Nyt kun syksy koputtelee ovella ja noi ajokelitkin alkaa vähän viilenee, lomat on lusittu, ja ehtootkin pimenee, niin pistämpä taas pari kuvaa selailtavaksi joista voi muistella helteistä kesää, ja on pimeinä sateisina syysiltoina jotain tekemistä.
Setti painottuu tällä kertaa suht paljon edestä otettuihin ajotekniikkakuviin, joista jokainen voipi tutkailla ajoasentoaan kaarteessa - kuinka roikutaan, onko polvi maassa, pää kuinka sivusta, onko katse mutkan suuntaan jne. Kuka nyt mitäkin kuvasta analysoi.
Tokihan mukana on sivupyyhkäsyjä, high speed -potretteja Lemminkäisestä ja mm. joitakin seitinohuita power wheelieitäkin Las Palmasista paluun tienoilta. Muutama kyynärpää maassakin tallentui kortille.
Kai noista jotenkin kohteet taas just ja just ittensä tunnistaa, kun oikein siristää. Koitin tavallista enemmän suurempien erien patchilla ajon sijaan kehitellä kuvia manualisesti, vaikka työmäärä ja ajantarve kasvoi exponentiaalisesti. Toisaalta, kesän viimeisiin setteihin katsoin tarpeelliseksi nähdä hiukan normaalia enemmän vaivaa, kun eipä sitä tuu taas kuvailtua ennnen ens kesää ruuhkaksi saakka. Koska tuo viikonloppu oli myös oman kesälomani viimeiset päivät, on kuvat roikkuneet aimo tovin työnalla. Toisaalta, defaulttinahan noita julkaisuun oon aina lupaillu 1-3 viikkoa tapahtumasta, joten ei tässä vissiin hirveesti ole vielä "myöhässä"
Tekijänoikkareiden ja kuvien käytön suhteen vanhat säännöt edelleen voimassa: Käytä vapaasti omiin tarkoituksiisi, IG, FB, blogit jne, mutta älä ansaintamielessä, eikä kaupallisiin tarkoituksiin. Jos haluat käyttää kuviani noihin kiellettyihin tarkoituksiin, kysy erikseen siihen lupa.
Ja jos copyright -vesileima ei näy julkaisussasi (mikä on jokaisessa ottamassani kuvassa), mainitse kuvaajan nimi muulla tavoin. Se on pieni "korvaus" siitä, että saat käyttöösi materiaalia, jota et saisi normaalisti isolla rahallakaan, saati pro-tason amatööri kuvaajalta, joka kuvaa pro-tason kalustolla, jos nyt hiukan vaatimattomaksi heittäydyn.
Jos selaat kuvia luurilla, suosittelen FLICKR -apin lataamista, löytyy yleisimpiin luurikäyttiksiin, ja jolla selailu käy joutusammin kuin nettiselainversiolla. Rekkautuminen Flickr -palveluun ei maksa mitään, serverit ovat ruuhkattomia. Suosittelen.
Kuvien imurointi on hiukan kryptisempää, mutta onnistuu, jos download-täppä on näkyvissä. Näkyykö se puhelin apissa, vai läppärin ruudulla - kokeile, kyllä niitä on jengi onnistunut imuroimaan pienen testailun ja opettelun jälkeen. Omalla maksullisella Pro-lisenssillä kaikki toimii laitteesta riippumatta, mutta se ei todellakaan ole mikään reunaehto.
Mut joo, taas pidemmittä jorinoitta, kiitokset kohteille antoisista kuvaushetkistä ja hyvää syksyn jatkoa! :
Lauantain 6.8.-22 kuvat: https://www.flickr.com/photos/holtsu...77720301647606
Sunnuntain 7.8.-22 kuvat: https://www.flickr.com/photos/holtsu...77720301659714
Edit. Sunnuntainkin kuvat nyt julkaistu.
Viimeksi muokannut: Holtsu; 30.08.2022 klo 02:09.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kiitos, hienoja kuvia ja paljon!![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kiitos kuvista taas!
Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
...ja unohtamatta PRO-tason seuramies, joka hyvillä mielin jakoi kokemustaan radan varressa seisotuista tunneista
Ps. Kuvat on![]()
Kawasaki Z900
Kiitos Holtsu aikaistetusta jouluaatosta![]()
DucatiMonster1200 <- eläköitynyt katupolkimeksi.
Suzuki GSX-R600.