Ostin kawasaki Z1000 vm2010 (eli 2010-2013 korinen) ja seuraavana päivänä alko virtalukko temppuilemaan. Avaimet näyttää kyllä suht suorilta ja niitä on 5kpl jossa yks selkeästi uusi. Avain menee virtaluikoon, mutta on meleko ränkkänä ja joutuun pitkään jumpata ja houkutella että virrat menee päälle. Onko tietoa minkälainen homma on uusi virtalukko vaihtaa? Ja onko hinta-arviota? Onko tämän ikäsissä pyörissä siruja avaimissa?
Kiitos
Jos virtalukon saa irti niin voinee kysyä vaikka www.autonavaimet.fi jos onistuis korjaaminen. Mun vanhasta Pösöstä jäi virtalukko jumiin eikä avain kääntynyt. Nyt toimii mainiosti.
Ainakin vanhemmissa mp:issä on virtalukko yleensä parilla kannattomalla (turva)pultilla kiinni, eli pultit pitää viilata tai porailla auki, tai jollain muulla konstilla saada ne kierretyksi auki. Pultit voi korvata myöhemmin normipulteilla mikäli ei pelkää rosvoja.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Siis onko ongelma, että avain ei käänny vai virta ei mene päälle vaikka avain kääntyy? Ensimmäiseen vaivaan kokeilisin reipasta WD40 kylpyä. Jälkimmäiseenkin voi auttaa, vähän virtalukon pohjan mallista riippuen.
2x HD, 2x Savage
Avain ei käänny. Lukko ja WD40 kylvyt on ollu käytössä
Kannattaa varmaan näydä käyttämässä asiantuntevalla lukkosepällä. Jos siihen on nippu avaimia niin osaavat varmaan hyvin sanoa mitä pitää tehdä kun koittavat kaikki läpi. Meillä yhteen Hondaan teetettiin sepällä uudet avaimet ja ongelma poistui. Oli myös yksi avaimista uuden ja kiiltävän näköinen, mutta sen oli varmaan tehnyt joku aseman paikkasuutari kun ei toiminut.
2x HD, 2x Savage
Kawasaki Z1000 2010
Honda CBR1100XX Blackbird 2000