Huomenna alkaa uusi kausi, Phillip Island Australia. Lähetyksiä aamuyöstä 01:30 alkaen, ensimmäisenä FP1 SSP.
Siellä Imatran Ässä Niki Tuuli näyttää miten "Trumppaa viedään hitokseen kovaa"
Miehen ajatuksia tulevaan kauteen voi tsiigata esim. tästä haastatttelusta: https://mp.messukeskus.com/mp-paa-py...ohtaisohjelma/
![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Nikin nahkojen logo on asiallinen:
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Bautista vapais harjoituksis hyväs lyännis, mut saa nähä kuinka itte kisoos käy.
Toprakki oli vähä vaisu ja Realla oli lämpöösen kelin ropleemia.
Toivottavasti on tiukkaa vääntöä, ettei kukaa oo liian suvereeni.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Pahoin pelkään, että varsinkin lämpöisellä tulee Ducati Cup ja Bautistan ylivoima on luokkaa 2019.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Voipi olla, et näin käy.
Vaikka itte tykkään, et Ducatin miähet pärjää niin ei silti oo kivaa kattoa kisoja jos on sekuntti kaupalla eroja.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oli aika värikäs supersport-kisa.
Nikille ihan ok lopputulos vaikka alku näyttikin vähän vaikealta,
Värikäs. Sekoilu on myös kuvaava sana.
Rean shifteri-blipperi vissiin lakkas toimimasta kesken kisan. Harmi. Ilman sitä ois saatu kunnon vääntö voitosta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oli jännä kisa ku viälä sadekeli nii en olis uskonu lopputulosta![]()
Harmitti kyllä Rean murheet pärrän kans muuten olis tullu tiukka vääntö.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Supersportit oli kyllä aika arpajaiset mut Nikille hyvät pisteet.Sbk:ssa Ducati on pelottavan vahva. Kauankohan bemari jaksaa tuolla pyöriä tuntuu ettei hommat edisty mihinkään.
Mikä on todenäköisyys sille että yksi Turkkilainen vetää pannut lämppärillä ja se toinen ajaa samaan kasaan itsensä?
Aika pieni, arvelisin.
Bautistalla näköjään tempo päällä
Toivottavasti muut vähä piristyy![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Millä ne piristyy? Kesken kautta ei voi homologisoida uutta pyörää. Kawan voi viedä museoon ja Yamahallakaan ei vain riitä.
No, tulee ratoja, joissa Toprak voinee vähän paikata hanskalla, mutta aika lailla 2019 alkukauden toisintoa tulossa.
Näin käy kun perseilee. Tuleekin joku, joka ottaa voittamisen tosissaan
Pyörä kuntoon ja nopea ukko puikkoihin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Maksimikierroksia säätelemällä ainakin.
Näitä muuttelemalla FIM on saanut hämmennettyä pakkaa ennenkin.
Alla tämän hetken rajat.
Muutos voi tulla nykyään koska vain jos FIM katsoo tarpeelliseksi.
Näitä kun rupeaa säätämään niin vaatijoita on ovella jonoksi asti.
Ducati Panigale V4 R: 16.100 rpm
Honda CBR 1000 RR-R: 15.600 rpm
BMW M 1000RR: 15.500 rpm
Yamaha YZF R1: 14.950 rpm
Kawasaki ZX – 10RR: 14.600 rpm
Rea voitti 6 mestaruutta putkeen ja dominointi oli välillä aika tylsää.
Taisi olla -18 kun meni kovin yksitoikkoiseksi.
Valtakaudet jäänevät tulevilla kausilla lyhyemmiksi.
-
Kawan kohdalla ei välttämättä enää riitä. Alkaa olla vanha aihio. Yamaha…. eeehkä.
Tietty, jos nappaavat Ducatilta kesken kauden viistoista heppaa pois, niin sitten eri asia vaan oisko se ihan reilua?
