Sivu: 7 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 280:sta
  1. #181
    Ainakin olis helpompi toteuttaa kuin kaks ketjua. Muuten mietin tossa että jos ton tekee yhdellä ketjulla niin eikös tuo eturatas-takaratas väli muuta pituuttaan jousituksen liikkuessa eli tuohon "alajuoksulle" ois varmaan hyvä laittaa jousikuormitettu rissa ja käyttää vähäsen ylipitkää ketjua
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #182
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Ainakin olis helpompi toteuttaa kuin kaks ketjua. Muuten mietin tossa että jos ton tekee yhdellä ketjulla niin eikös tuo eturatas-takaratas väli muuta pituuttaan jousituksen liikkuessa eli tuohon "alajuoksulle" ois varmaan hyvä laittaa jousikuormitettu rissa ja käyttää vähäsen ylipitkää ketjua
    Alkaa kuulostamaan jo todella jännältä. Kun näitä kuvia katsoo niin itse en harkitsisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin kahden ketjun käyttämistä, onhan tuo ketjulinjan liike / akselivälin muutos aika merkittävä joustoissa - mitäs sitten kun se ketju pomppaa hemmettiin välirattaalta kun jousikuormitettu kiristysratas ja takajousitus osuvat epäedulliseen vaiheeseen keskenään kun vetää pitkin supisuomalaista kärrypolkua sinkki kireällä.

    Jos offset-rattaan tekeminen on vaikein rasti, niin väittäisin että pääset myös vähemmällä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  3. #183
    Tuntuu kyllä omaankin mutuun paremmalta ratkaisulta tuo kaks ketjua... Hämärä muistikuva että oisin jopa joskus nähny jossain myynnissa "tuplarattaita", tiedä vaan sitten saako semmoista 428 jaolla vai mitä tässä nyt sit käyttääkään, joku 530 taitaa olla melkoisen "overkill" tämmöseen.

    Edit: näköjään saa valmiina laakeroituna tuplarattaita kun joissain atv/utv systeemeissä käytetään moisia ja hintaakaa ole kun kakskymppiä. Yks sellanen ja pätkälle limpparia.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #184


















    Sinnehän se sujahti. Kuten arvelinkin alakatteet ei enää mahdu kunnolla paikalleen mutta se on korjattavissa myöhemmin. Ketjulinjan muutos ei olekaan ihan niin raju kun alunperin kuvittelin sillä sain houkuteltua konetta vielä jonkin verran ylemmäs mutta tod näk se väliratassysteemi täytynee silti rakentaa mutta siitä sitten jossain myöhemmässä jaksossa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #185
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Alkaa kuulostamaan jo todella jännältä. Kun näitä kuvia katsoo niin itse en harkitsisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin kahden ketjun käyttämistä, onhan tuo ketjulinjan liike / akselivälin muutos aika merkittävä joustoissa - mitäs sitten kun se ketju pomppaa hemmettiin välirattaalta kun jousikuormitettu kiristysratas ja takajousitus osuvat epäedulliseen vaiheeseen keskenään kun vetää pitkin supisuomalaista kärrypolkua sinkki kireällä.

    Jos offset-rattaan tekeminen on vaikein rasti, niin väittäisin että pääset myös vähemmällä.
    Saatettiin huomiooni toisella foorumilla semmoinen homma että noin lyhyt ketju kuin tuo ensimmäinen tulisi olemaan, varsinkin niin suojatussa paikassa kuin se tulisi olemaan, kuumenee käytössä niin paljon että se kohtalaisen nopeasti paistaisi omat tiivisteensä ja kohtapian perään räjähtäisi joten homma tultaneen toteuttamaan yhdellä pitkällä ketjulla mutta vetävälle puolelle laitetaan rissan sijaan laakeroitu ketjupyörä ja pitkälle alajuoksulle käsivarren päässä oleva jousitettu kiristinrulla pitämään huolen ettei kettinki pääse löystymään ja pomppaamaan pois paikaltaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  6. #186

    En helvetissä maksa kahtasataa rahaa raiserikahvoista jos mulla on sekä materiaalit että pari tuntia aikaa ihan omasta takaa.



    Pointtina lähinnä se että jarrupääsylinteri ottaa kiinni kelloihin ja vasemman puolen nappulaboksi raahaa katteeseen, puhumattakaan näistä mun rikkinäisistä ranteista... Nyt tuli vaan pari muuttujaa matkaan nimittäin nyt se jarrusylkkä ottaa kiinni tohon yläkolmion puristimeen joten hieman pohdinnan alla taivutanko tankoja hieman taaksepäin vai hommaanko radiaalisylkän, ensimmäinen optio tuntuisi paremmalta sekä ranteiden että lompakon kannalta.

    Seuraavaan päivitykseen saattaa vierähtää tovi sillä vahvasti vaikuttaisi että näitä tehdessä mun TIG kone meni särki. Täytyy yrittää selvittää vieläkö siinä on takuu voimassa, mitä sille tapahtui ja voiko sen ehjästää...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #187
    Asiallinen meininki ja makea projekti mutta noita kahvoja tarkastelisin parikin kertaa ennen liikenteeseen lähtöä. En ihan ainevahvuutta hahmota mutta tälleen puolityökseen metallihommien kanssa pulaavana ja lopun aikaa pyöriä rikkovana tuo latanpätkä putkiosien välissä näyttää aika helposti taittuvalta.
  8. #188
    Tod näk alapuolelle tehtäneen vahvistuskolmiot mutta koska se tiggi meni vissiin paski en saanut tehtyä sitä ainakaan ihan vielä. Mietin kanssa että mitenköhän kestää ja kyllä ne hiukan fleksaa mutta kyllä ne ainakin punnertaa kestää paikallaan mutta tosiaan ihan mielenrauhan vuoksi varmaan vielä vahvistan. Välikappale on 6mm teräslevyä ei lattaa, ja putki on 22x1.5mm.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #189
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Välikappale on 6mm teräslevyä
    S235 vai S355?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #190
    Siihen en osaa vastata kun pala on jostain hukkalavalta aikoinaan dyykattu mutta on se lattaa selkeästi kovempaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  11. #191
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    on se lattaa selkeästi kovempaa.
    Jos on jotakin muuta kuin rakenneterästä, onko huolehdittu oikeasta korotetusta työlämpötilasta, oikeasta lisäaineesta, palkojen välilämpötilasta, jäähtymisnopeudesta ja jälkilämpökäsittelystä?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #192
    Mitenniin tehdään asioista monimutkaisia
    B12 on kyllä oikeassa, lujemmat laadut osaa joskus kareta ja haurastua hitsatessa ja lopputulos voi olla jännittävä. Tosin niin se on myös jos tuo taittuu vaikka johonkin röykkyyn jarruttaessa. Itse vältän viimeiseen asti hitsisaumoja väsyttävällä kuormalla olevissa rakenteissa mutta aina ei voi välttää. Tuollaista jos tekisin, tekisin kokonaan putkesta. Katkaisut 45° kulmaan ja sitten kiertää putket semmoiseen asentoon että saa saman muodon. Tulee paljon jäykempi kun saadaan poikkileikkausalaa ja vielä taivutuksen suuntaan leveyttä.
  13. #193
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Mitenniin tehdään asioista monimutkaisia
    B12 on kyllä oikeassa, lujemmat laadut osaa joskus kareta ja haurastua hitsatessa ja lopputulos voi olla jännittävä. Tosin niin se on myös jos tuo taittuu vaikka johonkin röykkyyn jarruttaessa. Itse vältän viimeiseen asti hitsisaumoja väsyttävällä kuormalla olevissa rakenteissa mutta aina ei voi välttää. Tuollaista jos tekisin, tekisin kokonaan putkesta. Katkaisut 45° kulmaan ja sitten kiertää putket semmoiseen asentoon että saa saman muodon. Tulee paljon jäykempi kun saadaan poikkileikkausalaa ja vielä taivutuksen suuntaan leveyttä.
    No nyt sit saatana sanot... Vittuku olis keksiny ton itte eilen... No eipä tossa paljon mitään menetetty, hitsausharjoitusta jne... Joo teen varmaan putkesta uudet myöhemmin kun saan ton kipinäboksin polttamaan rautaa taas...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  14. #194


    No nyt oli kyllä Opastamon pojilla sähäkkää toimintaa! Huhtikuun kahdeksas päivä tilattu ulosvetäjä saapui jo nyt heti kahden tiedustelun jälkeen! Ei vaan, tiesin tilatessa että tässä tulee kestämään ja viivytys ilmeisesti johtui enempi vähemmän luotettavasta tavarantoimittajasta kuin suoraan heistä mutta silti kolme kuukautta on kyllä aika pitkä aika odotella yhtä työkalua jota tarvii kerran...




    Vitut sano Vatanen täälä mitään vikaa ole, mä en enää keksi mistä se muoviliuska joka löytyi tuolta koneen pohjalta voi olla, joka paikka on katottu eikä mistään puutu Kaitpa ton sit uskaltaa laittaa nippuun ja eteenpäin. Jos joku sattuu tarviimaan juuri täyshuollon saanutta piikkisebarin konetta niin saa vinkata.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  15. #195
    Erittäin mielenkiintoinen projekti Vieläkö projekti käynnissä?
  16. #196
    Näinkin voi sanoa... Pyörä on kyllä tallessa mutta viety toistaiseksi kotipaikan talliin pois tieltä kun ei vaan aika riitä. Projekti on kyllä tarkoitus saattaa loppuun mutta sitä on tässä kohtaa hankala sanoa milloin. Nyt pitäs seuraavaksi saada toi GTS huollettua että pääsis jollakin pöristelemään
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #197


    Vanhempi juippi oli kesälomaa viettämässä mummilla pari viikkoa niin kerta olin käymässä siellä anyway niin nappasin Tokmannilta kärryn lainaan. Huomenissa/viikonlopun aikana pitäis aloittaa aivoriihi millä saa tunkattua tota moottoria ylöspäin keinolla tai toisella. Etupytyn kannen kuoret irrottamalla ja rungon sivukiinnikkeitä sheivaamalla pitäis saada ainakin jokunen sentti, jää nähtäväksi riittääkö se.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  18. #198


    Pikkusen suunniteltua kauemmin siihen meni kun sattu tollanen pieni aikatauluttamaton sitikan akseliremppa eteen mut tänään viimein pääsin tämän kimppuun. Edellä mainitut osat poistettu ja muovattu, kyllähän se perkule sinne vaan menee, mihinkään ei jää ylimääräistä milliä mutta se mahtuu sinne ja vieläpä abaut vaaterissa! Huomenna tarvii kipasta puuilosta laatta 5mm teräslevyä jotta pääsee askartelemaan uudet takakannakkeet moottorille ja sen perusteella pähkinöidä mihin muualle sen saa kiinni. Miton alkuperäinen konehan roikkuu rungosta kannestaan niin pohdin uskaltaisko noista kansipulteista minkä alla noiden kromikoppien kiinnityshäkkikin oli, askarrella pidikkeen samoihin kannakekorviin.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  19. #199


    Tänään ollut ohjelmassa CAD suunnittelua eli siis Cardboard Aided Design sitähän se tarkottaa eiksnii



    Tää oli kans taas yks työmaa... Eka vanha rälläkkä joka mulla jo oli alko sylkeen tulta abaut puolessa välissä joten Sitikkaan ja Tokmannille, sieltä samanlainen tilalle. No se kesti ehkä viis minuuttia ennenkun kulmavaihde porsi, moottori käy mutta laikka pysähtyy kun tarjoo terästä. Ei muutakun takaisin, ovella edellisellä kerralla vastaantullut pariskunta oli vasta kassalla kun menin tekemään rekkulaa infoon. No heti kolmannella koneella päästiin jo sit loppuun asti...



    Vaatinee vielä siistimistä mut nyt oli päätavoite saada noi sopimaan tonne ja siinä muutaman iteraation jälkeen onnistuttiin.





    Olihan tiukassa paskat, grillinpuhdistusaineella ja painepesurilla sai useamman kierroksen vetää että lähti noinkin hyväksi. Hiukan mukavampi nostella tuota mutikkaa jos ei oo joka kerta kyynärpäitä myöten musta...



    Aavistuksen etukenoon se jää mut en usko noin vähän aiheuttavan mitään ongelmia onhan teissä jyrkempiä mäkiäkin jo kun tuo. Eturatas tulee jo itseasiassa vähän TURHANKIN korkealle mutta moottorin pyörittäminen kuvakulmasta myötäpäivään toisi sitä myös reippaasti lisää eteenpäin koska takakansi on melkein kiinni rungon poikkipalkissa jo nyt joten tuo on nyt tuollanen iloinen kompromissi. Voi mennä hetki että kerkiän jatkaa, toivottavasti ei kuitenkaan tällä kertaa vuosia Seuraavaks pitäis ideoida jonkummoinen kannake etukannesta runkoon joka olis vielä mielellään kumipuslattu. Ideoita kuunnellaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  20. #200
    Olen tässä nyt muutaman päivän puntaroinut tätä projektia ja päätynyt siihen lopputulokseen että lienee viisainta toistaiseksi unohtaa se turbo, saada toi nyt ensin rakennettua kasaan ja käymään kunnolla, mahdollisesti jopa muutoskatsastettua tuolle moottorille, se ahdin lienee sitten yksinkertaisempi saada asennettua jo toimivaan pakettiin kuin tapella molempien lastentautien kanssa yhtä aikaa. Eli seuraavaksi alkaa osien metsästys, huonosti on pikkuvirrejä saati niiden osia purkamoilla joten jos joku sattuu tietämään esim konerikkoisen raadon jonkun vajan nurkassa niin vinkvink.

    Ainakin seuraavat osat hakusessa:
    -kaasarin kurkku
    -kaasari
    -CDI aski
    -Syttypuolat
    -johtosarja
    -Latausvirransäädin
    -Kytkentäkaavio

    Varmaan vastaan tulee vielä kaikenlaista pikkunippelin tarvetta kunhan päästään eteenpäin. Töistä kun pääsen pitää pistää netti ylösalaisin edellämainittuja etsien. Seuraavan kerran kun aikaa riittää askarrella täytyy piirtää ja leikata moottorin etukannakkeet ja varmaan alkaa hämmästelemään pakoputkistoa. Josei se näytä aivan toopelta ajattelin hyödyntää Daytonasta yli jäänyttä vaimentajaa, onhan se varmaan melko suuri tuohon pyörään nähden mut pitäis ainakin antaa kunnon jytinät, taino mitä nyt piikkisestä irtoaa...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #201


    Oli hetki ettei seinänaapurit eikä vaimo ollu kotona niin piti pistää taas rälläkkä laulamaan. Valmis tuo ei vielä ole, alapää täytyy muotoilla loppuun samoin eteen tuli pikku ongelma jota en ollut ottanut laskuihin, nimittäin tuo "kaari" ottaa koneenposkeen kiinni joten sitä täytyy vielä pakottaa ulospäin toinen kerta vaan nyt täyty lähtee pistää apinoita sivuttain. Edellisestä viestistä yliviivatut tilattu ja matkalla, mutta jos jollakulla ois hyvä tipsi mistä hankkia oikein paksuseinämäistä putkea vaikka alumiinia 8mm keskireiällä josta vääntää pari speiseriä koneen etukannakkeisiin niin ois jeppis. Varmaan 20cm pätkästä jäis jo yli.

    Aijjoo ja Daytonan vaimennin ei käy mitenkään päin tähän joten pakko ostaa kaks uutta vaimenninta
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  22. #202






    Sehän onnistu epäilyttävän helposti... Kertalaakista nappisovitus ilman mitään säätöä, jäi oikeen sellanen olo että mitä mä en nyt huomaa...



    Toistakin puolta sain vielä hiukan siistittyä. Eihän nää mitään plasmaleikattuja ole vaan eipä ne jää näkyviinkään jahka katteet on paikallaan joten pääasia että ovat rakenteellisesti riittävän tukevia.

    Sain noita askarrellessa niskat niin kertakaikkisen lukkoon että tuskin pystyn jatkaan huomenna tosin seuraavat vaiheet muutenkin on tallin siivous ja TIG:in huolto.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  23. #203


    Himpskutti nyt tuli rahtusen hätiköityä... Tilasin piikkisen Viragon OEM tyylisen kaasarin tietäen että se on CV mallia, mut en tajunnu/tullu ajatelleeksi että sehän on myös pystyimukaasari... Tänään tullutta kumikurkkua paikalleen askarrellessa aloin kattomaan et prkl imuaukko tulee kokolailla kiinni tankkiin, plus koska se on niin ylhäällä on tankin syöttö osapuilleen samalla korkeudella kohokammion kanssa joka sijaitsee kaasarin kyljellä ei sen pohjassa... Tarvinnee pistää se vaikka myyntiin kunhan tulee ja tilata jostain 26mm mutka ja PWK kaasari, aattelin että imuröörin sais ehkä pujoteltua tosta rungon reiästä läpi ja varsinainen suodatintatti johonkin mittareiden alle hönkimään.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #204
    Olisko FCR tyyppinen kaasari kuitenkin parempi, PWK on 2-tahtiselle ja kiihdytyspumppu puuttuu sekä nähtävästi tyhjäkäyntipiiri on tehty 2-tahtisen imuille eli toimii nihkeästi. Näin isot pojat ja veijo google kertoivat. 1)

    Tietty voisit tehdä jomman kumman kovista ratkaisuista ja pistää saman tien polttoaineen ruiskutuksen (kun turboa haaveilet) tai siirtää bensasäiliön apurunkoon pumppuineen, ja hyödyntää vanhan tankin sisuksen airboxina / sähköpääkeskuksena. Tai molemmat! Saisi ainakin askarrella jos alkaa tuntumaan liian valmiilta.

    1) https://www.thumpertalk.com/forums/t...k-on-4-stroke/
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  25. #205
    Noniin viimein jotain hyödyllistä infoa Enpä tiennyt tuota, eli täytyy opiskella hieman lisää ennenkun tilaan mitään. Ruiskutus on ollut alusta asti haaveissa, täydellinen setti tämmöiseen maksaisi abaut kolmisen sataa euroa MUTTA ongelma on että sarja toimitetaan "tabula rasa" eli kartta täytyy askarrella alusta asti itse eikä mulla ole hajuakaan miten moinen tehdään. Tällä hetkellä tavoite on saada tämä nyt ylipäänsä käymään, mietin va netä jos muutoskatsastan sen tuolle viragon koneelle ennen turbotusta lyödäänkö kuittiin se 34hp minkä rajoittamaton miton kone antaa vai 11?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26. #206



    Koko hemsvetin päivä siinä meni, taino tarkalleen ottaen ekat pakkelit vedettiin jo eilen illalla ajatellen että tänään pääsee helpolla kun nopsaan hinkkaa ne alas ja mattaa pinnan, no ei menny ihan niin kun joka hiontakerran jälkeen löytyi uusia naarmuja ja kolhuja varsinkin tuolta etupäästä mitkä olin missannut viime kierroksella. Lopulta varmaan viidennen kerran jälkeen ei sormi enää löydä pykäliä joten huomenna tallilla oluenkeitto/tiskipaikka muunnetaan taas maalauspisteeksi, siirretään imutorvi huuvasta vetoseinään ja vedetään happopohjat pintaan jonka jälkeen luultavasti hiotaan ainakin pari kierrosta vielä kaikkia niitä paikkoja mitä en vieläkään löytänyt... Tankin pokkaus on edelleen aika ruvella mutta sitä en alkanut hiomaan ja paklaamaan koko matkalta kun siihen ois tarkoitus lyödä reunanauha kuitenkin myöhemmin.

    EDIT: tämän jälkeen alan hiljalleen ymmärtää miksi moottoripyörän kateosien maalautus on niin pirun kallista. Ei se itse värin ruiskiminen vaan nää pohjat... Konetta et juurikaan pääse käyttämään koska muotoa muodon päälle, jos nostat epäkeskon kulmalle se kaivaa samantien montun joten homma on tehtävä pääosin käsissä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  27. #207
    Muista olla armollinen itsellesi ja salli tietty määrä virheitä.
    Jos yhden paikan hinkkaa, niin se vieressä oleva hinkkaamaton paikka...
  28. #208
    tonne etureunaan jäänee syntejä piiloon samoin kuin satulan juureen. Muista että pyörä mistä aloitettiin oli rullaava perattu osaluovuttajarunko ilman moottoria pelastettuna vuotavan rännin alta muuan Tamperelaisen hallin takaa joten mm. tota tankkia on piesty kun vierasta sikaa, pelti ei ole ihme kyllä rutussa mutta maalipinta on varsinkin etureunastaan TÄYNNÄ semmosia pikkurillin kynnen kokoisia lohkeamia... Ja löytyi siitä niitä muitakin naarmuja ihan kiitettävästi, suurin osa jää resoluution takia kuvista näkymättömiin mutta nyt PITÄIS olla suurin osa täytetty ja tasoitettu, pohjamaali paljastanee loput. Eipä tässä muutakaan tekemistä juuri ole ennenkun lisää osia saapuu.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  29. #209


    Ensimmäinen pohjamaalikerros vedettynä, yllättävän vähän sieltä nousi rupelia mutta pari paikkaa täytyy hioa ja maalata uudelleen. Nyt on vaan jaakobinpaini että vedetäänkö koko katesetti mattamustaksi vai perus mastonin punaiseksi. Halu olisi maalauttaa katteet ammattilaisella mutta siihen pitäis varata ainakin tonni ellei kaksi jota mulla ei nyt ole tähän projektiin laittaa... Täytyy käydä lähiaikoina motonetissä/kärkkäisellä hakemassa varaosia autoihin niin tarvii kattoa jos sieltä löytyis joku sopiva viininpunainen sävy mikä miellyttäisi silmää kun se mattapinta on hankala pitää sellaisena tai edes saada yhteneväiseksi koko pyörään...

    Mut onsevaan nätti toi Miton tankki, mattapinta vasta oikeen tuo esiin noi kaikki muodot....
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  30.  
  31. #210


    Pohjamaalikierros kaksi maalattuna, tuli hiukka munattua kun piti ostaa akryylipohjaa mutta otin halvempaa enkä muistanu tarkistaa niin olikin alkydimaalia joten täytyy oottaa huomiseen ensimmäistä värikerrosta että on varmasti kuiva. Täyty kohdata elämän realiteetit ja unohtaa nyt tässä kohtaa noi candy apple jne fancy pants maalaukset että saa tätä nyt eteenpäin, tuossa näkyy valittu värimaailma, vision toteutus paljastunee vähitellen sitä mukaa kun saan valmista
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 7 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen