Aika erikoinen paketti, mitenhän mahtaa olla koneen keston kanssa?
Tehoa per kg ainakin löytyy kiitettävästi.
https://www.youtube.com/watch?v=8D9We0R6GuY&t=139s
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...%A4-varten.htm
Laitetaas vielä samplea äänistä:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4UeqXktmOg
Viimeksi muokannut: Zuba; 05.11.2021 klo 13:29.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Suzuki totes jo 70-luvulla, että ei kannata...
Yksittäinen helmi monen muun moottoripyörämeren helmen kanssa, mutta ei sen enempää.
Tolla tehopainosuhteella voi olla vinkeä ajaa. Ja sitten moottori poksahtaa...
PS. Videon katsottuani, tuosta ei muuten Euro 5:sta saa.
Tullaankohan tuota näkemään missään kisoissa ikinä? Onko potentiaalia?
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Wankelin perusongelma on käsittääkseni ollut männän ja sylinterinseinän tiiveys. Olisi hienoa jos tämä perusongelma olisi selätetty. Mutta ei tässä tekstissä näy vielä sen ongelman eliminoinnista mitään. Jos olen väärässä hyvä niin, mutta ...? Tuo savutus ei kuitenkaan hyvää kerro.
Do Wankel engines burn oil?
By design, Wankel rotary engines burn oil. The consumed oil helps lubricate the engine and ensure that it isn't damaged. This oil consumption also adds to the fuel economy and emissions issues that the design already has.
Wankel on kuin kaksitahtinen, ilma-bensaseokseen lisätään öljyä, jotta "männän" ja "renkaiden" voitelu pelaa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Siis tilaisin heti jos olis rahaa![]()
Tua vanha äijä, joka on tuas mukana suunnittelus tiätää yhtä jos toista wankkelista ja ne mazdan vastaavat on aika palio materiaali kehitykses jäljes ja aika lailla eri koneita ku toinen on hipo materiaalista prätkään suunniteltu ja toinen perus autohon.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Tuolla on erittäin havainnollinen esitys wankelin toiminnasta ja ominaisuuksista:
https://www.carthrottle.com/post/eng...ne-had-to-die/
Wankel ei ole kokonaisuutena mikään erityisen hyvä moottori. Erikoisuusarvoa tuolla lähinnä on. Samat tehot samasta tilavuudesta saisi nelipyttyisestä kaksitahtisesta. Mutta onpahan taas yksi ihan mielenkiintoinen kehitelmä muiden joukossa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Siellähän on joskus jopa joskus napattu wankelilla voittokin.
https://www.youtube.com/watch?v=9ihbMOFh2f8
Aika hyvin pärjäsivät muutenkin noilla Nortoneilla tuossa 90-luvun alussa.
Minkäslainen teho/vääntökäppyrä noissa wankel-moottoreissa on vs normi tonnari?
Tosta ku Nitrous sano Isle of Manista ni riittääkö polttoainetaloudellisuus ajaa kahta kierrosta täysillä? Jos riittää, ni saattaa olla aika lennokas peli Solbyn suoralla ku kevyt pyörä ni ei hakkaa niin kovaa.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Nelimukinen lie se paras konstruktio. Kilpailukykyiset 2t 500cc GP pyörät taisivat olla kaikki nelisylinterisiä viimeisen vuosikymmenen ajan.Ja miks kaksitahtiseen pitäis se neljäs muki saada mukaan tärisemään?
-- Brake later and open the gas earlier --
Ehkä syynä oli kuitenkin sääntöviidakko. Honda voitti -83 mestaruuden V3 -viissatkulla. Tähän lisättiin sääntöjen sallima neljäs pytty -84. Kaksitahdit saatiin pois, kun nelareille sallittiin kuusi pyttyä, ja 990 kuutiotilavuus. Kaksitahtiselle kuusisylinteriselle ei annettu koskaan mahdollisuutta.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ei niitä nelareitakaan 6 sylinterisiä muistaakseni ollut v.2002-2006, jolloin 2-tahtiset oli vielä sallittuja MotoGp-luokassa. Mike Hailwood kyllä voitti 250-luokan MM:n v.1966 kuusisyl. Hondalla, männät oli varmaan sormustimen kokoiset!
Edit. Se olikin kyllä nelitahtinen, muistin väärin.
En minäkään muista kutoskoneita olleen MotoGP:ssä. Menestynein yli nelisylinterinen taisi Honda RC211V, jossa oli V5 kone.
-- Brake later and open the gas earlier --
Hondallahan oli myös se ovaalimäntäinen V4, siinä kai tavoiteltiin lisää venttiilipinta-alaa kun 8-sylinterisiä ei saanut käyttää.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Rotaxin 600-kuutioisessa E-Tec-kakstahtikoneessa on 125 heppaa. Siihen kun lisäisi yhden pytyn niin olisi kolmesylinterinen 900-kuutioinen kakstahtimoottori ja 187,5 heppaa. Tähän kun laittaisi kunnon pakoputket ja muuta pientä säätöä niin saattaisi syntyä tuo 220 hv mitä wankerissa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Harmi, kun en löytänyt moottorista pikagooglauksella enempää tietoa.
Rotax 1630 ACE - 300 moottori (vesijetin moottori)
Näyttäs olevan kolmepyttynen ja (ehkä) 1630 kuutioinen.
Paino 88 kg
Performance / RPM 221 kW / 8000 rpm
Tuokin voisi olla ihan mielenkiintoinen kapistus rätkän runkoon...