Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Taustaa.
    Garmin Zumo 345 2019 meni viime syksynä talliin talvilevolle täysin toimivana laitteena.
    Keväällä otin sen esille, kytkin kompuutteriin, jolloin akku latautui ja ehdotetut päivitykset asennettiin.
    Tietenkään en laitetta testannut ja laitoin sen takaisin talviunille.

    Sitten kun tosipaikka koitti ja lähteä piti, niin ei ko. navikaattorin opastamana.

    Ei tunne Suomea. Vain Suisse on vaihtoehtona.
    Ei tunne Finlandiaa. Vain Fär-saaret.
    Ei tunne Savonlinnaa.
    Mutta tuntee Savonlinnan Prisman "Foursquare"n kautta ja monen muun paikan, mutta.
    Karttaopastus on sinne Prismaan hyvin helppo, kuten kuvasta näkyy

    Videon mukaisen resetoinnin tein.
    https://www.youtube.com/watch?v=y2LH...WaypointLeuven

    Nakataanko Zumolla SER-pistettä vai voiko sen korjata?

    haettu Savonlinna.jpgHaettu Suomi.jpgohje prismaan.jpgVaihtoehtoja Savonlinnalle.jpg
  2. #2
    Ootko kokeillu ladata kartat uudestaan kompuutterilla? Mulla on käynyt silleen, että päivitys ei onnistunutkaan ja kartta katosi. Päivitin uudestaan, niin huokaisin helpotuksesta, kun uusintapäivitys onnistui. Harvinaisen kökön tuntuinen päivitysproseduuri Garminilla. Varmaan siksi, että yrittävät estää kartan "lainaamisen" kaverin tietokoneeseen tms.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  3. #3
    Uudelleenlatausta en ole kokeillut, mutta kun buuttauksen jälkeen valitaan:
    Kartat: Suomi
    Kieli: Suomi
    Alue: Suomi

    Näillä mennään nyt
    Näyttökuva 2024-06-27 093247.png

    Uudelleenasennus käynnistetty
    uudelleen.png
  4. #4
    Moro,

    Garmin on vaihtanut karttajakoja, Suomi on nyt Skandinavian kartoissa.
  5. #5
    Lainaa sloppy kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Garmin on vaihtanut karttajakoja, Suomi on nyt Skandinavian kartoissa.
    Garminin ohjesivulta poimittua:

    "Kun ostat tai vastaanotat karttapäivityksen, tilauksen kautta saamasi päivitykset päivittävät saman maantieteellisen alueen, joka sisältyi Garmin-tuotteeseesi tämän ostohetkellä, ellei toisin mainita".

    Joillain laitteilla on liian vähän muistia, jonka takia suosittelevat laittamaan laitteeseen muistikortin, jotta mahdollsimman suuri osa kartoista mahtuisi siihen.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #6
    Lainaa sloppy kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Garmin on vaihtanut karttajakoja, Suomi on nyt Skandinavian kartoissa.
    Joten syy löytyy kuvasta?
    448686884_874209387887599_996016539686882842_n.jpg
  7. #7
    Lainaa sloppy kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Garmin on vaihtanut karttajakoja, Suomi on nyt Skandinavian kartoissa.
    Meillä on ehkä voittaja

