Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    https://youtu.be/gcgt1IEmV6Q?feature=shared

    tossa aika tiukka 'rautaperse', mitenkö kaveri ajaa 15.5 h 1000milea, crf300 sella, ja kuvailee vielä droneotoksia matkalta. Laskeskelin että pysähdysten kokonaisaika jos on esim 1h, niin 14.5h jäisi ajamiseen. on tolla kyllä mittarissa yli 70mph lähes joka kohdassa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #32
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    https://youtu.be/gcgt1IEmV6Q?feature=shared

    tossa aika tiukka 'rautaperse', mitenkö kaveri ajaa 15.5 h 1000milea, crf300 sella, ja kuvailee vielä droneotoksia matkalta. Laskeskelin että pysähdysten kokonaisaika jos on esim 1h, niin 14.5h jäisi ajamiseen. on tolla kyllä mittarissa yli 70mph lähes joka kohdassa.
    Suomessa ajaessa ei tankkausten kellonaikojen ja välimatkojen mukaan laskettuna saa tulla ylinopeutta. Muuten tulee hylsy. Niin ainakin minulle kerrottu. Itse ajoin 2003 - silloin matkan laskenta oli vähän erilaista sen ajan ohjelmilla. Taisi olla Route66-niminen ohjelma.Google Maps taisi tulla vasta 2005
    FJR -17
  3. #33
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    ^
    Se on sitten eri asia kuinka kivaa on ajaa motaria?
    Miten "kiva" liittyy otsikon aiheeseen?
  4. #34
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    ^
    Kyllä tuo mahdollista on, jos on tottunut dronen lennättäjä, eikä aja pääväyliä sekä voi pitää tasaista 120-140 vauhtia. Tuon 1000ml ajaa Suomessakin alle 20h, jos ei kärsivälliyys riitä taukoiluun. Motari nopeuttaa paljon, jos ajaa osan motaria, niin voi sitten osan ajaa jotain muuta. Se on sitten eri asia kuinka kivaa on ajaa motaria?
    Suomessa moottoriteitä, sellaisia joilla on 120km/h rajoitus, on lopulta kovin lyhyitä pätkiä. 20h suoritus ilman kusi-, juoma- ja ruokataukoja antaisi pienellä kulutuksella ja isolla tankilla ehkä 19,5h tehokasta ajoaikaa mikä tarkoittaisi 82,5km/h keskinopeutta mikä on varsin kovaa. Yhtään liikennevaloja, taajamarajoituksia tai tietöitä ei saa tuohon kyllä kohdalle osua.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  5. #35
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Suomessa moottoriteitä, sellaisia joilla on 120km/h rajoitus, on lopulta kovin lyhyitä pätkiä. 20h suoritus ilman kusi-, juoma- ja ruokataukoja antaisi pienellä kulutuksella ja isolla tankilla ehkä 19,5h tehokasta ajoaikaa mikä tarkoittaisi 82,5km/h keskinopeutta mikä on varsin kovaa. Yhtään liikennevaloja, taajamarajoituksia tai tietöitä ei saa tuohon kyllä kohdalle osua.
    Joskus toistakytä vuotta sitten ajelin Vimpelistä Lahteen mutkia pitkin ja Vesivehmaan kohdalla oli muistaakseni liikkuva* yli 110. Sitten perseillessäni meinasin ottaa kopin talon pihalta lähtevästä autosta. Vähän rauhoitun, mutta jäi se yli satasen kun kaupungin läpi tetsattuani parkkerasin kaverin pihaan.

    *ei kyl millään voinut olla kokonais

    On nää Suomen mutkat aika venäläistä rulettia, jos raakasti työntää, kun on harvakseltaan liittymää liittymän perään. Eri asia, jos neuvottelee kallion ja rotkon kanssa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #36
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Joskus toistakytä vuotta sitten ajelin Vimpelistä Lahteen mutkia pitkin ja Vesivehmaan kohdalla oli muistaakseni liikkuva* yli 110. Sitten perseillessäni meinasin ottaa kopin talon pihalta lähtevästä autosta. Vähän rauhoitun, mutta jäi se yli satasen kun kaupungin läpi tetsattuani parkkerasin kaverin pihaan.

    *ei kyl millään voinut olla kokonais

    On nää Suomen mutkat aika venäläistä rulettia, jos raakasti työntää, kun on harvakseltaan liittymää liittymän perään. Eri asia, jos neuvottelee kallion ja rotkon kanssa.
    Lähinnä tuolla omalla vastauksellani hain sitä että tuollaisia keskinopeuksia on todella vaikea ajaa sääntöjen puitteissa kun ylinopeuksista seuraa hylsy. Kyllähän sitä syöttää koviakin keskinopeuksia kun säännöt heittää nurkkaan
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  7. #37
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ja perseen ajo pääosin 60-80 teitä meinaa tuon säännön puitteissa, ettei paljoa kusitaukoja pidellä.

    Sääntöhän on sitä varten, että räikeimmät ylilyönnit ei mene läpi. Itse en muista kotipihalta lähteneeni ilman, että reissulla ei törkeää olisi ollut.

    Sitten on jäänyt vähän paussille. Varsinkin Suomessa. Aika paskaa noi tiet pääosin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #38
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mutta kohtuu mukava matkaratsu alle, niin kyllähän sen 1600 vuorokauteen työntää, Suomessakin.

    Ei oo ollut asiaa niin pitkälle … tuskin tuleekaan.

    Stokiksesta Alpeille mentäessähän tommosen vois asiakseen ottaa, mutta semmosella reissulla painaa enempi saada kaljaa ja leikettä rinnan alle aina siinä kuuden jälkeen illalla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #39
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mutta kohtuu mukava matkaratsu alle, niin kyllähän sen 1600 vuorokauteen työntää, Suomessakin.

    Ei oo ollut asiaa niin pitkälle … tuskin tuleekaan.

    Stokiksesta Alpeille mentäessähän tommosen vois asiakseen ottaa, mutta semmosella reissulla painaa enempi saada kaljaa ja leikettä rinnan alle aina siinä kuuden jälkeen illalla.
    Kyllä sen varmaan sais ajettua, kunhan kroppa ei luovuta kesken. Sitä kun ei enää ole nuori ja komee, on enää vaan komee Tuo speedheadshotin 20h alitus vaatii jo sitten useammassa kohtaa tikkaria reippaampaa vauhtia jos aikoo edes kuselle keretä
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  10. #40
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä tuolla omalla vastauksellani hain sitä että tuollaisia keskinopeuksia on todella vaikea ajaa sääntöjen puitteissa kun ylinopeuksista seuraa hylsy. Kyllähän sitä syöttää koviakin keskinopeuksia kun säännöt heittää nurkkaan
    Kyllähä tollanen keskinopeus on melko helppo saada aikaan jos oikeesti heittää aivot narikkaan ja pommittaa motaria eestaas vuorokauden putkeen. Itellä tulee mieleen pariki motaripätkää jossa saat vetää 120 lasissa käytännössä koko ajan poislukien rampit jotka vie tankkauspisteelle.

    Tuohon voi kysyä että mitä helvetin järkeä on ajaa samaa motaripätkää eestaas vuorokausi Mutta heti perään voi kysyä mitä helvetin järkeä on ylipäätään yrittää ajaa vuorokausi putkeen mitään... ei oo hirveän turvallista liikenteen kannalta että siellä joku vetelee vuorokauden vanhoilla silmillä valmiiks kalorivajeella.

    Niinku Jeff Goldblum sanoi 1994 : Your scientists were so preoccupied with whether or not they could, they never stopped to think if they should.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  11. #41
    Siis samaa tietä ei saa ajaa sääntöjen mukaan, kuin kerran edes-takaisin. SIllä kai haetaan sitä, ettei jengi ala sahaamaan likaa ja monasti edes-takaisin on pakko pystyä menemään. Toisaalta sitten ehkä varmaan sitäkin, että jos haluaa vaikka 2000km yrittää, niin on jo pieni pakko mennä edes Ruotsiin.
    Onnistuu maan rajojen sisäpuolella aika helposti. Itse olen ajanut autolla pariin otteeseen reitin: Espoo - Joensuu - Kuhmo - Kuusamo - Karigasniemi - Nuorgam. Tuosta tulee jo se rautaperse (1619km). Tuo on ottanut sen 22-23h sen mukaan miten pitkiä taukoja on pidetty. Nopeus ollut tikkari + jotain, ettei kortti lähde. Jos sen 2000km halua työntää niin ajelee takaisin Nuorgam - Utsjoki - Rovaniemi niin on jo öpaut 2100km nielty tietä. Rohkenen epäillä, ettei nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa onnistu. Fiksu kovaa vauhtia työntävä rautapersekokelas tietty tankkaa pyörän vasta kahvittelun ja vessakäynnin jälkeen niin saa laskennallisen keskinopeuden maltillisemmaksi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  12. #42
    [QUOTE=JMH;6768890]Joskus toistakytä vuotta sitten ajelin Vimpelistä Lahteen mutkia pitkin ja Vesivehmaan kohdalla oli muistaakseni liikkuva* yli 110.../QUOTE]

    Hmm, tässä ei ole selvästikään noudatettu Trafin kantaa jonka mukaan keskinopeus on se tekijä joka vaikuttaa onnettomuuksien syntyyn. Itse olen ollut siinä uskossa että tilannenopeus olisi merkitsevämpi mutta kai se on uskottava kun ylempi taho näin julistaa.

    Keskinopeuden saa helposti kohdalleen kun käy välillä pullakaffeella ja jorisee hetken motoristikolleegoiden kanssa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #43
    Fiksu kovaa vauhtia työntävä rautapersekokelas tietty tankkaa pyörän vasta kahvittelun ja vessakäynnin jälkeen niin saa laskennallisen keskinopeuden maltillisemmaksi.
    tätä en ole oikein tajunnut, koska otti sen kuitin ennen tai jälkeen niin eikös aika seuraavaan vastaavaan ole sama. ? tietysti jos tietää että kyseinen väli meni poikkeusellisen vauhdilla, niin yhdessä välissä se toimii
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #44
    Tämä on ikuisuusaihe täällä kyllä, joku mainitsee rautaperseen, niin ensimmäisenä vastataan että liikenteen tahallista vaarantamista, sitten toinen sanoo, että on ajanut sen vaikka kuinka monta kertaa, mutta ei jaksa kuitteja lähettää taikka ettei ala maksamaan mistään tarkistuksesta. Sen jälkeen aletaan miettiä, miten joku rekkapena voisi ottaa niitä kuitteja samalla kuin on töissä, että saa ajon suoritettua ilman ajamista tms vastaavaa.

    Pitäisiköhän tuo tosiaan ottaa ensi kesän ohjelmaan ja koukata rauhassa vaikka pohjoisen kautta. Kun tahtoneet nuo ajot vaan vähentyä kesä kesältä. Tulis puolen kesän ajot päivässä. Melkein pittää gessuun öljyt vaihtaa kaikki öljyt ja tutkia venttiilit ennen reissua.

    Voisihan siihen ehkä jonkun ottaa kaveriksi ajamaan, vaikka sitä on tottunut yksin kyllä liikkumaan. Yksin kun ajaa, niin ei tarvitse pysähtyä odottamaan, että minne se kaveri taas oikein jäi, vaikka rauhallisesti mulla matkanopeus on yleensä sen 110 navin mukaan.

    Motarilla toki aikaa säästyy mutta on se tylsempää kyllä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #45
    tätä en ole oikein tajunnut, koska otti sen kuitin ennen tai jälkeen niin eikös aika seuraavaan vastaavaan ole sama. ? tietysti jos tietää että kyseinen väli meni poikkeusellisen vauhdilla, niin yhdessä välissä se toimii
    Niin, onhan se noinkin mutta tällä taktiikalla ajat stintin ja sen päättyessä voit kahvitauon pituudella säätää näennäisen keskinopeuden kohdalle. Jos taas tankkaat, kahvittelet ja sitten matkaan niin ennen seuraavaa tankkausta joudut joka tapauksessa venttaamaan mittarilla, että keskinopeus asettuu sopivaksi, jos olet ajanut odotettua nopeammin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  16. #46
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Eikö se ole sama pitää se tauko siinä, kun näkee jonkun kauniin maiseman ja pysähtyy siihen juomaan termoskahveet sekä syömään eväsleivän. Siinähän se keskinopeus notkahtaa, kuin itsekseen. Ei ole pakko sitten huoltiksella niin kauaa seistä. Mutta toki, jos on erityisen viehtynyt kauniisiin Suomalaisiin bensa-asemiin, niin sitten.
    Kuiteilla osoitetaan se reitti, se kellonaika heitti ennenmuinoin kun itse tuon asjoin ihan miten sattui, jossain automaatissa oli noin 1h20min heittoa oikeaan aikaan. Nykyään kun on joka paikassa reaaliaikaiset yhteydet niin luultavasti ajat on oikeampia.

    20 tunnissa ajaa helposti 1000 mailia Suomessa, pitää tauot lyhyinä ja iso tankki. 300 km tankkausvälit ja joka toisella kahvit, joka toisella samaan aikaan tupla tms ettei verensokeri notkahda. Tietysti jhos on tottunut nukkumaan vuorokaudesta 12 tuntia niin voi olla hankalaa, minulle normaali yö on 6-6.5 tuntia.

    Aamulla lähtee valoisan aikaan liikkeelle ja illalla on pohjoisessa valoisaa kun ajaa kesä-heinä-elokuussa.
    Ei tuo ole mikään ihmeellinen. 1000km päivämatkat on mulle ihan tavallisia, tukholma-munchen vei 16 tuntia kun joutui laivaa odottamaan Gedser:issä yli tunnin (matkalla Rostockiin ehti levätä ja syödä ennen jatkamista). Kiersin vielä Berliinin samalla reissulla kun ajoin yhden risteyksen pummiksi enkä ollut ennen kiertänyt, tulihan sitä nähtyä kaikenlaista.

    Saksassa saa keskivauhdin niin ylös että perusrautaperseen ajaa halutessaa helposti alle 10 tuntia taukoineen kun hiukan prässää eikä ole huonoa keliä. Nordkapp- Gibraltar se vasta todellinen koetinkivi on, jotkut sen on ajaneet.
  17. #47
    Huru-ukotkin, 2*72v innostui ajosta, kerran vielä ennen kuolemaa.
    Pohdittiin mikä olisi hyvä kellonaika lähteä liikkeelle.
    Joku täällä oli sitä mieltä että 22:00 on hyvä, itse
    tuumittiin 04:00
    Etelä-Suomesta pohjoiseen päin juhannuksen kieppeillä olisi
    tarkoitus kokeilla.
    Ajatuksia asiasta?

    Heimo Klaukkalasta
    Terkkuja
    Heimo
    Klaukkalasta
  18. #48
    Lähtöaika on se, joka omasta mielestä tuntuu hyvältä. Klo 04.00 ajatuksia
    - Kuka leimaa siihen aikaan teidät liikkeelle, entäs jos tulette aamuneljältä perille, missä todistajat
    - Tuossa menisi itseltä kaksi yötä vähillä unilla. Itse läksin aamupäivällä. Päivänvaloa riitti pohjoisessa aamuvarhaisesta joten pimeällä ei tarvinnut yöllä ajaa väsyneenä. Yllättävän vähän väsytti muutenkin.
    - Jos pääkaupunkiseudulta olette lähdössä niin vähän liikennettä, mutta miten satutte suunnitelmien mukaan matkalla olevien kaupunkien mahdollisiin ruuhkiin.

    Pohjoisesta etelään
    - Näin ajoin itsekin aikoinaan ja pohjoisessa on enemmän kesävaloa yöllä. Laskevaa aurinkoa päin ikävä ajaa?
    - Mukavempi ajaa takaisin ilman paineita ja rauhassa

    Juhannuksen tietämillä
    - Lapissa ei vielä silloin ole itikoita
    - Paljon valoa
    - Lapissa voi olla vielä silloin kylmät yöt
    - Jos sääennuste lupaa sadetta, siirtäkää ajoa. Jos vähäistä sadetta ja päätätte lähteä katsokaa mille pätkälle se sattuu, henkisesti helpompaa kun tietää milloin loppuu
  19. #49
    Hep,
    tälle!

    Ainakin kohtuu lähellä normipäivärytmiä,
    ja mahdollisimman vähän pimeällä ajoa.
    CBR1000RR/C1800R - SS2000
    ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  20. #50
    Eikös todistajahomman voi välttää valokuvalla nykyisin? Ja jos todistajia haluaa, niin aloittaa ja päättää ajon johonkin 24h huoltamolle, henkilökuntaa löytyy ja joku rekkakuski paikalla kohta kahvia hakemassa.

    Lähtöajankohta ehkä mielellään sellainen mikä normaaliin elämään sopii. Jos on aamuvirkku, niin kannattaako yötä vasten lähteä..

    Ja jos näyttää ihan järjettömältä, niin malttaa myös keskeyttää.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #51
    Ennen kuin teette yhtään mitään, niin käykää lukemassa rautaperseajojen ohjeet ja säännöt !
    ibafinland.fi sivuilta löytyy myös valmiiksi suunniteltuja reittejä !

    t. Peppe
    Pera !
  22. #52
    Lainaa peppe56 kirjoitti Katso viesti
    Ennen kuin teette yhtään mitään, niin käykää lukemassa rautaperseajojen ohjeet ja säännöt !
    ibafinland.fi sivuilta löytyy myös valmiiksi suunniteltuja reittejä !

    t. Peppe
    Ajattelin, että varmaan ne on jo luettu, kun käytännön ohjeita kysytään täällä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23.  
  24. #53
    Joskus aamullä 4-5 välillä liikkeelle eteläsuomesta. Ajo suoritettuna joskus puolen yön jälkeen jos osaa pitää tauot lyhkäisinä. Keskinopeuden pystynee vielä nykyään pitämään 80-90 paikkeille kun ei aikaile tankkauksissa ja syö todella nopeasti. Ne tauot sitä keskinopeutta laskee nopeasti alaspäin, jos keskinopeus on 60 niin silloin ei ehdi ajamaan tuota.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12