Hei
Tuli hommattua em. matkalehmä. Ihan mukava tällaiselle kauan sitten pieneen vanhaan nahkaan syntyneelle
Mutta asiaan: Etuiskarit tuossa huollettuani ( youtube videot apuna ) ihmettelin että kasausvaiheessa ei paljon jännitystä ole tulpan kiinnityksessä. Eli korkki kiinni melkein sormenpäitä käyttäen. Joustosta 130 mm noin 55-60 mm menee pyörän painosta kasaan! Jousi on pituusmitoissaan ja putki lisänä jatkona. Öljyä sallittu 490 ml.
Tai onhan tuo jousitus koeajoissakin ollut kuulemma "mukavuuspainotteinen", mutta tekisi mieli laittaa 20-30 mm paksu holkki putken ja tulpan väliin. Mitä öljyn pieni lisäys vaikuttaa ? Vai pitkät progressiiviset jouset?
MR
Tuli laitettua kaksi 6 mm "prikkaa" iskarin jousen ja tulpan väliin. Pikkasen nosti esijännityksen takia keulaa. Pitää kokeilla kun tarkenee ajaa![]()
Mr
Hei
Mikähän mahtaa olla taka-akselin kiristysmomentti XVS1300 pyörässä? tai mistä löytyisi Nm arvo ?
Mr
Joku toinen haku vihjasi kyseisen momentin olevan virheellinen.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onkos tullut visiota, että miten prikat vaikuttivat?
Tuli pojalle ostettua tuon pikkuveli eli XVS650 ja siinä pyörä+kuski 125kg painuu keula siten, että joustovaraa jää 45-50mm. Koko jousto taitaa olla 140mm. Kuulemma ei ole etupää lyönyt kertaakaan silti pohjaan kovissakaan jarrutuksissa.
Pyörän omalla painolla (kun pyörä pystyssä) painuu kasaan luokkaa 70mm. Taitaa hyvin samaa tasoa olla, kuin tuo sinun alkuperäinen tilanne, jos kokonaisjoustomatka 10mm lyhempi ja on pyörän omalla painolla painunut 55-60mm.
<p>XV1900</p>