättäen haasteita oman fysiikan suhteen ja sen vuoksi miettinyt mahdollisesti fillareiden vähentämistä, ratapyörä voisi joutaa ensimmäisenä? Rouva kyllä kielsi jyrkästi lopettamasta…

    EDIT, tarinat jatkuu 2024 ketjussa:

    http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/307273-Vasenta-kaistaa-ja-futista-2024
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12