JOS kymmenkunta Saksan 20.nen Vuoristoarmeijan hävitystöiden jalanjäljistä kiinnostunutta löytyisi, niin voisinpa hyvinkin järjestää otsikonmukaisen viikonloppuajon pohjois-suomessa heinäkuussa.
Aihe ja tarkoitus:
Opastetut ja helpot ajokierrokset 4-Tien varrella sijaitseviin vuoristoarmeijan ammus-, huolto,- ja kuormastovarikoille, sekä kahteen vankileiriin.
Aikataulu:
Lauantaina ajo Sodankylästä Inariin. Sunnuntaina ajo Inarista takaisin kotitukikohtiin.
Varustus:
Kaikentyyppisillä moottoripyörillä, ja rengastuksin pääsy OK. Ei erityisvaatimuksia muuta,kuin että maanopeus 110km/h ei tuota ropleemia!
Majoitus:
Hotellissa, tai omavalintaisesti omalla teltalla.
Alustava plan A:
La: Kokoontuminen Sodankylän Neste-huoltamolla klo 08:00. (perään ja letkaan, saa liittyä myähemminkin, jos sikseen).
Ruokailu Tankavaarassa n. klo 12:00.
Päivällinen Inarissa n. klo 18:00.
Su: Paluu kotitukikohtiin, ja / tai erilliskohteiden tarkastelua, mitkä jäi la. välistä?
Muuta:
Opastus on lievästi maksullinen, eli sopimuksen mukaan jos sitten mennään...?
Liitteen värivalokuvat ovat suht. tuoreita, (juhannusviikolta), eli mitä kaikkea maastosta vielä löytyy.
JOS nappasi, niin alustavia ilmoja vain suoraan tähän ketjuun, niin nähdään mitä tästä tulee, vai tuleeko, kiitos?
Tosissaan ilmoittautujat tiätty laittaa myäs @-postia: mchuurre7(ät)gmail.com
50-luvun ilmakuvasta näet saksalaisten varikkoalueen monet räjäytyskuopat
88mm:n It-tykin massaräjäytettyjä kranaatteja
81mm:n kv.krh:n ammuslaatikoita massaräjäytysten jälkeen
Ollut reilusti tavaraa, kun vieläkin löytyy.....(miten palajo korjattu matkamuistoiksi vuosien varrella!)
Vankileirien telttapohjien "kraaterit" selvästi näkyvissä, ja tien alapuolella vastaavasti korsualue
Dieterin telttakaminoiden rippeitä, ja teltan "tulikauluksia"....
Varasto- / miehistökorsu, jonka hirret vielä yllättävän tukevassa kunnossa !
Telttarinkuloita laskematon määrä...
Kuormastovarikon, (autokenttäkorjaamon), läpiajotie, sekä telttapohjat & korsumontut....
Tarkat, ja suorat tielinjaukset, syvine ojineen, ja kivetyksineen..... (tehty pieteetillä!)...(vankien urakoima)...
Wingilläkin ajettavissa....
Varastoparakkien päätyjä monet, monet....ja kunnon perustuksilla !
Akkukennoja...(ja porsliinikorkkeja)
Varasto- / huoltoparakkien betonisokkeleita....
No meitä olisi tässä vaiheessa sitten kolome....kahtomme, mitä tuleman tulee.....
Lisään kuvia...
Suomalaisen ns. "sammakkokamiinan" varmaan kaikki tunnistaa...
Järeämpiä tykinkranaatteja....
Wanhoissa ilmakuvissa näkyy räjähdyskraaterit tien molemmin puolin....
Ivalon "Pikkuberliinin-tie", ja sen hävitettyjen varastojen montut
Lentokentän it-asemat...
Mukana pitkästä
aikaa
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Alustava ja iso kiinnostus kun päivät sopii--------
on vasta 15 tuhatta tähän kesään niin vielä metrejä mahtuu mittariin
Maybe, maybe, maybe...
Eli riippuu ja roikkuu siitä viikonlopun ajankohdasta.
Muutenhan on ollu laimeeta, vasta 200 kilometriä tänä vuonna, pitää varmaan kohta tuupata takasin konttiin ja panna vakuutus jäähylle...
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.