    Ajoin valikosta skandinavia ja itäeurooppa kartat.
    Nyt näkyy kotikatu ja navikaattorin ruutu semmoiselta kuin sen pitää näkyä.
    Kunhan käyn testaamassa, niin kerrotaan lisää, mutta tähän mennessä näyttää tosi hyvältä.
  8. #8
    Mulla teki jollain tavalla vastaavan tempun autonavikaattoriin, kun keväällä päivitin kartat. Ihan tuore navi. Yritin kirjoittaa osoitehakuun maaksi suomi mutta löytyi vain sveitsi. Näennäisesti kartta näytti olevan kunnossa mutta mitään osoitetta ei löytynyt vain POIn perusteella löytyi paikkoja. Ongelma liittyi siihen päivitykseen jotenkin.. en nyt tarkemmin muista.. taisi ratketa kun laitoin koko euroopan kartat, päivitys oli tehnyt jotenkin vajaan karttapäivityksen.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  9. #9
    Garmin XT:ssäkin pieniä mielenhäiriöitä. Yritin tässä löytää paikkaa nimeltä Kankaanpää. Garmin löysi niitä kolme, yksi Vaasan kieppeiltä ja pari Säkylän Pyhäjärven maisemista. Ei kuitenkaan sitä joka on Parkanon ja Porin puolivälissä. Vähän hankalaa syöttää katuosoitetta kun paikkakunta pitäisi syöttää ensin. Mut eipä hätää jos tietää postinumeron, se kelpaa.

    Sitten käväisin umpiperäreissulla norskeissa. Eihän siellä montaa tietä ole, joten suunnistuksen kannalta navista ei ole hyötyä, mutta on siitä mukava seurata jäljellä olevaa matkaa. Mutta yllätys yllätys, navi ei löydäkään yhtään N-alkuista maata. Kartat on kyllä paikallaan, ja sieltä kohteita tökkimällä voi antaa kohteen. Sitten se toimii normaalisti, näyttää reitin varrella olevat bensikset jne.

    Laitankin sen tarkistelemaan päivityksiä. Jos se vaikka olisi unohtanut Norjan edellisestä satsista.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #10
    Garminin navigaattoreita vuosia ihmetelleenä (ja Basecamp-karttaohjelmaa) ihmettelen, että eikö tuolla alalla ole minkäänlaisia paineita tehdä tuotteista ns. käyttäjäystävällisiä. Reittisovelluskin saisi toimia netissä, josta reitin voisi ladata naviinsa.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  11. #11
    XT yritti 120MB aineistoa itse päivittää wlanin kautta muutaman tunnin. Kyllästyin odottelemaan ja kytkin piuhalla läppäriin ja garmin express käyntiin. Muutaman kerran se suoritti yhteysarvontaa, ilmoitti että aineistot on ajan tasalla, ja kun käskin silti tarkistaa niin eipä ollutkaan. Sitten se lataili karttoja.

    Ei tosta oikein pääse selvyyteen että onnistuiko se päivitys vai ei. En kyllä vielä kokeillut että joko norja löytyy. Ruotsiakin voisi kokeilla.

    Positiivisena seikkana mainittakoon että päivityksestä huolimatta se näyttäisi käynnistyvän eikä siitä tullut ser-lavakamaa. Niettä ei ne garminin koodarit nyt ihan rupusakkia ole.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Meillä on ehkä voittaja

    Ajoin valikosta skandinavia ja itäeurooppa kartat.
    Nyt näkyy kotikatu ja navikaattorin ruutu semmoiselta kuin sen pitää näkyä.
    Kunhan käyn testaamassa, niin kerrotaan lisää, mutta tähän mennessä näyttää tosi hyvältä.
    Hyvin toimii normikäytössä.

    Tein "matkasuunnittelulla" monen pisteen matkan, joka oli...no sanotaan niin, että hieman erilainen kuin olin sen sinne laitteeseen naputeluut.
    Asetukset oli nopein reitti ja ilman mitään kieltoja ja estoja.
    Reittivalinnat kahden reittipisteen välillä oli hyvin erikoiset.
    Yhdessä kohdassa olisi pitänyt rajan vierestä palata 6-tielle, jolloin matkaa olisi tullut n. 35km lisää, kuin se hiekkatie jota pitkin päätin Garminin vastuksesta huolimatta ajaa... Vissiin joku hiekkatieallergia tai jotain.

