Näähän on nyt on kotilon testauksessa, mutta mutta
BE testaa: moottoriöljyn lisäaine RVS
BE testaa: moottoriöljyn lisäaine RVS, osa 2
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Olen ollut 12 päivää pahassa flunssassa ja mikää ei ole auttanut. Ei kuitenkaan ole ollut koronaa.
Eilen päätin ottaa kunnolla leikattua konjakkia ja muutaman lonkeron. Tänän on olo jo parempi.
Tuli tämä RVS-keskustelu mieleeni, kun voisin vetää johtopäätökset alkoholin parantaneen flunssani.. 🤣😂🤣😂
Aika vaikuttava tulos noissa videoissa, on myönnettävä. Edelleen aion oman testaukseni tehdä kunhan se öljynvaihdon aika tulee. Nyt vaan on K-virus jälkivaikutuksineen laittanut liikut kiinni. Palaan kyllä asiaan aikanaan.
Jäi vähän huonommaksi, kuin aikoinaan jonkun autolehden (Tuulilasi,Moottori?) tekemä testi. Lähtö Helsingistä pohjoiseen, Hyvinkään kohdalla kosahti, joku viitisenkymmentä kilsaa kesti. En muista mitä sen aikainen "käärmeöljy" oli kyseessä, jäi mieleen, kun itse asun Hyvinkäällä.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Reilu 30h ajettu, kurkkasin clutch boosterin ja toisen ketjunkiristäjän, ei mitään havaittavaa pintaa löytynyt mistään. Vähän oli ruskeaa tahmaa kertynyt kytkinboosterin ramppien viereen mutta epäilen että se oli kytkimen pintaa. Läksi raaputtamalla pois.
Kiristin toki oli täysin ehjä ja boosterissa taas on älyttömät pintapaineet.
Ajatus vaihtaa talven aikana boxeri Gessun vaihteisto ja peräöljyt. Onko ongelma, jos sekoittelee Rvs:t öljyn sekaan nyt ja pyörä ajoon vasta keväällä?
Vaihtele öljyt kun sopii, mutta lisää RVS vasta kun kausi alkanut ja ajoa tulossa.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Tuo RVS on sen verran painavampaa että valuu alas ja sakkkautuu, joten kannattaa laittaa vasta kun pääsee suoraan tien päällle. Näin valmistaja ohjeisti ainakin vuosituhannen vaihteessa.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Ja mielellään ajettu lämpimäksi ennen kun kippaa RVS:ät öljyn sekaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Aina haetaan kikka kolmosta käyttöohjeen sijaan ja vielä uskotaan jos joku hullu jotain ehdottaa. Kai valmistajalla paras tieto on.
Näinhän se on. Autopuolella kävi itselleni että huollon yhteydessä pyysin laittamaan ostamani RVS:n vaihdelaatikkoon (manuaali). Unohtivat sitten ilmoittaa kun huolto on tehty ja menin hakemaan sitä n. klo 16. Kävi ilmi että olivat huoltaneet heti aamusta ja laittaneet litkut sisään. Nyt vain ohje oli laittaa litkut sisään ja välittömästi sen jälkeen ajella vähintään tunti tjsp. käyttäen jokaista vaihdetta kiihdyttäen ja moottorijarrulla. Tästä seurauksena oli että meni aika kauan että jokainen vaihde alkoi mennä kivuttomasti päälle. Hyödyistä en tiedä, kun mitään vikaa ei ollut ennenkään ja tuo tullut ongelmakin poistui ajan kanssa.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Hiipii mieleen taas että kuinkahan moni tuote haukutaan turhaa lyttyyn vain sen takia ettei ole noudatettu sen käyttöohjetta...?
Pakkohan se on myöntää että on niitä itsellekin päässyt sattumaan.
Asennetaan/kytketään/laitetaan tuote MuTulla. Ollaan pettyneitä kun ei toimikaan ja sitten luetaan se ohje. Ahaa, täällähän sanotaankin että*näin se pitikin tehdä!
Ketjun tuotteeseen mitenkään liittymättä koska se oma kokeilu jäi vielä tekemättä viime öljynvaihdossa. Aivan muista tilanteista johtuen.
Jälleen esimerkki. Myytiin asiakkaalle tuulilasiliimapaketti ja vannotettin lukemaan ohjeet. Etenkin laittamaan uuteen lasiin se primeri, kuten käyttöohje määrää. Sama asiakas tuli parin kuukauden päästä kovalla äänellä haukkumaan tietenkin ensin myyjät jotka myyvät paskaa ja seuraavaksi ostamansa lasiliiman. Oli lasi irronnut liimauksesta. No kun siinä saatiin kyseltyä että laitoitko sen primerin, vastaus oli: Mikä v-tun primeri, ei siinä ollu semmosta? Kunnes vaimo rauhallisesti sanoi että se oli varmaan se pikkupullo josta kysyin että saako tämän paketin heittää roskiin kun täällä on tämmönen avaamaton pieni pullo...
No joku RVS nyt ei ehkä ole maailman kriittisin käytön suhteen. Laitetaan öljyn sekaan ja ajetaan. Ei siinä paljon sen kummempaa taidetta ole.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
ai saakeli voin kuvitella
mutta tuntuu että silti on "vaikeata", siis joko mennän ohjeiden mukaa tai muuta vastaavaa..Itse tein vähän sinne päin, siis noiden miinuutti moottorin käyttö. Näin yleisesti, onhan se hyvä käyttää/tehdä ohjeiden mukaa, kuinka simppeliä ja sitten ainakin voisi olettaa sen toimivan
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Hep,
kausi avattu, ja heti Xadot molempiin mopottimiin.
Bläkkärillä ajelin ensin muutama kymmenen km uusilla Delvaceilla, tursotin ekan tuubin Xadoa sekaan, ja n. 50 km testiksi perään. Huomioina heti moottorijarrun ja vaihteensiirron pehmeneminen.
Twinistä ei kyllä heti osaa sanoa mitään, kun on tommoinen hieromalaitos muutenkin.
Palaan seuraavien tuubien yhteydessä asiaan.
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport