Aloitinpa uuden keskustelun ku osa aihetta käsittelevistä oli sen verran vanhoja tai käsitteli puhtaasti ratarenkaita.
Mitä rengasta/liikettä arvon raati suosittelee lähinnä ajelu on työmatka ja lähi nurkissa pyörimistä muutamaa pitempää päiväreissua lukuun ottamatta niin ja se ajotaito kakkonenkin pitäis niillä ajella jos sellaisen sais sopimaan aikatauluun.
Sanoisin että tunnettujen valmistajien mallistoissa ei nykyään ole huonoja renkaita, kilpailu pitää siitä huolen. Jos haluat painottaa jotain tiettyä ominaisuutta, esimerkiksi märkäpitoa, niin silloin on parasta katsoa jonkin laatujulkaisun tekemää rengasvertailua. Yksittäisen käyttäjän kokemukset eivät voi olla kovin objektiivisia siitäkään syystä että uuden renkaan vertailu tuppaa kohdistumaan edelliseen loppuun ajettuun renkaaseen, jossa profiiilin muoto ei ehkä ole ollut pitkään aikaan edes sinnepäin. Uusi samanlainen rengas olisi selvä parannus ajo-ominaisuuksiin.
Kaikki katuajoon tehdyt renkaat kelpaavat radalle hitaaseen ryhmään, suuri osa ellei kaikki myös keskinopeaan, ainakin hitaampaan puoliskoon.
Viimeksi muokannut: Hannula; 13.06.2016 klo 13:53.
1000
https://mprenkaat-store.com/index.php
Tuolta Shinko Verge radialit. Itelle maksais noin 150 euroa kierros. Kokemusta on ja kestävä rengas, ite ajelin takasella 11 tkm ja pintaa vielä jäi. Ainoa huono puoli on että keskellä ei ole kuviota ni ei tarkkaan tiedä milloin vaihtaa.
Tourinkirenkaiden ominaisuudet riittävät aika nopeaankin rata-ajoon ja kestävät enemmän kilometrejä kuin sporttirenkaat. Itse otin Motorrad Saksan testin mukaan nopeimmin ohjautuvan Conti Road Attack 2 evon, jonka mainosvideossa ajettiin radalla kyynärpää maassa. Lisäksi continuous compound kiinnosti tasaisen kulumisen toivossa.
Välittömästi ongelmaksi muodostui takarenkaan lattea profiili, jonka takia pyörä ei enää kallistunut läheskään yhtä herkäsi kuin edellisellä suhteellisen tasaisesti kuluneella Pilot Power 3:lla. Säädin keulaa alemmas(putkia ylös) ja perään lisää esijännitystä auttamaan kääntymisessä. Jos olisin tajunnut mitata renkaiden ympärysmitat, niin olisin heti alkuun osannut tehdä tarvittavat säädöt. Vähän tuo auttoi kallistumista, mutta lisäsi myös epävakautta.
Eturenkaassa tuntui heti pientä nypytystä ja vatkausta mitä ilmeisimmin kuvion takia. Enää en osta keskialueelta yhtä selkeän epäsymmetrisesti kuvioitua rengasta pyörääni. Ehkä rauhallisemmalla ohjausgeometrialla toimisi tuokin.
https://www.youtube.com/watch?v=EzcgeHLZMvw
Tämän asiantuntevan arvion kuultuani olisin valinnut toisin.
Metzeler Z8 = "more sports than touring"
Taikka Pilot Road 4 ILMAN geeteetä.
Ota huomioon, että saatat saada monestakin renkaasta ylistäviä arvioita suoraa tietä 300 kiloisilla pyörillä toppahanskat kädessä ajaneilta kuskeilta, jotka eivät edes ajotuntuman perusteella tiedä milloin vaihtaa rengasta.
Viimeksi muokannut: Miikam; 13.06.2016 klo 15:47.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Michelin Pilot Power 3
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Nyt alla pyörineet pilot power2ct ja power3.
Tuli radalla pyörähdettyä muutamia kertoja ja kiinnostaisi saada parempaa alle.
Renkaan pitäisi kestää myös kadulla ajoa kohtalaisesti kilosen alla.
Ajatuksissa pyörinyt diablo rosso3 sekä diablo rosso supercorsa sp v2
Onko henkilökohtaisia kokemuksia kestävyydestä? Radallahan nuo molemmat toimii epäilemättä hyvin keskiryhmän keskivaiheille asti ihan ok?
Drz
rosso corsa. Osuu rosso kolmosen ja supercorsan väliin pirellin valikoimasta. Sitten tietty metzeler m7rr.
Jos katuajot pelkkää hupiajelua, eikä juuri tourinkireissuja, niin supersorsa on varteenotettava. Kestää sit, mitä kestää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ajot on ihan laidasta laitaan rata-touring- hupiajoa.
Kumma kyllä omaan räpylään sattui paljon paremmin vanha 2ct malli. Ei oikein pää kestä lisätä vauhtia noilla, kun muutamia lipsumisia alkoi tulemaan vauhdin noustessa.
Rosso3 näkyy lehden testin mukaan olevan oikein suositeltu harrastetasolla radalle viihtyville...