    2019 mallin Renaultissa on myös tehdasnavi ja sillä on vähän samoja oireita hiekkatien kanssa.
    Meidän mökille on matkaa 80km, josta hiekkatietä 25km ja auton navin mukaan sinne kestää ajaa reilu kolme tuntia...
  13. #13
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Meidän mökille on matkaa 80km, josta hiekkatietä 25km ja auton navin mukaan sinne kestää ajaa reilu kolme tuntia...
    Mulla toisessa autossa joku vanhempi Tomppa, joka kotoa mökille arpoo matka-ajaksi tunnin enempi kuin kotiin päin. Hirvee kiirus sillä on viimisten kilometrien aikana arpoo uusi perilletuloaika

    Toisessa autossa on Garminin joku vahempi malli, joka arpoo ajat jo lähtiessä melkein minuutilleen oikein.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Hyvin toimii normikäytössä.

    Tein "matkasuunnittelulla" monen pisteen matkan, joka oli...no sanotaan niin, että hieman erilainen kuin olin sen sinne laitteeseen naputeluut.
    Asetukset oli nopein reitti ja ilman mitään kieltoja ja estoja.
    Reittivalinnat kahden reittipisteen välillä oli hyvin erikoiset.
    Yhdessä kohdassa olisi pitänyt rajan vierestä palata 6-tielle, jolloin matkaa olisi tullut n. 35km lisää, kuin se hiekkatie jota pitkin päätin Garminin vastuksesta huolimatta ajaa... Vissiin joku hiekkatieallergia tai jotain.

    2019 mallin Renaultissa on myös tehdasnavi ja sillä on vähän samoja oireita hiekkatien kanssa.
    Meidän mökille on matkaa 80km, josta hiekkatietä 25km ja auton navin mukaan sinne kestää ajaa reilu kolme tuntia...
    Voipi olla, että mikäli hiekkatieltä puuttuu nopeusrajoitustieto (tai siitä huolimatta), sen keskinopeudeksi lasketaan joku naurettavan pieni luku. Tästä helposti seuraa se, että ”nopein”-reititysvalinnalla pitkäkin kierto asfaltin kautta näyttää laskennallisesti nopeammalta, erityisesti jos kyse on 100km/h rajoituksesta.
  15. #15
    Sitten jos laitat lyhimmän, niin löydät ties mistä kärrypolulta ja maatalon aitan rappusilta ja taas menee aikaa.

    Kerran testasin "lyhin" toimintoa.
    Iso tie meni loivan kaarteen kautta, mutta siinä oli sisämutkassa leikkaamassa joku vessapaperin levyinen pihatie talon porstuan edestä joka oli 100m lyhyempi, niin sinne se navi halusi ohjata...
  16. #16
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Voipi olla, että mikäli hiekkatieltä puuttuu nopeusrajoitustieto (tai siitä huolimatta), sen keskinopeudeksi lasketaan joku naurettavan pieni luku. Tästä helposti seuraa se, että ”nopein”-reititysvalinnalla pitkäkin kierto asfaltin kautta näyttää laskennallisesti nopeammalta, erityisesti jos kyse on 100km/h rajoituksesta.
    Tomppa tietää hiekkatien rajotuksen (80), sitä edeltävälle huonokuntoiselle asfaltille virheellisesti sama 80, vaikka todellisuus ollut muutaman vuoden 60. Ja molempiin suuntiin. Hiekkaa on se viiminen (tai ensimmäinen) 11 kilsaa, eli ei voi isommin sotkea matka-ajan laskentaa.

    Garmin ei tiedä hiekkatien rajoitusta, käyttää oletuksena 80 (konfiguroitavissa jossain valikossa, en enää muista missä).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #17
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sitten jos laitat lyhimmän, niin löydät ties mistä kärrypolulta ja maatalon aitan rappusilta ja taas menee aikaa.

