Tulokset 1:st 8:een 8:sta
    Moi. Olen tss muutaman vuoden ajellut Suzuki GSX 1100 G:ll ja tehnyt sellaisia keskipitki reissuja. 4000-6000 km parissa viikossa. Mikn varsinainen matkapyrhn se ei ole, mutta kyll sill on kaksi pll menty ihan mukavasti.

Nyt ajattelin tempaista ja ostaa kytetyn Yamaha FJR 1300:sen. Sit on kehuttu sporttiseksi matkapyrksi. Siis juuri mulle sopivaksi. Olen lueskellut ja etsinyt sopivaa. Yhden jo lysinkin, mutta joku ehti viemn pyrn mun nokan edest. Olisi ollut sopivan hintainen ja sopivan vhn ajettu ja vuosimallia 2008.

Olen lukenut, ett aiemmissa malleissa eli 2005 ja sit ennen valmistetuissa olisi trin 4000 kierroksen kohdalla.
    Niille, joilla tm varsin mainio matkajuhta on, niin pitk tm paikkansa ja miten hiritsev se on?

Olisi yksi pyr, jossa on varsin maltilliset kilometrit, myytvn ihan sopivaan hintaan mutta vuosimalli on 2002. Uskallanko ostaa sen?
    Onko jotain muuta mit pitisi tiet pyrst?
    Kannattaako mielummin sijoittaa vhn enemmn ja ostaa 2006 tai sit uudempi?
    Lainaa eerolehtinen kirjoitti Katso viesti
    Moi. Olen tss muutaman vuoden ajellut Suzuki GSX 1100 G:ll ja tehnyt sellaisia keskipitki reissuja. 4000-6000 km parissa viikossa. Mikn varsinainen matkapyrhn se ei ole, mutta kyll sill on kaksi pll menty ihan mukavasti.

Nyt ajattelin tempaista ja ostaa kytetyn Yamaha FJR 1300:sen. Sit on kehuttu sporttiseksi matkapyrksi. Siis juuri mulle sopivaksi. Olen lueskellut ja etsinyt sopivaa. Yhden jo lysinkin, mutta joku ehti viemn pyrn mun nokan edest. Olisi ollut sopivan hintainen ja sopivan vhn ajettu ja vuosimallia 2008.

Olen lukenut, ett aiemmissa malleissa eli 2005 ja sit ennen valmistetuissa olisi trin 4000 kierroksen kohdalla.
    Niille, joilla tm varsin mainio matkajuhta on, niin pitk tm paikkansa ja miten hiritsev se on?

Olisi yksi pyr, jossa on varsin maltilliset kilometrit, myytvn ihan sopivaan hintaan mutta vuosimalli on 2002. Uskallanko ostaa sen?
    Onko jotain muuta mit pitisi tiet pyrst?
    Kannattaako mielummin sijoittaa vhn enemmn ja ostaa 2006 tai sit uudempi?
    Ainakin siin 2004 vuosimallissa mit koeajoin oli tuollainen rsyttv trin, 2006 vuosimallissa mik on itell ei ole trin. Tuo oma ajeltu nyt n. 50000.
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    Mulla on 2004 eik se sen enemp trise kuin aiemmatkaan pyrt, kaikissa on joku kierroslukualue jossa resonointia esiintyy, mutta ei tuo ainakaan mulla hritsev ole.
    2007 mallilla 60 tkm, en huomannut mitn erityist trin. 2014 mallilla nyt joku tonni, ei huomautettavaa tuostakaan. Toki eri ihmiset varmaan mielt asiat eri tavalla. 2007 mallissa TM kestotestin mukaan niin jykk kaasu ett 600 km pivn jlkeen ksi niin kipe ett ei pystynyt jatkamaan. Sitkn en huomannut, tosi noissa oli viel vaijerikaasu.
    FJR -14
    Mulla oli 2002 ja 2007. Molemmissa kaasukahva trisi niin, ett oikean kden sormet tikutti viel vartin tauolla. Gen1 jostain syyst lopetti trinn, jos matkaukut oli tynn tavaraa. Tuo 2007 oli pahempi, joten vaihdoin super tenereen ja ei ole tullut FJR ikv. Noissa on yksileroja. Jotkut trr toiset vhemmn.. vissiin uusimmassa on vihdoin psty trinst.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S -05
    2008: Honda CBR 600 F -07
    2009: Suzuki 1250 Bandit S -07
    2010: Suzuki Hayabusa -04
    2011: Yamaha FJR1300 -02
    2014: Yamaha FJR1300 -07
    2017: Yamaha Super Tenere 1200 -12
    Omistin vajaan ajokauden 2005 mallisen. Ei se kyll hiritsevsti trissyt, ehk jossain 4500+ kiekin kohdalla oli jotain pient resonanssia havaittavissa. Ei hirinnyt eik mennyt tunto sormista. Ehk niss on yksileroja. Meiklisen mittapuulla nm on silkinpehmeit ja todella smuutteja vehkeit, etten sanoisi jopa liiankin hyvi ja tylsi.
    Itell ollu mallit -01, -06 ja -13. Hyvi pyri kaikki. Tuo -13 tuli ostettua uutena ja pari vuotta sill tuli ajeltua. Mitn trinongelmia ei ollu ja vakkarilla sai kden lepuutettua jos muuten vsyi. Noiden vanhempien kanssa tuli jonkin verran painittua. Trin on aina tuollaisessa neloskoneessa. Sit voi kuitenkin muutamalla tempulla vaimentaa.
    Imukanavat tulee laittaa synkkaan. Venttiilit jos st niin sitten vaatii kyll aina synkkauksen. Ohjauslaakeri kannattaa vaihtaa (aina) kartiorullalaakereihin ja laittaa sopiva kireys siihen (n 20Nm). Trin kun tulee sen kautta yls. Moottorin kiinnityspultit on hyv kirist oikeaan momenttiin ja oikeassa jrjestyksess. Kaasukahvaa pit noissa vaijerimalleissa puristaa turhan paljon. Vastajousta voi vapauttaa yhden kierroksen, on helppo homma.
    FJR on hyv pyr vaikkakin puuttu noi kaksi sylinteri.
    -MK-
  8.  
    Lainaa mikkotee kirjoitti Katso viesti
    Itell ollu mallit -01, -06 ja -13. Hyvi pyri kaikki. Tuo -13 tuli ostettua uutena ja pari vuotta sill tuli ajeltua. Mitn trinongelmia ei ollu ja vakkarilla sai kden lepuutettua jos muuten vsyi. Noiden vanhempien kanssa tuli jonkin verran painittua. Trin on aina tuollaisessa neloskoneessa. Sit voi kuitenkin muutamalla tempulla vaimentaa.
    Imukanavat tulee laittaa synkkaan. Venttiilit jos st niin sitten vaatii kyll aina synkkauksen. Ohjauslaakeri kannattaa vaihtaa (aina) kartiorullalaakereihin ja laittaa sopiva kireys siihen (n 20Nm). Trin kun tulee sen kautta yls. Moottorin kiinnityspultit on hyv kirist oikeaan momenttiin ja oikeassa jrjestyksess. Kaasukahvaa pit noissa vaijerimalleissa puristaa turhan paljon. Vastajousta voi vapauttaa yhden kierroksen, on helppo homma.
    FJR on hyv pyr vaikkakin puuttu noi kaksi sylinteri.
    Minusta taas FJR on hyv kakkospyr, vaikka siin on 2 sylinteri liikaa (niin se tilanne kntyy nurin kun oikein katsoo)

Trinit en muista erikseen panneen merkille, jykn kaasun kyllkin.

Tai jykk ja jykk. Nimittin, tss talven aikana pyr vlill kyttess taidankin mielummin sanoa ettei se kaasu sen jykempi ole kuin keskimrin muissakaan.
    Se mik vhn hiritsee on kaasun aivan turhan agressivinen vaste ihan minimaaliseen ranneliikkeeseen. Ja tm tekee liiikkeellelhdist tarkkuutta vaativan. Tai semmoiset muistikuvat ajokaudesta ji.

Kohtahan sen psee palauttamaan mieleen paremmin
    Suzuki SV 1000 N K4
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")