Yksi ihminen on kuollut liikenneonnettomuudessa Porin Mäntyluodossa, kertoo Lounais-Suomen poliisi Twitterissä.
Turma tapahtui sunnuntai-iltana puoli seitsemän aikaan, kun moottoripyöräilijä kaatui ja törmäsi tien reunassa olleeseen kaiteeseen. Hän kuoli tapahtumapaikalla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008964273.html
Ops, sori pojaat, turhaa asiaan liittyvää kirjoittelua - poistan heti.
Viimeksi muokannut: xjrrrrräyh; 26.07.2022 klo 08:18.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Just tossa ku Botniaringiltä ajettiin eilen kotiin ni Hämeenlinnan kohdalla tyttöystävä mainitsi sen jonku mutkan missä motoristi oli kuollu kaaduttuaan kaiteisiin.
Toivottavasti tässä onnettomuudessa ei ollu kuollettavana syynä se että kuski liukuu päin kaidetta joka toimii giljotiinina.![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Aika hankala olisi semmoinen kaide tehdä, mihin maata pitkin vauhdilla liukuva motoristi ei itseään teilaisi.
Yleensä näissä tiedotteissa mainitaan heti, jos on ollut reipas ylinopeus, mutta nyt ei sanaakaan siihen suuntaa. Olisko ollut vain huonoa tuuria ja tullut osuma huonoon kohtaan? Moottori-lehdessä näkee vuoden päästä mitä lautakunta on lausunut.
2x HD, 2x Savage
Ensimmäisen lumisateen ja aurauksen jälkeen se kaiteen alaosassa oleva aukko on täynnä.
Kunpa vaan tietäisimme mihin ne lumet sen jälkeen katoaa.
Joka kolmas yksittäisonnettomuudessa Ruotsissa kuollut motoristi on törmännyt aitaan.
2012-2015 Trafikverket vieläpä teki tutkimuksen kaiteiden parantamisesta alleliukumissuojan,
MPS:n, avulla. Vaikka tutkimus osoitti, että MPS ei haittaa kunnossapitoa, ja että lisäsuojaus maksaa
vain 24 euroa metriltä, vain 20 metriä alleliukumissuojaa on asennettu kaiteisiin vuoden 2012 jälkeen.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ei se kaiteiden umpeen laittaminen tai poistaminen maailmaa pelasta. Jos kaiteita ei oo, kaatunut motoristi voi teilata ittesä valotolppaan, ojassa olevaan siltarummun päähän jne jne jne.
Oikee ratkaisu ois tutkia kaatumisen syy ja estää se.
Tai ottaa mallia VRT:n Speedway radasta, joka on ympäröity ilmatäytevallilla. Se auttais, mutta kuka maksais kustannukset...
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Oliko tästä tarkempaa paikkaa tiedossa? Heti tuli mieleen Reposaaren maantieltä kakkostielle liittyvä ramppi...
https://goo.gl/maps/2jkneSaAABfnu3o58
-=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
Jos kaidetta ei ole, se kaatunut motoristi tosiaan voi osua valotolppaan tai siltarumpuun. Jos taas kaide on, kaatunut motoristi osuu kaiteeseen. Ekassa vaihtoehdossa osuman todennäköisyys on sama kuin loton päävoiton, tasan 50%. Taasen jälkimmäisen vaihtoehdon kohdalla osuman todennäköisyys on 100%.
1835
Missä tahansa turvallisuussuunnittelussa on oleellista tarkastella vaarallisen tapahtuman osalta sekä tapahtuman todennäköisyyden pienentämistä että seurauksen rajoittamista. Tässä tapauksessa tarkoittaa siis kaatumisen estämistä ja kaatumisen jälkeisen seurauksen vakavuutta. Viisastelu "voi voi, älkää kaatuko" on juurikin viisastelua.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mutta pitäähän viisastelijankin saada jostain arvostusta, vaikka noiden kovimman hinnan maksaneiden kustannuksella jeesustelemalla...
Eli hyvää suorittamista papat. Ei ole mennyt se järkimopon kanssa alinopeutta köröttely hukkaan kun hengissä vielä olette. Merkkifoorumilta voi hakea sitten vielä kehut onnistuneen pyörävalinnan suhteen.![]()
Supermoto
Juurikin näin. Osa meistä motoristeista vaan on taidoiltaan kovin vajavaisia, emmekä onnistu aina mopoamme pystyssä pitämään, vaan joskus olemme kaatuneet ja tulemme varmasti vielä jatkossakin kaatumaan.
Nämä kaatumisiin liittyvät ongelmat eivät toki koske parempia motoristeja, heille eivät kaidejärjestelyt ole merkityksellisiä.