    Kerran testasin "lyhin" toimintoa.
    Iso tie meni loivan kaarteen kautta, mutta siinä oli sisämutkassa leikkaamassa joku vessapaperin levyinen pihatie talon porstuan edestä joka oli 100m lyhyempi, niin sinne se navi halusi ohjata...
    Noinhan siinä helposti käy. Jossain laitteessa tai softassa oli aikanaan valinta ”tasapainotettu” joka aika hyvin löysi kompromisseja nopeimman ja lyhimmän väliltä. Omassa autossa ovat vaihtoehdot nopein, eko ja maisema, jotka nekin tuottavat omat ihmeellisyytensä. Onneksi tuoreemmat navigaattorit kuitenkin nykyään yleensä reitittävät sovinnolla uusiksi kuskin tottelemattomuudet sen sijaan että jankkaisivat kilometrikaupalla u-käännöstä.
  18. #18
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sitten jos laitat lyhimmän, niin löydät ties mistä kärrypolulta ja maatalon aitan rappusilta ja taas menee aikaa.

    Kerran testasin "lyhin" toimintoa.
    Iso tie meni loivan kaarteen kautta, mutta siinä oli sisämutkassa leikkaamassa joku vessapaperin levyinen pihatie talon porstuan edestä joka oli 100m lyhyempi, niin sinne se navi halusi ohjata...
    Tuo ominaisuus on vanhassa Tompassa mielestäni yksi parhaista ominaisuuksista paikallissuunnistuksessa ulkomailla. Ikinä ei olisi osannut mennä Tompan löytämille pikkukaduille ja teille, joissa on riittänyt kaikenlaista nähtävää.
    Tuosta syystä Tomppa edelleen ulkomailla käytössä paikallisesti, vaikka pidemmät etapit ja ruuhkien huomioimiset Waze, Googlemapsin, Kurvigerin tai Heren avulla.

    En ole mistään kyseisistä apeista löytänyt Tompan lyhyintä vastaavaa, jolla pääsisi pikkuteille kilometreistä ja ajasta välittämättä. Sääli, vanha Tomppa taitaa olla viime metreillä.
  19. #19
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    XT yritti 120MB aineistoa itse päivittää wlanin kautta muutaman tunnin. Kyllästyin odottelemaan ja kytkin piuhalla läppäriin ja garmin express käyntiin. Muutaman kerran se suoritti yhteysarvontaa, ilmoitti että aineistot on ajan tasalla, ja kun käskin silti tarkistaa niin eipä ollutkaan. Sitten se lataili karttoja.

    Ei tosta oikein pääse selvyyteen että onnistuiko se päivitys vai ei. En kyllä vielä kokeillut että joko norja löytyy. Ruotsiakin voisi kokeilla.

    Positiivisena seikkana mainittakoon että päivityksestä huolimatta se näyttäisi käynnistyvän eikä siitä tullut ser-lavakamaa. Niettä ei ne garminin koodarit nyt ihan rupusakkia ole.
    Jatkankin tästä...eipä löydy edelleenkään Norjaa valittavien maiden joukosta, kartta-aineisto kyllä löytyy. Osoite (tai kaupunki) -valintaa ei siis voi käyttää Norjassa. Ruotsi löytyy, Tanska ei löydy, mutta kun tarjoaa "D"-kirjanta niin Danmark löytyy.

    Hokasin että Garminilla on tukisivut. Nakkasin sinne viestiä, 2-3 pv:ssä pitäisi tulla vastausta...antaas kattoo.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    Olen pitkälti luopunut navien käytöstä prätkällä, sillä aina jotain menee perseelleen, vaikka Tompan kännykkäsovellus, jolla voi lähettää suunnitellun reitin naviin on sinänsä hyvä. Joillain ohjelmilla on raivostuttava tapa tietää kuskia paremmin missä se haluaa kulkea pisteestä a pisteeseen b.

    Tompan automaattisesti luodut "jännittävät reitit" ovatkin sitten hupaisia, sillä jos haluan lähteä itään, niin tottakai haluan ensin suunnata länteen ja kiertää ympyrää lähtöpaikan ympärillä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  21. #21
    Minun XT:ssä näkyy kyllä Norjakin. Kuvissa näkyy käytössä olevat kartat.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    MTS 1200S -15
  22. #22
    Lainaa Asseri.K kirjoitti Katso viesti
    Minun XT:ssä näkyy kyllä Norjakin. Kuvissa näkyy käytössä olevat kartat.
    Niin mullakin viime vuonna. Ehkä keväällä tekemäni karttapäivitys on mennyt jotenkin ruvelle. Ilmeisesti Garmin ei käytä tsekkisummia tms varmistusta kun se express väittää että kaikki on ajan tasalla.

