Hei, mulla on nyt mielenkiintoinen tilanne Suzukin kanssa. Aiemmin vakuutukset oli Länsi-Suomen Lähitapiolassa ja pyörä oli 2022 syyskuusta liikennekäytöstä poistettuna 2024 toukokuulle, eikä muita vakuutusmaksuja tullut kuin osakasko. Vaihdoin vakuutukset Savo-karjalan Lähitapiolaan, kun asun nykyään Itä-Savossa. Ajelin 2024 kesän ja laitoin syyskuun lopussa takasi liikennekäytöstä pois. Tuli nytten vakuutusyhtiöltä lasku Suzukin vakuutuksista ja pisti ihmetyttää, että lasku sisältää osakaskon puolivuotisosuuden ja liikennevakuutuksen reilun 50 €. Kävin kyselee vakuutusyhtiössä, että miksi osakasko oli heidän toimesta jaettu kahteen maksuerään ja miksi veloittavat liikennevakuutuksen summan, vaikka pyörä on poistettu liikennekäytöstä? Vastasivat että vakuutuskauden alussa tulee perusmaksu aina maksettavaksi.
Viilataanko minua vakuutusyhtiössä linssiin, vai onko asiaan tullut lain myötä muutoksia?
Ainahan liikennevakuutuksissa on ollut perusosa joka maksetaan vaikka pyörä olisi seisomassa. Yhtiökohtaisesti sitten joko veloittavat sen yhdessä tai useammassa erässä. Noin nykykäytännön mukaan, joskus muinoin oli erilailla mutta siitä on jo kymmeniä vuosia aikaa.
Terve tuloa nykyaikaan. Ei ole viilattu lissiin eikä kustu kuppiin. Ihan on menty kuten nykyään asiat menee. Artisti maksaa.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ei siitä nyt kymmeniä vuosia ole, hyvä jos edes kymmentä. Todennäköisesti viestiketjun aloittajan tapauksessa kyse on juurikin siitä, että vakuutuksen siirto alueyhtiöiden välillä päätti vanhan sopimuksen jossa perusmaksua ei ollut, ja uuteen sellainen tuli. Nämä ovat niitä yllätyksiä, joita uusia sopimuksia tehdessä / vakuutuksia kilpailuttaessa helposti tulee.
Asia alkaa selviimään, kiitos teille. Sillä päädyin kysymään, kun sama yhtiö, mutta eri alueen toimipiste, joista edellinen ei laskuttanut liikennekäytöstä poistettua moottoripyörää liikennevakuutuksella ja toinen taas laskuttaa.
Mä en ole koskaan kuullutkaan, että vakuutuksia otetaan alueittain. Taitaa pojan mopo olla LähiTapiolassa, hinnan takia tietysti, mutta en mä sitä minkään alueen mukaan ole ottanut vaan nettisivun.
Toki perivät aina jotain perusmaksuja. Ei mitään uutta auringon alla.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Osoitaeen mukaan tulee alue, vaikutta hintaan enemän/vähemän riipuen tiesmistä,
taka vuosina oli jonkun moinen "kohu" kun paljastui että joku jollain halvalla postinumero aluella
"omisti/vakuutti" monia kulkimia mitkä todelisuudessa eivät ollet omia ja oikeat omistajat kaleilla auleilla kuten kulkupelitkin
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Kyllähän asuinpaikka vaikuttaa hintaan, mutta miten tämä liittyy vakuutusten vaihtoon tai uusimiseen? En tosin ole ikinä ollut ko. putiikin henkilöasiakas.