Polttoainehanaoperaatio käynnissä. Jostain syystä laskee läpi uusillakin tiivisteillä varatankkiasennossa. Olihan se uusi eturengaskin tyhjentynyt 1.5 vuodessa. Saas nähdä kuin käy, näillä lähdetään kuitenkin.
Päästiin reilu 100km ja Banditin kaasarit alkoi tulvimaan. Onneksi ei pidemmälle, joten ei alettu itse korjaamaan vaan pakukyydillä korjaamolle Fuengirolaan ja toivotaan että saavat työn alle parin päivän sisään. Sen verran oltiin varauduttu että korjaussatsit oli hankittu ja matkassa, aiemmista postauksista löytyy syyt. Ei menty itse perässä Fugeen vaan edettiin vielä vähän matkaa kaupunkiin nimeltä Albacete. Täältä on hyvät tiet joka suuntaan joten voidaan joko hakea ehjä pyörä korjaamolta, tai jatkaa ilman sitä Barcelonaan. Sieltä kun on varattu paluulennot kahden viikon päästä. Täällä ollaan jumissa, huomiselle on luvattu +13 ja vesisadetta. Myös apteekkiin tuli asiaa kuumemittarin oston muodossa kun yhden gubben pää alkoi tulvimaan lähes kuin Suzukin kaasutin. Reittisuositus aurinkorannikolta pohjoiseen lähtevälle: A348 Sierra Nevadan halki - jos ei sada ja ole sumua niin ettei eteensä näe.
16.4.ke. ajokaverin niiskuteltua kämpillä chincillassa pari päivää jatkettiin kohti fugea kun siellä jo kaasarit ulkona pyörästä, lupaavaa. ajoimme a319 tietä rinteillä luonnonpuiston läpi, kelin kerrankin ollessa kohtalainen tienpientareilla ja auton konepelleillä oli lunta.. korkeus 1250m.jos ei kiire me suosittelemme tätä. Chinchillanlinnake vallihautoineen kannattaa käydä tarkistamassa ulkopuoleltakin, koska sisätila remontissa. Vallihauta suurin näkemäni. Tällä reissulla olenkin istuskellut kyydissä ykköspilotin narskutellessa hampaita.moottoripyörällä kuitenkin mennään, ja se on hyvä juttu..
To heräiltiin cazorlasta, pikkukylä vuorten kupeessa, niinkuin kaikki kylät muutkin asettuneet. Keli alkoi olla etelämpänä oikein mukavaa taas,ei sada ja lämmin . Kivaa.a,1178 tie oli mieleinen, nättiä andalusiaa vuoristo-mausteella. Nuo pienemmät a1000 jotain.. tiet ovat meille sopivia ainakin. Takanakin viihtyy maisemia katsellessa, sekä ykköspilotin ajolinjoista haltioituneena.
Pitkäperjantai. Herätys paikasta Yegen jota ei voi edes kyläksi kehua, mutta josta löytyi edullinen majoitus mukavan irlantilaisrouvan pitämänä yhdistetyssä majatalo/ravintolassa. Matkan ensimmäinen ravintolaruoka siis samalla, tähän asti on kokattu itse. Hyvä olutvalikoima ei ollut myöskään haitaksi. Aamulla päätimme ottaa määränpääksi Marbellan. Sinne ripeällä yhden istuman siirtymällä, ja jo hetken oleskelulla ymmärtää miksi jotkut pitävät paikasta. Hintataso tosin ajoi köyhät motoristit jo tutun Fuengirolan puolelle. Tällä kertaa tuuri yllätti olemalla olematta ihan paska. Nimittäin majoitus sattui pääsiäiskulkueen alkupisteeseen. Täällä kirkko osaa näköjään vangita yleisön huomion vähän toisenlailla. Huomiselle on tarkoitus keksiä tekemistä täällä, ja etsittävä edullisempi kämppä. 20 astetta lämmintä ja aurinkoa luvassa. Eiköhän täällä maanantaihin kestetä.
Tavattiinhan me matkalla kohtalotovereitakin. Herrat briteistä olivat lähteneet kahdestaan koska kolmas oli kaatanut pyöränsä parkkipaikalla ja murtanut solisluunsa. Mahtaa tuota sälliä ottaa pannuun vielä enemmän kuin nimimerkkiä Minä että joutuu viemään pyörän korjaamolle.
Viitaten edelliseen: britti-herrasmiehellä on ikää 77vuotta.. hattu päästä. Kerroin pyrkiväni samaan, ikään ja harrastus muotoon. Johon sain neuvoksi: stay positive youngster, and you Will reach IT. Vanhempia ihmisiä kannattanee pysähtyä kuuntelemaan. Totuutta ainakin osittain. Venttapäivien joukkoon tämä la valuu myös.. vaan ei hätää, hiukan aurinkoa, vähän viiniä ja fish spa jalkahoitola niin kyllä se siitä. Ei tuo ruoka-katukaan vastenmielinen ole, toki pitää varoa budjettia kun jotain laskuja odotettavissa jostain kyydistä ja korjauksista
. Jos en väärin muista laskutus luottopajalla 40e/h luokkaa. Näenkö säästöä, no en nää.
Siinä saa kuollut iho kyytiä kun kalat kutittaa jalkapohjia. Ohjelmassa huomenna uintia välimeressä, saunaa, jalkahierontaa bootseissa muhitetuille klabbeille, sekä käynti jo aiemmin tutussa Kama Sutrassa, joka harhaanjohtavasta nimestään huolimatta on hinta-laatusuhteeltaan hyväksi havaittu intialainen ruokaravintola. Prätkät saa huilata kadunvarsiparkissa pari päivää. Maanantaina toivomme saavamme puuttuvan palasen toimivana haltuun ennen iltaa, muuten tulee meidän makuun liian tiukka aikataulu. Suunnitelmissa ollut Andorra jää joka tapauksessa väliin, mutta ei 1000km moottoritietä kuitenkaan ensisijaisesti houkuta.
Nyt etsimään illallista, josko jopa kulauttamaan oluenkin sopivan terassin sattuessa - saapa nähdä.
Keskiviikko, ma käytiin katsomassa pajalla, kaasarithan oli irti pyörästä, virkistävää. Mutta tieto että on oikeassa paikassa kuitenkin eikä missään luonnonpuistossa, on jopa helpottavaa. Box Extreme competionin Javier on ammattilainen. Jos pyörä hajoilee tuolla fugen suunnalla tms, niin sinne: yli puolet halvempi laskutus ja toimiva paja. Neula venttiilit istukoineen täynnä potaskaa,ei sulkeutunut. Tiistai iltapäivänä uudet korjaussarjat sisällä säädetttynä, ja toimivana pihalla parkissa, siistiä. Lukijoita ehkä ahdistaa lukea kaasuttimen ongelmista yritän lopettaa sen tähän. Kohti Barcelonaa siis, mielestäni osui hyvä tie kohdalle kivaa mutkaa ja olipa ydinvoimalakin lauhdutus Torvineen luonnonkauniissa maisemassa teruelin eteläpuolella, tänään tuli ajettua 700km kivaa Valenciaa. Navigaattorit toimivat normaalisti, Google Maps auttaa kivasti tarvittaessa.
To, yövyttyämme jossain halvassa hotellissa mora de rubielosissa, päätimme ajella andorraan kuitenkin, kun alunperin suunniteltiinki.matkalla ajeltiin monenlaisia tietyyppejä laidasta laitaan. Mainittakoon julkisin näistä Silent Road, tarkemmat tiedot tuosta löytyy netistä. Ihan ok tie, maisemallista rauhallista menoa. Pahin vauhdinnälkä kannattanee tyydyttää muualla, kun autoja yms kulkijaa riittää.nyt ollaankin andorrassa ostosparatiisssai vuorten keskellä. Hinnat Suomen tasoa paitsi bensa jotain 1.25e/l.tupakki merkit kivasti esillä kun ei EU maa.
Mjoo Andorra... Väkeä kuin pipoa, mitä lie sitten kun on sesonki. Bensa noin 25 senttiä halvempaa ja asemia sitten vähintäänkin riittävästi. Teitä just about kaksi, mutta prätkiä ja urheiluautoja joka nurkalla. Moottorirata ilmeisesti käytössä kesät-talvet, nyt välikelien aikaan selkeästi suljettu. Jännä tunne kun tien vieressä parhaimmillaan 20cm lunta muttei yhtään kylmä. Vuoristoilmastossa hyvin nukutun yön jälkeen matkaan kohti Barcelonaa Ranskan kautta koukaten ja voi pojat olihan motoristin taivasta ensimmäiset kymmenet kilometrit kun ensin laskeuduttiin alas ja taas noustiin kahteen kilometriin. Loppumatka sitten laakapalloa hymyssä suin kun kaikki flunssat ja bensaongelmat on takanapäin. Reilu 2400km taisi tulla, joista 1400 viimeiseen kolmeen päivään. Kalusto kärsi myös yhden mittarivalopolttimon ja jälleen yhden etuvilkun verran, vaan ne on pientä. Tällä kertaa käytettiin kaasarit tyhjiksi. Jospa syyskuussa kun palaamme tänne hakemaan pyöriä suuntana Italia, ei olisi sytkä- eikä kaasariongelmia. Nyt kevyttä iltapalaa, ja huomenna tutustumaan Barcelonaan että mikä niitä turisteja tänne muka oikein vetää niin että paikalliset osoittaa mieltään.