Alkaa vähän jo harmittamaan. Suzuki laski alleen paripäivää sitten laitettua Nesteen pienkonebensaa, Motonetistä ostetun keltaisen Oregon letkun läpi arvelisin, mitä hemmettiä? Alkukesästä laitettua letkua, 95E bensa ei ole kesän aikana tullut läpi.
Mistä ihmeestä saa HYVÄÄ bensaletkua, mikä ei ole kudosvahvistettua, kestää pienkonebensan ja etanolit, ja että sen saa venytettyä kaasarikoneessa vähän hankalan kokoisiin nippihin. Suomessa ei ole tullut vastaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Täälläkin on ikävä "vanhan liiton" bensaletkua, joka oli notkeaa ja kapoista.
Nykyinen etanolinkestävä on melko paksua tankoa, joka aika hankala laittaa ahtaaseen paikkaan.
Omassa projektissa olen käyttänyt paljon bensaputkea.
Mahtuu hyvin, mutta hankalampi taivutella ja asetella hyvin ja siististi paikoilleen.
Olisiko tässä kätevin tapa pysyttäytyä normibensassa?
Kun ei sitä erikoisbensaa oikeasti tarvita - edes talvisäilön aikana.
Kysypäs tuolta:
https://www.finjector.com/fin/muut_polttoaineletkut-375
Varmasti tietävät mikä olisi tuohon tarpeeseen sopivaa tavaraa.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Toppi oy:n tekemää Toppflex PUR-letkua olen käyttänyt. Ohutta, notkeaa ja kirkasta ja lujaa. E10:iä kestää ainakin, kellastuu kyllä. Pienkonebensasta en tosin tiedä. Motonet, IKH, Etra ja Puuilo myy.
Mulla oli SXC:ssä muistaakseni biltsun läpinäkyvää uretaaniletkua.
Vai oisko ollut Motonetin, kuten tuossa skuikalla yllä.
Seikkailu_R mut tolle opasti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Meinaatko että Oregon-letku halkes vai eikö tiivisty nippaan kun ei oo oikeen kokosta? Nuo kovemmat letkut pitäs vissiin kutistaa paikalleen ettei jäis löysälle. Voisko klemmaria käyttää? Ettei jostain mualta vuotas?
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Etolasta (nyk Etra) varmaan kannattaa kysyä, niillä on hyvät valikoimat kaikenlaista kumitavaraa.
En tiedä vaaditaanko Vitonia (tiivisteisiin kyllä), mutta nykybensojen koostumus on sellaista että siihen ei mikä tahansa kumiletku käy.
Kyllä tuo keltainen Oregon on ainakin omissa koneissa (raivurit & m-sahat) kestänyt hyvin pienkonebensaa, eli eihän vaan vuoda jostain muulta?
Esim bensahanan kalvolta?
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Vanha Honda laski pienkonebensat niin bensahanan kuin kaasarin tiivisteidenkin läpi.
Korjauksena riitti pienkonebensan poisto ja tavallinen moottoribensiini tilalle.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olen käyttänyt eri kapistuksissa Oregonin keltaista, Puuilon kirkasta ja myös kuituvahvistettuja mustia. Kaikki ovat pitänee bensat sisällä laadusta riippumatta. Erikoisin oli musta ei upotettavaksi tarkoitettu letku, jonka päälipuoli alkoi sulaa kun joutui kosketuksiin 95E:n kanssa. Ei herättänyt luottamusta.
2x HD, 2x Savage
Olen siinä LUULOSSA, että pienkonebensa olisi "parasta" letkuille.
Kun se ei sisällä etanolia ollenkaan.
Edit:
https://www.masinistit.com/keskustel....php?p=1366910
Pitää vissiin korjata luuloa!
Viimeksi muokannut: Baltic; 21.10.2022 klo 09:14.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
No niin, siivoilin autotallia talven kurjimusten jäljiltä, niin kas, löytyi pari moottoripyörää perhana sentään!Tosiaan vuodon äärellehän sitä piti palata, eli tankki irti ja pöydälle, samaista pienkonebensaa sisään ja havainnoimaan... Bensaa tulee tankin ja bensaletkujen laipan välistä, ei itse bensahanasta eikä noista bensaletkuista, kuten loppujen lopuksi epäilys olikin. Katotaan jos kympin bensahanankorjaussarjalla vuoto loppuisi, uus o-rengas laipan väliin vaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)