Olen hankkimassa uutta pyörää, olen jo päättänyt hankkia uuden / uudehkon Z sarjalaisen.
Kokemusta löytyy tonnisesta gixxeristä, mielestäni tuon z900 tehot riittävät omiin tarpeisiin hyvin.
Tulee olemaan paljon matka-ajoa motarilla, mutkateitä sekä myös kaupunkiajoa. Todennäköisesti käyn radalla myös 1-2 kertaa vuoteen.
Eli siis joka paikan höylä hakusessa.
En kuitenkaan osaa päättää kumpaan kannattaisi ennemmin kallistua z900 vai z1000?
Ainakin alusta on tuossa z1000:ssa parempi joka houkuttelisi. Tehojakin hiukan enemmän.
Z900 myös tulossa ensi vuodelle päivitetty se versio paremmalla alustalla ja jarruilla, joka varmasti olisi lisähinnan arvoinen.
Runko on pyörissä kooltaan samaa luokkaa, joten ajoasennon kannalta valinnalla ei taida olla merkitystä.
Käytännössä vertaan muutaman vuoden vanhaa z1000 ja uutta z900, joten molemmat menee samaan budjettiin.
Täällä lienee muitakin jotka ovat pohtineet samaa valintaa?
Arvostaisin jos saisi kuulla hiukan mielipiteitä / kokemuksia![]()
Koeajat molemmat pääasiallisessa käyttöympäristössä. Ja sitten valitset sen, joka näyttää paremmalta. Motarijunaa, mutkatiehauskinetta ja ratalelua ei ole yhdessä pyörässä.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kiloinen taitaa olla hieman kookkaampi ja vääntö laajemmalla alueella.
Ysi taas hiukka sirompi ja ehkä kevyempi pienemmässä pyörityksessä.
Molemmat hyviä laitteita, suosittelen että valitset sen josta silmä tykkää enemmän.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Amerikan Joe sen jo tiesi: "There's no replacement for displacement" -> Z1000.
En tiedä yhtään tapausta, jossa on valittu kahdesta pyörästä se isommalla/tehokkaammalla koneella oleva ja se olisi kaduttanut jälkeenpäin mutta tiedän tapauksia, kun on päädytty siihen pienemmällä koneella olevaan ja se on kaduttanut jälkeenpäin. "Liikaan tehoon" tottuu nopeasti mutta "liian vähäiseen tehoon" ei totu koskaan. Tosin näissä kahdessa pyörässä ero on melko pieni. Osta se joka miellyttää sinua enemmän.
-- Brake later and open the gas earlier --
Mielipide lienee epäsuosittu, mutta mun mielestä z900 on ensimmäinen modernin z-sarjan pyörä, jolla on kiva ajaa. Eikä sekään ole lähelläkään oman luokkansa huippua. Jättäisin siis molemmat kauppaan, mutta 900 on vähemmän ikävä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Pitäisin Kawaa hintaluokassaan hyvänä valintana. Toinen mikä tulee mieleen tonninen GSX-S suikka. Taitaa olla vähän kalliimpi. Pikkasen parempi suorituskyky. Oisko varusteet samaa luokkaa.
......
Noin minäkin pitkään tuumin ja vaihdoin ysin kymppiin, mutta niin vaan neljän ajokauden jälkeen tuli palattua tuohon euro5-päivitettyyn ja vähän kasvaneeseen ysin triplaan, tosin Tracerin muodossa.Ei sillä ettei se kympin kone olisi ollut kiva silloin kun pääsee torvea avaamaan, mutta sivistyneessä arkipyörityksessä se oli janoinen ja kulku jotenkin väkinäistä. Voi toki olla, ettei z900 ja z1000 välillä ole tuollaista samanlaista kontrastia, kun en ole 900 ajanut, mutta toisaalta z1000sx:stä ainakin tykkäsin sen kolme kautta mitä sillä ajelin.
Z900 kooltaan vähän liian pieni 188 cm kuskille. Muuten on kaupungissa ja mutkateillä loistava. Reissuun ei sitten niinkään ainakaan minun kokoiselle.
Z 900
Tyylisyistä, onko Z900 RS vaihtoehto?