Toisaalta ei viittis hommata 2 pykälää liian hyviä renkaita kulutuskestävyyden kustannuksella, mutta selkeesti paremmat radalle soveltuvat kuin misukan power2ct.t
On tää taas vaikeeta![]()
Viimeksi muokannut: Deeptone; 05.10.2016 klo 16:19.
Drz
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Uusimmassa MP Maailma/Motorrad-lehdessä oli sporttirenkaiden vertailu jos haluat katsoa testiryhmän kokemuksia eri osa-alueilla. Niitä taisi olla mutkatieajo, rata-ajo, märkäominaisuudet ja oisko ollu vielä kestävyys. Ihan jees artikkeli ja mun ajamisen kombinaatiolla mitä erityyppistä ajoa tulee olisi Metzeler RR tai sinne päin mallinimi mikä testin perusteella vois valita. Mutta jos testi tehtiin uudella Rykkösellä, niin istuuko se sitten Kawiin samalla lailla?
Edit: sporttirenkaat viimeistä edellisessä nrossa, uusimassa tourinkikumit
Edit II: Omaan handuun ja pyörään on viimevuosien aikana parhaiten sopinut Pirellin Diablo Sporttikumit. Kokeiltu on myös PP3:sta ja nyt on pyörinyt Dunlopin Sportsmart Sportmaxxi. Jos ei tarviis märkäpitoa niin ehdottomasti jatkaisin Pirellillä. Dunlopin kumit ei lopu millään, + 12000 oon noilla menny ja pintaa vielä vaikka kuinka. Muuten ei kyllä satu mun mieleen/sovi pyörään. Vaikeeta on kyllä valita mitä tilaisi...pitäisi saada kokeilla kaikki omalla pyörällä![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Juurikin sen testin taisin tuossa juuri lukaista. Rosso3 vois sen perusteella olla mulle ok
Onneksi tässä on vielä aikaa muuttaa mieleipiteitä
Mietteenä vielä, kun power2ct on nyt jo erittäin vanha rengasmalli, niin mitenpaljon nuo renkaat yleensäkkin on kehittyneet sinäaikanauskoisin että ero on huima esim rosso 3.seen ?
Drz
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aina alle vain ja ainoastaan samat, mitkä tehdas on alunperin pyörään asentanut! Kaikki muu on hengenvaarallista ja pitäisi lailla kieltää. T: Kukkahattutäti Brysselistä Päivää
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Power 2ct on kestäny mulla takana n. 7-9000km
Samaan jos kutakuinkin pääsisi vaikka rossolla niin olis
Onko kellään kokemusta jo rosso 3.sesta radalla? ja jos niin mitä vauhteja on menty esim motoparkissa?
kyllä tää nyt menee pähkäilyks rosso corsan ja rosso 3.sen välillä
Pitää varmaan ottaa ihan muutama neuvoa antava![]()
Viimeksi muokannut: Deeptone; 05.10.2016 klo 21:41.
Drz
Mulle meni joskus aikanaan Superdukella PP2 etusella 15+tkm ja takasellakin vissiin kymppi. Ajosta iso osa oli toki työmatkaa, mutta aina välillä myös sit radalla ja mutkapätkillä pyörähtäen. Oikeet paineet ja se ettei kylmälle renkaalle anna runtua pidentää kestoikää ihan huomattavasti.
Superbike #7
Rauhallinen ajotyyli ja sopivasti laiska mopo sekä höyhenenkevyt kuski. Panigalen orkkisrengas oli vaihtokunnossa 10750km kohdalla takaa. Supercorsa SP kesti aivan käsittämättömät määrät.
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6469181
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Enmä kyllä paljon keksi miten tuolle renkaalle voisi juuri enempää tarjoilla. Siinä oli Räyskälät kiihottelut, 2 x alppireissu jossa omasta mielestä tuli ajettua niivvitusti ku vaan hengissä säilymisen kannalta mahdollista, baanaa 3,5 kertaa Saksan läpi täysiä jne. Ja pari päivää radalla. Uskoisin että se 8tkm. Tai pakko olla ku aattelee että 6,7tkm on noi alppireissut huomioden vaihto takas tullessa. Paine 2,5-2,7bar.
Takasen kylmäpaine itselläkin kadulla 2,5-2,6. Viimeks sunnuntaina mittasin ajosta huoltoaseman pihassa kimpsujen riisumisen ja lyhkäisen ihmettelyn jälkeen 2,77. Ei voi olla tuosta kiinni.
Levitoikohan se sun laite?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo, en minäkään ole joutunut pettymään Pirellien kulumiskestoon tai märkäpitoon kadulla.
Etenkin tuo testien mukaan tyydyttävä märkäpito on ihmetyttänyt. Kyllä omassa ajossa rengas on märkänä käyttäytynyt aivan yhtä johdonmukaisesti, kuin minkä tahansa muunkin merkkiset.
Joskus oikeen yrittämällä yritin saada supercorsalla heikompia jarrutustuloksia PR kolmoseen verrattuna, mutta en onnistunut. Väkisin pysähtyivät märälläkin samoihin metreihin.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>