Itsellä vastaavat luvut, Rinta-Jouppi vs MP liike 4000€ vs 5400€..
Tarjosin omaa dukea R.J:lle. Tarjosivat näin syksyllä 7000€ jonka pikku neuvottelulla nous 7200€. pyörä 2018 ja ajettu 22tkm. En ihan vielä lähteny tekemään kauppoja.
KTM 990 SMT
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Keväällä kysyin Rinta-Joupilta paljon maksasivat pyörästä ni summa oli 3k vähemmän mitä mp-liike tarjosi suoralla ostolla. Välitysmyynnillä tuli 33% enemmän rahaa itselleni kuin Rinta-Joupin tarjous oli.![]()
Kumpi Ranta-Juoppo on ketjun aiheena?
Näitähän on:
Rinta-Joupin autoliike
J.Rinta-Jouppi Oy
No jompaan kumpaan itse kokeeksi tarjosin pyörää vaihdossa ja tarjous oli niin ala-arvoinen, etten viittinyt edes vastata.
No eihän tollasella vanhalla pyörällä mitään myyntiarvoa ole, eikä vaihtoautokaan ollut kallis. Silti olisin kuvitellut, että antamalla jotain vaihdossa joutusi maksamaan vähemmän kuin suoralla kaupalla. Tollasilla isoilla liikkeillä on varmasti kanavat, joilla pääsevät sellaisistakin ajoneuvoista eroon ilman tappiota, joita eivät itse ota myyntiin.
Mitä noita katellut, niin aika kovaa hinta luokkaa pitää noiden myymissä pyörissä![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Pitävät kovaa hintaa ja tarjoavat naurettavia summia.
Elokuussa kysyin mitä he tarjoaisivat 2021 vuosimallin Bmw S1000rr:stä jolla on ajettu 16800 km. Sain kirjallisen tarjouksen 21 k€. EN kommentoinut ennen kuin tuli whatsapilla kyselyä että miltä tarjous näytti. Totesin että ei aiheuta liikehdintää täällä päässä ja pidetään lakanan alla niin kauan että taas kiinnostaa.
Eihän se hullu ole tietty joka tarjoaa sen kummemin kuin sekään joka pyytää, mutta kait nyt joku järki pitäisi olla.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Pari pyörää myynyt jupille ihan ok hinnalla, mutta viimeksi kun kysyin vaihtoa niin olisi pitänyt laittaa väliä 6,6 rahaa, mutta toisaalla vain 3 rahaa saman hintaluokan pyörään![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Juuri möin s1000xr:n J. Rinta-Jouppi Oy:lle. Sain 100€ vaille sen mistä haaveilin.
Erittäin tyytyväinen olin kaupankäyntiin.
Näköjään pyytävät pyörällä 190€ enemmän mitä itse olisin hinnoitellut. (Tämähän on minulle ihansama, ei se minun enää ole)
Käytettyihin moottoripyöriin erikoistunut liike teki reilu 20% alemman tarjouksen.
En pahoittanut siitä mieltäni, voin tarjota kalustoani myös heille jatkossa jos sellaiseen on tarvetta.
"Oikea" moottoripyöräliike ei halunnut ostaa suorilla, ja kun pyysin hinta-arviota vaihturina uuteen niin eivät viitsineet vastata.
Freude am Fahren.
Toissa keväänä laitoin Ducatin nettimotoon, kun näytti kova kuhina olevan markkinoilla. R-J soitti, tinkasi satasia ja tehtiin kaupat. Maksoivat liikaa, pyytivät liikaa ja meni syksyllä persnetolla kaupaksi. Liekö terävöittäneet sen jälkeen toimintaa. Yleensähän liikkeeseen myyminen on ollut se epätoivoisin viimeinen oljenkorsi kun rahaa pitää saada.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Rinta-Jouppeja on kaksi eri firmaa. Toisesta ostin viime vuonna auton, toisesta pyörän. Molemmista vain positiivista kommentoitavaa.
.
[QUOTE=speedheadshot;6758288]Niin on ja ne on kaikki samaa firmaa... Mutta mitäs luulet mitähän liikettä tässä ketjussa tarkoitetaan?[QUOTE]
Vakaata faktaa vai EssonBaarin mielipide?
Tuolta just ostin pyörän, hyvä kauppa.
.
Maaliskuussa ostin 10R:n, sain ihan ok alennuksen, koska se paikanpäällä ei paljastunut siistiksi. Ajattelin että sen saa sillä säästetyllä tonnilla ihan ok kuosiin.
Keväällä (toukokuussa) kun sain sen varastosta pihalle ja ajoon alkoi ilmenemään kaikkea.
Vuosimalli ei täsmännyt ilmoitusta, eli ei myyty ylivuotisena.
Putki ei vastaa alkuperäistä, vedetty sivuun kun pitäisi tulla perän alta.
https://photos.app.goo.gl/73Pdx7z9vLkSEKWm9
Takarungosta puuttuu pätkä istuimen alta ja löytyi quickshifter mitä ei oltu ilmoitettu.
https://photos.app.goo.gl/uU1g9SiX6pXPeWUXA
Joka ikinen nippeli ja nappeli on hapettunut tai ruosteessa, tankin korkinkin piti liottaa auki.
Nämä ja pikkukierrosten röpötys johtivat siihen, että pyysin vaihtoa ehjään. Vaihdoin sitten Tampereen toimipisteeseessä olleeseen 10R:ään josta sitten maksoin täyden hinnan. Ei tultu vastaa yhtään vaikka lupasin maksaa ovh hintojen eron. Tämän ns.'08 mallin sanoivat menevän huutokauppaan, mutta kun nyt selaa nettimotoa niin se löytyy taas myynnistä.
https://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/3102127
Omaa vikaa tietysti oli, ostin vähän nopeasti ja en päässyt varastopaikkaan tutkimaan paremmin. Mutta luulin että olisi turvallista ostaa isosta liikkestä ja sieltä saisi asiakaspalvelua/takuuta, mutta olin väärässä.
'03 ZX-9R
Onko vanha raiskattu kisapyörä, kun kilometrejä ei tuon enempää ole tuohon ikään ja silti heikossa kuosissa?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
'03 ZX-9R
ostettiin pyörä kolmeviikkoa sitten j.r-j liikkeestä.
ei osteta sieltä enää koskaan mitään.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Kävin kattomassa yhtä saksalaista vähän ajettua yksisylinteristä, hinta ois ehjälle ja siistille melko linjassaan. Harmi vaan että takaiskari päästi öljyt pihalle kun ruuvasi esijännitystä ja renkaat on vuodelta 2006. Ei kuulemma voi yhtään pudottaa vaikka ois tonnilla remppaa ja sellasena myydään kuin on
Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 21.08.2024 klo 14:21.
Lajin halpuus viehättää.
Voi jestas. Pitäisikö alkaa pyörien kuntotarkastuspalvelu.
Käyttäjän ja korjaamon manuaaleissa käydään jo läpi kohta kohdalta WARNING - DANGER - CHECK - yms kohdat jotka pitää huomioida huolloissa ja jotkut jopa ennen ajoa. Samalla melkein kaikkien komponenttien pitäisi olla tasan tyyppihyväksyttyjä tai et saa myydä / ostaa / tulee sanktiota jos jäät kiinni.
Tähän maailmaan ei voi mitenkään sopia liike, jonka bisnes on ajoneuvomyynti, joka myy vaarallisilla renkailla ja samaten hengenvaarallisella öljyttömällä iskarilla olevan pyörän. Myyntipuheeksi ilmoittaa, tässä voi olla jotain mutta ostamalla hyväksyt riskit emmekä ainakaan korvaa mitään.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Jos tämä oli se Bmw X-country Tampereella? niin luettelin kaikki viat koeajon jälkeen ja kauppaa väännettiin viikko kaks. Olisi lopulta lähtenyt muistaakseni 3600 € - pyynti taisi oli 4800 € Mutta en löytänyt sopivan edullista taka-iskaria euroopasta mielestäni, että olisi suht nopeasti saanut pyörän ajoon. Ehkä mainitsemasi pyörä oli joku toinen, mutta tässäkin vuoti öljyt pihalle taka-iskarista.
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Takajarru nypytti siihen malliin hitaassa vauhdissa, että levy voi olla kiero. Nämä alla luettelin, että huoltoa vaillaja tarkistin s-postista niin 3,8 pyörä olisi lähtenyt.