(Kawaltahan kiellettiin sääntöjen mukaiset lisärundit, kun uusittua 10R versiota ei homologisoitu tai jotain. Tuo nyt ainakin jiiriin)
Hondan tiimiä auttaa kun jaetaan niille Ducatit ja bemarit voivat siirtyä ajamaan sporteissa![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niinpä millähän ne piristyy
Aika kovaa poijat yrittää jo hanskalla paikata, et pysyy Bautistan peräs.
Ja kyllähän tua Bautista ja Ducati on aika kova yhdistelmä ku sateellaki oli kova luatto ajamisehen.
Yks olis, et Ducatilta 500rpm pois ja muille samat lisää, mut auttaako sekää
Mut saa nähä mihinkä kehittyy ja olishan se mukavempaa seurata jos maaliin asti ajettais katteet kolisten.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tää oli se 10-RR. Juttu vuodelta 2021 ja limitti on edelleen 14 600 eikä 15 100
Defending champions KRT - together with the Puccetti, Pedercini and Orelac privateer entries - arrived in Spain having spent the entire winter testing with a 15,100 rev limit allowance on the new Kawasaki ZX-10RR, up from the 14,600rpm of the succeeded model.
Ekoja osumia lähteeksi, mutta muistan jutun.
https://www.visordown.com/news/racin...orldsbk-opener
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ainoo vaa että nykyiset kiekat ei kuulu kenellekään.... noi on vakioista iha vitusti korotettuja jo nyt.
Ja jos kauden alussa (ja koko viime kauden) Ducati menee suorilla iha omia menojaan, ni täysin järkiperäistä että Duksulle myönnettyä max rajaa joka on nyt jo +500 muihin nähden, ni tuodaan alas.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
^
Tässä mä oon eri mieltä. Rakentakoot muut parempia pyöriä ja koneita. Annetaan vain mahdollisuudet siihen. Miksi Ducatin tiimiä rangaistaan hyvästä työstä?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
[QUOTE=PrivateeR;6741502]Ainoo vaa että nykyiset kiekat ei kuulu kenellekään.... noi on vakioista iha vitusti korotettuja jo nyt. Ducatin uusi katulaillinen v4R kiertää 16500 6 vaihteella….😄
Ja jos kauden alussa (ja koko viime kauden) Ducati menee suorilla iha omia menojaan, ni täysin järkiperäistä että Duksulle myönnettyä max rajaa joka on nyt jo +500 muihin nähden, ni tuodaan alas.[/QUOTE
Viva la figa
Kawan homologisoinnin päivitysyrityksessä on titaaniveivit ja kevyemmät männät. Nokkakin oli aggressiivisempi, mutta kaipa ne vaihdetaan joka tapauksessa (en muista sääntöjä).
Noilla se extra 500 rundia, mutta sanottiin ei.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mihin nuo max. kierrosrajat oikein perustuvat? Jotenkin vaikea ymmärtää miksi jollekin tiimille sallitaan korkealta kovemmin laulava kone, kuin toiselle.
-- Brake later and open the gas earlier --
Lähtökohtana on vakiomoottorin max. rpm, johon saa jonkun sata laittaa ekstraa päälle. Menestyksen perusteella sit tuota rajaa säädetään suuntaan tai toiseen. Ilmeisesti 2021 sääntö on voimassa ja sen jälkeen on tehty jotain säätöjä, mutta tässä se sääntöteksti:
2.4.2.3 Rev limit The manufacturer specific rev limit will be adjusted in increments of 250 rpm (up or down). The rev limit will be controlled by the manufacturers software and will be monitored by the FIM/DWO rev-logger (see Art. 2.4.9.1). Over rev because of downshift will be ignored. ECU Hard limiter must be set to the WSBK specified rev limit.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 28.02.2023 klo 10:12.
Superbike #7
… ja wsbk:ssa ei ole kuskin/pyörän minimipainoa, toisin kun sporteissa…
Jonnya ja Toprakkia ( redding myös) tää vähä kismittää … Bautistaa ei😄😄
Viva la figa
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.