    Garminilta tuli viesti jossa neuvottiin asentamaan karttapäivitys uudelleen, tarkistamaan onko muistikorttia jne. Yleisviesti, mutta viesti kuitenkin.

    ...jatkankin tähän... Express on vähän epäjohdonmukainen. Kun sen laittaa käyntiin, se väittää että "uptodate", mistäköhän se sen päättelee vaikka yläreunassa lukee että "not connected". Karttojen uudelleenasennus näköjään edellyttää sitä että kartat ensin poistetaan. Aattelin että oops, vähän riskaabelia poistaa ainoat kopiot mutta olkoon.

    Vähän väliä expressi pyytää että unplug ja plug, mutta usb-yhteyden syntyminen näyttää olevan vähän sattuman kauppaa. Se ei käynyt mulle selväksi että pitäisikö navi sammuttaa virtanapista vai ei. Ei sitä kylläkään pyydetä.

    En jaksanut tutkia että löytyisikö loogisesti toimiva sekvenssi jossa kaikki toimisi oletetusti. Yhteys kuitenkin syntyi ja nyt se latailee Europe-karttoja uudelleen Garminin palvelimelta. Tunnin verran siihen menee tällä nopeudella (vajaa 5MB/s).

    Mielenkiinnolla odottelen josko Norja sitten löytyisi. Tai edes Kankaanpää...no kas, asennus tuli valmiiksi noin puolessa tunnissa. Nyt löytyy Norja!!! Mutta eipä löydy osoitehaussa Kankaanpäätä vaikka se kartassa näkyykin. Sori vaan Kankaanpääläiset.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 13.07.2024 klo 11:38.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #23
    Vehje, siis aloituksen Garmin Zumo 345 toimii ihan okei.
    Välillä sillä on haasteita löytää järkevin reitti.
    Perjantaina ajelin Tampereelle ja tankkasin Frisbeegolfkeskuksen ST1:llä. Samalla laitoin navikaattoriin yhden Pispalan osoitteen. No en tarkastanut ja lähdin liikkeelle, niin navi sanoi, että käänny vasemmalle ja matkaa määränpäähän 31km Pirkkalan kautta.... Eikun pakkia ja sama homma uudestaan, niin sitten matkaa ei ollutkaan kuin reilu 10 km ja risteyksestä oikealle.
    Joten se reittiehdotus pitää tarkastaa.

    Mutta se ikävä asia, eli telakka.
    Eka telakka tuhoutui muutaman tuhannen kilsan matkalla, kun yks'pyttynen hieroi telakan pienen pienet jousikuormitteiset nystyrät rikki ja eihän se lataussähkö sen jälkeen kulje.
    Joku ORGillainen ystävällisesti möi käytetyn telakan halvalla.
    Tällä reissulla sama homma, muutama tuhat kilsaa ja telakka paskana. Latausongelmia ja kiva kun navikaattorin ainoa tehtävä oli kertoa, että yhteys ulkopuoliseen virtalähteeseen on katkennut ja laite sammutetaan ja myöskin kertoa, että akku on tyhjä.
    Näitä ilmoituksia se vuorotteli koko ajan, kun sai aina sekunniksi latausta.
    Laitteen sammuttaminen ei auta, koska laite käynnistyy automaattisesti aina kun ulkopuolista sähköä on tarjolla.

    Ajatus oli, että navikaattori voisi latautua siinä telakassa siirtymän ajan ja sitten kun sitä oikeasti tarvitaan, niin mennään navikaattorin omalla akulla, mutta ehei
    Täytyy sanoa, että melkoinen moka on laitteen suunnittelijoille tullut, kun laite ei voi olla telakassa pelkästään latauksessa. Katselin asetuksia, mutta ei sieltä löytynyt mitään semmoista rastia.

    Jos ois ollut työkaluja mukana, niin oisin ostanut matkalta uuden navikaattorin ja polttohaudannut tämän paskan.


    Joten, minkä navikaattorin ostan seuraavaksi?
    Siis sellainen, jossa sähköä ei siirretä jousikuormitteisella metallinastalla.
    Niin ja kännykkä ei käy, koska miun 18 vuotias Nokia ei osaa suunnistaa.

    Jos jollain on yksi hyvä ja halpa (siis yksi laite molemmilla ominaisuuksilla) niin saa tarjota.
  24. #24
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos jollain on yksi hyvä ja halpa (siis yksi laite molemmilla ominaisuuksilla) niin saa tarjota.
    Mahtaneeko noita samassa paketissa löytyä. Mulla autokäytössä sekä vanha Garmin, että vissiin vähän vanhempi Tomppa. Garmin olisi muuten ihan hyvä, mutta ei noita karttoja jaksa joka vuosi ostella, eli ne on armottoman vanhentuneet, samoin tolppatiedot (toki, kun pääasiassa cruisen kanssa ajelee, niin liekö väliä).
    Tompassa karttatiedot päivittyy ilmaseksi, tolpat joutuu vuosittain maksamaan. Siinä vaan ongelmana toi ajoaikojen arvonta, kotoa mökille on matka-aikaa sen mielestä tunti enemmän kuin samaa reittiä takaisin. Hirvee kiirus viimisen kymmenen kilometrin aikana kuroa toi tunti kiinni
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #25
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eka telakka tuhoutui muutaman tuhannen kilsan matkalla, kun yks'pyttynen hieroi telakan pienen pienet jousikuormitteiset nystyrät rikki ja eihän se lataussähkö sen jälkeen kulje.
    Omassa 390 zumossa meni itse gepsin puolelta padista kullitus puhki ja se alkoi pätkiä sähköä. Aina kun putsasi pinnit ja padit niin pelas vähän aikaa, mutta ilmeisesti padin sisältä tuli jotain sähkövirran takia jotain kemiallista mustaa smegmaa, joka ei johtanut sähköä.

    Ekana kans vaihdoin sen virtajohdon ja se tuntui auttavan, mutta lopulta sama ongelma jatkui. Nyt sitten josain romuliittimestä juotin pienet palat padien päälle ja ainakin nyt pelas koko reissun ok. Toinen pädi tuntui juotellessa hävinneen melkein kokonaan ja toinen oli ok. Meinasin avata nyt talvella gepsin ja tarkistaa olisko padit mahdollista vaihtaa.
  26. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vehje, siis aloituksen Garmin Zumo 345 toimii ihan okei.
    Välillä sillä on haasteita löytää järkevin reitti.
    Perjantaina ajelin Tampereelle ja tankkasin Frisbeegolfkeskuksen ST1:llä. Samalla laitoin navikaattoriin yhden Pispalan osoitteen. No en tarkastanut ja lähdin liikkeelle, niin navi sanoi, että käänny vasemmalle ja matkaa määränpäähän 31km Pirkkalan kautta.... Eikun pakkia ja sama homma uudestaan, niin sitten matkaa ei ollutkaan kuin reilu 10 km ja risteyksestä oikealle.
    Joten se reittiehdotus pitää tarkastaa.

    Mutta se ikävä asia, eli telakka.
    Eka telakka tuhoutui muutaman tuhannen kilsan matkalla, kun yks'pyttynen hieroi telakan pienen pienet jousikuormitteiset nystyrät rikki ja eihän se lataussähkö sen jälkeen kulje.
    Joku ORGillainen ystävällisesti möi käytetyn telakan halvalla.
    Tällä reissulla sama homma, muutama tuhat kilsaa ja telakka paskana. Latausongelmia ja kiva kun navikaattorin ainoa tehtävä oli kertoa, että yhteys ulkopuoliseen virtalähteeseen on katkennut ja laite sammutetaan ja myöskin kertoa, että akku on tyhjä.
    Näitä ilmoituksia se vuorotteli koko ajan, kun sai aina sekunniksi latausta.
    Laitteen sammuttaminen ei auta, koska laite käynnistyy automaattisesti aina kun ulkopuolista sähköä on tarjolla.

    Ajatus oli, että navikaattori voisi latautua siinä telakassa siirtymän ajan ja sitten kun sitä oikeasti tarvitaan, niin mennään navikaattorin omalla akulla, mutta ehei
    Täytyy sanoa, että melkoinen moka on laitteen suunnittelijoille tullut, kun laite ei voi olla telakassa pelkästään latauksessa. Katselin asetuksia, mutta ei sieltä löytynyt mitään semmoista rastia.

    Jos ois ollut työkaluja mukana, niin oisin ostanut matkalta uuden navikaattorin ja polttohaudannut tämän paskan.


    Joten, minkä navikaattorin ostan seuraavaksi?
    Siis sellainen, jossa sähköä ei siirretä jousikuormitteisella metallinastalla.
    Niin ja kännykkä ei käy, koska miun 18 vuotias Nokia ei osaa suunnistaa.

    Jos jollain on yksi hyvä ja halpa (siis yksi laite molemmilla ominaisuuksilla) niin saa tarjota.


    Minä käytän Rider 550::sä telakkaa vain telineenä ja virta tulee usb-piuhalla suoraan tupsyt laturista. Muuten sen ohjelmisto on niin sysipaska etten juuri viitsi sitä käyttää.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  27. #27
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Minä käytän Rider 550::sä telakkaa vain telineenä ja virta tulee usb-piuhalla suoraan tupsyt laturista. Muuten sen ohjelmisto on niin sysipaska etten juuri viitsi sitä käyttää.
    Mulle myyty tämä sama laite ihan hyvällä ja toimivalla ohjelmistolla.
    Z 900
  28. #28
    Lainaa Blankko kirjoitti Katso viesti
    Mulle myyty tämä sama laite ihan hyvällä ja toimivalla ohjelmistolla.
    Sehän on hauskaa, sillä jos pyydän laitetta tekemään mutkaisen reitin vaikkapa Raisiosta Lahteen, niin tottakai on järkevää, että ensin lähdetään Naantaliin ja sitten kierretään kaikki olemattomat tiet kuin kärpänen huoneessa. Niin paska kuin Maps onkin, niin mieluummin laitan siihen etapin kerrallaan. Kännykkäohjelmisto, jolla voi luoda ja lähettää reitin Tomppaan on hyvä, mutta se ei enää toimi.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  29. #29
    Ongelmia garmin zumo 390:n kanssa. Laite ei löydä Suomea ja kartta päivityksissä on valittavana vain etelä-Eurooppa ja Uk+Irlanti. Onko jollain kikkaa millä saan Suomen kartat tuohon asennettua?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  30.  
  31. #30
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Ongelmia garmin zumo 390:n kanssa. Laite ei löydä Suomea ja kartta päivityksissä on valittavana vain etelä-Eurooppa ja Uk+Irlanti. Onko jollain kikkaa millä saan Suomen kartat tuohon asennettua?
    Onko siinä ollut ennen suomen kartat ? Mistä laite on peräisin ? Eli kuuluuko siihen muitakin alueita kuin mainitut.

    Viimeisenä keinona saa aina netistä ladattua kartat vaikka mihin maahan. Uskoisin että näiden uudempien zumojen kartat on toistensa kanssa yhteensopivia kunhan purkaa lukituksen. Siihenkin löytyy työkalut netistä. Tosin tuo on minulle tuntematon laite niin tämä on arvausta muiden zumojen perusteella ( ja muiden autonavien kanssa). Mulla kaikki laitteet nykyään kuuluu päivitysten piiriin niin en ole pulannut enää noiden kanssa hetkeen.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen