Kysyn, koska en tiedä, mutta olin lukevinani jostain bmw-ohjastajasta, joka oli lomamatkallaan ongelman edessä...
Bensatankin korkki ei mennyt enää kiinni, koska siinä on sähköinen lukitus.... voiko olla näin?
Mallia K1600GT tai GTL
Että tulee vain mieleeni että MIKSI IHMEESSÄ tälläinen uutuuspatenttiropleemikeksintö....
Tiätty hyvää tässä tapauksessa oli se, että sai tankattua....:blink
Eihän vain ollut pyörässä virta päällä? Se ei toimi, jos on pyörässä virrat päällä, esim. sammutettu vain tappokytkimestä. Voisin kuvitella että sama ongelma voi tulla, jos laitetaan virrat päälle ennen kuin korkki on suljettu.
Itsellä ei ole ollut ikinä mitään ongelmia, enkä halua systeemistä luopua. Saahan sen koko läppä/korkki systeemin irroitettua Torx avaimella, jos oikeesti tulee hätä
R1250GS
Mulla se "ikinä" on ollut 3 ajokautta.
Se on tehty helpottamaan arkea, kuten Comfort Access saman merkin autoissa. Aika harvassa ovat ne, jotka haluavat mennä omaan autoonsa avainta lukkopesään tarjoamalla kun on helpompiakin tapoja olemassa. Eihän nykyään pääse kaikkiin autoihinkaan mitään rikkomatta, jos avain lakkaa toimimasta.
Suurin osa ongelmista on juurikin niitä tapauksia, että ei ole luettu käyttöohjekirjaa tai ymmärretty lukemaansa. Toki sitä ei käy kieltäminen, että joskushan nuokin menevät rikki, mutta niin menee kaikki muukin jopa ratakisko.
R1250GS
No hyvinhän se on pelitänyt, kun jo 3.s ajokausi....
Itse vain kun ajovermeiden ja etenkin ns. "pitokamppeiden" arvostuksena on aina ollut valintakriteerinä se toimintavarmuus.
Mitä enemmän nips-nakkeleita ja liirum-laarumeita, niin sitä enemmän vikoja tiedossa....
Tuollainen asia kun tankkaus, mitä nyt ei sentään montaa kertaa vrk:ssa tarvitse tehhä, (paitti juu tiätty ko lähdetään suorittamaan esim. HKI-Gibraltar saksan motarilla vapalla nopeuksilla 2h välein..), että olisiko tuo virta-avaimen työntö korkkiin sitten vaativa suoritus - jooo, voidaan tehhä tästä isompikin numero?
Mutta kiitos tiedoista! Eli tämä on todellakin tämän päivän beemereiden ominaisuus! Tankinkorkki sähöllä!
....jalkatapit seuraavaksi ja ne peilit tiätty.....?
Näitä keksintöjä on muissakin merkeissä ja useamman ajokauden kokemuksella on toimineet...ainakin tähän asti.
Tuo sähköinen tankin korkki on ihan kätevä, varsinkin kun pyörässä ei ole virtalukkoa eikä virta-avainta ensinkään.
Pitäisi sitten olla ihan oma tankinkorkinavain, jossitä ei olisi sähköisesti toteutettu.
DIAVELV4
Tuo on yhden kesän kokemuksella hyvä systeemi.
Sama kuin autossa adaptiivinen vakkari ja easy access. Mihin noita tarvii? Ja sitten kun autossa on sellaiset ei enää voi miettiäkkään uuden hankintaa ilman.
Joo kaverin Multistradassa oli se avaimeton juttu eli avaimet taskussa, pyörä käyntiin ja tankin luukku yms. toimi sitten ilman roplaamatta. Sitä en tiedä miten Ducati suhtautui virtojen päälläoloon. Tuntui aika kätevältä kyllä noin vierestä seurattuna.
Voi se meinaan ihan tavallisen tankin korkin lukkokin mennä jumiin.
FJR -17
Niin, kaikista hulluinta tässä on se, että tuppaavat olemaan valmiiksi maahantuodut Bemarit kaikilla herkuilla. Joten jos haluat uuden pyörän ilman lisä tingentangeleita pitää se tilata. En ole kyllä yhtään uutta Bemaria ostanut oma on vuodelta 2015.
Jos purnata saa niin mulla harmittaa se, että pelkän turvavarusteen aktivoinnista peritään suolaisia maksuja. Esim ABS Pro aktivointikoodi maksaa yli 300€, vuosi sitten se maksoi 500€
R1250GS
Sähköisen korkin otin tohon duksuunkin. Se etu siitä on että tankatessa ei köppäkoura pudota avaimia, mittarin vieressähän vaanii petollinen sadevesikaivo. En ole vielä pudottanut, enkä halua kokeillakaan. Sanoisin että jos on avaimeton systeemi niin sitten korkkikin saisi sitä totella. Jos virtalukko tarvii avaimen niin sitten sähkökorkista ei ole hyötyä, avainhan on siinä vierellä tyrkyllä.
Omat kommervenkit on autoissakin. Minissäkin on ovessa painike jota täytyy painaa kahdesti, hetken päästä mittaristoon tulee teksti että voi tankata. Muuten ei kansi aukea.
SF 1098S
MTS V4S Sport
No mikäs idea se sitten tuossa on olevinaan...voi hyvää päivää! Teksti jossa lukee: "voi tankata" !
Meikäläisen -93 mallin corollassa tankinluukku aukeaa kovillakin pakkasilla vaijerilla, (juu, eikä muuten mene poikki.- tosin vasta 360.000 ajettu), löytyy kätevästi penkinvierestä, ja mikä parasta: vaikka kaikki ovien lukot toimii, ei ovia tarvitse laittaa lukkoon, koska ketään ei tuo vm. ja malli kiinnosta!
-Ohjauspyörä kääntyy portaattomasti, ilmastointi on täysin freoniton, ja siten huoltovapaa, (ikkunamalli), ja adaptiivinen cruise, peräänajojarrutus, kaistaohjus, luistonesto, autopitkät, sadetunnistin, yms. apuohjelmat täysin manuaalisesti nilkassa ja notkeissa ranteissa. Enkä koskaan ole perään- saati kenenkään päälle vielä ajanut (anno.1980).
Mutta täähän onkin tiätty kateellisen juttuja...kai sitten?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Moottoripyöriin siirtyy pikkuhiljaa niitä varusteita, joita autoissa on ollut jo vuosikymmeniä...![]()
Mikä tahansa ruiskuvehje, niin yksi katkennut johto tai hapettunut liitin jossain ja matka loppuu siihen.
Jos ei halua sähkövian katkaisevan matkaa, niin miksi pitää ostaa mitään 70-lukulaista uudempaa?
2x HD, 2x Savage
Aikamoista uus avuttomuutta jos matkanteko loppuu bensatankin korkin toimimattomuuteen. En todellakaan usko, että jäisit takahikiän kylmäasemalle jumiin, vaikka moinen epäonni kohtaisi jutaus reissuillasi. Piti käydä ihan katsomassa pyörää ja voisin väittää, että lukkoon pääsee käsiksi irroittamalla 2 torx pulttia korkin kehyksestä (Kehys ei ole ainakaan r1200R:ssä yhtenäinen). Mulla ei ole aina tosin työkaluja mukana, mutta aina yhtään pidemmillä reissuilla on Leathermanni messissä.
Joo kyllä kaikki oli ennen paremmin, ei matka katkeillut![]()
R1250GS
Adaptiivinen vitutti. Pitäis olla adaptiivisuus erillisenä valintana. Päästänyt saatana motarilla kenestäkään ohi. Sai räplätä tai vaihtaa kaistaa kilsaa ennen seuraavan auton perää.
Kaistavahtikin on perseestä. Onneks sen saa parilla peukalon liikkeellä pois, ja muodostunee automaatioks pikkuhiljaa.
DSG-vaihteisto. Apinan suunnittelema. Pienessä loskassa heitin manun puolelle ja pari pykälää pienemmäks kun olin motarin ohituskaistalla, ihan tuntuman vuoksi. Sitten kun annoin ihan hinan siinä loskassa kenkää, löytyikin kickdown. Mitä vittua!? Tällainen M-asento.
Näitä vehkeitä suunnittelee nykyään noi tyypit, kun suhaa kaupingilla puhelin kädessä sähköpotkulaudalla, eikä autoa ole ikinä ajettu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Taitaa olla varminta hankkia täysin mekaaninen diesel.
Ready to race
Katkojankärkiä on on joskus viilattu levikkeellä ja matka jatkui. Minulla joskus tuli taunukseen oikonen ja poltti koko johtosarjan konepellin alta. Akun plussa irti ja vedin hyppypiuhan akusta puolalle ja työntämällä käyntiin. Mikään sähköinen ei toiminut, mutta kone kävi ja perille päästiin. Romuista löytyi johtosarja. Yhdellä pistokkeella tuliseinässä kiinni ja olikohan tunnin tai parin homma.
Mutta kyllähän noissa tosi vanhoissa aina pystyy tavalla tai toisella soveltamaan, jos ei iso mekaaninen vika. Isän veli oli joskus tehnyt tien varressa bensapumppuun kalvon koivun tuohesta, että pääsi jatkamaan matkaa.
Tuossa Bonnevillessa on minulla vakkari ja onhan se ihan jännä lelu, mutta ei nyt täysin ehdottoman välttämätön.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tästä täysin samaa mieltä, adaptiivinen vakkari on täysin perseestä ja täysin tarpeeton, jollei halua ajaa aivottomana muiden määräämää tahtia. Onneksi omassa autossa voi kätevästi valita kumpaa käyttää, pyörässä se on aivan tarpeeton kuten tavallinenkin vakkari, mutkateillä prätkässä vakkari päällä, voi hyvää päivää!
Mä oon aatellut, että tuo tankkauspainike on näiden ”korkittomien” ominaisuus. Ainakaan volvossa ei siis ole enää mitään bensakorkkia joka pitäisi avata, vaan tankkausluukun alla on torven päässä vaan jousikuormitteinen läppä joka väistää pistoolin tieltä. Polttoainehöyryjen tallessapidon, vesisuojauksen yms takia tankkausputkessa on sitten oltava jonkinlainen moottoroitu venttiili, joka pyydetään auki nappia painamalla. Mitään järkeähän tuossa ei ole, mutta onhan se kiva kun nytkin kerran 3,5kk aikana säästi itseltään sen korkin aukipyöräyttämisen vaivan painamalla nappia.![]()
Mulla on ollut kohta 15 vuotta Leatherman Wave ja siinä on tälläkin hetkellä sopiva Torx kiinni. Toki jos oikein tiukkapaikka tulee niin sitten pitää kaivaa avain jostain esille että saa matkustajan istuimen irti. Arvaat varmasti millaisella päällä oleva ruuvitaltta löytyy Bemarin alkuperäistyökaluista?
R1250GS
Ajelin e61 bemarilla vajaan 2 vuotta ja enpä mitään autoa ole korjannut yhtä paljon, siinä oli kyllä muutama insinöörien älynväläys toteutettuna, sähköinen ohjauslukko ei avautunut aika ikkunassa mikä oli annettu , vikakoodille oli laskuri ensin keltainen häly ja kun laskuri täynnä niin olisi tullut punainen ja autolla ei olisi pystynyt ajamaan.Öljytikun puuttuminen oli kanssa mielenkiintoinen älynväläys, ei oikein herättänyt luottamusta kun välillä näytti pari palkkia väärin öljyn tason![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Missä muualla uusia innovaatioita ja systeemejä kestotestattaisiin ellei kuluttajalla.