Onkos kenelläkään kokemuksia pyörän alustan virittämisestä näillä mass dampereilla?
Ohessa Oversuspensionin juttua aiheesta, väittävät sen pienentävän aika huikeasti high siderin riskiä:
https://www.youtube.com/watch?v=3cncwp6KjbY
https://youtu.be/wJe0djSDdHE
-- Brake later and open the gas earlier --
Shake weight mainittu. Kikkare kiinni, TC nolliin ja tuppi nurin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuubista löytyy Calimoto TV:n pläjäys jossa Ducatin SF V4 S:n kanssa koitetaan radalla avata asiaa
kohtalaisen käytännönläheisesti ja loogisesti edeten.
Mitä jäi käteen ?
Pääasisassa se, että kun sivutetaan markkinavoimien uupumattomat ponnistukset uusien tarpeiden luomisessa,
konkreettiset hyödyt ilmenevät vasta aika lailla ympäristössä ja faciliteeteissa joissa ollaan ihan muualla kuin
yleisillä laduilla.
"Hallittavissa" pitää siis olla kyseinen pyörä mahdollisuuksineen, käytössä oleva rengastus jne.
jo alkuunsa optimoituna vallitsevaan ajoalustaan ja olosuhteisiin.
Kaksi viimeisintä luonnollisesti liitettynä tiukasti kyseisen ajokerran olosuhteisiin.
Pitää myös muistaa, että kuskin henkilökohtaisen kyydin merkitys/vaikutus on jo ihan
perusalustankin säätöihin hyvin merkittävässä asemassa.
Vasta tämän jälkeen ollaan "riittävillä pohjilla" lähteä hakemaan "parannusta" näillä uusilla eväillä.
Kun sitten tähän lyödään rinnalle kaikki "yleisillä laduilla" väistämättä ja merkittävissä määrin
poikkeavat/vaikuttavat muuttujat, ollaan väistämättä saman edessä kuin oltiin yhdessä kohtaa
erinomaisen mielenkiintoisessa "vastaohjauslangassa".
Jos sinällään teoreettinen, laittamaton totuus on se, että voimalla on aina vastavoima ja
sivuutetaan lukemattomattomat, asiaan käytännössä, ties monennessako potenssissa vaikuttavat tekijät,
niin lycka till..... ja tere tulemast todellisuuden ihmeelliseen maailmaan.
Saattaapi olla niin, että jo "pielessä olevien" kahvakulmien entraus kohdilleen vaikuttaa ajosuoritteeseen
yleisillä laduilla puolivallattomasti liikkumiseen enemmän kuin mass dampperit, joista
radalla kisahommissa lienee ihan mitattavissa olevaa todellista hyötyä/iloa.
Ei varmastikaan mitään käärmesalvaa varsin puhtaassa ratatouhussa, mutta mutta.....
"katu on armoton ympäristö", jossa hienostelu ei koskaan johda mihinkään.
Jos johtaa, ei ainakaan menestykseen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ihan fiiliksen takia ei viitsi nostaa pyörän jousittamatonta massaa. Mutta jos jollain on omakohtaisia kokemuksia tästä keksinnöstä niin ne kyllä kiinnostavat.Kannattaa ehdottomasti ostaa jos tulee Hyvä Fiilis/ haluaa Hyvän Fiiliksen.
-- Brake later and open the gas earlier --
Painopiste alenee painon siirtyessä povitaskusta akselille?![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Hyvä pointti, teho/paino -suhde varmasti paranee lompakon keventyessä ja haittapuolena keulimisherkkyyden kasvaminen massapisteen siirtyessä taaksepäinPainopiste alenee painon siirtyessä povitaskusta akselille?![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
ehkä voisivat tehdä vastaavat tangonpääpainot, että tärinä vähenis. Monissa pyörissä se jokapäiväinen ongelma.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050