Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 33:een 33:sta
  1. #31
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Tossa vähän hinnastoa:

    - Roadworks setup: $238 - this involves condoning off the area and deploying a roadworks team to commence repairs.
    - Removal of damaged guardrail: $28 per meter (3.3 feet)
    - Supply and installation of new guardrail: $69 per meter
    -Safety car deployment: $69 per half-hour
    - Wages for Nurburgring staff: $58 per half-hour
    - Complete Nurburgring closure: $1,500 per hour
    Saksassa vaaditaan maksut taaloina?
  2. #32
    Ahvenisto tekee tuossa virheen. syystä että pienet kerhot eivät voi ottaa sellaista riskiä, että tonnin budjettiin tulee 10tonnin lasku.

    No kaveri ehdotti että laittaa rataehtoon, että vastuu siirtyy kuskille. no kuka yksityinen kestäisi tuon, joten hän ei mene tuon kerhon ratapäivälle sitten. joten ratapäivän järjestämisen riski on kummassakin tapauksessa kestämätön kerholle. varsinkin autokerholle.

    joten ratapäivä järjestetään muualla. tai jätetään järjestämättä. Ahvenisto kärsii kun ei tule porukkaa.



    Ahveniston pitäisi tehdä tämä siten, että myisi samalla vakuutuksen ratavaurioille. Esim ratavaraus maksaisi tonnin, myisi siihen päälle 100-200euron vakuutuksen. tämä olisi hyvin kerhon kestettävissä ja järkevä ottaa versus riski 10tonnin laskuun. Kolarin todennäköisyys lienee sellainen että 100 euron vakuutusmaksullakin lopputulos on melko sama. lisäksi rahavirta on tasaisempi ja ennakoitavampi. Tietysti isoissa esim driftin tapahtumissa vakuutus pitäisi olla paljon suurempi, mutta normaaleille harrastuskerhoille tuo toimisi.
    Viimeksi muokannut: jaket; 03.10.2024 klo 16:21.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3.  
  4. #33
    Mä kuulinkin paikallisilta Fiat & Formula Vee-kuskeilta jo joitain viikkoja sitten, että Ahvenistolta tulee sellaisia lasku-ukaaseja ettei ole ennen nähty.

    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ihme ulinaa erityisesti toi "siirtämään kustannukset radan uudistamisesta kävijöiden harteille".
    Suosittelen vetämään kaiteeseen vaikka Nordschleifella ja katsomaan, kenelle lasku lähetetään ja kuinka iso se on.
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Ahveniston pitäisi tehdä tämä siten, että myisi samalla vakuutuksen ratavaurioille.
    Olihan nämä asiat siinä YLEn uutisessa katettu:
    Vaikka tuntuu siltä että Suomessa on muutenkin voimassa rikastumiskielto, niin erityisesti sellainen periaate on vahingonkorvausoikeudessa. Eräältä sivulta tiivistettynä "Vahinkoa kärsinyt ei siis saa hyötyä vahingon aiheutumisesta, minkä vuoksi korvattavaksi tulee ainoastaan todellinen vahinko."

    In Finland we have this thing called liikennevakuutus. Vasta saatiin uusi laki, ja edelleen vakuutus pitää ottaa vaikka kilpaa ajaisit. Se on sitten sama jääkö siinä kärsijäksi puutarhatonttu, lyhtypylväs vai kaide, liikennevakuutus korvaa sen mitä siitä korvattavaksi kuuluu. Vahingon kärsijä voi vakuutusyhtiön kanssa neuvotella laskutusperusteen oikeellisuudesta ja korvausmäärästä, mutta käytetystä puutarhatontusta et uuden hintaa saa.

    Eli vakuutus asiaan on jo olemassa. Laskuja saa lähettää vaikka minkälaisia, mutta maksaa ei välttämättä tarvitse. Voiko edes kahdenvälistä sopimusta tehdä asiaan joka jyräisi liikennevakuutuslain, en usko. Radan vuokranneelle taholle laskun lähettäminen onkin jo aika kelmi temppu, lähtökohtaisesti liikennevakuutus korvaa vahingot rikastumiskiellon mukaisesti ja kaikki muu on ekstraa, eikä ekstraa voi vahingonkorvauksen perusteella periä.

    Sinänsä pistää miettimään, ovatko ratayhtiöt lähettäneet aiemmin vakuutusyhtiöille laskuja ja onko aiemmin kellekään tullut mieleenkään lähteä perimään tätä kautta radan vaurioita.

    Jännityksellä odotan, milloin Alastarosta tulee lasku, kun traktori sai käydä lanaamassa Las Palmasin hietikot sen jäljiltä kun vedin jarrutuksen pitkäksi. Sinne tuli nimittäin ura. Tälläisestäkin varmaan saisi eritellyn laskun 130e/h ja minimiveloitus 1h, aloitusmaksu 100e/kerta, toimistomaksu 30e, ja koska oli pyhäpäivä niin voidaan laittaa sunnuntailisä ja tuplata hela hoito eli eiköhän 520e + alv riittäisi. Tämä toki sattui 19:55 eli hiekka tulisi kait muutenkin lanattua, mutta mitäpä siitä. Joku ilkeämielinen voisi sanoa että nämä asiat ovat normaalia radan päivittäistä toimintaa eikä siitä mitään voi veloittaa, mutta tarpeeksi aggressiivinen velanperintä (jos ei Parkkipate riitä, niin sitten Bandidos, tai vielä pahempaa, tekijänoikeusjuristit kehiin) varmasti kääntää maksuhaluttomuuden maksukyvykkyydeksi.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12