Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
    Lainaa _Make kirjoitti Katso viesti
    Näköjään on hyvä brändi lähtenyt sitten rahan perässä tekemään asiat kuluttajalle vaikeaksi.

Kaikki menee nykyään huonommaksi prkl.
    En sanoisi huonommaksi koska Infiniumille on oma paikkansa kuten ulkoiluasuissa ja miksei kelkkahanskoissa kun tulee vähemmän oltua vesisateessa mutta vedenpitävyyttä on hyvä olla tiettyyn pisteeseen, hengittävyydestä tinkimättä.

Mulla oli yksi Infinium kalvolla oleva ulkoilutakki pyöräilyssä ja toimi todella hyvin, hengitti eikä päästänyt vettä läpi pienessä sateessa parin tunnin aikana. Nykyisessä ei ole Infiniumia ja hengittävyys on huonompi mutta voi oll vaikka päivän sateessa ja paita pysyy kuivana. Seuraava takki tulee olemaan Infinium kalvolla.

Omien kokemusten perusteella on aika loogista että kelkkahanskoihin on valittu Infinium kalvo koska harvoin niillä ajetaan vesikelissä mutta vedenpitävyyttä pitää olla tiettyyn rajaan asti ja hanskojen pitää päästää kosteus ulos hanskoista.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuo Infinium kuulostaa uudelleen brandatyltä Goren Windstopperilta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Itsellä kanssa huonoja kokemuksia sisävuorellisista gorehanskoista. Ensi kesäksi meinasin hommata erilliset saderukkaset kevyiden nahkahanskojen päälle jos pitää monsuunisateessa ajella. Kesällä ajellessa noi kevyet nahkahanskat on myös siitä hyvät, että ne kuivuu nopeasti ajossa vaikka pääsisikin kastumaan.
    Gore-tex hanskoissa kannattaa katsoa että kalvo olisi X-trafit niin se ei tule ulos märkänäkään pois ottaessa se kun on kiinnitetty eikä irrallinen sisällä

https://www.gore-tex.com/pressroom/p...on-for-optimum
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Rukka Imatra eri vuosien versiot, pitää vettä ja on mukavat kädessä. Kahden hanskan taktiikalla pärjää koko ajokauden kun lämpimällä vetää käteen ohuempaa hanskaa ja viileällä/sateella Imatrat.

Ketjun innoittamana tuli hommattua Imatra 2.0 - hanskat kevyempien Alpinestarsin kesähanskojen kaveriksi kun sattui alennuksessa olemaan:
    https://www.emc24.fi/tuote/rukka-ima...kat-musta-pun/

Vähän arvelutti sovittamatta ostaa, mutta koko-oppaan mittauksia noudattaen napsahti sopivat tulemaan.

Eihän nuo ilmaiset ole, mutta jospa ne kymmenisen vuottakin kestää niin ovat ehkäpä hintansa väärti.

Koeajolla en vielä käynyt mutta kyllähän nuo oikein mainioilta tuntuivat kun vetelin käteen
    CB 125T-80 > Freccia C12R-90 > GPZ 500R-85 > GS 450-82 > GPz 750-83 > GPZ 500S-88 > RF900R-95 > DL650-04 > Thunderbird 900 Sport-98 > VFR 800 VTEC-04 > BT 1100-04 > GSF 650-08 > ST4s-04 > DL650-10
    Hyvä ostos. Tuskin tulet pettymään.
    jos sateessa ajo on satunnaista, niin ei kannata hommata kalvohanskoja, ne kastuu käsistä, hengittää huonosti ja kuivaa todella hitaasti jos kastuvat.

sen sijaan pitää jotkut varahanskat jotka saa kastua. sateen jälkeen vaihtaa toiset. kalvottomina ne kuivaa nopeasti.

ei ehkä sovi jos pitää ajaa sateessa vuorokausi tai muuten pitkään, mutta ei silloin sovi muutenkaan mitkään kalvolliset vaan pitäs olla ihan sadelapaset hanskojen päälle.

eipä silti, voishan sitä pitkästä aikaa ostaa jotkut ja kokeilla onko ne parantuneet
    Viimeksi muokannut: jaket; 17.02.2023 klo 13:41.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa Triton kirjoitti Katso viesti
    Hyvä ostos. Tuskin tulet pettymään.
    Sama olis oma arvioni. Ainakin Apollot ovat toimineet oikein hyvin. Ei ainakaan mun kädet ole kastuneet, ja sateen jälkeen vuoriton hanska kuivuu sateen jälkee lämppäreiden kanssa melko nopeesti. Noista kalvoista sen verran että kaikki kalvot vettä pitää mutta hengittävyydessä gore on omaa luokkaansa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Gorekalvossa on pieniä reikiä, josta höyrystynyt vesi (hikoilu) menee läpi mutta nesteenä oleva sadevesi ei mahdu kulkemaan hanskan sisälle. Ongelmahan näissä on se, että sateella vesi "tukkii" nämä pienenpienet reiät ja kalvon hengittävyys heikkenee tai loppuu kokonaan ja silloin alkaa hikoilu kastelemaan hanskan sisäpuolta.
    Gore-Texin kalvojen ja about kaikkien muidenkin kanssa pitää muistaa, että se hengittävyys perustuu myös DWR-käsittelyyn. Käytännössä siis niin, että jos varsinainen kangas vettyy, ei sisältä tuleva vesihöyry pääse haihtumaan pihalle. DWR-käsittely tekee pinnasta vettähylkivän, jolloin vesi helmeilee pois ja kalvo toimii niin kuin pitää.

Nämä tietysti kuluvat pois ajan saatossa, mutta niitä voi lisätä helposti itse. Yleensä se toimii niin, että varuste suihkutetaan kyllästysaineella ja sitten kylläste aktivoidaan lämmöllä, esim. kuivausrummussa.

Eli jos kalvovaate ei tunnu hengittävän niin kuin ennen, uudelleenkyllästystä kannattaa kokeilla.

Mutta noin ylipäätään se hengittävyys on parhaissakin kalvoissa luokkaa "ihan jees". Merkittävästi parempi toki kuin kuminen sadetakki.

Jos on kylmää ja märkää, niin käytän Rukan Imatra -hanskoja. Jos on vähän lämpimämpää ja luvassa on satunnaisempaa sadetta, mulla on ohuet merinovillasormikkaat (siis tosi ohuet) nahkahanskojen alla ja kahvalämppärit. Sekin toimii ihan hyvin.
    https://www.youtube.com/channel/UCcVsgarn1qTRBvwys6-34Lg
    Mistäs näitä tosi ohuita merinovillasia saa...
    Lainaa Suzukigsx kirjoitti Katso viesti
    Mistäs näitä tosi ohuita merinovillasia saa...
    Vaikka Varustelekasta: https://www.varusteleka.fi/fi/produc...novillaa/59505
    https://www.youtube.com/channel/UCcVsgarn1qTRBvwys6-34Lg
    Hätäostona piti viikonloppuna hakea paikallisesta motonetistä jotkut vettä pitävät hanskat, ettei tarvi auton rattiin hypätä.
    Valikoima nyt ei mitenkään vallattoman huikea ollut, niin piti valkata Richa Buster goretexit.
    No, kyllä niissä kädet kuivana ja mukavana tuntui pysyvän, mutta en ole koskaan digannut noista paksuista "talvi"hanskoistakaan lähinnä paksuuden jne takia.

Ketjussa mainittiin ihan perus neopreenihanskat halpana budjettiratkaisuna, ja jopa tiskihanskat(keinosiementäjät) normi hanskojen päälle.

Mutta onko mitään ei niin paksua talvihanskamaista touring/adventure hanskaa mikä vettä pitäisi, vai onko se sitten nuo Rukka Imatrat tai nuo bemarin hanskat ja yli 200 euron hintalappua sitten vaihtoehtona?

Käyttö pääasiassa reilu 30km työmatkaa, mutta ei sitä tiedä mitä jos joskus pitkiäkin matkoja alkaa tekemään.
    Lainaa Dervish kirjoitti Katso viesti
    Hätäostona piti viikonloppuna hakea paikallisesta motonetistä jotkut vettä pitävät hanskat, ettei tarvi auton rattiin hypätä.
    Valikoima nyt ei mitenkään vallattoman huikea ollut, niin piti valkata Richa Buster goretexit.
    No, kyllä niissä kädet kuivana ja mukavana tuntui pysyvän, mutta en ole koskaan digannut noista paksuista "talvi"hanskoistakaan lähinnä paksuuden jne takia.

Ketjussa mainittiin ihan perus neopreenihanskat halpana budjettiratkaisuna, ja jopa tiskihanskat(keinosiementäjät) normi hanskojen päälle.

Mutta onko mitään ei niin paksua talvihanskamaista touring/adventure hanskaa mikä vettä pitäisi, vai onko se sitten nuo Rukka Imatrat tai nuo bemarin hanskat ja yli 200 euron hintalappua sitten vaihtoehtona?

Käyttö pääasiassa reilu 30km työmatkaa, mutta ei sitä tiedä mitä jos joskus pitkiäkin matkoja alkaa tekemään.
    Hankin viime kesänä Motonetista Yokon neopreenihanskat jotka on kai tarkoitettu lähinnä enskamiehille. Niiden ideahan on kuin märkäpuvulla, päästää hitaasti veden läpi että se ehtii lämmetä, toimii lämpimällä kelillä mutta esim. alkukesän reissulla Arlbergin solassa läpimärkinä ja +2 asteen lämpötilassa tunne oli kirjaimellisesti jäätävä. Mitään suojiahan niissä ei ole, eikä ohuina minkäänlaista tukea kämmenelle ja sormille, joten mulla rupeaa kramppeja tulemaan aika herkästi.
    Esim. Rukka Apollossa on gore pintanahassa kiinni. Ne kun ottaa pois kädestä niin vuorit ei tule mukana, joten ne saa myös käteen takaisin vaikka kädet olisi nihkeät. Kun kämmenpuolella ei ole toppauksia, on tuntuma hyvä. Kahvalämppärien kanssa pärjää hyvin vielä 10 asteessa, ja sateen loputtua hanska kuivuu ajaessa melko pian, siis lämppärien kanssa.

Ns. Kylmän kelin hanskat on toivottomat. Kosteella niistä tulee vuorit ulos esim tankatessa ja nihkeää kättä on mahdoton saada takaisin hanskaan. Lisäksi kämmenpuolen toppaus eliminoi kahvalämppärien vaikutuksen ja kahvatuntuman.

Nää on tietysti vain ahterikohtaisia havaintoja, ja jokaisellahan on omansa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Itse käyttänyt Rukka Virium hanskoja. Kohtalaisen napakat ja eivät kovin paksut hanskat.

Lähetetty minun Power Armor 18 laitteesta Tapatalkilla
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tuo on hyvä, jos vaan löytyy riittävän iso, ajohanskojen päälle mahtuva koko
    Itse ajan aika vähän sateella (eli en siis kuulu heihin, jotka ajavat vain sateella), joten nämä sateella ajamiset on poikkeustapauksia, joten en näe syytä, että näiden pitäisi mahtua ajohanskojen päälle, koska minulle ei ole merkitystä sillä vaikka nämä kädessä ajohanskat kastuisivatkin. Lisäksi mielestäni nämä em. hansikkaat ovat ihan mukavan tuntuisia.
    Jaa...
    Rukka Virium tuntui ainakin omaan käteen kyllä hyvältä, että josko sitä ens tilistä moiset kehtais, nyt nappasin vain touratechin sadehousut ja takin mukaan...

Apollojakin testasin, mutta en ehkä oo valmis vielä nahkahanskoihin.
    Lainaa Dervish kirjoitti Katso viesti
    Rukka Virium tuntui ainakin omaan käteen kyllä hyvältä, että josko sitä ens tilistä moiset kehtais, nyt nappasin vain touratechin sadehousut ja takin mukaan...

Apollojakin testasin, mutta en ehkä oo valmis vielä nahkahanskoihin.

Niillä missä ei ole Gore-gpippiä ei tee yhtään mitään, koska sisävuoret tulee ulos jo vain hikisestä kädestä pois otettaessa. Oikein huolellisesti riisuttuna ja kuivalla kädellä tästä voi toki välttyä. Paskimmat hanskat ikinä, vaikka muuten ovat hyvät kädessä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Minulla on myös yhdet Rukan gorehanskat. Hinta/laatusuhteeltaan surkeimmat hanskat ikinä. Suurin ongelma tuo em. eli vuoret tulevat ulos, kun otat hanskat pois kädestä, jos käsi vähänkin kostea ja sadekelillä se luultavasti on. Ihmetyttää miksi vuorta ei ole ommeltu hanskan kuoreen, jotta ongelmaa ei olisi. Vuoren takaisin pujotus hanskaan onkin sitten homma sinänsä eikä oikein onnistu ilman sopivaa "erikoistyökalua" (esim. perinteinen spriitussi), jolla vuoren sormiosat saa ujutettua paikoilleen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Jos haluaa huolettomasti, ja millä tahansa hanskoilla ajella, vaikka näppylä- sellaisilla, niin ei välttämättä niin "nätti", mutta taatusti Toimiva sydeemi on ajella esim. 25e:n Bilteman tankohupuilla. Toimii "All Round Year"

Nimim: "itekki aikoinaan ostanu markkinoiden parhaat bmw:n Gore- hanskat, mut niillä mitään teheny!"
    Itse välttelen sadekelejä viimeiseen asti, mutta pitemmässä reissussa on pakko joskus sateessakin ajaa.

Heitetään tähän vielä sadevarusteista yleensä....

Itse ostin laminoidulla kalvolla olevan Lindstrandsin Sunne ajoasun. Kyllähän tuo veden ulkona pitää, mutta painaa kunnolla kastuttuaan tonnin eikä edes hotellin henkarissa kuivu yön yli roikuttuaan, siis telttamajoituksessa kunnolla kastuttuaan ei kuivu ikinä. Hanx:in sadehousut ja Scott:in sadetakki menevät päälle aina sateen sattuessa ja ajohanskat vaihtuvat näihin:

https://guidegloves.com/fi/hakutulos?q=5003W

Itsellä tuo musta ja ohuemmalla vuorilla oleva Guide 5003W. Hanskan varren saa kiristettyä ihan nyöristä nyppäsemällä. Jos ajaa tuntikausia monsuunisateessa niin sitten pitäisi vetää sadeasun hiha tuon hanskan kauluksen yli. Rankoissa sadekuuroissa on vesi pysynyt ulkona vaikka olen vetänyt hanskat sadetakin hihan päälle.

Huonona puolena noissa on että suojaukset puuttuu; ei kämmenen liukupaloja, ei rannetukea eikä rystysten suojausta. Hyvänä puolena ihana kohtuullisen ohut kämmenpuoli eli ajotuntuma kohtuullisen hyvä, parempi kuin Halvarssonin vedenpitävissä ajohanskoissa (mallia en muista).

Heitetään nyt lomakaudella mökkiläisille vinkki myös hyvistä hanskoista kalanperkuuseen:

https://guidegloves.com/fi/tuotteet/...tava/guide-147

Pysyy kalat näpeissä ja vaikka esim. kuhan selkäevän piikit tulisivat hanskasta läpi niin hanskaosan vedenpitävyys ei pienistä pistorei'istä ole moksiskaan. Hihat sen verran pitkät että kalat voi huljutella järvessä, hanskat ovat myös sen verran karkeat että esim. maksan irtirapsuttelu onnistuu helposti.
    Viimeksi muokannut: maja2; 05.07.2024 klo 10:24.
    https://www.sledstore.fi/product/han...pid-PM-0065770

Minulla on nuo ja niissä on sormet esikäyristetty ja kiristyksen saa purettua sokasta vetämällä.

Oikein hyvät, mutta suojia niissä ei ole ja sisähanskat heitin pois.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Tänään ajoin 300km sateessa. Rukan nahka johon kalvo laminoitu sisäpintaan, Apollo-hanskat ja TCX retkisaappaat. Puvun alla sähkötakki ja verkkoalusasu mallia Svala. Kuivana ja lämpimänä pysyin.

Hanskat kyllä kastuvat päältä päin ja Gore laskee vesihöyryn läpi kumpaankin suuntaan, joten nihkeäksihän ne käyvät sisäpuolelta. Ne saa kuitenkin takaisin käteen kun irtoavia vuoria ei ole. Kahvalämppärit sai olla ajoittain täysillä kun mun näpit on kylmänarat. Loppumatka (240km) oli kuivaa, mutta hanskat eivät ehtineet kuivua.

Toimiva systeemi, eikä tarvitse pysähtyä kumikortonkia vetämään niskaan. Sähkötakin joutuu kyllä poistamaan jos lämpötila nousee 22-23 asteen yli, paitsi jos ajoasu on märkä kuten tänään. Rukan vanha Lancelot oli varustettu oikealla Gore-kalvolla, ja sen kanssa sieti kyllä korkeampia lämpötiloja kuin tällä uudemmalla. Onneksi on vielä yksi ehjä takki, kun muistais ottaa sen käyttöön helteillä.

Suurin haitta sateesta on näkyvyyden heikentyminen. Unohdin laittaa visiiriin pinnoitetta orassista pullosta kun eihän lähtiessä satanut. Hydrofobinen pinnoite auttaa kun pienet pisarat kerääntyvät suuremmiksi ja ilmavirta pyyhkii niitä pois kun vähän päätä kääntelee ajoviimassa, eipähän ainakaan visiiri naarmutu kuten helposti käy rapaisella hanskalla pyyhkiessä.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 07.07.2024 klo 22:45.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tänään ajoin 300km sateessa. Rukan nahka johon kalvo laminoitu sisäpintaan, Apollo-hanskat ja TCX retkisaappaat. Puvun alla sähkötakki ja verkkoalusasu mallia Svala. Kuivana ja lämpimänä pysyin.

Hanskat kyllä kastuvat päältä päin ja Gore laskee vesihöyryn läpi kumpaankin suuntaan, joten nihkeäksihän ne käyvät sisäpuolelta. Ne saa kuitenkin takaisin käteen kun irtoavia vuoria ei ole. Kahvalämppärit sai olla ajoittain täysillä kun mun näpit on kylmänarat. Loppumatka (240km) oli kuivaa, mutta hanskat eivät ehtineet kuivua.

Toimiva systeemi, eikä tarvitse pysähtyä kumikortonkia vetämään niskaan. Sähkötakin joutuu kyllä poistamaan jos lämpötila nousee 22-23 asteen yli, paitsi jos ajoasu on märkä kuten tänään. Rukan vanha Lancelot oli varustettu oikealla Gore-kalvolla, ja sen kanssa sieti kyllä korkeampia lämpötiloja kuin tällä uudemmalla. Onneksi on vielä yksi ehjä takki, kun muistais ottaa sen käyttöön helteillä.

Suurin haitta sateesta on näkyvyyden heikentyminen. Unohdin laittaa visiiriin pinnoitetta orassista pullosta kun eihän lähtiessä satanut. Hydrofobinen pinnoite auttaa kun pienet pisarat kerääntyvät suuremmiksi ja ilmavirta pyyhkii niitä pois kun vähän päätä kääntelee ajoviimassa, eipähän ainakaan visiiri naarmutu kuten helposti käy rapaisella hanskalla pyyhkiessä.
    Onko sulla Apolon hanskoista "kakkos" versio vai miten mulla jää sisävuori sormiin kiinni kun otan käden hanskasta ja on kuulkaa hankala saada takaisin. Mulla on siis ne alkuperäiset Rukka Apollot.. mietin vain onko mulla nuo jo rikki vai parannettiinko seuraavaan versioon tuo.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla Apolon hanskoista "kakkos" versio vai miten mulla jää sisävuori sormiin kiinni kun otan käden hanskasta ja on kuulkaa hankala saada takaisin. Mulla on siis ne alkuperäiset Rukka Apollot.. mietin vain onko mulla nuo jo rikki vai parannettiinko seuraavaan versioon tuo.
    apollo.jpg
    Tommonen. Nää on kolmannet, mutta kaikki ne on olleet samanlaisia.

Jos vuori tulee käden mukana ulos, on hanska mielestäni roskistavaraa sateella.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Niillä missä ei ole Gore-gpippiä ei tee yhtään mitään, koska sisävuoret tulee ulos jo vain hikisestä kädestä pois otettaessa. Oikein huolellisesti riisuttuna ja kuivalla kädellä tästä voi toki välttyä. Paskimmat hanskat ikinä, vaikka muuten ovat hyvät kädessä.
    Mulla on nyt kolmannet viriumit eikä missään ole tullut vuori ulos. Jos tulee, ne on vialliset eli takaisin kauppaan.

gs lc

BMW, askel kohti aikuisuutta..
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Mulla on nyt kolmannet viriumit eikä missään ole tullut vuori ulos. Jos tulee, ne on vialliset eli takaisin kauppaan.
    Itsellä kans näissä pysyneet vuoret paikoillaan. Ekat kesti useamman vuoden ahkeraa käyttöä, kunnes sisävuoret alkoi ratkeilemaan ja tarttumaan sormien mukaan. Nyt seuraava pari, muistaakseni versio 2.0, käytössä toista ajokautta.

Lähetetty minun Power Armor 18 laitteesta Tapatalkilla
    Minulla on loka-auton kuljettajan rouhehanskat. Ja niihin kuuluvat sisäkäsineet. Pitävät veden 100%:sesti ja eivät paljon maksa. Nykyiset on ainakin 5 vuotta vanhat ja uuden veroiset.
    Tällaiset on minulla ollut vuosikausia dieselin tankkauksessa. Nyt hanskojen päälle jos sataa Motonetistä löytyy .
    Ei viitsi alkaa hifistellä etankään jos kokeilu maksaa 200€.

54-1454 Kalastajanhansikkaat XL-koko

.
    Suzuki T-250 -72
    Kawasaki LTD 750 Four -81
    Honda VF 1100C Magna -84
    Honda VF 750F -85
    Triumph America 900 -13
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
  30.  
    Nuo Richan busterit on tuntunut olevan ihan toimivat, paitsi...
    Tuossa kun sade viikonloppuna yllätti ja stoppasin vaihtamaan ohkaset hanskat niihin, niin eihän niitä käteen saanut vedettyä kun käsi oli jo sateesta kosteana.
    Hanskat on oikean kokoiset sormen pituuksien suhteen jne, mutta tuntuu että vasurin peukalo ei saa tarpeeks liikettä.
    Huomaa kun vetää kytkimen pohjaan ja sitten pitäis vielä vilkkua käyttää niin ei meinaa peukalosta taipua tarpeeksi jos on vähänkään "liian edessä" asento kädellä.

Vettä nuo kyllä pitää hyvin, eikä ainakaan vielä muutaman tunnin sadetta/aurinkoa ajelulla kädet hionneet niin ettei hanskoja olisi saanut kädestä pois oikein.

Eiköhän nuo siis aja tän loppukauden ajan asiansa.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12