Takaiskari alkaen n. 500-700 € Wilbers, Hyperpro tms. (ei kannata huoltaa vanhaa suhteessa sen laatuun, ikään ja huollon hintaan suhteutettuna)
Eturatas, takaratas ja ketju n. 140 €
Öljyt + öljynsuodatin n. 70 €
Sytytystulpat n. 20 €
Moottorin ilmansuodatin n. 15 €
Renkaat eteen ja taakse n. Metzeler Tourance tube 100/90 ja 130/80 n. 250 €
Takajarrulevy n. 70 €
Jarrunesteet muutaman euron
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
eli ihan samat mitkä menee mihin tahansa pyörään.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
No nyt on uudella 10R:llä pari kuukautta takana, vaihdoin kolaroiduksi osoittautuneen '08 pyörän tähän "ehjään" '10 malliin.
Muutama huomio.
- Ei rekisterikilpeä, eivät huomanneet puutetta ennen kun tulin koeajolle. Uusi kilpi tuli sentään parissa viikossa.
- Renkaat täysin loppu ja paineet baarin liian pienet.
Rengaiden vaihdossa huomattiin että etustefat vuotavat.
Ihmettelin muutaman kerran vastaantulijoiden valojen vilkutusta, kunnes tihkusateessa ajaessa tajusin että etuvalot ei toimi.
Myyjä suostui korvaamaan 200€ korjauksiin, etustefat sekä valojen releboksi.
Valot alkoivat toimimaan n. 75% ajasta kun kävin liittimet läpi, mutta varmaan jännitteensäätimen ja akun joutuu uusimaan. Joskus joutuu käynnistämään pari kertaa että valot menevät päälle.
Ketjut loppu, olivat ostettaessa aivan liian kireällä, toivottavasti eturattaan laakeri ei ole ottanut iskua. Vaihtoon talvella.
Kytkin tuntuu oudolta, talvella varmuuden vuoksi sen vaihto.
Etujarrut täytyy käydä läpi.
Äänenvaimenentimen on joku tehnyt itse tallissa, talvella e-hyväksytty pönttö tilalle.
Niin ja vapaan merkkivalo ei syty ellei vaihdepoljinta vähän vetkuttele, sammuu jos seisontatuki on alhaalla. Varmaan putsaamisella lähtee toimimaan.
'03 ZX-9R
En mitenkään puolustele Rantajuoppoa mutta :
Ainahan käytetyt pitää tarkastaa ostaessa että tietää onko niissä vikaa. Ketjut olisi ollut helppo huomata ja melko varmasti ne stefatkin olisi huomannut koeajon jälkeen, ei ennen. Valot pitäisi tarkistaa joka kerta kun lähdetään liikenteeseen. Äänenvaimennin on myös näkyvillä ja helpo tarkistaa.
Eli kun ostetaan mitä tahansa ajoneuvoa niin se tarkastus pitää tehdä kriittisellä silmällä eikä ostokiimassa uskoa että kaikki on hyvin. Paitsi jos ostaa oikeasti uutta pyörää, silloin on tehdastakuu pelastamassa tilannetta.
Stefat usein alkavat tihkua, jos pyörä seisonut pidempään ja tiivistyvät sitten käytön myötä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Niin no jos olet menossa ostamaan pyörää jonka myynti-ilmoituksessa lukee, että huollettu/huoltokirja niin ainakin itse oletan peruskulutusosien olevan kunnossa. Tuo mainittu pyörä on jo turvallisuusriski taka-iskarin ja renkaiden puolesta. Omistushistorian perusteella tuo on hyvä esimerkki vähän ajetusta, mutta huonosti huolletusta helmestä.
Tuossa hintaluokassa (alle 5000 € pyörät) on kustannus mielestäni melko suuri jos joudut laittamaan pyörään heti viidesosan hinnasta lisää tai enemmänkin jos teetät tarvittavat huollot. Ja ainahan kannattaa tingata
historia.jpg
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Minusta tonni on sellainen perusyksikkö joka on syytä varata huoltobudjettiin ostipa sitten melkein minkä tahansa 5v vanhemman pyörän. Ketjut/rattaat, renkaat, jarrupalat, öljyn ja suodattimien vaihdot ja jotain pikkuhuoltoja niin se on siinä. Ja pakasta vedetyssä pyörässä tuo raha ja enempikin menee takuuajan huoltoihin ja rengaskuluihin. Ilmaisia lounaita vaan ei ole ja peräänkuuluttaisin myös ostajan vastuuta tarkistaa kaupan kohde huolella vaikka olisi paha ostokiima päällä.
-- Brake later and open the gas earlier --