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Vaikka tämä
Jos pitää olla uusi, niin sitten perusmallin Street Triple tai 890 Duke.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Itsellä pituutta 189 cm. Kyllä pyörä pitää olla itselle sopiva, istumalla tuo ei nyt kuitenkaan kovin pieneltä vaikuttanut. Jalkatapit kuitenkin olivat ehkä turhan ylhäällä, en tullut katsoneeksi oliko niitä varaa säätää alaspäin.
Jonkun verran budjetissa on vielä varaa venyä, olisikohan esim tuo -21 vuoden gsx-s1000 sitten isommalle kuskille parempi? Pitää käydä ensi viikolla jossain liikkeessä ihmettelemässä.
Pyörän koko ja malli taitaa olla aika paljon ikäkysymyskin. Kiikarissa itsellä Triumphin 900 GT Pro.
Siinä tilaa, melko pysty ajoasento. Tehon vähyys vähän arveluttaa....![]()
Z 900
Vääntöä ja vääntökäyrää kannattaa ennemmin tutkailla. Huipputehon lukema tulee sitten siellä huippukierroksilla, kun sinne asti kirraa. Trumpalla on perinteisesti suunnilleen parhaiten ja tasaisimmin vääntävät moottorit.
Urheilu- ja rata-ajoon urheilumoottoripyörä, joka joikaa yläkierroksilla ja antaa suuren ranteita repivän huipputehon. Kadulla normiajossa ajetaan väännöllä ja pyörä lähtee kun kahvasta kääntää oli vaihde tai kierrokset mitkä tahansa. Kaksi tyystin eri asiaa. Sitten voi tehdä ajotilapiirroksen, jos oikein kovasti kiinnostaa mikä vetää milläkin tavalla missäkin vauhdissa.
Omissa pyörissä speed triple 1050 jäi mieleen, koska se väänsi "täysillä" 2500-rajoitin kun penkissä testattiin. Samoin tuossa faitterissa on suht murhaava keskialueen vääntö, mutta se ei kierrä kuin 10000rpm, joten huipputehon numero jää jonnekin 160hv pintaan. Bobberi vääntää väkevästi, mutta ei kierrä kuin joku 6000, niin hevosvoimaluku jää pieneksi. Vetää kuin höyryveturi.
Jos moottorissa on alle 100Nm/litra, se on kuristettu ja tukkoinen hengitykseltään. Hyvät moottorit ovat jossakin 115Nm/litra paikkeilla.
Viimeksi muokannut: B12; 31.12.2021 klo 20:25.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Uusia ajamattomia Katanoita Tuusulassa 13.490€, olisko se vaihtoehto?
Lähetetty minun SM-T875 laitteesta Tapatalkilla
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Jotain testiä parin vuoden takaa aiheeseen liittyen. Toki Z900 on hiukan parantunu tuon jälkeen http://www.billysbikes.co.za/new-rid...-vs-z1000.html
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ite vaihdoin Trumpan tommoseen -21 Z900. Kyllä on Trumppaa ikäväEi toi kawa huono pyörä missään nimessä ole, mutta Trumppa vaan paaaljo hauksempi kurvailla. Olisko topicin aloittajalla tarve kawalle?
![]()
Aprilia RS660
EX Kawasaki Z900, Triumph Street Triple R, Suzuki SV650S
Jos nakuista puhutaan niin lopultahan se polun pää löytyy Tuono V4:staTai vaihtoehtoisesti SF V4:sta jos on massimies tai tosi näppärä nakeistaan desmon kanssa
![]()
Stoopid is strong in this one.
Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
ex: Kawasaki Z900 '18
ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
Mun kokemuksen perusteella tommonen laajalla vääntöalueella oleva moottori on myös radalla huomattavasti parempi kuin semmonen keskeltä kuollut yläkireä pata. Muuttuva nokan ajotus ei varmaan ole uinut vielä näihin nakumalleihin, mutta jos kiinnostaa kokeilla hyvää moottoria niin esim. 2017-> tonnigixu on hämmentävän hyvä läpi koko alueen. Toki samantyyppistä fiilistä saa noista yli litrasista nakun koneista, mut ne ei yläpäässä joikhaa ihan niin pitkälle.
Mut alottajan kysymykseen: Jos itse olisin nakua valitsemassa niin Trumpan Triple mallit R:llä varustettuna olis aika korkealla. Samoin 890 Dukessa ilmeisesti saa pyörää ja ominaisuuksia ihan koko rahalla.
Superbike #7