1835
Ja toi heitto riskin putoamisesta prosenttiin jos kaiteet poistetaan, ei ole viisastelua? Niinkuin aiemmat onnettomuudet näyttävät, niin kyllä sieltä löytyy valotolppien lisäksi puita, siltarumpuja, kiviä, ja mihin kaikkeen muuhun sitä nyt onkaan ajelut loppuneet, jos ei kaide ole tullut vastaan.
Kyllä näiden ikävien onnettomuuksien vähentäminen pitää lähteä sieltä motoristin korvien välistä, riskienoton minimoimisella yleisillä teillä. Ihan turha vaatia, että tie pitää reunustaa pumpulilla, ettei Juhaa vaan satu leukaan. Tällaiset Juhat taitavat olla niitä, joiden pää suojattiin styroxikypärällä kävelyä opetellessa, ei päkyyn sattunut kun piltti kaatuili, mutta eipä kehittynyt tervettä itsesuojeluvaistoakaan.
Radalla on turva-alueet, siellä voi availla eri tavalla kuin liikenteen seassa. Ja sielläkin aina silloin tällöin sattuu.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Minä taisin olla ainoa joka prosenteista puhui, mutta en kaiketi minäkään sanonut että riski putoaa yhteen prosenttiin, jos kaiteet poistetaan?
Mutta se ilman kaidetta nyt vaan on motoristille aika paljon parempi. Jos kaidetta ei ole, niin voi osua puuhun, valotolppaan, siltarumpuun, kiveen tai mihin kaikkeen ja kuolla pois. Yhtä hyvin voi kuitenkin osua mättääseen, heinikkoon, lampeen, suonsilmään, hietikolle tai mihin kaikkeen ja kaadon jälkeen pyyhkiä pölyt rotsista ja todeta vauriot, lopputulemana säilyä kuitenkin hengissä.
Jos taas on tuollainen ihmisleikkurikaide kaatokohdassa, niin sitä osuu siihen kaiteeseen ja kuolee pois. Se on sitten eri asia onko kaiteet kokonaisturvallisuuden kannalta parempi asia kuin ilman kaidetta, mutta sen yksittäisen kaatuneen motoristin kannalta kaide on lähes poikkeuksetta huonompi kuin ei kaidetta. Poikkeuksen varmasti muodostaa rotkon reunalla oleva kaide, siinä lienee eloonjäämisen todennäköisyys suurempi kaiteen kanssa kuin ilman.
Keskikaiteiden kanssa on sama asia kuin reunakaiteidenkin, ilman kaidetta on mahdollista osua vastaantulijaan, tai sitten pölähtää heinikkoon. Kaiteen kanssa osuu aina siihen kaiteeseen.
1835
Vaikuttaa siltä, että jollakin on tietoa että tämä tapaus johtui taas kerran "avaamisesta"![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Jaahas. Vakava asia, mutta otetaan kuitenkin pienen kevennyksen kautta.
Koti taitaa kuitenkin olla motoristillekin loppupeleissä paljon vaarallisempi paikka kuin liikenneympäristö, kaiteilla tai ilman.
Jokaisen omalla "auringonlaskun bulevardilla", siellä kotona varsinkin, kaiteet varmasti mahdollistaisivat monella lisää ilometrejä mittariin.
Liikenteessä aina sattuu ja tapahtuu vaikka olisi kuinka noheva pilotti.
Siitä ei silti päästä mihinkään, että suuri määrä "turhia" loukkaantumisia ja viimeisiä reissuja tulee lähtökohtaisesti tilanteeseen nähden liian pienillä limiiteillä menosta, tai yksinkertaisesti vaan huomiokyvyn hetkellisenkin väärässä kohtaa pettämisen seurauksena.
Seuraus tulee väistämättä aina syyn jälkeen... ja syykin olisi aina hyvä löytää muualta kuin siitä sarvista roikkujasta.
Ei kyse ole siitä, että asiayhteyksien ja järjestyksen oivaltaminen takaisi kruunua päähän ja kuolemattomuuden.
Realiteetin voisi tiivistää siihen, että tavaratalon hissi on huono paikka pierasta ja kuvitella ettei jää kiinni.
Em. asiassa selviää vaan paheksunnalla, mutta liikenteessä mopoilijaa sivaltaa viikatemies.
Vanhan rummunlyöjän yksi legendaarinen oivallus hieman muokattuna, sopii aika hyvin jopa ihan kunnon availuunkin julkisilla laduilla. "It ain't what you do, it's where you do".
Kaikesta huolimatta aina joku voittaa potin paskalotossa. Se on name of the game, oli latujen varsilla millaisia kateita tahansa, missä tahansa tahi ei.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY