Tulokset 1:st 17:een 17:sta
    Arvasin, ett on ihan turhaa rplt uutta navia sohvalla, kun vasta reissussa selvi, miksi se on paska laitos.

Kun laittaa reitin, niin lyhin ja nopein valinnat toimivat luultavasti hyvin, mutta ne valinnat ovat minusta autoja varten.

Mutkainen reitti on varsin riemukas valinta. Jos lhdet Raisiosta Jyvskyln, niin toki kannattaa knty Naantaliin pin, koska se on vastakkaisella suunnalla, mutta tuleehan siit toki mutkia matkaan. Hyv mielt moinen valinta tuottaa mys silloin, kun se kierrtt jonkun tuppukyln keskustan kautta ja sitten taas jatketaan vanhaa reitti.

Extra bonuksena tm tapahtuu siten, ett vaikka pllystmttmt tie ovat valittu pois, niin reititys kierrtt hikisen ja hiekkaisen mkkitien kautta, jonka jlkeen palataan taas alkuperiselle reitille.

Tytyy olla erikoisen tarkka ja varmistua, ett pitkn reitin kaikki kohdat ovat jrkevi ja tm kai onnistuu parhaiten lismll tarpeeksi vlietappeja.

Kunpa joskus tulisi sellainen pivitys, ett valinta "mutkainen tie" veisi oikeaan suuntaan, eik tuottaisi jrjettmi kiertoteit...

Joo, lopuksi mentiin taas Google mapsilla etappi kerrallaan.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Onko niden nykyajan ohjelmien tarkoitus vapauttaa vai vangita? Ite oon jttnyt nm pois ja mennyt kotimaan sisll karkeammilla suuntaviivoilla ja etappien vlit ajetaan siell miss mennn. Vlill voi pyshty ja kaivaa puhelimen taskusta ja katsoa, ett on suurinpiirtein siell miss pitisikin olla. Monasti puolivahingossa lytynyt hienoja reittej ja jotenkin mys mukavaa kytt omaa muistiaan tietokoneen muistin sijasta. Tm kaikki tietenkin muuttuu silloin, jos ajetaan jotain ajosuoritusta tai maastossa tms. mutta normiajossa asfaltilla reitit on niin selkeit, ett en ole nhnyt tarpeelliseksi seurata navia tms. jatkuvalla sytll vaan edet mieluummin vaikka seikkailuhengess sek muuttaa reitti tuon tuosta itselle sopivammaksi.
    Tuo kvi eilen mieless, mutta noin yleens olen halunnut, ett voisi keskitty ajamiseen ja tti kertoo milloin pitsi knty. Kaupungissa esimerkiksi hotellin lytmisess knnykk tai GPS-laite on kyll todella hyvn apuna.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyrilyn
    Motoristin paperikartalla mentiin tmkin kes, kuten kaikki aikaisemmat kest. Puhelin on lytn.
    Kotona usein lpprin ress vhn katselen etukteen, ett mist ja miten. Tien pll suunnitelma voi toki el. Hienointa on ne harvat hetket kun onnistuu hetkeksi psemn tilaan, ettei tied miss on tarkalleen. Ajaa vaan, kyll sielt jotain lytyy.
    Ext: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.

Se on ihan hyv fiilis,kunhan tankissa on pensaa ja asemien etsiminen on hyv ominaisuus nykyvehkeiss.
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Puhelin on lytn.
    Kotona usein lpprin ress vhn katselen etukteen, ett mist ja miten. Tien pll suunnitelma voi toki el. Hienointa on ne harvat hetket kun onnistuu hetkeksi psemn tilaan, ettei tied miss on tarkalleen. Ajaa vaan, kyll sielt jotain lytyy.
    Samoilla linjoilla, paitsi ett paperikarttaa en ole kuskannut 15vuoteen. Forecasta varmistan ettei ajosuunnalla ole sadetta, matkalla bongaan navista sopivan nkisi ptki, ja sitten ajelen hetken aikaa. Jossain vaiheessa katon navista ett minne olen joutunut. Navin jos antaa sil jo ajetut ptkt niin lytyy paremmin uusia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Navi jos joku osoite lhell tai kiire,hupiajelussa fiiliksen mukaan. Joskus miettinyt kompassia,olis suunta ainakin oikea. Vlill kyl tulee hiekkatiell navista katsottua miten tlt psisi pois helpoiten.
    Ehk huolsin,ehk en,so not kunhan mopo kulkee...
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    .
    Joo, kuvailemiisi ilmiihin on tullut trmtty.
    Toimiva tapa ollut ett perusasetus on "nopein reitti", sit hakee mrnpn ja lopuksi laittelee vlietappeja haluamilleen mutkaptkille. Itse kun nykyn hakemalla hakien yritn pysy soralla, niin taktiikka edellytt ett vlipisteit laittaa riittvn tiheesti.

Suhtaudun asiaan "maailma ei ole valmis" - tyylisell filosofialla. Markkinavoimat mainostaa monenmoista featurea jota koodaajat eivt ole saaneet hiottua tydelliseksi. Ehkei ihan nin soisi olevan mutta en kyll lhde sotajalalle asiasta. Synnyinkodissa oli ulkohuussi ja saunaan vesi kannettiin ksin joten onhan tmmnen gps joka korvaan huutelee ohjeita kuiteski edistyst jo tllisennkin.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Samoilla linjoilla, paitsi ett paperikarttaa en ole kuskannut 15vuoteen. Forecasta varmistan ettei ajosuunnalla ole sadetta, matkalla bongaan navista sopivan nkisi ptki, ja sitten ajelen hetken aikaa. Jossain vaiheessa katon navista ett minne olen joutunut. Navin jos antaa sil jo ajetut ptkt niin lytyy paremmin uusia.
    Min taas kannan paperikarttaa juuri siksi, ett siit nkee erinomaisella tarkkuudella, ett mitk ptkt ovat soraa ja mitk asfalttia. Oman silmn visuaalinen reititysalgoritmi oikeanvrist viivaa oikeaan ilmansuuntaan toimii paperikartan kanssa merkittvsti paremmin kuin navin tai googlemapsin selailu. Navia voi sitten kytt valitulla reitill pitmiseen. Toki paperikartankaan pllystetieto ei ihan 100% varmaa ole, ja huono asfalttitie on pahimmillaan huonompi kuin hyv soratie.
    Itsell TomTom rider ja kyselin aikoinaan TomTom ett jos valitsee jnnittvn reitin niin miksi se yli ajaa sinun valinnan vlt hiekkateit eli ohjaa niille jos sopiva semmoinen lytyy ja sanoivat ett juu nin se toimii. Ehdotin heille ett tekevt tuon niin ettei ole suositus vaan vaatimus (tosin nyt kun pyr vaihtunut niin ei vli).

Itse jos reissua teen tai jotain niin kytn mydrive.tomtom.com siell voi helposti tehd reitin ja muokata ja sitten synkata se naviin ja tuolla toimii paremmin tuo vlt hiekkateit vaikka valitsee jnnittvn reitin.

Itse olen huomannut nyt kun TomTom vaihtui 400 -> 550 ett tuossa 550 nuo nopeusrajoitukset on ihan perseelln, antaa ihan mit nopeusrajoituksia sattuu eli ei voi luottaa siihen yht ett ajatko 50 vai 80 alueella. 400 piti paremmin paikkansa en kyl ymmrr miten nuo eroo toisistaan.
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
    Lainaa tube68 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen huomannut nyt kun TomTom vaihtui 400 -> 550 ett tuossa 550 nuo nopeusrajoitukset on ihan perseelln, antaa ihan mit nopeusrajoituksia sattuu eli ei voi luottaa siihen yht ett ajatko 50 vai 80 alueella. 400 piti paremmin paikkansa en kyl ymmrr miten nuo eroo toisistaan.
    Nopeusrajoitustieto on karttatiedon mukana. Jos naveissa on eroa nopeustiedoissa tarkoittaa se sit ett niiss on eri ikiset kartat sisll.

On kuljettajan vastuulla pit huoli ajonopeudesta, navin tieto on viitteellinen.
    Suzuki SV 1000 N K4
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
    Luulisi ett Navi on periatteessa niin hyv kuin sen kartta. Eli kannattaa pivitt jos mahdollista. Mutta joissain on kyll aika raivostuttavia ominaisuuksiakin. Ajelin taannoin itse tyytyvisen BMW Navi 4:ll 32 km vrlle reitille, jonka jlkeen laite kski knty kaksi kertaa vasemmalle eli tehd tysknnksen. Miksi se ei stna voinut sanoa sit heti kun ajoi vrn liittymn?
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    On kuljettajan vastuulla pit huoli ajonopeudesta, navin tieto on viitteellinen.
    jep kartat on aina uusimmat mit tomtom saa ja tuo sinun kommentti on on kyll ihan tiedossa

Ihmettelen vain ett mit ovat tehneet kun eivt en pid en paikkansaa paikoissa miss rajoitusta ei ole edes muutettu pitkn aikaan...
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Luulisi ett Navi on periatteessa niin hyv kuin sen kartta. Eli kannattaa pivitt jos mahdollista. Mutta joissain on kyll aika raivostuttavia ominaisuuksiakin. Ajelin taannoin itse tyytyvisen BMW Navi 4:ll 32 km vrlle reitille, jonka jlkeen laite kski knty kaksi kertaa vasemmalle eli tehd tysknnksen. Miksi se ei stna voinut sanoa sit heti kun ajoi vrn liittymn?
    Joissain on asetus ett onko U-knns kielletty vai sallittu. Mulla joskus jos menee omaa reitti niin yritt kierrtt lenkin kautta takaisin ja jos lenkki ei ole mahdollista tehd heti niin sitten sinnittelee hyvinkin pitklle.
    FJR -14
    Vajaan viikon aikana tuli kierretty n.1800km ja ehk Rider on kohtuullisen hyv vehje, kunhan opettelee sen metkut, eik luota automaattireitityksiin. "Ei ole mahdollista ilman pllystmttmi teit" (jotenkin noin) on ihan soopaa ja se tietysti hm, kun luulee niit reitill olevan. Ehk paras asetus on "nopein reitti"+ "vlt moottoriteit"

Se nyt tuli selvksi, ettei talvella ostettua laitetta opi kyttmn sohvalla.
    Toimivin combo on se nopein ja pllystmttmien vlttely.
    Kandee laitella niit vlipisteit sinne miss haluaa ajella.
    Jotain, jossain, silloin tllin!
  17.  
    Taitaa olla joka navilla sama. Zumoonkin saa tolkun kun riittvsti reitiss tppei.
    GEN2
    Slava Ukraini!