Mites hayabusa palvelee matka-ajossa? Lähinnä ajoasento arveluttaa, että käykö liikaa käsien päälle pitkässä matkassa? Kävin pienen koeajolenkin tekemässä vm.14 busalla ja muuten tykkäsin pyörästä todella, mutta kämmenet alkoivat pakottaa aika paljon etukenosta asennosta johtuen... liekö siihen tottuu kunhan ajelee enemmän. Tietysti myös yksilöllisiä asioita aina. Edellinen pyörä oli custom joten onhan se aika erilainen😆 Kuinkas hyvin busaan saa varustelua ja esim. geeli-istunta, tangon korotuksia yms? Vakavasti harkinnassa🏍
Hayabusalla pystyy ajamaan hyvinkin pystyssä niin halutessaan istumalla lähellä tankkia ja puristamalla jaloilla enempi. Monesti ite väsyneenä duunipäivän jälkeen pidän käytännössä polvilla kii pyörästä ja yhdellä kädellä ajan nii että kaasulla on max 3 sormea
Pisin reissu mikä ite on tullu tehtyä on Hki-Kajaani-Muhos yhessä päivässä eikä jumittanu olo.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Just yks puoltuttu raapas kuulan päätöspisteeltä lautalle. Nizza-Trave: 1700 kilsaa ja 14 tuntia.
Hyvin näyttäis taittavan matkaa.
Aika kiirettä se piti mutkillakin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
-08 busalla tuli käytyä alpeilla. Mahtava peli tuohon hommaan ja ajoasento miellytti ainakin itseä ja se ilmanvastushan kannattelee kivasti jo vähän reippaammassa matkavauhdissa. Tonne baanoillehan ne on tehty!
ZXR750 J "K"
Itse laitoin ex Gen2 Busaan Helibarsit helpottamaan pidempiä reissuja. Mutta ajeleehan tuolla, kun ei tee siitä ajoasennosta itselleen ongelmaa eikä pidä ylävartalon painoa koko ajan käsivarsien varassa. Hyvä sport tourer se on.
-- Brake later and open the gas earlier --
Kyllä nillä ajellee, jokusen kerran ajellut hki lähetyviltä päiväksi joensuuhun ja sitten takisin
saman moisia reissuja ouluun, joskus narvikista hki lähetyville,
etelämpän mene päivässä helpostikin 1500km parinakin päivän peräkäin,
1000km menee melkeen huomaamatta
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Helibarsit on aivan ykkös modaus näihin läskipötkäleisiin.![]()
Matkavauhdin kun pitää siellä 150-170km/h tietämillä mitä nuo haluavat ns. luontaisesti kutosella mennä, niin kilometrit kyllä maittaa.
Supermoto
Useampi setti 2-päällä heitetty eurooppaan alpeille ym. tms.
Hienosti menee.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Ajelin alkukesästä 2600km/3pv. Kaikki mahdolliset ajoasentovariaatiot tuli kokeiltua. Yllättävän paljon vaihteli ajofiilis esmes lämpötilan ja liikennemäärän mukaan (hikoilua, vitutusta etc.). Kansiset penkki toki auttoi hanuria. No problems.
Helibarsit tuli vaihdettua matkan jälkeen, eipä ne mitkään apehangerit ole. Orkkis stongallakin olisi voinut jatkaa...
Paras ja nopein matkamoottoripyörä edelleen![]()
haistakaa vittu, viva ukraina!
Busa 07 geelipenkki, tuplakupla ja tangonkorotus palat, noilla muutoksilla tuli todella hyvä ajettava. Kajaani-kuusamo-rovaniemi-pudasjärvi-kajaani noin 860 km, kajaanissa pyörän päälle ja kajaanissa pois pyörän päältä. Ei ole tarvinnut katua tuon pyörän ostoa.
Minulla korotuspalat geelipenkki ja tappiensiirtosarja. Tietysti sivulaukut ja pizzaboxi. Hyvä on matkaa taittaa. Pahinta tuolle pyörälle on nopeusrajoitukset.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Selvennetäänpäs hiukan mitä tarkoitin, tankkaukset tehtiin pyörän päällä istuen. Busa on myös siinä mielessä loistava matkapyörä että tankkaus onnistuu noinkin![]()
Gen2 olen päässyt noin 470km tankillisella. Enkä ajanut mitenkään älyttömän hiljaa. Gen1 pääsi maksimissaan 360km ennenkuin oli pakko tankata ettei joudu työntämään. Nämä Suomessa, Saksassa kulutus tietysti kasvaa mutta siinä missä Gen1 sai kuluttamaan 11 litraa sadalla menee gen2 8 litraa sadalla ( nopeudet on hiukan eri kuin Suomessa)
Pyörän päällä tankatessa tankkiin saa enemmän bensaa kuin sivutuella. Vielä enemmän sinne saa bensaa kun käyttää J-mallista putkea niin yläosan ilmataskunkin saa aika täyteen :-).
Minun Gen2 Busalla pääsi helposti alle 5l/100km kulutukseen. Tämä siis laskettuna matkamittarin lukemasta ja tankatusta polttoainemäärästä. Taloudellinen pyörä se oli ja yli 400km tankillisella oli ihan normisuoritus.
-- Brake later and open the gas earlier --
Miten lie muilla mutta omassa GEN2 mallissa bensamittari on vitsi. Kun näyttää että alkaa olemaan bensa lopussa niin tankkiin menee noin 13L. Tuossa vaiheessa noin 250km mittarissa.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Gen1 bensamittari on myös vitsi, mittarin mukaan bensa vähissä niin menee 11 litraa tankkiin.
Tiedän ainakin yhden toisen gen2 jossa mittari toimii hiukan samaan tyyliin ja se ressuvalo syttyy muistaakseni tosi myöhään.
Omassa toimii loogisesti ( myös entinen Gen1) , kun ressu syttyy niin tankkiin menee 16-17 l, kun neula on alle asteikon ( kokonaan siis, ei edes punaisella) niin tankki on aika tyhä, noin 20L menee.
Olisikohan se kohosysteemi taipunut noissa yksilöissä joissa bensamittari näyttää enemmän arvauksia ?
Busan bensamittarihan toimii käsittääkseni niin että sähköt päälle hetkellä luetaan tankissa oleva aineen määrä ja sitten lasketaan kulutuksen perusteella mihin se ajon aikana laskee. Eli voisi myös suuttimien ongelmat aiheuttaa vääriä lukemia. ( jonkin verran se aineen määrä vaikutta ajonkin aikana, kun tankkaa tyhjän tankin täyteen sähköt päällä niin se mittari nousee vaan puoleen väliin, joskus tyhjällä akulla en uskaltanut sammuttaa vaan oli pakko tankata moottori käynnissä)
Minun Gen2 Busassa bensamittari oli sellainen, että täydestä puoleen tankkiin mittarin neula vajoaa todella hitaasti ja puolesta tankista tyhjään neula vajoaa hyvin nopeasti. Eli mittari ei näyttänyt jäljellä olevaa bensamäärää mitenkään lineaarisesti. Täydestä puoleen tankkiin matkaa kertyi n. 300km.Miten lie muilla mutta omassa GEN2 mallissa bensamittari on vitsi.
Tällainen on kyllä hyvinkin tavallista monessa muussakin moottoripyörässä.
-- Brake later and open the gas earlier --
Ei ne mittarit kotiloissakaan näytä aina oikein. Ne vaikuttais näyttävän vain pinnankorkeutta, ja sen muutoshan ei kerro määrästä juuri muuta kuin sen että hetken päästä sitä on vähemmän kuin nyt.
Nyt kun on prossuja pyörät väärällään, niin sellaiselle olisi yksinkertainen homma laittaa muistiin taulukko jossa on anturilukemaa vastaava oikea litramäärä, joka sitten käännetään viisarinäkymäksi.
Ja kun ruiskupelit tietävät paljonko polttoainetta käytetään milläkin kohtaa matkaa, voisi asetuksissa olla kohta jossa voisi halutessaan kertoa tankkauksen yhteydessä että paljonko meni. Siitä voisi tarkentaa taulukkoa. Koodia se vain on, eikä edes paljon.
Jos on digimittaristo jo valmiiksi, yhtään rautapalikkaa ei tarvita lisää. Luotettavuutta jos ajatellaan, niin elektroniikassa luotettavuus on kutakuinkin suoraan verrannollinen liitosten määrään. Mikropiirin sisäkalut ei juurikaan vaikuta, piiri kuin piiri (tehopuolijohteet on asia erikseen).
SF 1098S
MTS V4S Sport
Oma kokemus vuosilta -08/09 gen 2.
Hyvin ajaa matkaa mutta taajamissa pyörimiseen parempiakin vehkeitä. Nopeilla siiirtymillä näyttää parhaat puolensa kun moottoritienopeuksilla tuuli sopivasti keventää käsille tulevaa rasitusta.
Penkistä riippumatta mulla aina persus puutuu pidemmillä siirtymillä ja tykkään hieman vaihtaa ajoasentoa jos vaan mahdollista. Busassa se ei ainakaan minulle onnistunut. Tuommoiset tonnin päiväsiirtymät minulle ihan utopiaa mutta jos sen viissataa pääsee niin voi olla tyytyväinen.
Näiden laitteiden hankkiminen on aina jonkinlainen kompromissi jos ei mahdollista pitää tallissa useampaa eri moottoripyörää, ja itsellä sen oikean etsiminen on kestänyt 30 vuotta eikä täydellistä ole löytynyt![]()
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Täällä myös Gen2 (MY09) kokemusta. Luinen hanurini puutui vakiopenkillä jo 100 km jälkeen, geeli-istuin auttoi jonkin verran. Lisäläski persaukseen ois varmaan toiminut paremmin. Maantienopeuksissa ajoviima jaksoi kannatella sen verran, että kädet kestivät hieman pidemmänkin etapin. Muutaman kerran tuli ajettua noin 500 km päiväetappeja, eikä loppumatka ollut enää mitään herkkua.
Moottori on mielestäni Busan paras puoli. Väkevä vääntö laajalla kierrosalueella. Eikä mitään tutinoita, kuten nykyisessä SDK GT:ssä.
KTM 1290 Super Duke GT '20
ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
ex. Suzuki GSX-R1000 '07
Itse kaipaisin omaan Gen1:een hieman muutosta ajoasentoon, mistäs porukka on tilannut HeliBarseja? Jos jollakin on jäänyt ylimääräiseksi niin saa tarjota.
2015 Hayabusa
2015 S1000RR
Tilasin Helibarsit suoraan valmistajalta:
https://www.helibars.com/suzuki/suzu...300r-hayabusa/
Ebaysta voi tietty katsella löytyykö noita parempaan hintaan joltain toiselta kauppiaalta. Kiinalaisiin halpiskopioihin en sotkeentuisi, kun melko kriittisestä osasta on kyse.
-- Brake later and open the gas earlier --
Mulla oli busassa BlackPath merkkiset helibarsin kopiot. Oli hyvä laatuiset ja sopuhintaiset. Toimituskin oli muistaakseni melko nopia.
Supermoto
motoluxe.eu sivustolta tuli parissa päivässä toimitus. Aidot Helibarsit siis, toimitus nopeampaa kuin olisi tarvinnut.
parikybää oli brexit tai jotain lisää![]()
haistakaa vittu, viva ukraina!