Eikö niitä seisovia nimenomaan saa?
Ready to race
Pahoittelen mahdollista ymmärtämättömyyttäni, mutta eikö edellä Jauliksen kuvaama päiväpitkäkielteinen ryhmä, joka on "Fiksumpi ja hieman kykenevämpi" nimenomaan pidä itseään keskivertoa parempina kuljettajina?
Vai tarkoitaako "Fiksumpi ja hieman kykenevämpi" korkeintaan keskivertaisuutta?
Komparatiivina ei ainakaan yleisen kieliopin mukaan.
Vai kuuluuko ryhmä "Fiksumpi ja hieman kykenevämpi" suoraan "nopeaan ryhmään", jonka jäsenillä on resurssit MotoGp-huipputallien kuljettajien ja tallihenkilökunnan lukuisien virheiden ja yleisen taidottomuuden ruotimiseen viikosta toiseen?
Nimimerkillä rapamaha painoindeksillä 21.![]()
On ihan liian tiukkaa lain tulkintaa seisooko tosiaan se koko letka jos yhdenkin letkassa olijan rengas pyörähtää edes vähänkään => helpompaa vain kieltää koko touhu laakista. Tosin onneksi se käytäntö ei sitten välttämättä ole ihan 1:1 tuon lain kirjaimen kanssa, vaan perustuu aina kulloisenkin lainvalvojan senhetkiseen mielentilaan ja omaan tulkintaan tilanteesta katsooko ns. läpi sormien vai lähteekö pilkuttamaan ja poimii pois. Jälkimmäisessä tapauksessa se on sitten alk. 15pv mitä tuosta lappuun kirjoitellaan, joten sen mukaan sitten kannattaa itsekin laskea ne omat riskit kannattaako sitä setä sinisen mielentilaa omalla lompakollaan mittailla vaiko eikö
Tosin tämäkin on nyt taas näitä, jokin Keski-Euroopassa ihan yleinen tapa on täällä EU-pussin perällä kiellettyä kun lainsäädäntä laahaa jatkuvasti perässä. Klassisimpana lisäjarruvalo oli aikanaan kielletty ja nyt on ollut jo vuosia jopa pakollinen. Samaten vilkkuja tarkistettiin oikein suurennuslasin kanssa miten ne toimii ja nyt on noita juokseviakin jo liikenteessä. Tai vimosimpana just hätävilkut, kuinka ne oli liikkuvassa autossa niin nou-nou kuin vain olla ja osaa, vaikkakin jo joitain vuosia on autossa ollut automatiikkaa joka hätäjarrutuksessa autom. kytkee nuo hätävilkutkin päälle ja nyt sitten hiljan tulikin jo lakimuutos, jossa hätävilkkkujen käyttö juurikin tuollaisessa yllättävästä vaaratilanteesta varoittamiseen olikin ihan ok, vaikka se auto yhä liikkuisikin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sanotaanko näin, että ollaan ongelmien ytimessä (mitä ne milloinkin ovatkaan) kun jo kaksi liikkuvaa
osaa vetää kuulan jumiin ja pitkät päälle.... päiväsaikaan.
Jatkakaa vaikka "ryppynarurasvojen koostumuksesta".
Ei enää haittaa.
Sen verran kauas on nyt uitu langan alussa pöydälle nostetusta kissasta.
Voi tietenkin koittaa vielä heittää peliin kusumuksen: Kuka on idioottien kruunaamaton kuningas ?
Saattaisi tietysti siinä kohtaa olla vaikea todeta, että "äänestäjät ovat puhuneet" ja pulinat pois![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Vain yhden kerran olen ajanut pitkillä valoilla päivänvalossa. Tämä tapahtui 14.6.2010, kun puolivalo kärähti ja jouduin laittamaan pitkät päälle. En päässyt kilometriäkään, kun vastaantulevan rekan kuski esitteli vilkuttamalla kaikki mahdolliset kaukovalonsa.
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Luakalle lähti taas tämäkin juttu... Uskaltaako edes vastata?
Vastaan kuitenkin. Ajelen aina lähivaloilla. Kaukovalo häikäisee omassa pyörässäni vastaantulijoita, näin olen kuullut tutuilta vastaantulijoilta. Ratkaisin asian asentamalla kaatumarautoihin, alas, LED-valot. Hajavaloa antavat. Ne palavat CAN-väylän ohjaamana 30% teholla ja vasta kaukovaloilla 100% teholla. Laillisuudesta en tiedä enkä välitä mutta pyörä näkyy varmasti paremmin kuin vakio.
Kerran ajoin ratsiaan ja konstaapeli kehui että olipa hyvin näkyvä moottoripyörä.
Ja nämä ovat suunnattuina alas eikä ylöspäin. Pitkät on sitten erikseen.
Ja sitä kaukovaloa kyllä sitten riittää. Mutta itselläni vain autossa.
Ja tästähän päästäänkin uuteen aiheeseen...
Mä olen laittanut just tällä tavalla kahteen pyörään. Hajavalon estämiseksi tein ohuesta solumuovikaistastalleesta ja teipistä pienet lieriöt estämään hajasäteilyn. Mulla vain 3w:n ledit, mutta hyvin näkyy valokolmio edestä päin.
Perjantaina vastaan tuli sellainen pyörä, jossa hyvin kirkkaat - liekö sumuvalot - laitettu kaatumarautoihin. Erottui todella hyvin ja suuntaus oli tehty siten, että ei kuitenkaan häikäissyt.
Tänä kesänä olen nähnyt jonkun verran pyöriä, joissa ei ole minkäänlaiset valot päällä. Eivät kyllä kunnolla erotukaan. Sitten taas moottoritiellä ajeli perässä mopedi, jolla vain normivalo - aika huonosti näkyy, vaikka ei kovin kaukana perässä ajellutkaan. Omissa pyörissä normiajovalo on toisessa aivan onneton ja toisessa kiikun kaakun. Kummallakin ilman lisäledejä ajellessa kaupungissa autot ajelivat usein sivukaduilta eteen, mutta kun sain ledit asennettua, ei vastaavia tilanteita enää ole ollut.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
rajoittaako laki montako lisä pitkää, sumu ynm. saa mp keulalla olla![]()
Kurapyöräfoorumin puolella on pitkät tarinat valoista. Minulle jäi sellainen käsitys, että moottoripyörässä ei laillisesti saa olla oikein minkäänlaisia lisävaloja?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sumuvalo (x2) ainakin saa olla, koska niitä myydään e-hyväksyttyinä valmistajan lisävarusteina moneen pyörään. Tai siis ainakin olisi kovin outoa, jos ne olisivat laittomat.
Vihjaatteko, että Betani valoissa olisi jotain laitonta?
Meinaan ei tule auto risteyksestä päälle, kun ei kuski näe ajaa. Turvallisuus ensin!
DC272776-B583-42CA-8965-FB96B036A43B.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Näin varmaankin. Kannattaa kuitenkin huomioida, että sumuvalojen asennukselle lienee oma säännöstönsä moottoripyörissäkin, jonka tarkoitus on estää muiden tienkäyttäjien häikäiseminen. Äkkiseltään veikkaisin, että niiden asennuskorkeus ja etäisyys toisistaan on rajoitettu.Sumuvalo (x2) ainakin saa olla, koska niitä myydään e-hyväksyttyinä valmistajan lisävarusteina moneen pyörään. Tai siis ainakin olisi kovin outoa, jos ne olisivat laittomat.
-- Brake later and open the gas earlier --
Miu funtsasin talvienskalla ajaessa, että jos poliisi alkaa narisemaan todella laittomista nastarenkaista, niin antakoot sakon, mutta ne on siellä alla sitä varten, että mie pysyn pystyssä ja hengissä.
Sama asenne olisi valojen suhteen, siis jos se sumari olisi 3cm liian reunassa/keskellä/ylhäällä/alhaalla.
onkos tossa pää lyhdyssä kahdet poltimot, sivuilla lisäpitkät , ameerikan malliin vilkut jotka palaa koko ajan paitsi vilkuttaessa
Päälyhdyssä on sekä lyhyet ja pitkät, sivulla olevat valot ovat "auxliary light", eli toimivat erillisestä napista päälle laitettuna lyhyinä valoina. Nuo voidaan myös koodata sammumaan kun pitkät sytytetään, mikäli lainsäädäntö kyseisessä provinssissa/osavaltiossa/maassa niin vaatii.
Eli kai nuo ovat tavalliset lisävalot?
Luulisi että lisä(lyhyet)valot pyörissä olisivat varsin hyvä turvallisuusvaruste, ja edistäisivät näkyvyyttä päivälläkin.
Omassa Trumpassa on vastaavat valot tyyppihyväksytty sumuvaloiksi. Lainsäädännön muututtua uusissa pyörissä ymmärtääkseni menevät sallittuina lisävaloina, mutta ennen lainmuutosta tyyppihyväksytyissä pyörissä niitä saisi lain mukaan käyttää vain sumuvaloina. Itse valoissa on tuskin mitään eroa, ehkä sumuvaloissa on vähemmän tehoa.
mites tollanen E hyväksytty auton metrin levee ledi lisäpitkä, onkos hyväksytty pärrässä niitä jos keulaan 4 kpl kostais perkeleen rekkamie... eikun henkilöille