Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 66:een 66:sta
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Kävin kattomassa yhtä saksalaista vähän ajettua yksisylinteristä, hinta ois ehjälle ja siistille melko linjassaan. Harmi vaan että takaiskari päästi öljyt pihalle kun ruuvasi esijännitystä ja renkaat on vuodelta 2006. Ei kuulemma voi yhtään pudottaa vaikka ois tonnilla remppaa ja sellasena myydään kuin on
    20v vanha pyörä ja onko hydraulinen esijännityksen säätö? Säätöä ei ole ikinä käytetty ja nyt käytettäessä 20v vanha o-rengas antautui tai sylinteriin kertynyt likaa ja alkoi vuotaa kun tiiviste liikkui lian yli. Tuskin se iskari päästi öljyjä vaan esijännityksen säätö.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    20v vanha pyörä ja onko hydraulinen esijännityksen säätö? Säätöä ei ole ikinä käytetty ja nyt käytettäessä 20v vanha o-rengas antautui tai sylinteriin kertynyt likaa ja alkoi vuotaa kun tiiviste liikkui lian yli. Tuskin se iskari päästi öljyjä vaan esijännityksen säätö.
    Tämäpä just. Mitä pikaisesti tsekkailin niin ei korjattavissa ja uus Hyperpro on sen 700. Ja oli se antautunut jo aiemmin kuten tuossa kerrottiin, säätö oli pyöritetty täysin ulos ja kiristin kun oli turhan pehmeän oloinen mun painolle. Kai ne luottaa siihen ettei innostunut ostaja huomaa.

Vajaat neljä vuotta sitten ostin siltä toiselta Joupilta GS:n, esijännityksen säätö oli tiedetysti jumissa kaupantekohetkellä ja sovittiin että korjaavat ennen toimitusta. No ei korjanneet, joten reklamoin ja sain sen verran palautusta että tilalle saattoi laittaa Wilbersin.

Ei tuo vuotava iskari ja vanhat renkaat mulle olisi mikään ongelma, mutta ehjän pyörän markkinahinnalla en rikkinäistä osta.

Huvittaa myös ton pyörän ilmoituksessa oleva teksti "Alkuperäiskuntoinen", joka pitää toki täysin paikkansa
    Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 30.08.2024 klo 17:28.
    Lajin halpuus viehättää.
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minusta tonni on sellainen perusyksikkö joka on syytä varata huoltobudjettiin ostipa sitten melkein minkä tahansa 5v vanhemman pyörän. Ketjut/rattaat, renkaat, jarrupalat, öljyn ja suodattimien vaihdot ja jotain pikkuhuoltoja niin se on siinä.
    Menee vähän OT mutta jos noissa kaikissa on sanomista niin pitää tosissaan tinkiä hinnasta alle 5000 pyörässäkin. Osina nuo ovat - toki pyörästä täysin riippuen - yleensä jossain 500-650€ jos ei tykeintä laatua laiteta joka puolelle, ja sitten on iltapuhdetta tiedossa tai merkittävä osa ylijäämästä korjaamolle menossa. Mutta ainoa kerta kun olen tonnin upottanut itse yli 10v pyörän kanssa on kun tietoisesti ostin huonosti pidetyn ja starttivikaisen pyörän. Eli on tuossa tonnissa minun mielestäni ilmaa jos yhtään pysyy jakari kädessä.

Toki, ovela ja kauppapuheen osaava motoristi ajaa halvimmalla, kun hankkii hyvin huolletun vehkeen heinäkuussa syyshinnoilla ja myy keväällä pelkästään enemmän ajettuna pois "pienellä huollolla tip top ajoon" ja sinnittelee jollain alkukesän.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Menee vähän OT mutta jos noissa kaikissa on sanomista niin pitää tosissaan tinkiä hinnasta alle 5000 pyörässäkin. Osina nuo ovat - toki pyörästä täysin riippuen - yleensä jossain 500-650€ jos ei tykeintä laatua laiteta joka puolelle, ja sitten on iltapuhdetta tiedossa tai merkittävä osa ylijäämästä korjaamolle menossa. Mutta ainoa kerta kun olen tonnin upottanut itse yli 10v pyörän kanssa on kun tietoisesti ostin huonosti pidetyn ja starttivikaisen pyörän. Eli on tuossa tonnissa minun mielestäni ilmaa jos yhtään pysyy jakari kädessä.
    No tämä oli sellainen worst case scenario. Kaikilla, kun ei ole aikaa, paikkaa, taitoa, halua tai työkaluja tehdä huoltoja itse.

Eli liikkeessä tehtynä hyviä osia käyttäen tonnariin:

- Renkaat alle: 500€
    - Ketjut/rattaat: 350€
    - Jarrupalat eteen 150€
    - Nesteet (öljy/suodatin, jäähdytys sekä jarrunesteet): 150€
    - Ilmanputsari: 50€

Tuosta tulee viivan alle jo pitkälti yli tonni. Kovin usein ei tietty kaikkea ole tarvis yhdellä kertaa tehdä ja on kiva kun kulut jyvittyvät pidemmälle ajalle. Mutta vähänkin enempi ajavalle nuo helposti osuvat ensimmäiseen kauteen. Itse tehtynä edukkaimmilla osilla ja tarjouksia hyväksi käyttäen säästää helposti useamman satasen. Erityisesti renkaissa voi säästää reilusti, jos tyytyy tarjouksesta ostettuihin vanhoihin rengasmalleihin ja saa ne itse väännettyä paikoilleen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Rikkinäinen hydraulinen esijännityksen säätö on vähän sama asia kuin paskana oleva Citroënin ilmajousitus, eli ajoneuvon ominaisuus/varuste joka on rikki.

No tämä oli sellainen worst case scenario. Kaikilla, kun ei ole aikaa, paikkaa, taitoa, halua tai työkaluja tehdä huoltoja itse.
    Eikä ne automyyjät siellä liikkeessäkään ala niitä pyöriä itse ropaamaan, joten heillekin tuotteen korjaamisesta aiheutuva kulu on melkein sama kuin kuluttajalle, toki nää saa vähennyksiin. Lisäksi päälle tulee vaivan ja organisoinnin aiheuttamat työtunnit, toki lattialle tulee tilaa kun fillari lähtee huoltoon
    Lajin halpuus viehättää.
  6.  

Eli liikkeessä tehtynä hyviä osia käyttäen tonnariin:

- Renkaat alle: 500

...

Erityisesti renkaissa voi säästää reilusti, jos tyytyy tarjouksesta ostettuihin vanhoihin rengasmalleihin ja saa ne itse väännettyä paikoilleen.
    Huomasin juuri, että Suomessa "5000e tonnari" on about 15-22-vuotias Blade/R1/jne (uskomatonta mutta totta) ja tottahan tuollaisella menee takakumeja enemmän kuin alakoululaisella Weetabixiä joten lompakko on sen osalta kuitenkin levällään.

En nyt ole ihan varma mihin suuntaan tämä vie argumenttia, mutta jäätävää on hintapolitiikka ja osaltaan otsikon liike ja muut vastaavat ovat tähän syypäitä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123